Mummu huolissaan

Mummu vaan

Hei kaikki mummot ja vaarit! Olen 60-vuotias ja tyttärelläni on 5-vuotias poika. Lapsen vanhemmat eivät ole koskaan asuneet yhdessä ja heillä on voimassa yhteishuoltajuussopimus ja viikko ja viikko -systeemi. Tyttäreni että lapsen isä seurustelevat omilla tahoillaan. Lapsen tultua isältään hoitoviikon jälkeen, on hän iloinen ja tosi tasapainoinen. Sitä kestää tyttäreni hoitoviikon aikana noin kolme päivää jolloin poika muuttuu tyytymättömäksi ja kiukkuiseksi . Tyttäreni ei ole koskaan oikein ollut tyyppiä, joka leikisi ja pitäisi seuraa lapselleen. Sitä vastoin lapsen isä puuhastelee paljon pojan kanssa. Tunteeton lapsenlapsesi siis olonsa jotenkin yksinäiseksi ja turvattomaksi äidin hoitoviikolla. Kun hän tulee tänne mummin ja vaarin luokse, voi hän olla aluksi kiukkuinen, mutta kun esim vaari rupeaa puuhastelemaan hänen kanssaan, muuttuu hän iloiseksi pojaksi. Hän tykkää olla myös paljon ulkona vaarin ja minun kanssani ja auttaa meitä siinä missä kykenee. Mitä mietteitä tämä teille tuo mummot ja vaari ?

4

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pahalta tuntuu

      Hei !

      Ymmärrän että asia vaivaa sinua etenkin kun kyseessä on sinun tyttäresi. Samanlaisia tuntemuksia on myös minulla. Voihan olla että poika tuntee olonsa epävarmaksi jostain syystä, ehkä tyttäresi seurustelukumppanin tai muun asian takia, ehkä tytär ei huomioi häntä tarpeeksi.

      Minun tyttäreni poika haluaisi tulla usein mummin luokse eikä halaisi mennä kotiin. Tämä huolestuttaa minua, miksi lapsi ei halua mennä kotiinsa. Ehkä dramatisoin asiaa, mutta pahalta tuntuu.

    • mummeliini2

      Miksi ette keskustele niiden aikuisten lastenne, lapsenlapsen vanhempien kanssa asiasta?

    • Sukupuolisidonnaisuu

      Jos oikein muistan 5-vuotias lapsi on iässä, jolloin hän haluaa vahvasti samaistua samaa sukupuolta olevaan vanhempaansa.

      Voisiko pojan käytös johtua tästä? Isä on 5-vuotiaalle pojalle maailman napa, jota äiti ei voi täydellisesti korvata. Samasta syystä poika viihtyy puuhailemassa vaarin kanssa.

    • kupank

      Kyllähän nimenomaan tutkimuksetkin puoltaa sitä näkemystä että isä on se parempi vanhempi pojalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe