Sain suoritettua ulosoton kautta perintätoimiston maksut. Kun pyysin heiltä ilmoitusta Asiakastietoon, he ilmoittivat että se maksaa 20 euroa. Kuka Asiakastietoon on velvollinen ilmoittamaan suoritetusta maksusta vai onko kukaan? Minusta tämä on jo vähintäänkin härskiä, kun velallisesta lypsetään vielä 20 euroa velan suorituksen jälkeen siitä, että tieto viedään eteenpäin.
Maksaako REF-merkintä?
8
582
Vastaukset
- ex_vippaaja
Mulla vain yksi perintäfirma pyysi saman 20€, se oli Kontanto.
Toisaalta maksoin Kontanton velan UO:n kautta. Muistaakseni UO:sta
saadulla maksukuitilla pitäisi saada REF-merkintä ilmaiseksi kun lähettää kopion Asiakastietoon. Täytyykin ottaa selvää pian. Monet muut perintäfirmat laittoivat automaattisesti tiedon Atietoon ja pari sen jälkeen kun olin lähettänyt asiasta mailia.- ex_vippaaja
Korjataan sen verran että erillistä korvausta vastaan A-tietoon ref-merkinnän ilmoittava perintäfirma oli OK-Perintä. Kontanto ilmoitti itse suoraan A-tietoon että saatava suoritettu. No, koska OK:n saatavat maksettu UO:n kautta riitti kun tilas uudet tositteet kihlakunnanvoudilta, ei tarvinnu siis maksella mitään ylimääräistä OK:lle. Hukkasin osan kuiteista siis. Nyt postitettu kuitit A-tietoon ja lähiaikoina tilaan omat luottotietoni joissa pitäisi olla kaikissa merkinnöissä myös ref-merkintä.
- ex_vippaaja
ex_vippaaja kirjoitti:
Korjataan sen verran että erillistä korvausta vastaan A-tietoon ref-merkinnän ilmoittava perintäfirma oli OK-Perintä. Kontanto ilmoitti itse suoraan A-tietoon että saatava suoritettu. No, koska OK:n saatavat maksettu UO:n kautta riitti kun tilas uudet tositteet kihlakunnanvoudilta, ei tarvinnu siis maksella mitään ylimääräistä OK:lle. Hukkasin osan kuiteista siis. Nyt postitettu kuitit A-tietoon ja lähiaikoina tilaan omat luottotietoni joissa pitäisi olla kaikissa merkinnöissä myös ref-merkintä.
Tänään tuli A-tiedosta sähköpostia että ovat laittaneet ref-merkinnät maksuhäiriömerkintöjen yhteyteen. Ei tarvinnut maksella OK-Perinnälle ylimääräisiä kuluja merkintöjen lisäämisistä... :D
- ref
ref-merkinnän eteenpäin kertominen maksaa 20 € ja 10 € vielä, että ilmoittavat siitä ilmoittamisesta sinulle
Siis jos haluaa siitä maksaa niin mikä ettei. Mutta REF-merkinnän saa myös ilmaiseksi. Aika vanha ketju tämä... :)
- reffi
Tottakai siitä joutuu maksamaan jos teettää ton selvittämis ja merkintätyön toisilla. Tee työ itse, nää vaivaa ja selvitä paperit ja lähetä ne oikeaan paikkaan, niin saat sen ilmaiseksi. Musta aivan loogista :D
- pohtija22
Onko REF-merkintä helppo väärentää niin, ettei jää kiinni?
- Rillitäti
Soitin just viimeviikolla ulosottoon ja siellä on henkilö joka ilmoittaa Asaiakastietoon jos velka kokonaan maksettu heidän kautta.Eikä maksa mitään ,siis jos velka on ollut ulosotossa .Tämä henkilö näkee sieltä heti onko velka maksettu.Sain omalta ulosottomieheltä puhelinnumeron hänelle ja soitin ,nyt asia on hoidettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2282025Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101768Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse571279Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801165Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171008Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89954TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46915
- 70812
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42804