Sain suoritettua ulosoton kautta perintätoimiston maksut. Kun pyysin heiltä ilmoitusta Asiakastietoon, he ilmoittivat että se maksaa 20 euroa. Kuka Asiakastietoon on velvollinen ilmoittamaan suoritetusta maksusta vai onko kukaan? Minusta tämä on jo vähintäänkin härskiä, kun velallisesta lypsetään vielä 20 euroa velan suorituksen jälkeen siitä, että tieto viedään eteenpäin.
Maksaako REF-merkintä?
8
636
Vastaukset
- ex_vippaaja
Mulla vain yksi perintäfirma pyysi saman 20€, se oli Kontanto.
Toisaalta maksoin Kontanton velan UO:n kautta. Muistaakseni UO:sta
saadulla maksukuitilla pitäisi saada REF-merkintä ilmaiseksi kun lähettää kopion Asiakastietoon. Täytyykin ottaa selvää pian. Monet muut perintäfirmat laittoivat automaattisesti tiedon Atietoon ja pari sen jälkeen kun olin lähettänyt asiasta mailia.- ex_vippaaja
Korjataan sen verran että erillistä korvausta vastaan A-tietoon ref-merkinnän ilmoittava perintäfirma oli OK-Perintä. Kontanto ilmoitti itse suoraan A-tietoon että saatava suoritettu. No, koska OK:n saatavat maksettu UO:n kautta riitti kun tilas uudet tositteet kihlakunnanvoudilta, ei tarvinnu siis maksella mitään ylimääräistä OK:lle. Hukkasin osan kuiteista siis. Nyt postitettu kuitit A-tietoon ja lähiaikoina tilaan omat luottotietoni joissa pitäisi olla kaikissa merkinnöissä myös ref-merkintä.
- ex_vippaaja
ex_vippaaja kirjoitti:
Korjataan sen verran että erillistä korvausta vastaan A-tietoon ref-merkinnän ilmoittava perintäfirma oli OK-Perintä. Kontanto ilmoitti itse suoraan A-tietoon että saatava suoritettu. No, koska OK:n saatavat maksettu UO:n kautta riitti kun tilas uudet tositteet kihlakunnanvoudilta, ei tarvinnu siis maksella mitään ylimääräistä OK:lle. Hukkasin osan kuiteista siis. Nyt postitettu kuitit A-tietoon ja lähiaikoina tilaan omat luottotietoni joissa pitäisi olla kaikissa merkinnöissä myös ref-merkintä.
Tänään tuli A-tiedosta sähköpostia että ovat laittaneet ref-merkinnät maksuhäiriömerkintöjen yhteyteen. Ei tarvinnut maksella OK-Perinnälle ylimääräisiä kuluja merkintöjen lisäämisistä... :D
- ref
ref-merkinnän eteenpäin kertominen maksaa 20 € ja 10 € vielä, että ilmoittavat siitä ilmoittamisesta sinulle
Siis jos haluaa siitä maksaa niin mikä ettei. Mutta REF-merkinnän saa myös ilmaiseksi. Aika vanha ketju tämä... :)
- reffi
Tottakai siitä joutuu maksamaan jos teettää ton selvittämis ja merkintätyön toisilla. Tee työ itse, nää vaivaa ja selvitä paperit ja lähetä ne oikeaan paikkaan, niin saat sen ilmaiseksi. Musta aivan loogista :D
- pohtija22
Onko REF-merkintä helppo väärentää niin, ettei jää kiinni?
- Rillitäti
Soitin just viimeviikolla ulosottoon ja siellä on henkilö joka ilmoittaa Asaiakastietoon jos velka kokonaan maksettu heidän kautta.Eikä maksa mitään ,siis jos velka on ollut ulosotossa .Tämä henkilö näkee sieltä heti onko velka maksettu.Sain omalta ulosottomieheltä puhelinnumeron hänelle ja soitin ,nyt asia on hoidettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2944781Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1353066Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k522983Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281541Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271242- 471189
Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa
Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.71016Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?
Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu78991Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58981Paskalaista valokuitulakiin
Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais52979