Kun hiuksia on alkanut lähtemään ihan tupottain, hiuksia kuivatessa niitä vaan tippuu tolkuttomasti ja se määrä mikä harjaan jää hirvittää minua. Kaikki tämä tapahtunut kk:n sisällä, ei ole ennen tällaisia ollut vaikka on joskus lähtenyt hiuksia runsaammin.
Mihin otan yhteyttä? Terveyskeskuskeen vaan ja kerron mikä minua vaivaa?
Ja miten tutkivat?
Miten te saitte selville, oliko teillä esim. perinnöllistä kaljuuntumista?
Voitteko antaa neuvoja, sillä olen aivan kauhistunut tästä asiasta enkä tosiaankaan halua kaljuuntua nuorena naisena!!
Mille lääkärille kannattaa ottaa yhteyttä? + Lääkkeet? HELP!!
11
1477
Vastaukset
- "kopuli"
Tuu mun vastaanotolle. "Hoitelen" sut kyllä kuntoon.
- 342e3234
Terveyskeskuksessa tuskin osaavat auttaa, saattavat ehdottaa peruukkia
- ruupertti 1099
tälläinen hiustenlähtö on normaalia kaikilla miehillä,sekä naisilla.halvin ja nopein keino on saada hiukset pysymään päässä.
menet huomenissa rautakauppaan,valitse sieltä tervaa ,ja erikeepperiä,sekoita keskenään,yksi litra tervaa,yksi litra liimaa.laita seoksen päälle mannaryynejä.sivele illalla ennen nukkumaan menoa paksu kerros tätä,yöksi laita päähäsi villaisen liinan,huomaat aamulla tilanne on jo paljon parempi,toista tätä 3.krt.viikossa 4.vk.ajan. - harvakarva
Jos menet vain yleislääkärille et saa todenköisesti mitään apua ongelmaasi. Kun itse juoksin lääkäreillä reaktiot oli joko:
a) ei sulla mikään hätä ole, mitä sekoilet, mene tyttö kotias
b) tehdään tukistustesti liian varovaisesti ja todetaan ettei sulla mitään hiustenlähtöä näyttäs olevan. Ja: Älä stressaa niin tukka pysyy.
Lähetettä erikoislääkärille oli turha pyytää, kukaan ei suostunut, koska kukaan ei nähnyt että minulla olisi mitään ongelmaa. Omia aikoja ja teitä sitten mentiin.
Suosittelen varaamaan suoraan ajan asiantuntiljalle, yksityiselle lääkäriasemalle, aikaa säästyy ainakin, mahdollisesti myös rahaa ja ennen kaikkia hermoja. Itsekin olisi se pitänyt heti tajuta.- tohro perse-reikä
stressi ei aiheuta minkään sortin hiustenlähtöä.
jos stressi aiheuttaa huonoja elintapoja niin ehkä sitten (naisilla).
Miehillä kyseessä on joka kerta miestyyppinen homoontuminen. - harvakarva
tohro perse-reikä kirjoitti:
stressi ei aiheuta minkään sortin hiustenlähtöä.
jos stressi aiheuttaa huonoja elintapoja niin ehkä sitten (naisilla).
Miehillä kyseessä on joka kerta miestyyppinen homoontuminen.Sori, ilmeisesti en kirjoittanut tarpeeksi selvästi mitä tarkoitin. Nimenomaan olen kanssasi samaa mieltä, ei stressi tukkaa vie. Ei sen enempää naisilla kuin miehilläkään. Mutta siis yleislääkärit itse tätä minulle ehdottivat, kai siksi kun eivät muuta keksineet.
- jiiiiii-haaaa-ha-a-h
Naisilla aina se loppuu ja tulee uudet tilalle
Miehillä eri juttu. Se on menoa.
Multa lähti parissa kuukaudessa niin pahasti hiusta että kädet oli ihan täynnä suihkussa aina niitä hiuksia
Se oli uskomatonta.
Vuodessa oli jo niin iso ero sitten tuuheudessa että oli pakkoo ajaa lyhyeksi.
Toisilla etenee jotenkin vuosien saatossa hitaasti ja toisilla sit lähtee vuodes !
jiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaa-haaaaaa-ha-ha- harvakarva
No höpöhöpö. Ihan yhtä lailla voi naisilla tukka lähteä pysyvästi ja kalju pilkottaa. Nainen ei vaan voi julkisesti esiintyä kaljuuntuvana, niin siksi et heitä nää juurikaan. Hiuksettomat sitten piileskelee sisällä ja menee ulos vain peruukki tai hattu päässä. Toivon etten itsekin ole samassa pisteessä kohta...
- Asiattomat pois
Klikatkaa aina tuota ilmoita asiaton viesti ja ilmoita se ylläpidolle poistettavaksii.
- Lääkäriin!
Jos hiustenlähdön alkaminen on äkillistä, kannattaa hakeutua ihotautilääkärille. Terveyskeskukseen ei kannata mennä, sieltä ei saa apua vaan varaa aika suoraan yksityislääkäriltä.
Tuollainen äkillinen hiustenlähtö voi loppua itsekseenkin, isältänikin lähti hiuksia läiskittäin mutta kasvoi aikanaan takaisin ilman lääkitystäkin. Mutta tästä ei voi olla varma joten lääkärille varmuuden vuoksi. - iitu
Minäkin suosittelen yksityislääkäriä. Tosin itse sain avun ihan työterveyslääkärin kautta, siis lähetteen verikokeeseen ja siellä todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Nyt vuosi mennyt, arvot saatu kondikseen ja hiustenlähtö loppunut. Uutta kasvua vaan odotellaan :) Ja mulla lähti kans tosi runsaasti, hiustenpesussa ja föönauksessa kädet aina täynnä hiuksia. Ja minun ymmärtääkseni perinnöllinen hiustenlähtö naisilla hiipii salakavalasti, vuosien saatossa hiukset ohenee. Runsaampi äkillinen hiustenlähtö taas viittaisi johonkin muuhun syyhyn.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073195GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521075Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351022- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24831