keskenmeno vai uusi raskaus

milloin voin testata

Minulla oli keskeytynyt keskenmeno 11 5. Lääkkeellinen hoito 12 3. Onnistui hyvin mielestäni ja raskausoireet väistyivät nopeasti. 14 päivän kuluttua alkoi uudelleen pahoinvointi/etova olo jota on edelleen nyt 16 päivää lääkkeellisestä hoidosta ajoittain kuten raskaudessa. Samalla maitoa alkoi tulla. Sitä tuli edellisen kerran keskeytyneen raskauden ihan alkuvaiheessa, ennen kuin raskaustesti näytti positiivista ja ennen kuin alkion kiinnittyminen oli tapahtunut. Rinnoissa on jonkin verran arkuutta. Testasin Clearblue testillä, jossa raskaus 2-3 viikkoa (eli ed kuukautisista 4-5 viikkoa). Näin ollen minulla on hieman vielä keskeytyneestä raskaudesta hCG:tä jäljellä. Voiko tämä silti olla uusi raskaus vai jotain hormonaalista häiriötä? Mitenköhän nopeasti hormonitaso muuttuisi tuosta "raskaus 2-3 viikkoa" negatiivisen puolelle, jos kyse on vaan keskenmenoon liittyvästä hormonaalisesta oireilusta? Eli kysymykseni toisinpäin: missä vaiheessa voisin testillä todeta uuden raskauden huolimatta ed keskenmenon hCG-jäänteestä? Pitäisikö odottaa päiviä vai yli viikko tai jopa yli kaksi viikkoa?

6

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Angie73

      Itse tulin uudelleen raskaaksi jo reilun viikon päästä keskenmenosta / lääkkeiden otosta. En edes osannut aavistaa tätä, mutta tuli ilmi kontrolliverikokeissa 4 viikkoa lääkkeistä. Tuolloin hcg 79 ja siitä viikon päästä otettiin varalta uusi verikoe ja tuolloin hcg jo lähes 800 joten voi se näinkin mennä :D

      • -aloittaja-

        Kiitos vastauksesta. Tänään minulle tuli vähän sellaista kuukautiskipumaista tunnetta jota minulla oli edellisenkin raskauden alussa. Tai ehkä kuukautiset ovat tulossa...No kaipa aika näyttää...Mutta olen tullut aina helposti raskaaksi, joten en yhtään ihmettelisi...


      • -aloittaja-

        Kirjoitin tuonne odotus-palstalle mutta tähän ei varmaan kukaan osaa vastata. Testi kääntyi lähes negaksi viime viikon lopulla ja alkuviikosta ihan negatiiviseksi mutta eilen sitten yllättäen tulikin keskivahva plussa (Clear Blue) ja alkoi vähän ruskeaa vuotoa. Soitin sairaalaan ja käskevät testata taas tänään aamulla. Ihan selvä plussa edelleen. Pientä vuotoa. Mitäköhän minun pitäisi tehdä? Jos tämä olisi uusi raskaus niin sehän olisi perjantaina sitten rv4 0?? Mistä ihmeestä tiedän onko kyseessä raskaus vai jäännettä vanhasta? Sanoivat, että poliklinikalle jos alkaa vuotaa runsaasti ja on plussa.


    • Kiinnostunut☻

      Heippa! Miten kävi? :)

      • -aloittaja-

        Hei, sattumalta huomasin, että aloitukseeni oli vielä vastattu. Kävi huonosti :). Sen jälkeen kun testi kääntyi uudelleen positiiviseksi, aloin vuotaa verta kuin kraana ja jouduin ambulanssilla sairaalaan. Istukka oli jäänyt paikoilleen. Sitä yritettiin poistaa lääkkeillä toistamiseen tuloksettomasti ja kun se oli ollut jo yli kuukauden, niin kaavinta katsottiin aiheelliseksi. Moolaraskauttakin välillä ehdittiin epäillä mutta veren raskaushormonitaso oli vai 175 silloin kun menin sairaalaan. Kaavinta onnistui kuitenkin hyvin ja 2 viikon kuluttua raskaustesti oli taas puhdas negatiivinen ja yksityislääkäri katsoi kohdun ihan normaaliksi ja 4 viikkoa kaavinnasta alkoi kuukautiset.


      • Tyrmistynyt
        -aloittaja- kirjoitti:

        Hei, sattumalta huomasin, että aloitukseeni oli vielä vastattu. Kävi huonosti :). Sen jälkeen kun testi kääntyi uudelleen positiiviseksi, aloin vuotaa verta kuin kraana ja jouduin ambulanssilla sairaalaan. Istukka oli jäänyt paikoilleen. Sitä yritettiin poistaa lääkkeillä toistamiseen tuloksettomasti ja kun se oli ollut jo yli kuukauden, niin kaavinta katsottiin aiheelliseksi. Moolaraskauttakin välillä ehdittiin epäillä mutta veren raskaushormonitaso oli vai 175 silloin kun menin sairaalaan. Kaavinta onnistui kuitenkin hyvin ja 2 viikon kuluttua raskaustesti oli taas puhdas negatiivinen ja yksityislääkäri katsoi kohdun ihan normaaliksi ja 4 viikkoa kaavinnasta alkoi kuukautiset.

        Hei.. Oon huolissani, että mikä nyt on..
        kuukautiset tulivat normaalisti viimekuun 16 pv ja siitä sitten 24 pv alkoi vuotaa aika runsaastikkin ja vuoto jatkunut nyt 2 vkoa vaihtelevana!!.. tein 2 raskaustestiä edellis perjantaina, jotka kumpikin kotona haamuviivoilla positiiviset.
        tesrveyskeskuslääkäri kuitenkin tehnyt 2 sisätutkimusta ja ottanut 2 raskaustestiä jotka kumpikin negatiiviset. Aluksi väitti minulla olevan kohtutulehdus ja määräsi siihen jotain antibioottia..
        jota en kuitenkaan syönyt, koska tulehdusarvot ja hemoglobiini ja pienverenkuvassa kaikki olivat paremmin kuin kunnossa!
        ultraan en ole päässyt.. vuodot jatkuvat edelleen enkä ymmärrä mikä prkl nyt mahtaa olla? Onko jollain ollut mitään vastaavaa? Ainiin, kohdunsuulta veri tulee kuulema, muttei kuitenkaan ultrattu tai mitään ja käski vaan kotiin jo kolmannen kerran!! kipujakin on hiukan ollut mutta tuo verentulo nyt ennemminkin harmittaa. Raskausmahdollisuus on, mutta en kuitenkaan olisi raskaana ellei sitten ole niin alussa ettei terkkarin testeissä näkynyt. Auttakaa nyt joku!?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2506
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      39
      1408
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1382
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1111
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe