Miksi Kissanruokiin lisätään kasviksia

kisuli7

Miksi kissanruokien valmistajat on niin typeriä että lisäävät kasviksia ruokiin.Minun tyttökissani on niin tarkka että ei näitä syö ollenkaan.

5

185

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kissa on lihansyöjä,sen elimistö ei tarvitse näitä kasviksia.Itse ostan eläinkaupasta kastikepusseja, jotka ovat pelkkää lihaa. Jo tuoksu ketoo laadusta. Kun lukee markettiruokien pussien selostuksia, huomaa, että vain mitätön prosentti on sitä, mitä isoin kirjaimin pussin kyljessä lukee.

• Eläinrakas --

Ei ole kissalle maistuneet enää, kun kissanruokiin lisättiin kasviksia. Kotiruokaa kylläkin sitten sitäkin enemmän..

• Go figure

Riippuu vähän mistä kissat tykkää. Kasviksia yleensä vain pieni % koko sapuskasta. Täällä kissat tykkää kurpitsasta, parsasta ja merilevästä kun pelkkä kana alkaa tympäännyttämään. Toisaalta olen nähnyt kissanruoissa myös kissalle myrkyllistä tomaattia ja banaania tai porkkanaa joita omat kissat juoksee karkuun nenä mutrullaan.

Tod.näk. pienet määrät ei vaikuta muuta kuin makuun ja menee suolistosta vaan lävitse tai jos nyt jostain riisistä vähän kuitua imeytyy matkalla. Oma kissa juo myös välillä kahvia joka on myrkyllistä mutta ei ole mitään ongelmaa ollut pikkuruisissa määrissä ja mirri hulluna tykkää siitä. Toinen ei voi sietää.

• Hillevi-Eno

kissa on lihan syöjä mutta syö myös kasveja ja kasvin osia ollessaan luonnossa. Esim meidän yksi kissa syö leskenlehden kukkia, ja oikein urakalla.

• ...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Leskenlehti

eskenlehteä käytetään vielä nykyisin ysköksiä irrottavan aineena nielun ja henkitorven tulehduksissa. 1980-luvulla on kuitenkin todettu kasvin olevan myrkyllinen ja aiheuttavan syöpää.[6] Kasvin kukat ja lehdet sisältävät maksalle haitallisia ja syöpää aiheuttavia pyrrolitsidiinialkaloideja (mm. senkirkiiniä (senkirkine C19H27NO6 CAS-numero 2318-18-5) ja tussilagiinia (tussilagine C10H17NO3 CAS-numero 80151-77-5)).[8]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin

Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.
      Maailman menoa
      134
      772
    2. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      197
      720
    3. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      103
      703
    4. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      47
      677
    5. Töysä otsikoissa

Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!
      Alavus
      28
      653
    6. Lähdetkö kanssani

syömään joskus😘
      Ikävä
      61
      639
    7. 47
      600
    8. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      59
      535
    9. Mistäkö haaveilen

Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä
      Ikävä
      29
      531
    10. Kuinka hyvin kestäisit?

Oletko miettinyt, että mitä jos olisit pyöreä pullukka ja vielä ruma niin kestäisitkö vai masentuisitko?
      Sinkut
      102
      520
    Aihe