Olen päättänyt myydä 3 Muumimukiani valmistusvuosilta 1990-97. Kuvittelin että simppeliähän tuo netissä on, mutta ainakin Huuto.net:in systeemi tuntuu liian kimurantilta ja aikaavievältä kolmen mukin myymiseen. Millaisia kokemuksia teillä on Keltaisesta Pörssistä? Mikä on paras, luotettava ja helppo myyntiväylä? Parasta olisi jos joku hakisi nuo ovelta, mutta kai niistä ensin ilmoittaa täytyy...
Muumimukit myyntiin
9
930
Vastaukset
- muuuummi
Huuto net on kyllä suosituin, eli sen kautta saisit varmimmin myytyä, kun jaksaa vähän paneutua! :) Eikä se tietääkseni maksa mitään jos ei ota mitään mainostusta käyttöön.
- torilla tavataan
Tori.fi on ilmainen ja suosittu eikä vaadi myyjiltä edes käyttäjätunnuksen luontia. Minulla on hyviä kokemuksia tästä. Ennen huuto.netin uudistuksia (maksullisia lisäpalveluja) sekin oli hyvä.
- 3+7
Jotta saisit mukisi myytyä kohtuullisessa ajassa Tori.fi -palvelussa, sinun täytyy itse osata hinnoitella muumisi tuohon kauppapaikkaan sopivaan hintatasoon. Huuto-net -palvelussa voit jättää hinnoittelun ostajille.
Huuto.net -palvelun kulut ovat ovat erittäin pienet verrattuna esim. parempien huutokauppojen perimiin kuluihin, jotka nousevat myynti- ja ostoprovisoineen sekä niistä perittävinä arvolisäveroina jo yhteensä 40-45%:iin ostajan huutokaupassa maksamasta kokonaishinnasta.
Lisäksi live-huutokaupoissa peritään nykyään euromääräistä kohdemaksua tai minimiprovisoita niin, että käytännössä vasarahinna pitää nousta vähintään 125-150 €:oon, jotta myyntiprovisio pysyy edes "kohtuullisena" 20-25%:na vasarahinnasta arvonlisäveroineen.
Kun perehdyt riittävästi ja vertailet esim. nettihuutokaupoissa ja livehuutokaupoissa keräilytavarasta maksettuja hintoja, niin tulet toteamaan hintojen olena keskimäärin 40-60% niistä hinnoista, joita alan liikkeissä ja messuilla vastaavista tuotteista pyydetään.
Livehuutokaupoissa huutokauppakamarille jää lisäksi vielä siis parhaimmillaan / pahimmillaan lähes puolet ostajan provisioneen maksamasta hinnasta. Nyrkkisääntönä on, että mitä enemmän olet valmis tekemään työtä ja ottamaan jopa kuluriskiä tuotteidesi myynnissä, niin sitä paremman hinnan niistä saat.
Tosin kolmen mukin osalta, varsinkin kun kyseessä on alunperin massatuotettua käyttökeramiikkaa, niin kannattaa toimenpiteet suhteuttaa siihen saatavissa olevaan parhaimillaankin vain muuutamaan sataseen. Jos omistat Fazer-mukin, niin sitten asiaan kannattaa paneutua hieman paremmin.
Jälleenmyyjältä saat normaalisti vähintään saman verran, kun viemällä keräilytavarasi parempaan huutokauppaan, kun jälkimmäisessä vaihtoehdossa huomioidaan vasarahinnasta vähennettävät myyntiprovisot, yms. myyntikulut.
Itse netissä myyden voit saada yleensä parhaimmillaan sen, mitä ostajat ostoprovisoineen siellä livehuutokaupassa ovat valmiita maksamaan. Jos tavaraa on enemmän ja se on arvokkaampaa, kannattaa perehtyä asioihin ja käyttää vaikka sitten vaikka maksullisia arviointi- , yms. myyntiä tukevia palveluja hyväkseen. - Laiskanainen
Kiitos vinkeistä! Tutkin vaihtoehtoja. Myytävää olisi muutakin, joten ehkä tosiaan kannattaa käyttää aikaa ja aktivoitua :)
- red4
Moikka, Laiskanainen. :) Mitä muumimukeja sinulla on, missä kunnossa ja mitä hintaa niisä tahdot? Laita viestiä / kuvia: [email protected]
- Moominmoney
Voisitko kertoa mitä mukeja nuo ovat ja missä päin asut?
- Laiskanainen
Moominmoney kirjoitti:
Voisitko kertoa mitä mukeja nuo ovat ja missä päin asut?
Juu, myytävänä ovat Muki Keltainen (Muumimamma), Muumityttö ja Muumipoika. Asun Turussa. Voin lähettää lisätietoja ja kuvia s-postiisi, jos haluat.
- heidi
red4 kirjoitti:
Moikka, Laiskanainen. :) Mitä muumimukeja sinulla on, missä kunnossa ja mitä hintaa niisä tahdot? Laita viestiä / kuvia: [email protected]
Hei! Minulla olisi muumimuki roosa sarjakuva. Kahva on lohjennut irti ja liimattu kiinni mutta kyselisin jos tietäisitte josko siitä jotakin saisi? :) terv. Heidi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802