äänieristetyt takalokarit m6?

Sepe

Jos laitan takalokarit M6:eeni, niin käsittääkseni entisiä huopalokareita ei kannata jättää alle ? Riittääkö rustesuojan massa ja muovilokarit ääntä eristämään vai pitääkä vielä Bitumimattoa laittaa ?

7

1561

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kutonen

Ilmeisesti ne "huopikkaat" kannatta jättää sinne alle. Valmiiksi äänieristettyjä lokareita ei ole saatavilla joten, jos jätät huopalokarit pois, kannattanee laittaa bitumimattoa. 323:ssa huopalokareiden vaihto massauksen yhteydessä perinteisiin lokareihin ei korvin kuullen vaikuttanut asiaan puoleen eikä toiseen. Oletettavasti asia on samoin kutosessa.

Aikaisemmissa viesteissä jotkut ovat kertoneet jättäneensä kutoseen huopalokarit, toivottavasti he kertovat kokemuksistaan tässäkin yhteydessä. Itse olen ajatellun "huopikkaat" jättää lokareiden alle.

• Lokari-Lasse

Paras ratkaisu on ottaa ensin huopalokarit pois,
        massata auto, laittaa huopa takaisin paikoilleen
        massan kuivuttua. Lisäksi siihen muoviseen irtolokariin voi kiinnitella sisäppintaan lämpöpuhaltimella bitumattoa kiinni ja täräyttää
        sitten ko. lokari paikoilleen. Ja tavaratilan pohjalle voi askarrella 2 cm paksusta ääneneristyslevystä pohjan muotoisen levyn, niin
        vaimenee farkkujen äänet.

• Tiina
        Lokari-Lasse kirjoitti:

Paras ratkaisu on ottaa ensin huopalokarit pois,
        massata auto, laittaa huopa takaisin paikoilleen
        massan kuivuttua. Lisäksi siihen muoviseen irtolokariin voi kiinnitella sisäppintaan lämpöpuhaltimella bitumattoa kiinni ja täräyttää
        sitten ko. lokari paikoilleen. Ja tavaratilan pohjalle voi askarrella 2 cm paksusta ääneneristyslevystä pohjan muotoisen levyn, niin
        vaimenee farkkujen äänet.

Hei Lasse !
        Minun autooni laitettiin kuukausi sitten ruosteeneson yhteydessä muovilokarit ja ottivat huovat kokonaan pois. Sanoivat etteivät ne sovi muovilokareiden kanssa. Voi harmi, olisiko ne sittenkin pitänyt siellä olla? Mitä suosittelet että nyt teen ? Ostanko jostakin uudet huovat alle vai laitanko sitä bitumimattoa ?
        Onko siitä huopien poistosta muuta haittaa kun se äänijuttu ?
        T. Tiina

• Mazdailija
        Tiina kirjoitti:

Hei Lasse !
        Minun autooni laitettiin kuukausi sitten ruosteeneson yhteydessä muovilokarit ja ottivat huovat kokonaan pois. Sanoivat etteivät ne sovi muovilokareiden kanssa. Voi harmi, olisiko ne sittenkin pitänyt siellä olla? Mitä suosittelet että nyt teen ? Ostanko jostakin uudet huovat alle vai laitanko sitä bitumimattoa ?
        Onko siitä huopien poistosta muuta haittaa kun se äänijuttu ?
        T. Tiina

Eipä niillä huopalokareilla siellä mitään virkaa ole. Keräävät vaan turhaan kosteutta. Ruotsalaisessa ruostetutkimuksessa juuri moitittiin kuutosen takalokareita siitä, että niissä muhii kosteus pitkiä aikoja.

Minullekin asennettiin takalokarit ja vanhat huopalokarit poistettiin. Pyysin erikseen ruostesuojaliikettä liimaamaan bitumia uusien lokarien päälle ja tekivät työtä käskettyä. Jos kuutosen rengasäänet haittaa, niin sitten voit liimata sitä bitumia niihin uusiin lokareihin, muuten ei tarvitse tehdä mitään. Toisaalta pelkästään taakse liimattu bitumimatto ei rengasääniä vielä paljon vaimenna, varsinkaan kuskin korviin. Edestä tulevat rengasäänet kuuluu kuitenkin suoraan kuskin korviin, joten rengasääniä kannattaa vaimentaa sekä edestä että takaa.

• Lokari-Lasse
        Mazdailija kirjoitti:

Eipä niillä huopalokareilla siellä mitään virkaa ole. Keräävät vaan turhaan kosteutta. Ruotsalaisessa ruostetutkimuksessa juuri moitittiin kuutosen takalokareita siitä, että niissä muhii kosteus pitkiä aikoja.

Minullekin asennettiin takalokarit ja vanhat huopalokarit poistettiin. Pyysin erikseen ruostesuojaliikettä liimaamaan bitumia uusien lokarien päälle ja tekivät työtä käskettyä. Jos kuutosen rengasäänet haittaa, niin sitten voit liimata sitä bitumia niihin uusiin lokareihin, muuten ei tarvitse tehdä mitään. Toisaalta pelkästään taakse liimattu bitumimatto ei rengasääniä vielä paljon vaimenna, varsinkaan kuskin korviin. Edestä tulevat rengasäänet kuuluu kuitenkin suoraan kuskin korviin, joten rengasääniä kannattaa vaimentaa sekä edestä että takaa.

Niin, ei sillä vanhalla huovalla muuta virkaa olisi, kuin ääntä eristää siinä välissä (eli ei pakollinen, Tiina). Kosteus
        on tietysti ongelma huovalle, mutta kostuuhan se huopa tehdasasennuksen jälkeenkin kun on alttiina
        ulkoilmaa (vs. muovilokarin alla).
        Onko muuten etupäähän olemassa myynnissä muovisia
        etulokasuojia; niiden asentaminen olis tosiaan
        kanssa syytä tehdä (miksi ylipäätään tällä palstalla kaikki on ihmeissään vaan takarenkaista
        kuuluvista äänistä?)

• Tiina

Kiitos pojat vastauksistanne !
      jos haluan laittaa sitä bitumimattoa lokareihin, niin mistä sitä mattoa saa ja osaisinko sitä itse ohjeillanne laittaa paikoilleen ?
      T:Tiina

• Lokari-Lasse

Bitumilevyä voit ostaa vaikka Motonetista
        tai Biltemasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      52
      2313
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      108
      1675
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe