Miten sitä saisi alas? Miten nopeasti ravinnosta saatu rauta näkyy verikokeessa?
Olen kalpeaihoinen henkiö ja tuntuu ouolta, että arvo oli nyt 157. Paremminkin tuntuisi väsymyksestä ja vetämägttömyydestä, että olisi anemia.
Voiko äskettäin parina päivänä syöty maksa ja lampaanlihapalaset nostaa tilapäisesti hemoglobiinia?
Hölmöjä kysymyksiä, mutta olen ihan kummissani. Päässä suhisee. Olisiko sekin liiasta hemoglobiinista?
En ole enää vuosiin saanut luovuttaa verta. Se oli mielestäni oiva keino auttaa omaakin terveyttä.
Auttaakohan veden litkiminen? Syön ehkä liian terveellisesti? Jättäisikö vieläkin tarkemmin lihat ja kanmunat pois ja ruisleivän?
Liikunnan sanotaan joissakin sairaustiloissa nostavan hemoglobiinin liian korkeaksi, joten liika rehkiminen ei ehkä auta. On ollutkin kova lumityötalvi takana.
Olen naishenkilö, joten hb arvo on liian korkea.
Onko jollakulla samoja ongelmia tai neuvoja jakaa?
Liian korkea hemoglobiini
1
1523
Vastaukset
- kananmuna.
Raudasta yleisesti:
Raudan puute ei aina näy hemoglobiinin alentumisena ja hyvä olisikin ottaa B12-vitamiini, foolaatti (foolihappo) ja ferritiini-arvot.
B12 = S -B12-Vit
fB-Folaat KL 1413
fE-Folaat KL 1414 = folaatti
Ferritiini = S -Ferrit
Raudanpuutteessa elimistön rautavarastot ehtyvät ennen varsinaisen anemian kehittymistä. Tästä johtuen seerumin ferritiinitaso voi olla alentunut, vaikka muut rautatasapainoa kuvastavat laboratoriotulokset (Fe, transferriinin kyllästysaste) olisivat vielä viitealueella.
Kohonneita arvoja tavataan raudan ylikuormituksen lisäksi maksataudeissa, munuaistaudeissa ja useissa maligniteeteissa.
Terve elimistö säätelee raudan määrää. Toki jos syö runsaasti maksaa, niin se nostaa rauta-arvoja.
Arvot laskee ainakin liikunnalla.
HB EI vaikuta ihonväriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538373- 664664
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404343Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233952Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353483Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423470Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383358- 483123
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422861- 492634