http://minnamarsh.blogspot.fi/2008/06/mozart-virittaa-paan.html
hei
2
76
Vastaukset
- Dhommia on kusetettu
"Tutkimusten mukaan Mozartin KV 448 -sonaatin kuunteleminen 10 minuutin ajan saa aivoissa aikaan muutoksia, jotka tukevat oppimista ja tilan hahmottamista heti musiikin kuuntelemisen jälkeen. Älykkyysosamäärän on todettu nousseen jopa 8-9 pointtia nimenomaan Mozartin musiikin kuuntelemisen jälkeen, joskin muutokset älykkyysosamäärässä ovat tilapäisiä."
Tuo teksti on kyllä tuon muijan omaan pään tuotoksia, eikä voi perustua faktaan. Se olisikin maailmaa mullistava asia, jos Mozartia kuuntelemalla ihmisen älykkyys nousisi noin paljon jo 10 minuutissa :D :D :D
"Mielenkiintoista on, että esimerkiksi rock-musiikin kuunteleminen tai hiljaisuudessa oleminen ei tutkimuksissa parantanut koehenkilöiden suorituksia."
Vitsi vain paranee :D :D :D
Tuollaiset "testit" ja niiden tulokset ovat omiaan juuri Dhommin kaltaisille uskon-mitä-luen -henkilöille. Jatka valitsemallasi tiellä :D :D :D - Dhommi´´
Ei ole kusetettu - Mozart-efekti on tieteessä kuuluisa. Sillä on aivoja energisoiva väliaikaisvaikutus.
Olen jo kauan sitten huomannut, että olet poppari, joka ei ymmärrä musiikista tuon taivaallista. Tarvtset opetusta perusasioissa, normaalien musiikkijuttujen kuten sointujen historia, kanssa. Mikäpä ettei - olen opettanut kaltaisiasi täällä jo jonkin aikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 473572
- 1053365
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342601Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262298- 201819
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51719- 1821688
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3841417- 261201
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91068