booky.fi

booky: rahat pois

En tullut lukeneeksi kyseisestä kirjamyyntifirmasta kommentteja, olisi pitänyt. Yritys vie rahat eikä kirjaa tule milloinkaan.

Menin tilaamaan yhden kirjan, jonka toimitusaika oli heidän kotisivujensa mukaan 4 - 5 päivää. Ei tietoakaan, aika ylitetty jo pariin kertaan. maksoin pankkikortilla kirjan samantien. Tilaus näyttää olevan edelleen tilassa odottaa tuotteen tuloa varastoon - tulleeko ikinä.

Kyseistä kirjaa ei ollut saatavissa mistään kirjakaupasta eikä myöskään Akateemisen tai Suomalaisen verkkokaupasta. Ymmärsin kuitenkin, ettei painos olisi loppu.

Muiden kokemuksia mahdollisia jatkotoimia?

15

3190

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uyglylihoj

Lähetä ystävällinen sähköpostiviesti ja kyselet kirjan toimitusaikataulua.

Odottelet pari viikkoa.

Sen jälkeen pistät vihaisen vaatimuksen rahojen palauttamisesta ja kirjoitat kokemuksestasi mahdollisimman monelle keskustelupalstalle.

Erään kokemuksen perusteella voivat ottaa yhteyttä 5 kuukauden kuluttua rahojen palauttamisen tiimoilta.

Minä ostan kirjoja vain adlibris.fi:stä, bookdepository.co.uk , bookdepository.com:sta ja akateemisesta kirjakaupasta. Ostan paljon kirjoja ja toimitus- ja asiakaspalveluongelmaisia kirjakauppoja en vaivaa sen jälkeen kun epäonnistuneita toimituksia on enemmän kuin onnistuneita.

• ei ongelmia

Olen tilannut tyttärelle kolmen vuoden ajan tuolta lukiokirjoja ja vähän muitakin kirjoja, eikä ole ollu mitään ongelmia.

Miten maksat netissä pankikoritlla?

• booky.fi HUIJARIFIRM

taidat olla bookyn huijareita kun väität ettei ongelmia!

• Booky.fi huijaa

Maksoin kirjan ja ehdot oli ne, että tuote tulee tai jos ei tuu niin kauppa peruuntuu automaattisesti ja palauttavat rahat takaisin. Eipä käynytkään niin. Kun tuotetta ei tullut niin "kaupan automaattisen peruuntumisen" jälkeen (joka piti olla viime perjantai aamuna) lähettivätkin viestin että jos kirja tulisikin myöhemmin. Voi ei! Ne alko ehottelemaan ettei niitten tarvii vielä maksaa taksin rahaa vaikka eivät lähetä mitään. Sitten tänään maanantai aamuna ilmoittivat että automaattisesti kauppa peruuntui, ja rahoja voin odottaa takaisin puolentoista viikon päästä. Syynä on että maksavat palautukisa kerran viikossa ja se päivä on ylläri, ylläri perjantai. Jos olisivat toimineet lupauksiensa mukaanja olisivat maksaneet peruuntuneen kaupan jo viime perjantaina olisin päässyt ostamaan kirjaa muualta jo tällä viikolla. Tää on huijari toimintaa! Kyllä minä siitä niin mieleni pahoitin! Ajatelkaa kuinka paljon tällä tavalla huijaamalla voi kasata korotonta rahaa itselle.

• Ihanokkäytäntö!

Peruutustilanteessa tai purkutilanteessa kauppahinta maksettava lain mukaan 30 päivän kuluessa, joten tossa ei mitään huijausta...

• Ribo1
        Ihanokkäytäntö! kirjoitti:

Peruutustilanteessa tai purkutilanteessa kauppahinta maksettava lain mukaan 30 päivän kuluessa, joten tossa ei mitään huijausta...

Minä olen tilannut tuolta laskulla ja hyvin on toiminut. Nyt on vain toimitusajat venyneet älyttömän pitkiksi, vaikka tuotetta olisi varastossakin. Sen takia vaihdan kauppaa.

• Veronmaksajakin

Booky on vähän hidas, mutta maksavat sentään veronsa Suomeen päinvastoin kuin esim. Adlibris. Mulle on Booky toimittanutkin aina kaiken mitä on luvannut.

• tax-freeeee

Eivätkö Bookyn kirjat ja muut roinat risteile Ahvenanmaalle ja takaisin? :D Äläpä äläpä.

• epäselvää

Bookylta ei näy tulevan mitään postin tilausseurantanumeroa?

Tilauksen tiedoissa Bookyn asiakassivuilla sanotaan vain esim. " "toimitettu" jne.

Sitten saa vain odotella, josko postiluukku kolahtaa jonain päivänä.

• Vertailu kannattaa

Booky.fi:n asiakaspalvelu on heikkoa. Myös hinnat nykyisin kalliimpia kuin kilpailijoilla.

• näennäisesti.saatavilla

Booky tuntuu kyllä käyneen hitaaksi. Mukamas varastossa olevia kirjojakaan ei lähetetä, vaan tilauksen tietona näkyy päiväkausia "odotamme tuotetta varastoomme". Tähän sitten päälle vielä postipakein kulku pitkin maata, kun tuote joskus lähtee.

• relax_order

Itse ole kerran ( noin vuosi sitten) tilannut Bokystä muutaman kirjan ulkomaille ja kaikki meni ok. Mailiin tuli ilmoitus kun kirjat oli laitettu postiin.

En sitten tiedä josko tyytymättömät nostavat sitten tapauksistaan aivan turhankin kovaa mekkalaa ja sitten tyytyväistet eivät näe aiheelliseksi kokemuksistaan kertoa.

Itse nettikaupoissa (muutamassa harvassa) asioidessani en odota täydellisyyttä vaan varaudun jo tilatessa mahdollisiin viivästyksiin ja tilaan tuotteet tarpeeseeni nähden hyvin ennakkoon.

Amazon josta olen useampaankin otteeseen jotakin tilannut (kirjoja, PC:n muisikampoja, USB-muistikortteja ym.), puolestaan on tähän mennessä tarjonnut vain myönteisiä kokemuksia, nopeaa ja tehokasta ja Amazonin itsensä lähettämät tuotteet suoraan kotiovelle hyvin pakattuna.

• 176

Booky.fi:lle on mahdollista maksaa myös Paypalilla. Kannattaakin käyttää sitä. Rahat saa nopeasti takaisin, jos tuotetta ei ala kuulua eikä perumisen jälkeenkään rahoja ala kuulua. Paypal dispute kehiin ja tarvittaessa eskalointi claimiksi.

• Bookynkirjat

Itse olen ollut Bookyn asiakas jo vuosia, enkä ole pieniä viiveitä lukuun ottamatta kokenut minkäänlaisia ongelmia heidän kanssaan. Veronsakin maksavat kiltisti Suomeen, joten suosin firmaa milloin vain mahdollista noiden ulkomaisten sijaan.

Bookysta löytyy muuten varsin mielenkiintoinen esittely sivulta:

http://www.vertailussa.com/kirjat-verkkokaupasta/booky

• Älä-tilaa-bookysta

Suositan omiin kokemuksiini viitaten, että älkää missään tapauksessa tilatko mitään booky.fi -yritykseltä. Tilasin ja maksoin yli kaksi vuotta sitten kirjan. Kun kirjaa ei kuukausi tilauksesta kuulunut, peräsin sitä. Kerrottiin, että uusintapainos viivästyy. Peräsin kirjaa useamman kerran, kunnes kaksi vuotta tilauksesta minulle kerrottiin, että tilaus on vuoden jälkeen vanhentunut ja poistettu tilauskannasta. Rahoja ei kuitenkaan palautettu ja anteeksi pyytämättä kehotettiin tekemään uusi tilaus. Olin ehtinyt ostaa kirjan muualta, mutta rahojani joudun peräämään Klarna.fi -yritykseltä. Opetus ja varoitus: älä koskaan tilaa mitään ko. yritykseltä! Tai jos haksahdat tilaamaan, kirjaa tarkasti tilaukseen liittyvät tiedot ja maksamasi rahasumma!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6374
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3813
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3190
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      370
      1726
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      969
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      956
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      869
    Aihe