Mitä teen..

Apuva1

Lapseni on 3 kk plus risat ja olemme kiinteitä syönyt jo hetken , ja päivärytmi on jotenkin näin:
Klo 08.00 maissivelli 120-150 ml harvoin maitoa vähän päälle
(Tässä välissä joskus menee maitoa ellei nuku pitkiä päikkäteitä)
Klo12.00 lämmin piltti (noin puoli purkkia ) 60-100 ml maitoa
Klo 15.00 välipala piltti(marja /hedelmä) noin puoli purkkia maitoa 60
Klo 17.00 noin 120 ml maitoa
Klo 20.00 lämmin piltti noin puolipurkkia 60 maitoa
Ja kello 21-22 maissi velli 120-150 ml maitoa jos menee ja sitten yöunille ja yössä herää 1 tai 2 syömään sen noin 100 milliä... Onko tämä ihan väärä rytmi näin pienelle ja saako riittävästi MAITOA ...?
ENKÄ KAIPAA MOITTEITA SIITÄ ETTÄ EI NOIN PIENELLE PILTTIÄ ...

17

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikävä ihminen

      Suomessa on neuvolajärjestelmä sitä varten, että äitejä neuvotaan ongelmissa. Ever heard?

      • 94äippä

        Jollei ole muuta kuin moitittavaa voit painua v***uun-.- enkai minä sen tään ihan tyhmä ole! Neuvola vaan ei nyt satu olemaan kun kuukauden päästä!


    • Yhä ikävämpi ihminen

      Et siis myöskään omista puhelinta tai kykene liikkumaan? Neuvolaanhan voi ottaa yhteyttä ihan muutenkin kuin tiettyinä aikoina?

      Ja sinulla ei ilmeisesti ole myöskään minkäänlaisia kontakteja muihin lapsiperheiden äiteihin tai omaan äitiisi tai muihin asiasta jotakin tietäviin?

      Kenen v***uun tässä pitäisi painua heti aamusta?

      • -.-

        Kysyin asiallisesti mielipiteitä .. Täällä palstoilla on selvästikkin aina joku näsäviisas tai muuten vain todella epäkohtelias ihminen .. Tänään se olet sinä:)! Tiedän kyllä että neuvolaan voi soittaa ja olen soittanutkin mutta neuvola tätini ln harjoittelija joka ei tunnu tietävän asiosita paljoa sen enempää kun minäkään niin haluaisin tietää mitä muille on sanottu asiasta yms !?


      • Corn is not good
        -.- kirjoitti:

        Kysyin asiallisesti mielipiteitä .. Täällä palstoilla on selvästikkin aina joku näsäviisas tai muuten vain todella epäkohtelias ihminen .. Tänään se olet sinä:)! Tiedän kyllä että neuvolaan voi soittaa ja olen soittanutkin mutta neuvola tätini ln harjoittelija joka ei tunnu tietävän asiosita paljoa sen enempää kun minäkään niin haluaisin tietää mitä muille on sanottu asiasta yms !?

        Ei nuo korvikkeen ja piltin vellien suhde kovin pahalta minusta kuulosta. Pääasia, että lapsi kasvaa ja on tyytyväinen.
        Miksi olet päätynyt maissivelliin? Oletko kokeillut porkkanavelliä? Itse antaisin noin pienelle vielä pelkkää äidinmaidonkorviketta ja vasta 5 kk:n iästä ylöspäin korvaisin yhden maitoaterian vellillä.


      • 94äippä
        Corn is not good kirjoitti:

        Ei nuo korvikkeen ja piltin vellien suhde kovin pahalta minusta kuulosta. Pääasia, että lapsi kasvaa ja on tyytyväinen.
        Miksi olet päätynyt maissivelliin? Oletko kokeillut porkkanavelliä? Itse antaisin noin pienelle vielä pelkkää äidinmaidonkorviketta ja vasta 5 kk:n iästä ylöspäin korvaisin yhden maitoaterian vellillä.

        Meillä heräiltiin öisin niin usein että neuvolassa kehotettiin antamaan velliä jotta syöttöväli pidentyisi edes vähän ja kiin kävi :)!


