Miksi Kissanruokiin lisätään kasviksia

kisuli7

Miksi kissanruokien valmistajat on niin typeriä että lisäävät kasviksia ruokiin.Minun tyttökissani on niin tarkka että ei näitä syö ollenkaan.

5

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kissa on lihansyöjä,sen elimistö ei tarvitse näitä kasviksia.Itse ostan eläinkaupasta kastikepusseja, jotka ovat pelkkää lihaa. Jo tuoksu ketoo laadusta. Kun lukee markettiruokien pussien selostuksia, huomaa, että vain mitätön prosentti on sitä, mitä isoin kirjaimin pussin kyljessä lukee.

• Eläinrakas --

Ei ole kissalle maistuneet enää, kun kissanruokiin lisättiin kasviksia. Kotiruokaa kylläkin sitten sitäkin enemmän..

• Go figure

Riippuu vähän mistä kissat tykkää. Kasviksia yleensä vain pieni % koko sapuskasta. Täällä kissat tykkää kurpitsasta, parsasta ja merilevästä kun pelkkä kana alkaa tympäännyttämään. Toisaalta olen nähnyt kissanruoissa myös kissalle myrkyllistä tomaattia ja banaania tai porkkanaa joita omat kissat juoksee karkuun nenä mutrullaan.

Tod.näk. pienet määrät ei vaikuta muuta kuin makuun ja menee suolistosta vaan lävitse tai jos nyt jostain riisistä vähän kuitua imeytyy matkalla. Oma kissa juo myös välillä kahvia joka on myrkyllistä mutta ei ole mitään ongelmaa ollut pikkuruisissa määrissä ja mirri hulluna tykkää siitä. Toinen ei voi sietää.

• Hillevi-Eno

kissa on lihan syöjä mutta syö myös kasveja ja kasvin osia ollessaan luonnossa. Esim meidän yksi kissa syö leskenlehden kukkia, ja oikein urakalla.

• ...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Leskenlehti

eskenlehteä käytetään vielä nykyisin ysköksiä irrottavan aineena nielun ja henkitorven tulehduksissa. 1980-luvulla on kuitenkin todettu kasvin olevan myrkyllinen ja aiheuttavan syöpää.[6] Kasvin kukat ja lehdet sisältävät maksalle haitallisia ja syöpää aiheuttavia pyrrolitsidiinialkaloideja (mm. senkirkiiniä (senkirkine C19H27NO6 CAS-numero 2318-18-5) ja tussilagiinia (tussilagine C10H17NO3 CAS-numero 80151-77-5)).[8]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2687
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      200
      1968
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1716
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1441
    6. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      32
      1176
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      76
      1111
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe