Tapiolan ratsastuskoulu: sopiiko aloittelijalle?

Heppatalli haussa

Onko kokemuksia Tapiolan Ratsastuskoulusta (Espoo)? Muutamme alueelle, ja talli olisi ihanteellisen matkan päässä. Tyttäreni on 9-vuotias, joitain kertoja käynyt tunneilla, mutta ihan aloittelija vielä. Olen lukenut vuosien takaisia kirjoituksia joissa koulu saa aika ikäviäkin kommentteja sekä opetuksen tasosta että hevosten kohtelusta, mutta mikä mahtaa olla tilanne nykyisin? Jos tätä ei voi suositella, mihin Espoossa veisitte aloittelevan tytön?

30

7038

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heppatalli haussa

      Nostan... eikö kellään ole mielipidettä Tapiolan Ratsastuskoulusta? Tai suositusta aloitteja paikaksi Espoossa?

      • Suosittelen!

        Olen tallilla ratsastanut yli 4 vuotta, minulla on ollut hoitohevosia pari. Olen talutellut paljon alkeistunneilla. Omasta mielestäni tallin opetus on hyvää, alkeistunneilla opitaan yleisesti nopeasti. Suosittelen tallia kovasti. Tallilla tarjotaan myös ponitalutuksia, jotka kestävät puolesta tunnista tuntiin. Siellä voi käydä kokeilemassa, jos ei ole vielä varma :)


    • elppander1

      Tosi hyvä talli. Laadukas opetus ja oppii nopeasti. Mukavat ja huumorintajuiset opettajat. (: Ikävät kommentit ovat edellisisltä ajoilta kun oli vielä ärsyttävät opettajat. Ponit kivoja ja turvallisia (:

    • Weedytär112233445566

      Hyvä talli ainakin omasta mielestäni. Zandro on paras

    • ratsastanut

      Tää on jo vanha mutta tiloissa ei ole kehumista rakennettu pienelle alueelöe kahden tien väliin eikä esim. En tiiä nykysestä mutta ennen tarhattiin maneesiin

      • Tapiolalainen

        Jos joku vaikka sattuisikin tämän lukemaan, niin 1. Tallia ei ole rakennettu kahden tien väliin, vaan toisinpäin (toinen teistä valitettavasti erittäin vilkas) ja 2. Nykyään ei tarhata maneesiin, vaan kentälle (valitettavasti, ainoa mahdollisuus). Kaikesta huolimatta opetus laadukasta ja hevoset osaavia. Suosittelen!


      • Tyyppä

        Mut tavallaan se kenttä on tarha ja sit tarhassa ratsastetaan joskus kesällä


      • Anonyymi

        Kaksi tietä on kyllä rakennettu tallin jälkeen.


    • Tapiolantalliparastalli

      Kaikin puolin mukava ja kiva talli mutta hevosten ulkoilu mahdollisuudet todella huonot. Kaikilla kuitenkin hyvän kokoiset karsinat ja maneesi ei ole pieni mutta ei mikään korvaa ulkona juoksemista. Ponit ja hevoset kuitenkin tarhassa noin tunnin päivittäin.

    • Anonyymi

      VANHA JUTTU!
      Tapiolan ratsastuskoulu on ihana paikka. Aloittelijoille on alkeiskursseja. Oma suosikkini on Epsu, Dexter ja Vanilja.

      • Anonyymi

        Mun Dexter se on paras


    • Anonyymi

      Olen itse ratsastanut tallilla seitsemän vuotta. Alkuvuodet olivat ihania ja pelkästään hyviä muistoja sieltä. Jos kuitenkin haluaa kehittyä ja tähdätä lajissa vähänkään korkeammalle, niin kannattaa vaihtaa paikkaa. Oman aikani lopussa opetus alkoi olla hyvin valikoivaa, samoin valmennukset. En toki tiedä millainen paikka on nykyään, mutta ainakin sellainen se oli vielä 2017.

    • Anonyymi

      Talli on ihana, ja ponit sekä hevoset on taitavia ja kilttejä. Olen käynyt tallilla alkeis- ja jatkokurssin, ja opin siellä paljon ja nopeasti. Miinusta tuo toki se, ettei hepat pääse olemaan tarhassa kauaa. Hinnat on myös kalliita, mutta jos sen pystyy maksamaan, ei varmasti pety!

      Omat lempparini ovat Timjamin ja Kunkku.

    • Anonyymi

      Mun mielestä se talli on ihan best. On ratsastanut siellä kaverin Kanssa jo yli puolenvuoden, Mellkein vuoden.mun lemppari on Ehdottomasti kunkku.Siellä on hyvä maneesi. Kivat opettajat.Kivat ponit.

    • Anonyymi

      Suosittelen tätä tallia

    • Anonyymi

      Minä ratsastan itse siellä ja tykkään todella paljon koko tallista.Minulla on ollut 2 opetajaa todella kivoja molemmat.Talli ja hevoset olivat ihan rauhassa kunnes joku keksi rakentaa siihen viereen motarin!Mutta muuten todella kiva talli ja ponit(Varsinkin Kunkku) Toivottavasti kaikki menisi edes katsomaan sitä paikkaa sillä siellä on niin kiva tunnelma!Tsempiä!

    • Anonyymi

      Miten kukaan hevosia rakastava ihminen voi suositella Tapiolan ratsastuskoulua! Talli on valitettavasti jäänyt kehätien ja toimistorakennusten väliin puristuksiin eikä tätä tilannetta voi muuttaa. Tallilla on pienen pieni kenttä, joka on samalla tarha. Yksi pieni tarha kaikille tallin asukeille. Aivan järkyttävää! Hevosten tulee saada liikkua päivittäin niille luontaisessa ympäristössä. Itse en suostuisi ratsastamaan tallilla, jossa hevoset eivät pääse kunnolla ulkoilemaan.

    • Anonyymi

      On kyllä tosi hyvä nykyään!✨

    • Anonyymi

      Tapiolan ratsastuskoulu on mielestäni hyvä! Ponit ja hevoset pvat erittäin kilttejä. Suosittelen lämpimästi<3 En tiedä menneisyydestä mutta ainakin nykyään erittäin hyvä❤️❤️❤️

    • Anonyymi

      Käyn itse myös Tapiolassa ja vaikka aluksi arvelutti tuo sijainti niin olen ollut tosi tyytyväinen opetukseen. On totta että ulkotarha on pieni mutta kompensaationa hevoset saavat viettää kaikki kesät laitumella tallin omistajan kesäpaikalla, eivätkä ole silloin tuntikäytössä. Kesällähän hevoset nauttivat ulkoilusta ja voivat syödä tuotetta ruohoa. Talvella muutenkin lähinnä kököttävät laitumella paikallaan.

    • Anonyymi

      Kyllä Suomessa talvi on pitkä ja ratsastuskoulun hevosille kovin surullisen pitkä työsarka tuolla menettelyllä, että vain kesät saa viettää ns normi hevosenelämää. :( Vähiin jää sitten ko. hevosilla. Tänä päivänä eläinten hyvinvointi on ykkösasioita, pitäisi olla.

      • Anonyymi

        Normi hevosen elämää on kyllä olla ratsastustunneilla… olet kyllä varsinainen eläinasiantuntija


    • Anonyymi

      Oon ratsastanu tapiolassa nyt n. 1v ja on kyllä hyvä paikka! Lempparini on kyllä Aku, Laku ja Dexter 😍 joo, onhan siellä 1 tarha, mut kesällä ne pääsee isoille ja vihreille laitumille että joo. Ja ne hepat siellä on terveitä, eli jos ei olis hyvä talli niin ei olis hevosten terveyskään 💖💖 Mukavat opettajat, kivat hevoset ja iso maneesi, hinnat voi olla vähän korkeet, mut ei kuitenkaan liian. Ja talli tuli ennen sitä motaria siitä, eli vilkkaasta tiestä ei voi Tapiolan ratsastuskoulua syyttää.

    • Anonyymi

      En suosittele kyseistä tallia. (Tiiän että vanha postaus mutta..)

      En tiiä mitenkä siellä nykypäivänä on noi ilmapiiri/tilat/hevosten kohtelu mutta n. 10v sitten kun kävi siellä olosuhteet siellä ei ollut hyviä.

      -Hevosista näkyi että ne eivät saa tarpeeksi liikuntaa/tekemistä jonka takia ne huvikseen säikkyivät JATKUVASTI ihan turhiakin asioita/maneesin ovikulmaa.
      -Hevoset taisivat saada alle n.1h pienessä maneesissa/tarhassa jos liikkuivat niin liikkui mutta muuten ne vaan seiso siellä.
      -Ratsastajan hyvinvoinnista ei välitetty, jos putosi niin se oli voivoi ja ainiin sun pitää leipoo joku putoamis-kakku, ei väliä sillä menikö luita poikki/jäikö pelko siitä.
      Ns. osat ''arvojärjestyksessä ylempänä olevat kaikkitietäjä'' tallitytöt olivat kiusaajia (puhuttiin seläntakana, lukittiin karsinaan, jne ja nämä omasta vain kokemuksestani).
      -Ei ole maasto/pelto/lumilaukkatunti mahdollisuuksia niin turha toivoa vaihtelua tunteihin.
      -Talli kahden tien välissä ja toinen niistä vilkas moottoritie.

      Tässä muutama syytä jonka vuoksi vaihdoin tallia sitten lopullisesti. Enkä varmaan edes huviksenikaan haluaisikaan mennä takaisin tonne.

      • Anonyymi

        No jos et tiedä nykytilannetta, ei varmaan ole järkevää kommentoida 10 vuotta vanhaa keskustelua


      • Anonyymi

        Jos et ite tiedä yhtään millasta tallilla on nykyään niin ÄLÄ TULE TÄNNE 10V VANHOJA JUTTUJA VALITTELEMAAN!


    • Anonyymi

      Ite oon käyny tapiolas nyt 2v ja pari kk ja ponit on ihania, oma lemppari ja hoitsu on Laku. Lakulla tosin on poneista pienin karsina, tai siis se karsina on riittävän pitkä, mut ei niin levee esim. Poni mahtuu siellä kyllä kääntymään ihan OKsti. Laku on ennenkin ollut tossa karsinassa mutta taas myöhemmin laitettu paljon isompaan jodsa nykyään asustaa Ashton. Tuli sitten pienempään boxiin uuestaan mut ei kyl oo sen luonne muuttunu karsinan koosta huolimatta eli taitaa laiffi olla siinäkin boxissa ihan kivaa :D hepat tarhaa porukassa abouttuarallaa joka päivä 1h. Epsu pelkää kavioiden ottoa mutta se johtuu siitä että kengittägällä on joskus käynyt kivulias moka epsun kanssa niin poni on hiukan traumatidoitunut. Ei ole ratsaskoulun syy että sen ympärille on rakennettu ihan vitusti kamaa! Ponit ja horset kivoi, hyvä talli

      Kiitos

    • Anonyymi

      Ei!!!aloitin siellä ja se oli kamalaa hevoset puree ja potkii paljon henkilökunta on kivaa mutta osa ihan kamalaa mulle oltiin tosi ilkeitä ja lisäks talli on tien vieressä ja hevosista näkee että niiden ei oo hyvä olla ne ei oikein pääse ulos

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5500
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3517
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1642
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1604
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1058
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe