Haluan nyt purkaa tuntemuksiani siinä toivossa että se helpottaisi oloani.
Ulkonäössä vihaan etenkin kasvojani! Mulla ei ole ONNEKSI aknea..jos niin ois, olisin jo varmaan tappanut itseni. Mutta punoitusta ja epätasaisuutta on paljon. Välillä ihoni on ihan hyvässä kunnossa mutta nytkin se vain punoittaa ja on yksinkertaisesti vain kuvottava. Olen kovalla innolla yrittänyt saada ihoani parempaan kuosiin jotta olisin tyytyväinen näkemääni mutta turhaan. Kosmetologi ei auttanut, apteekkipaskat eivät auta. Tosin en ole vielä kokeillut sisältäpäin puhdistavia kapseleita, mutta mitä turhaan mä sellasiinkaan enään rahaa tuhlaisin. Tekisi vain mieli raapia ja repiä ihoni lopullisesti pilalle!
Mulla on epätasainen ihonväri ja punoitusta ja olen elämään kyllästyneen näköinen jos en hymyile. Hymyilen ja nauran kyllä paljonkin koska yritän jotenkin peittää pahan oloni siihen. Nyt huomasin että jostakin ihmeestä mulle on ilmestynyt myös tummat silmänaluset ja suunympärys on muuhun ihoon nähden jokseenkin vaalea/kellertävä (voinut tulla kevätauringosta??) Ja kun hymyilen niin suunympärillä näkyy huomattavissa oleva raja jos/kun silmä osuu siihen kohtaan. Siksi ne jotkut mua varmaan tänäänkin vahtasivat.
Tunnen myös olevani kaikinpuolin vastenmielinen ja epänaisellinen muiden silmissä. Oon vasta 19v mutta tunnen itseni jo vanhaksi luuskaksi. En kuitenkaan pukeudu mihinkään retkuihin. Mutta eipä ne vaatteet paljoa naamaa kaunista.
Tiedän että loppujen lopuksi se todellinen kauneus löytyy ihmisestä sisältä, mutta ei kukaan halua edes ottaa selvää kun olen jo ulkoapäin niin ällöttävä ja vastenmielinen. En varmaan näe ikinä sitä päivää että kelpaisin jollekin tälläisenä rumana kuin olen.
Mua on masentanut tämä asia jo kauan, nykyään jopa päivittäin tämä asia vaivaa mua ja vietän peilin edessä aivan liikaa aikaa tarkaillen naamaani jokaista ihohuokosta myöden. Oon tullut riippuvaiseksi?
Tämä teksti antaa vaikuttaa että olen todella säälittävä itsesäälissä rypevä ämmä, mutta mulla on vain kovin paha olo tämän takia..ette osaa edes kuvitellakaan.
Eipä tämän tekstin kirjoittaminenkaan paljon oloa helpottanut. Pitänee kai vain ottaa päiväunet ja toivoa heräävänsä taas paremmalle tuulelle.
Vihaan ulkonäköäni!!!
18
1984
Vastaukset
- tätsytär
Olet ihan liian kriittinen itsellesi.Ikävää toki jos koet ihosi ongelmaksi.Usein sitä itse näkee pikku"viat" huomattavasti pahempina ja häiritsevämpinä kuin kukaan muu.Moni ei saata edes kiinnittää niihin todellisuudessa huomiota.
Mutta jos asia vaivaa ,niin käy kysymässä neuvoa ihon tarvittaessa ihotautilääkäriltä/
hoitajalta tms.Aika harvan iho on tasaisen kaunis ja yksivärinen.Jos ei kuitenkaan mikään ihosairaus,niin peitevärillä ja meikkivoide siihen kevyesti päälle ja lopuksi puuuterointi,niin yleisilme ihan toisenlainen.Käy rohkeasti kysymässä vinkkejä ammattitaitoisilta kempparimyyjiltä ja tilaa aika koemeikkaukseen.Voit seurata,miten ammattilainen laittaa ja opit samalla.Pahaa oloa en soisi sinun tästä kantavan.Olen itsekkin ollut mielestäni ihan hirveännäköinen nuorempana ja näin peilissä vain vikoja.
Mutta jotenkin se kausi vaan jäi taakse.Nykyäänkään en ole mielestäni kaunis,mutta ihan ok.Eikä kaikkien tartte ollakkaan samasta muotista.Iloisempaa kevättä sinulle PahaOlla !- Paha0lla
Kiitos. Toivottavasti minultakin tämä piinaava kausi menee joskus ohi :( Hyvää kevättä sullekin tätsytär.
Talvella naama muutenkin punottaa ja hilseilee ainakin itsellä. Te naiset otatte liian paljon stressiä tuosta ulkonäöstä olkaa vaan niinsanotusti luonnokauniita eli ei meikkejä
- Paha0lla
Totta. Minulla jos jollakin on paineita ja stressiä ulkonäöstäni. Ehkä jo senkin takia mun ihoni on niin rumassa kunnossa kun en oikein pysty olemaan rauhassa.
- yh-mama
kaikkia ei voi miellyttää..sisäinen kauneus..meikeillä voi peittää..ylireagointia..ruma..
olet jo nämä kaikki asiat käynyt mielessäsi läpi ja silti pattitilanne.varaa aika lääkärille,hänen tehtävänsä on löytää sinulle oikea hoitokeino.ilmoittele mitä lääkäri suositteli :)- Paha0lla
Kyllä nyt olen ajatellut että varaisin pian ajan ihotautilääkärille. Mua vain mietityttää onko ihoni todella niin rumassa kunnossa kuin minusta tuntuu, ettei musta olisi tullut vainoharhainen tän kaiken suhteen. Mutta kai niillä ihotautilääkäreilläkin on aikaa lievempiinkin iho-ongelmiin.
- Keinoja kaihtamatta!
No kenelläpä ei naama punottaisi, olisi välillä harmaa, kuiva, rasvainen, läikikäs ja mitä vielä... Siihen on olemassa korjaava keino: meikkivoiteet. Jos et tiedä mitä tarvitset ja mikä sopii sinulle, ainakin Sokoksessa osaavat neuvoa. Hyvään meikkivoiteeseen kannattaa satsata, varaa 100€ ja saat vuodeksi tasaiselta näyttävän ihon.
Tummiin silmänalusiin toimii omat meikkinsä. Hyvällä meikillä voi korostaa hyviä puoliaan ja häivyttää huonoja. Pulleat posket voi meikata kapeammiksi, ison nenän saa pienennettyä, pienet silmät saa suurennettua, kapeat huulet paksunnettua... Asiantuntijat neuvovat kun kysyt!
Ole tyytyväinen että voit hymyillä ja nauraa! Minulla on niin kuluneet hampaat että hymyni näyttää irvistykseltä. Laminaatit eivät mulle hammaslääkärin mukaan sovi, koska purentani on niin huono, eivät pysyisi. Posliinit pitää laitattaa kun saan rahaa kasaan 10 000 €, elleivät sitten kulu siihen mennessä niin pahasti, että joudun hankkimaan tekarit.- Paha0lla
Meikkivoidetta en käytä. Oudolta kuin kuulostaakin mutta meikkivoide naamassani saa itseni tuntemaan vain entistä rumemmaksi ja likaiseksi. Ripsiväri ja kajali vielä menee.
Ja muutenkin tykkään olla mahdollisimman luonnollinen, (vaikka olenkin kaukana luonnonkauniista) ja sen myötä ehkä jotenkin toivon että joskus joku voisi ihastua minuun rumasta naamasta huolimatta. Paha0lla kirjoitti:
Meikkivoidetta en käytä. Oudolta kuin kuulostaakin mutta meikkivoide naamassani saa itseni tuntemaan vain entistä rumemmaksi ja likaiseksi. Ripsiväri ja kajali vielä menee.
Ja muutenkin tykkään olla mahdollisimman luonnollinen, (vaikka olenkin kaukana luonnonkauniista) ja sen myötä ehkä jotenkin toivon että joskus joku voisi ihastua minuun rumasta naamasta huolimatta.Luulet siis olevasi kaukana luonnonkauniista? Se sisäinen kauneus on paljon tarkeämpi kuin ulkonäkö.
Olen nähnyt monta tapausta jossa nainen on kutsunut itseään rumaksi ilman meikkejä mutta todellisuudessa se oli kuitenkin niin että hän oli jopa kauniimpi kuin meikeilläjuha260 kirjoitti:
Luulet siis olevasi kaukana luonnonkauniista? Se sisäinen kauneus on paljon tarkeämpi kuin ulkonäkö.
Olen nähnyt monta tapausta jossa nainen on kutsunut itseään rumaksi ilman meikkejä mutta todellisuudessa se oli kuitenkin niin että hän oli jopa kauniimpi kuin meikeilläVaikken uskovainen olekkaan niin voin sanoa että päihittivät joa enkelit kauneudessa;)
- Keinoja kaihtamatta
Paha0lla kirjoitti:
Ja muutenkin tykkään olla mahdollisimman luonnollinen, (vaikka olenkin kaukana luonnonkauniista) ja sen myötä ehkä jotenkin toivon että joskus joku voisi ihastua minuun rumasta naamasta huolimatta.Aika harva on täysin luonnollisena kaunis. Hyvin meikattu on kuitenkin luonnollisen näköinen. Jos meikkivoide saa sut likaiseksi, sulla on väärät mömmöt. Osta vain laatua asiantuntijalta.
Huoliteltu ulkonäkö on osoitus itsestään huolehtimisesta ja näytät myös siistiltä ja puhtaalta kun olet laittautunut. Harva kiinnostuu ihmisestä joka ei huolehdi itsestään. Itsensä laittaminen on myös toisten huomioimista ja osoittaa sen että arvostat heitä ihmisinä. Ulkonäkö kertoo siis jotain myös sisäisestä kauneudesta. Keinoja kaihtamatta kirjoitti:
Aika harva on täysin luonnollisena kaunis. Hyvin meikattu on kuitenkin luonnollisen näköinen. Jos meikkivoide saa sut likaiseksi, sulla on väärät mömmöt. Osta vain laatua asiantuntijalta.
Huoliteltu ulkonäkö on osoitus itsestään huolehtimisesta ja näytät myös siistiltä ja puhtaalta kun olet laittautunut. Harva kiinnostuu ihmisestä joka ei huolehdi itsestään. Itsensä laittaminen on myös toisten huomioimista ja osoittaa sen että arvostat heitä ihmisinä. Ulkonäkö kertoo siis jotain myös sisäisestä kauneudesta.Se on kyllä silleen että miehet tavallaan vaativat naisia meikkaamaan. Se vaan osoittaa rohkeutta olla meikkaamatta
- -----.-----
Mulla Bactosan syötävät kapselit ovat auttaneet ihon punoittavuuteen ja mustapäihin.. toisen pakkauksen noin puolessa välissä alkaa tulokset näkymään kunnolla!
- Paha0lla
Hmm..otin tänään ensimmäistä kertaa asian puheeksi äitini kanssa vähän kierrellen kaarrellen. En suoraan sanonut että mulla on tälläistä ulkonäkö hössötystä ollut meneillään. Kysyin myös pitäisikö mun käydä ihotautilääkärillä. Äitini mielestä kyllä mun naamassa ei ole mitään vikaa?!
Tää on niin kurjaa... miksi musta itsestä sit tuntuu ihan toiselta :(- tikkurilan kartta
juha260 kirjoitti:
Äitisi on todennäköisesti oikeassa;)
käy näyttämässä ihoasi vielä lääkärillä niin saat lisävahvistusta.hän ei ala hoitamaan ilman syytä.jos ei hoitoa tule niin sun vain opeteltava elämään asian kanssa.kuulostaa susta varmasti sonnalta mutta kyllä hyvä itsetunto näkyy naamasta eikä siihen tarvitse meikkivoiteitakaan.hyvää itsetuntoa voi opetella(kokemusta on).
vein itse aikoinaan poikani lääkäriin ihon takia vaikka hän vastaan laittoikin.sai lääkkeen ja hoiti ihonsa.kiitti jälkeenpäin.joten uskon äitisi puhuvan totta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi674252Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D883835- 493345
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192608Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!232479Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa562333- 482155
- 471838
- 361780
- 301606