nyt saa 6d:tä jo alle 1700 e, pitäisikö ostaa vai odottaako 70D:tä? Onko se minkään arvoista?
6d vai odottaa
11
204
Vastaukset
- Oota vaan
6d ei ole mikään d600...valitettavasti.
- Oil man
Hyvä ettei se olekkaan koska tuon Nikon D600:n sensori on täynnä öljy/pölytahroja:
http://www.dpreview.com/forums/post/50751861
Tietenkin kannattaa ostaa pöly/öljyvapaa Canon 6D - Vielä nyt APS-C-mies
Oil man kirjoitti:
Hyvä ettei se olekkaan koska tuon Nikon D600:n sensori on täynnä öljy/pölytahroja:
http://www.dpreview.com/forums/post/50751861
Tietenkin kannattaa ostaa pöly/öljyvapaa Canon 6DJos joissakin alkusarjan kameroissa on ollut ongelmia, ei liene aiheellista olettaa niitä esiintyvän kaikissa yksilöissä koko malli-iän ajan. Ei Nikonilla ole varaa syytää markkinoille sutta ja sekundaa pitkiäkään aikoja.
Puhtaalta pöydältä runkoa valitessa saattaisin joka tapauksessa minäkin päätyä Snapsortin selkeästi paremmaksi rankkaamaan vaihtoehtoon.
http://snapsort.com/compare/Canon-EOS-6D-vs-Nikon-D600
5D Mk III saattaisi olla eri juttu – jopa D800:aan verrattuna – mutta silloin puhutaan jo eri hintaluokastakin.
Minä lähestyisin runkomerkin valintakysymystä kakkuloista käsin. Kaikki lasini ovat DeeÄksää, joten nekin menisivät täyskennoiseen siirtyessä vaihtoon. Miettisin tarkoin, minkätasoisia laseja kummallakin merkillä olisi tarjolla mihinkin hintaan minulle tärkeissä polttoväliluokissa.
No – upgreidaus olisi joka tapauksessa aivan liian kallista. Minun tarpeeni hoituvat D7000:lla paremmin kuin hyvin! - FX Nikoniin käy DX
Vielä nyt APS-C-mies kirjoitti:
Jos joissakin alkusarjan kameroissa on ollut ongelmia, ei liene aiheellista olettaa niitä esiintyvän kaikissa yksilöissä koko malli-iän ajan. Ei Nikonilla ole varaa syytää markkinoille sutta ja sekundaa pitkiäkään aikoja.
Puhtaalta pöydältä runkoa valitessa saattaisin joka tapauksessa minäkin päätyä Snapsortin selkeästi paremmaksi rankkaamaan vaihtoehtoon.
http://snapsort.com/compare/Canon-EOS-6D-vs-Nikon-D600
5D Mk III saattaisi olla eri juttu – jopa D800:aan verrattuna – mutta silloin puhutaan jo eri hintaluokastakin.
Minä lähestyisin runkomerkin valintakysymystä kakkuloista käsin. Kaikki lasini ovat DeeÄksää, joten nekin menisivät täyskennoiseen siirtyessä vaihtoon. Miettisin tarkoin, minkätasoisia laseja kummallakin merkillä olisi tarjolla mihinkin hintaan minulle tärkeissä polttoväliluokissa.
No – upgreidaus olisi joka tapauksessa aivan liian kallista. Minun tarpeeni hoituvat D7000:lla paremmin kuin hyvin!Periaatteessa Nikonin DX linssit toimivat myös ainakin uusimissa Nikonin FX kameroissa tosin rajatussa (puuttelisessa) Dx moodissa. Eli niitä voi liittää huoletta kameraan ja runko
tunnistaa ne muuntaen kuva-alaa ja pikseleitä niille sopivaksi.
Samaa ei voi sanoa mm.Canonin croppi objektiivien sopivuudesta kinokennoiseen. - Vielä nyt APS-C-mies
FX Nikoniin käy DX kirjoitti:
Periaatteessa Nikonin DX linssit toimivat myös ainakin uusimissa Nikonin FX kameroissa tosin rajatussa (puuttelisessa) Dx moodissa. Eli niitä voi liittää huoletta kameraan ja runko
tunnistaa ne muuntaen kuva-alaa ja pikseleitä niille sopivaksi.
Samaa ei voi sanoa mm.Canonin croppi objektiivien sopivuudesta kinokennoiseen.Toki tuo on ollut tiedossani – mutta mitä mieltä olisi ostaa FX-runko käyttääkseen siinä pelkästään DX-obiskoita? Eihän FX-rungon lisähinnalle saisi silloin käytännössä mitään katetta.
FX-runko vaatii FX-lasit. - mieltä olisi
Vielä nyt APS-C-mies kirjoitti:
Toki tuo on ollut tiedossani – mutta mitä mieltä olisi ostaa FX-runko käyttääkseen siinä pelkästään DX-obiskoita? Eihän FX-rungon lisähinnalle saisi silloin käytännössä mitään katetta.
FX-runko vaatii FX-lasit.”Eihän FX-rungon lisähinnalle saisi silloin käytännössä mitään katetta.”
Eikö näyttöarvo ole katetta, eli eikös FX olekaan katu-uskottavampi?
- 70d tulee
Kauan ei tarvitse odottaa, 23.4. asti.
- .....
Paras kamera on se jolla itse voi kuvata silloin kun siltä tuntuu. Vähemmän niitä tehtaiden liukuhihnoilla olevia kameroita voi käyttää ;-)
- Roporosvo
Ei kannata odottaa, odottaminen ei lopu koskaan. Uutta mallia ei voi kuitenkaan ostaa ennen kuin sen lastentaudit on korjattu ja hinta laskenut 30%.
Siihen mennessä on taas ilmestynyt/ilmestymässä uusi malli, odotettavaksi...- Rosvo Roope
Niinhän se on. Vanha kamera (30D) toimii kuitenkin ihan hyvin, eli sen suhteen ei ole kiirettä. Kuitenkin taidan odottaa vielä hiukan jotta ne speksit nähdään ja onko kennossa tapahtunut mitään mullistavaa.
Mutta jos Canon tekisi kameran kuin Fuji X-pro-1, niin ostaisin heti jos vanhat linssit käy.
Jotenkin tuntuu, että kaikki kameran valmistajat panttaavat kameroitaan ja eivät halua tehdä hyvää. - Rosvo Roope
Rosvo Roope kirjoitti:
Niinhän se on. Vanha kamera (30D) toimii kuitenkin ihan hyvin, eli sen suhteen ei ole kiirettä. Kuitenkin taidan odottaa vielä hiukan jotta ne speksit nähdään ja onko kennossa tapahtunut mitään mullistavaa.
Mutta jos Canon tekisi kameran kuin Fuji X-pro-1, niin ostaisin heti jos vanhat linssit käy.
Jotenkin tuntuu, että kaikki kameran valmistajat panttaavat kameroitaan ja eivät halua tehdä hyvää.Mutta vanhana konservatiivina ole odotellut milloin rahat riittää 35 mm kennoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?
Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?4985416Asianajaja Herman Ljungberg
Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä1074501- 4062187
Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??
Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.281984Minun on vaikea ymmärtää
Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut401370Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.
Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la1561105- 561018
Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies
Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N9991Teennäinen ihminen?
Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen132938Nainen, taidan inhota minua todella
tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll70935