    • MAMMA 42 VEE

      No ensinnä tuo rytmi kyl on ihan väärä, oletko rytmittänyt tuon itseäsi ajatellen, että saat nukkua hieman pidempään aamuisin? 07.00 lapsi yleensä herää ja silloin aamupalaa vaikka tuota velliä tai annahan puuroakin välillä, ja jo 11.00 aikoihin eka lämmin ruoka lapsihan syö sitä senverran mitä jaksaa, 14.00 välipalaa, annat kello 17.00 pelkkää maitoa? 16.00-16.30 toinen lämmin ruoka! eikä todellakaan lämmintä ruokaa enään 20.00 aikaan vaan lapsen pitää päästä nukkumaan jo 20.00 joten ennen sitä puuro tai velli. Maitoahan lapsi juo aina ruokailun yhteydessä mutta ei se veden juominenkaan pahasta ole. Ja kyllähän sitä pilttiä monetkin antaa jo tuossa iässä, omalla lapsellani oli paha koliikki ja aloin antamaan perunaa lapselle 2.5 kuukautisena ja kun se kerta sopi niin jatkoin sen antamista ja hyvä niin. Kyllä sinun lapsesi maitoa tarpeeksi saa. Mutta kiinteän ruoan antaminen tuossa iässä ei tietysti ole välttämätönta, yleensähän se aloitetaan vasta tuossa iässä totuttelemaan kiinteään ruokaan, mutta jokainen tekee niin kun on lapselle parhaaksi katsonut. Neuvolassahan tietty voi täti hieman sinua torua...mutta käännä tuo rytmi nyt toisenlailla, lapsi ajoissa nukkumaan! Ja herätä viimeistään seiskalta niin pääset kääntämään tuon koko päivärytmin helpommin.

      • ghjyfxjlutd

        En kyllä itse antaisi 3kk ikäiselle puuroa. Vilja tuotteita ei suositella alle 5kk ikäiselle,siitä voi olla nuin pienelle paljon haittaa ihan erilailla kuin potusta tai porkkanasta...


      • 94 äippä

        Lapseni herää itse seittemän aikaan ja syö aamuvellin mutta jatkaa sen jälkeen unia heti tai sitten ulkona parvekkeella noin puolen tunni päästä heräämisestä.. Neuvolassa annettiin lupa antaa pilttiä jo ..ja viimeinen lämmin ateria suositeltiin antamaan kahdeksan aikaa illalla koska tyttö herää muuten jo 1 päästä yöunilta syömään taas ison satsin maitoa .. Vaikka velliä on annettu paljon! Eikä enempää mene silloin nukkumaan mennessä .. Illalla on tosi oirte jopa 9 aikaan mutta silti laitan hänet nukkumaan vaikka se tosin yleensä kestää aika kauan ..ja anteeksi nyt vain mutta minä herää joskus jo kuudelta .. Että iha n lapsen oma rytmi tuo on !


      • 94äippä

        Tuo kahdeksan on noin aika tuossa rytmissä ja herääminen vaihtelee 7-8 välissä


      • 94äippä

        07.00 lapsi yleensä herää??? Kenen lapsesta nyt puhumme ?! Jos sinun lapsesi herää seitsemältä AINA niin onko se tähtiin kirjoitettu että KAIKKI lapset herää ? Enkä minä rupea lasta herättämään jos väsyttää aamulla niin saa nukkua ! Kyllä lapsi itse tietää koska väsyttää ja koska ei...


    • aaaaadddddfffffffff

      ei täältä suomi 24 kannata kysyä.. ei kukaan osaa vastata asiallisesti :)a

      • 94äippä

        Tuo on aivan totta...ärsyttää miten epäkohteliaita aikuiset ihmiset osaavat olla.. Ja miksi pitää tulla kommentoimaan jollei ole muuta kuin haukkumista-.-


      • mitä on haukkuminen
        94äippä kirjoitti:

        Tuo on aivan totta...ärsyttää miten epäkohteliaita aikuiset ihmiset osaavat olla.. Ja miksi pitää tulla kommentoimaan jollei ole muuta kuin haukkumista-.-

        Miten tässä ketjussa on haukuttu?
        Usein näillä teinipalstoilla törmää syyttelyyn haukkumisesta, onko haukkumis -sanalle nuorison keskuudessa joku uusi merkitys?
        Jos joku kommentoi jotain ei kivaa niin heti se on haukkumista, eriävät mielipiteetkö ovat haukkumista.


    • Jokainen kasvattaa

      ja ruokkii lapsensa omalla tyylillään jotkut onnistuvat jotkut ei,ne otetaan sitten yhteiskunnan huostaan

    • Rauhoittukaa joskus!

      Tuohon yhteen kommenttiin vedoten sanoisin että se on enemmänkin niin että tänne ei vastaajat uskalla kirjottaa sillä ap:t eivät ikinä ole tyytyväisiä vastauksiin tai muuten vain ovat ärtyneitä " voit painua v*****n"!

    • asiallinen

      Neuvola ja kaikki muutki erikseen painottanu että lasta EI SAA HERÄTTÄÄ oman rytmin mukaan. Juomista lapselle voi tarjota joko maitona tai vetenä mutta veden täytyy olla keitettyä! Maitoa laps2n epitäisi saada vähintään 5-6dl päivässä. Tähänmäärään sisältyy myös vellit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe