Musiikki on muutakin kuin kuuntelemista

Dhommi´´

Rannan kundi on usein esiintynyt muka laaja-alaisena hemmona, joka tietää ja tuntee niin klassisen yhdeksän vuosisataa kuin rockin viisi vuosikymmentäkin sujuvasti ja on valinnut näistä ehdottomaksi lemppariksi The Beatlesin.

Valitettavasti hänen tekstinsä paljastavat ihmisen, joka tietää musiikista yhtä paljon kuin helsinkiläinen city-vihreä maaseudun arjesta.

-"Pitää antaa kaikille oikeus kuunnella mitä lystää", hokee Rannan kundi. Hän ei edes tajua, että musiikki ei ole pelkkää kuuntelemista. Jotta kukaan voisi kuunnella orkesteria tai kuoroa, pitää olla valtava määrä soittajia ja laulajia, jotka tekevät musiikkia työkseen! Musiikki ei ole kaikille pelkkä levyltä-kuuntelemis-harrastus ("Laita neula soimaan ja nauti"), vaan TYÖ JA AMMATTI, JOTA VARTEN ON OPISKELTU KOKO ELÄMÄ.

Klassiset orkesterinjohtajat, kuoronjohtajat ja muusikot ovat kaikista kovimpia muusikkoja maailmassa. Heidän toimintansa takana on lapsesta saakka tehty urakka nuottien, teorian, fraseerauksen ja äänenpuhtauden äärellä.

Miksi Rannan kundi väheksyy musiikin ammattilaisia?

Rannan kundi on englanniksi Beach Boy. Oletan, että tämä äijä on siis jonkinlainen Beach Boys -fani ja yleinen 60-luvun rockin nostalgikko. Hänhän on kertonut fanittavansa myös CCR:ää, Bob Dylania ja muuta perusjunttirokkia Beatlesin lisäksi. Ihan tiedoksi kundille, että Beach Boys ei ole yhtään sen parempaa tai kunnianhimoisempaa musiikkia kuin Beatleskaan. Molemmat (Brian Wilson ja Beatles) tekivät pelkkiä kökköjä pikkulauluja valtavassa avuttomuudessaan ja kaupallisuudessaan.

Hiljattain saimme lukea kun Beach Boy kirjoitti: "Beatles-fanit ovat mielikuvituksellisia ihmisiä".

Kysyn: Mitä mielikuvituksellista on kuunnella samoja äännitteitä 50 vuotta? Jos joku kuuntelisi samaa klassista teosta 50 vuotta, hän sentään tutustuisi luultavasti satoihin eri tulkintoihin ja versioihin. Mutta popissa kuunnellaan samaa äänitettä ilman mitään muutosta tai eroa 50 vuotta. Missä hemmetissä tämmöisessä on se mielikuvitus?!

25

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerro meille

      Kysyn: mikä mieltä häiritsevä sairaus sinua vaivaa?

    • Dhommi´´

      Klassiset orkesterinjohtajat, kuoronjohtajat ja muusikot ovat kaikista kovimpia muusikkoja maailmassa. Heidän toimintansa takana on lapsesta saakka tehty urakka nuottien, teorian, fraseerauksen ja äänenpuhtauden äärellä.

      Miksi Rannan kundi väheksyy musiikin ammattilaisia?

      Rannan kundi on englanniksi Beach Boy. Oletan, että tämä äijä on siis jonkinlainen Beach Boys -fani ja yleinen 60-luvun rockin nostalgikko. Hänhän on kertonut fanittavansa myös CCR:ää, Bob Dylania ja muuta perusjunttirokkia Beatlesin lisäksi. Ihan tiedoksi kundille, että Beach Boys ei ole yhtään sen parempaa tai kunnianhimoisempaa musiikkia kuin Beatleskaan. Molemmat (Brian Wilson ja Beatles) tekivät pelkkiä kökköjä pikkulauluja valtavassa avuttomuudessaan ja kaupallisuudessaan.

      Hiljattain saimme lukea kun Beach Boy kirjoitti: "Beatles-fanit ovat mielikuvituksellisia ihmisiä".

      Kysyn: Mitä mielikuvituksellista on kuunnella samoja äännitteitä 50 vuotta? Jos joku kuuntelisi samaa klassista teosta 50 vuotta, hän sentään tutustuisi luultavasti satoihin eri tulkintoihin ja versioihin. Mutta popissa kuunnellaan samaa äänitettä ilman mitään muutosta tai eroa 50 vuotta. Missä hemmetissä tämmöisessä on se mielikuvitus?!

      • keisarinuudet...

        kysyn mitä mielikuvituksellista on kuunnella 50v samaa klassista, ns uusia versioita; eikä soittaa itse, tai laulaaå
        mitä mielikuvitusellista on olla tanssimatta?


      • Dhommi´´
        keisarinuudet... kirjoitti:

        kysyn mitä mielikuvituksellista on kuunnella 50v samaa klassista, ns uusia versioita; eikä soittaa itse, tai laulaaå
        mitä mielikuvitusellista on olla tanssimatta?

        "kysyn mitä mielikuvituksellista on kuunnella 50v samaa klassista, ns uusia versioita; eikä soittaa itse, tai laulaa"

        Arvaa kuinka moni suomalaisnuorikin harrastaa klassista soitinta, laulua ja teoriaa. Suomi on yksi maailman eniten kapellimestareita suhteessa kokoonsa tuottava maa, jossa on erittäin hyvät orkesterit ja korkea opetuksen tasoa.

        Nuoret opiskelevat pianoa, klassista kitaraa, jousisoittimia, vaski- ja puupuhaltimia ja laulavat kuoroissa ja soittavat (mm. Kruununhaan yläasteen omassa!) orkesterissa. Tutustu tarjontaan, vaikket sinä koskaan itse olekaan musiikkia harrastanut.


    • näinhänseon

      "Jos joku kuuntelisi samaa klassista teosta 50 vuotta...."

      Niin, niihän sitä tehdään. Suurin osa vain kuuntelee, ei soita. Mitä mielikuvituksellista siinä on? Ei mitään.
      Ns. moderni klassinen kiinnostaa kovin harvoja.

      Beatlesille on annettu arvostusta jopa ns. kunnianarvoisilta tahoilta (todistettu monasti), mikä on aivan irrallaan siitä, diggaako bändiä. Klassisella puolellahan tämä ei käy: ensin auktoriteettien pitää kanonisoida ko. teos (tai apurahalautakunnan hyväksyä tekijä), sitten sitä voi kuunnella (ja kehua ymmärtämättä asiasta mitään).

    • Dhommi´´

      "Ns. moderni klassinen kiinnostaa kovin harvoja."

      Miksi sinua ei kiinnosta?

      "Beatlesille on annettu arvostusta jopa ns. kunnianarvoisilta tahoilta (todistettu monasti)"

      Ei ole koskaan nostanut klassiselle tasolle.

      "Klassisella puolellahan tämä ei käy: ensin auktoriteettien pitää kanonisoida ko. teos (tai apurahalautakunnan hyväksyä tekijä), sitten sitä voi kuunnella (ja kehua ymmärtämättä asiasta mitään). "

      Itse ainakin ymmärrän, että Mozartin sävellykset ovat uskomattoman hienoja, ja niiden takana on todellakin käsittämätön nero! Kunpa sinäkin ymmärtäisit.

      • keisarinuudet...

        Et ole nimennyt yhtään klassista teosta uskomattoman hienoksi itse. Kaikki on arvioitu muiden toimesta siten.
        Et mainitse yhtään uutta teosta vaan pysyt vanhassa ajassa - miksi?

        Miksi vertaat itse joka päivä mozartia ym beatlesiin?


    • Lennonkusee

      Beatlesia ei voi koskaan verrata Mozartiin, Bachiin, Brahmsiin ja muihin neroihin. Ei koskaan.

      • Lennonkusee

        Beatlesia ei voi verrata edes Suomen parhaisiin säveltäjiin kuten Lindbergiin ja Saariahoon.


      • keisarinuudet...
        Lennonkusee kirjoitti:

        Beatlesia ei voi verrata edes Suomen parhaisiin säveltäjiin kuten Lindbergiin ja Saariahoon.

        Ei, esimerkkisi edustavat niin onnetonta tasoa.
        Hyvä saariaholle, että teokset saavat toisen esityksen ainakin joskus.


      • Life is easy

        Ei voi verrata, mutta Dhommi/Lennonkusee tekee sitä kaiken aikaa. Tehnyt sitä jo monta vuotta. Muut eli järjelliset olennot jättävät vertailun tekemättä.


      • Dhommi´´
        Life is easy kirjoitti:

        Ei voi verrata, mutta Dhommi/Lennonkusee tekee sitä kaiken aikaa. Tehnyt sitä jo monta vuotta. Muut eli järjelliset olennot jättävät vertailun tekemättä.

        Vertaus tehdään, jotta aivonne eheytyisivät. Muttakun ei niin ei.


      • Dhommi´´
        keisarinuudet... kirjoitti:

        Ei, esimerkkisi edustavat niin onnetonta tasoa.
        Hyvä saariaholle, että teokset saavat toisen esityksen ainakin joskus.

        Kerro nyt minulle ja Lennonkuseelle, mikä Saariahosta ja Lindbergistä tekee huonon? Sekö että sinun pääsi kestää vain kolmisointuja? Sekö että perseesi ei keiku heidän musiikin tahtiin, vaan paremmin toimii Beatles? Miksi uikutat siitä, että klassinen ei kehitä uutta, vaikka PELKÄSTÄÄN klassinen kehittää uutta, ja Saariaho ja Lindberg ovat nykyaikaista ja innovaativista musiikkia jos mikä! Miksi sinä haukut musiikkia vain koska olet liian kehno ja epämusikaalinen tajutaksesi sitä? Miksi sinä ylipäätään kommentoit täällä modernia klassista vailla tuntemusta siitä? Väitätkö edelleen etten tunne Beatlesia? Väitätkö etten olisi sinua sata kertaa parempi musiikissa?

        Oikeasti, hanki elämä - sun roolis palstalla on vain olla ja jauhaa roskaa Mozartista, modernista ja muusta todellisesta sisällöstä ja kehua sitä Beatlesia, vedoten "tutkimuksiin".


      • keisarinuudetvaattee
        Dhommi´´ kirjoitti:

        Kerro nyt minulle ja Lennonkuseelle, mikä Saariahosta ja Lindbergistä tekee huonon? Sekö että sinun pääsi kestää vain kolmisointuja? Sekö että perseesi ei keiku heidän musiikin tahtiin, vaan paremmin toimii Beatles? Miksi uikutat siitä, että klassinen ei kehitä uutta, vaikka PELKÄSTÄÄN klassinen kehittää uutta, ja Saariaho ja Lindberg ovat nykyaikaista ja innovaativista musiikkia jos mikä! Miksi sinä haukut musiikkia vain koska olet liian kehno ja epämusikaalinen tajutaksesi sitä? Miksi sinä ylipäätään kommentoit täällä modernia klassista vailla tuntemusta siitä? Väitätkö edelleen etten tunne Beatlesia? Väitätkö etten olisi sinua sata kertaa parempi musiikissa?

        Oikeasti, hanki elämä - sun roolis palstalla on vain olla ja jauhaa roskaa Mozartista, modernista ja muusta todellisesta sisällöstä ja kehua sitä Beatlesia, vedoten "tutkimuksiin".

        Palsta käsittelee Beatlesia joo. Ainoa, jolla on rooli (rooleja) palstalla on Dhommi.

        Minä pidän Beatlesin musiikista, heidän tarinastaan. Totta puhuen kuuntelen Beatlesia hyvin harvoin. Taidanpa kuunnella klassista enemmän.

        "Tutkimuksiin vetoaminen" on silkka vastine propagandallesi: en ole ainoa niitä esiin tuonut. Mutta sinulle ei mikään kelpaa. Ei todisteet.

        Mozart on hienoa musiikkia monin tavoin, samoin klassinen yleensä. Harmi, että on tuollaista yksisilmäisyyttä yhä. Klassinen edellyttää monella tavalla ihmiseltä taitoja ja omani ovat rajalliset. Suurimmalla osalla ne ovat rajallisia.
        Osa vain hännystelee musiikin palatsissa muodon vuoksi. Vielä harvempi soittaa sitä: onko siis mielikuvituksellista kuunnella samaa teosta 50 v soittamatta ja laulamatta sekä tanssimatta? Ei ole.

        Mikä modernissa klassisessa mättää? Ei se juuri saa esityksiä eikä kuulijoita. Itseäni jotkut teokset miellyttävät: paneutuminen ei varmasti ole sillä tasolla kuin teokset edellyttäisivät. Olisivatko ne sen arvoisia on hyvä kysymys. Edes enemmistä klassisen musiikin yleisöstä ei niistä innostu.

        Minä en hauku musiikkia. Sinä haukut. Sinä haukut muita (apina idiootti....). Minä moitin sinua yksisilmäisyydestä. Lisäksi et keskustele, paasaat.

        Yhä uskon, että sinua painaa se, mitä kaikkea esim. beatlet saavuttivat omalta pohjaltaan. Musiikillisesti kouluttamattomien (sittemmin kyllä koulutusta saaneiden) tarina on hieno. Upea. Ihan musiikillisesti. Eväät syötiin kyllä loppuun nopeasti. So what?

        Musiikkikoulutus ei ole muuten se voima, joka yhteiskuntaa pyörittää.

        En tunne sinua ja musiikillista osaamistasi. Se ei edes kuulu palstalle. Jotain selkeästi tunnet ja voisin sitä arvostaa elei asenteesi olisi vääristynyt. Minä kuuntelen fiilispohjalta: sillä ei sinulta yhtään arvostusta saa. Enpä sitä tarvi.
        Minusta ihmisten aktiivisuus taas on hienoa.

        Jokaisella on oikeus lauleskella ja soiteskella. Maailmassa se on aika usein Beatlesia. Klassinen ei tee muuta musiikkia tarpeettomaksi, suurin osa maailman ihmisistä ei ole sitä edes kuullut.


      • Dhommi´´
        keisarinuudetvaattee kirjoitti:

        Palsta käsittelee Beatlesia joo. Ainoa, jolla on rooli (rooleja) palstalla on Dhommi.

        Minä pidän Beatlesin musiikista, heidän tarinastaan. Totta puhuen kuuntelen Beatlesia hyvin harvoin. Taidanpa kuunnella klassista enemmän.

        "Tutkimuksiin vetoaminen" on silkka vastine propagandallesi: en ole ainoa niitä esiin tuonut. Mutta sinulle ei mikään kelpaa. Ei todisteet.

        Mozart on hienoa musiikkia monin tavoin, samoin klassinen yleensä. Harmi, että on tuollaista yksisilmäisyyttä yhä. Klassinen edellyttää monella tavalla ihmiseltä taitoja ja omani ovat rajalliset. Suurimmalla osalla ne ovat rajallisia.
        Osa vain hännystelee musiikin palatsissa muodon vuoksi. Vielä harvempi soittaa sitä: onko siis mielikuvituksellista kuunnella samaa teosta 50 v soittamatta ja laulamatta sekä tanssimatta? Ei ole.

        Mikä modernissa klassisessa mättää? Ei se juuri saa esityksiä eikä kuulijoita. Itseäni jotkut teokset miellyttävät: paneutuminen ei varmasti ole sillä tasolla kuin teokset edellyttäisivät. Olisivatko ne sen arvoisia on hyvä kysymys. Edes enemmistä klassisen musiikin yleisöstä ei niistä innostu.

        Minä en hauku musiikkia. Sinä haukut. Sinä haukut muita (apina idiootti....). Minä moitin sinua yksisilmäisyydestä. Lisäksi et keskustele, paasaat.

        Yhä uskon, että sinua painaa se, mitä kaikkea esim. beatlet saavuttivat omalta pohjaltaan. Musiikillisesti kouluttamattomien (sittemmin kyllä koulutusta saaneiden) tarina on hieno. Upea. Ihan musiikillisesti. Eväät syötiin kyllä loppuun nopeasti. So what?

        Musiikkikoulutus ei ole muuten se voima, joka yhteiskuntaa pyörittää.

        En tunne sinua ja musiikillista osaamistasi. Se ei edes kuulu palstalle. Jotain selkeästi tunnet ja voisin sitä arvostaa elei asenteesi olisi vääristynyt. Minä kuuntelen fiilispohjalta: sillä ei sinulta yhtään arvostusta saa. Enpä sitä tarvi.
        Minusta ihmisten aktiivisuus taas on hienoa.

        Jokaisella on oikeus lauleskella ja soiteskella. Maailmassa se on aika usein Beatlesia. Klassinen ei tee muuta musiikkia tarpeettomaksi, suurin osa maailman ihmisistä ei ole sitä edes kuullut.

        Kiitos asiallisesta viestistä!

        Ongelma on se, että sinä ja sinun joukkosi olette heitelleet vastenmielisen tyhmiä heittoja klassisesta musiikista. Se on yleisessä tiedossa, että klassinen on korkeampaa ja merkittävämpää osaamista kuin kevyt musiikki. Ilman tiedon murusiakaan esim. Rannan kundi ja sinä edelleen jankkaatte vastaan, vain siksi että ette halua ajatella, että joku olisi parempaa kuin Beatles. Kyllä on, paljon parempaa. Klassinen on paljon parempaa musiikkia kuin Beatles tai mikään kevyt musiikki.

        Kyse ei ole edes makuasiasta. Rannan kundi haluaisi jatkuvasti vetää keskustelun siihen, että jokainen päättää itse, mutta kun tämä asia on selvempi kuin mikään muu asia voi olla. Sekä Beatles että Mozart sävelsivät tonaalisesti, ja Beatlesin käyttämät keinot ovat vain murto-osa siitä, mitä Mozart käyttää. Mozart sävelsi jo lapsena selvästi moniulotteisemmin ja monitahoisemmin kuin John Lennon tai Paul McCartney aikuisina.

        Jos on vähänkään korvaa musiikille, tunnustaa asian muitta mutkitta. Mutta mikä muu totta vastaan väittämisen taustalla voi olla kuin mieletön lapsellisuus, lapsenuskoisuus ja muuttumaton itsevarma junttimaisuus?


      • keisarinuudetvaattee
        Dhommi´´ kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta viestistä!

        Ongelma on se, että sinä ja sinun joukkosi olette heitelleet vastenmielisen tyhmiä heittoja klassisesta musiikista. Se on yleisessä tiedossa, että klassinen on korkeampaa ja merkittävämpää osaamista kuin kevyt musiikki. Ilman tiedon murusiakaan esim. Rannan kundi ja sinä edelleen jankkaatte vastaan, vain siksi että ette halua ajatella, että joku olisi parempaa kuin Beatles. Kyllä on, paljon parempaa. Klassinen on paljon parempaa musiikkia kuin Beatles tai mikään kevyt musiikki.

        Kyse ei ole edes makuasiasta. Rannan kundi haluaisi jatkuvasti vetää keskustelun siihen, että jokainen päättää itse, mutta kun tämä asia on selvempi kuin mikään muu asia voi olla. Sekä Beatles että Mozart sävelsivät tonaalisesti, ja Beatlesin käyttämät keinot ovat vain murto-osa siitä, mitä Mozart käyttää. Mozart sävelsi jo lapsena selvästi moniulotteisemmin ja monitahoisemmin kuin John Lennon tai Paul McCartney aikuisina.

        Jos on vähänkään korvaa musiikille, tunnustaa asian muitta mutkitta. Mutta mikä muu totta vastaan väittämisen taustalla voi olla kuin mieletön lapsellisuus, lapsenuskoisuus ja muuttumaton itsevarma junttimaisuus?

        Asiallinen vastaus sai aikaan nimittelyä.

        Kysymys kuuluu: so what?

        Mistä kumpuaa tarve todistella Mozartin sävellyskykyjä 4 vuotiaana? Ehkä se oli hänen isänsä, ehkä ei. Miten tuo asia liittyy Beatlesiin? Ei mitenkään.

        Suurin osa ihmiskunnasta ei ole kyennyt siihen, mitä Beatles teki. Ei edes Mozart. En tosin mittaisi häntä samalla mitalla.

        Luoja tietää mitä Mozart olisi tehnyt kukkien kesänä 1967.


      • Dhommi´´
        keisarinuudetvaattee kirjoitti:

        Asiallinen vastaus sai aikaan nimittelyä.

        Kysymys kuuluu: so what?

        Mistä kumpuaa tarve todistella Mozartin sävellyskykyjä 4 vuotiaana? Ehkä se oli hänen isänsä, ehkä ei. Miten tuo asia liittyy Beatlesiin? Ei mitenkään.

        Suurin osa ihmiskunnasta ei ole kyennyt siihen, mitä Beatles teki. Ei edes Mozart. En tosin mittaisi häntä samalla mitalla.

        Luoja tietää mitä Mozart olisi tehnyt kukkien kesänä 1967.

        Lopeta jo lässytys: Sinä eikä kukaan muu nosta Beatlesia Mozartin tasolle, vaikka kuinka unelmoisi!


      • keisarinuudetvaattee
        Dhommi´´ kirjoitti:

        Lopeta jo lässytys: Sinä eikä kukaan muu nosta Beatlesia Mozartin tasolle, vaikka kuinka unelmoisi!

        Minä en julista kaiken musiikin Mozartin jälkeen oleman tarpeetonta kuten sinä.

        Howard Goodal sanoi Beatlesin työstä:"...a stunning roll-call of sublime melodies that perhaps only Mozart can match in European musical history" .

        Kirjoita hänelle. Syytön minä tuohon olen. Kerroinpahan vaan. Haittaaksse?


      • Dhommi´´
        keisarinuudetvaattee kirjoitti:

        Minä en julista kaiken musiikin Mozartin jälkeen oleman tarpeetonta kuten sinä.

        Howard Goodal sanoi Beatlesin työstä:"...a stunning roll-call of sublime melodies that perhaps only Mozart can match in European musical history" .

        Kirjoita hänelle. Syytön minä tuohon olen. Kerroinpahan vaan. Haittaaksse?

        "Minä en julista kaiken musiikin Mozartin jälkeen oleman tarpeetonta kuten sinä."

        Olenko minä pitänyt Beethovenia tarpeettomana? Tai Schubertia? Entä Brahmsia, Chopinia, Wagneria, Mahleria, Mendelssohnia, Sibeliusta, Tchaikovskya, Prokofjevia? Modernismia? Mitä?

        Koita nyt pässi tajuta, että kysymys on vain siitä, että kevyt musiikki on kehnoa ja kevyen musiikin tällä palstalla esiintyvien kuuntelijoiden ymmärrys on rajoittunut. Te ette tiedä, miten asiat ovat. Te luulette tietävänne. Minä tahdon opettaa teitä. Huom. minä tunnen Beatlesin ja olen OPISKELLUT musiikkia. Minä tunnen klassista! Teillä ei ole KOULUTUSTA eikä muuta TAUSTAA. Mistä kumpuaa teidän itsevarmuutenne kommentoida asioita, vaikka olette kasvaneet aivan muiden asioiden kanssa kuin musiikin? Te ette ole musaihmisiä!


      • mikä on tää juttu???
        Dhommi´´ kirjoitti:

        "Minä en julista kaiken musiikin Mozartin jälkeen oleman tarpeetonta kuten sinä."

        Olenko minä pitänyt Beethovenia tarpeettomana? Tai Schubertia? Entä Brahmsia, Chopinia, Wagneria, Mahleria, Mendelssohnia, Sibeliusta, Tchaikovskya, Prokofjevia? Modernismia? Mitä?

        Koita nyt pässi tajuta, että kysymys on vain siitä, että kevyt musiikki on kehnoa ja kevyen musiikin tällä palstalla esiintyvien kuuntelijoiden ymmärrys on rajoittunut. Te ette tiedä, miten asiat ovat. Te luulette tietävänne. Minä tahdon opettaa teitä. Huom. minä tunnen Beatlesin ja olen OPISKELLUT musiikkia. Minä tunnen klassista! Teillä ei ole KOULUTUSTA eikä muuta TAUSTAA. Mistä kumpuaa teidän itsevarmuutenne kommentoida asioita, vaikka olette kasvaneet aivan muiden asioiden kanssa kuin musiikin? Te ette ole musaihmisiä!

        miks ihmeessä koulutat täällä ihmisiä jota ei oo musaihmisiä. beatles riittääpi meille vallan hyvin. miksi yrität väkisin tehdä kaikista musaihmisiä ja tietyissä piireissä määrättyjen auktoriteettien kuuliaisia seuraajia? miksi ihmeessä?


      • Dhommi´´
        mikä on tää juttu??? kirjoitti:

        miks ihmeessä koulutat täällä ihmisiä jota ei oo musaihmisiä. beatles riittääpi meille vallan hyvin. miksi yrität väkisin tehdä kaikista musaihmisiä ja tietyissä piireissä määrättyjen auktoriteettien kuuliaisia seuraajia? miksi ihmeessä?

        No tiedäthän säkin, että klassinen antaa ihmisille enemmän kuin poppi! PALJON enemmän. Poppi on halpaa ja kertakäyttöpahvia, kierrätettyä sellaista.

        Haluan auttaa näitä ihmeellisiä käsityksiä kantavia uhreja.


    • yliopesi evästää

      ja höpöhöpö, musiikki on useimmille ennen kaikkea kuuntelemista...maailmassa tarvitaan muitakin ammattilaisia kuin muusikoita, sinä jästipäiden kurko!

      • keisarinuudetvaattee

        mutt onneksi on beatles musiikki, jota kaikki voivat lauleskella ja soiteskella. Ainakin sinnepäin. Ja tanssia kans.

        Kaikesta muusta musiikista puhumattakaan - ilman sitä koulutusta, olematta ammattilainen. Sillä maailma pelastuu.


      • Dhommi´´
        keisarinuudetvaattee kirjoitti:

        mutt onneksi on beatles musiikki, jota kaikki voivat lauleskella ja soiteskella. Ainakin sinnepäin. Ja tanssia kans.

        Kaikesta muusta musiikista puhumattakaan - ilman sitä koulutusta, olematta ammattilainen. Sillä maailma pelastuu.

        Minäkin olen iloinen siitä, että Beatles oli olemasa. Eritoten moni Paulin biisi on kivan kuuloinen. Valtavan onnellinen en ole Beatlesin lauluista. Jokin niistä puuttuu, mm. innovaatisuus, luovuus, kestävyys ja monikäyttöisyys. Ei ole kehittelyä tai innovointia kuultavissa heidän kappaleissaan. Siksi en ole valtavan suuri fani.


    • rauha maas

      No, aika suuri kuitenkin ja ainakin fani joka tappauksessa. ja sehä riittää meille poppareille ihan mainiosti!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      313
      3757
    2. 208
      3039
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2584
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2044
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1475
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    7. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      175
      1380
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1334
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe