Satakuntalaiset polveutuu Iivarista ja hyvä niin! Ja itseasiassa Satakunnassa Iivarien osuus on vielä suurempi kuin jutussa mainitulla Etelä-pohjanmaalla.
" Eteläpohjalaiset ja satakuntalaiset miehet edustavat Iivarin poikia enemmän kuin mikään muu heimo Suomessa, sanoo suomalaisten juuria tutkinut emeritusprofessori Kalevi Wiik.
--
Iivari tulee lännestä. Ruotsin, Tanskan ja Saksan kautta.
--
Kieli, jota Iivarin varhaiset jälkeläiset puhuivat, on skandinaavinen. He muuttivat Suomeen tultuaan kielensä suomeksi.
- Voidaan tehdä rohkea johtopäätös, että kaikki, jotka edustavat Iivarin poikia, ovat kielenvaihtajia. Joku esi-isistä on puhunut ruotsia, Wiik arvelee."
http://yle.fi/uutiset/etelapohjalaiset_miehet_ovat_oma_heimonsa/6566920
Iivarin poikia
I i
1
425
Vastaukset
- kotikoti2
Omasta puolesta tiedän vaan, etten tosiaankaan halua olla jotain Niilonpoikia.
Koti on koti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2613195Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.741254- 661183
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra180988Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:47886- 60856
- 47819
- 46745
- 40731
- 39698