Aika usein saa kuulla, miten Honda on huono ajaa, mm. ettei ohjaus ole sellainen kuin pitäisi olla. Etenkin Civic saa risuja. Miksi? Millä perusteella? Onhan Honda epäilemättä ns. autoharrastajien, tuunaajien suosikkimerkki. Ei kai nyt kukaan tuunaisi autoa, jonka ajo-ominaisuudet ovat puutteelliset?
Miksi ajo-ominaisuuksia haukutaan?
31
3722
Vastaukset
- itse
En tiedä miksi mutta näin se vaan on. Itse ajan uudella Accordilla mutta kyllä kokemusteni perusteella tämä vähän häviää esim. saksalaisille ohjauksen tunnokkuudessa ja suuntavakaudessa. Sitten taasen moottorin ominaisuudet, vaihteisto, kytkin/kaasu, nopea ”ratatyyppinen”-ajo etc. voivat olla jopa parempaa tasoa tässä Hondassa.
- laadusta
Noh, ovat vaan kateellisia Hondan huolettomuudesta teknisesti. Ei saatanallisia pikkuvikoja, ei jonottamista jatkuvasti pikahuoltoihin sun muihin. Alla uusikorisin Accord ja ongelmaton auto. Bensaa tankkiin, sitäkin aika nuukasti, ja baanalle. Ajettavuus hyvää tasoa, hiuksia halkomalla varmasti joku Passat tai Audi A4 vielä parempi ajoltaan vaan eipä ole niitä sakemannien vikojakaan. Minulle ainakin aika tärkeä seikka jos maksan 30 te autosta. Piste.
- vee8
mieluummin ohjaan ostoskärryjä kaupassa enkä aja hontalla
- jussi
"Aika usein saa kuulla, miten Honda on huono ajaa, mm. ettei ohjaus ole sellainen kuin pitäisi olla. Etenkin Civic saa risuja. Miksi? Millä perusteella?"
Perustelut http://www.iltasanomat.fi/autot/koeajot.asp?id=733128
Saman ovat huomanneet lukuisat muutkin autotoimittajat ja testaajat. Tuskinpa se nyt ihan tuulestakaan on temmattu.
"Onhan Honda epäilemättä ns. autoharrastajien, tuunaajien suosikkimerkki. Ei kai nyt kukaan tuunaisi autoa, jonka ajo-ominaisuudet ovat puutteelliset?"
Taitaa juontaa pitkälle Hondan moottoritekniikkaan ja sen virityspotentiaaliin (pienin varauksin). Tekniikka hyvä, mutta kaikki muu siinä ympärillä...ei-niin-hyvää...- sivikki
Väitän vaan, ettei ne Civicin ohjausta moittivat edes tajua, millainen on hyvä ohjaus. Hondassa on just sellainen, tai ainakin on ollut ennen elikkä kevyt, nopea ja palautusmomentti myös pieni. Se on niin, että autoa ohjataan ratista eikä auto ohjaa itse palauttamalla pyörät keskiasentoon.
- jussi
sivikki kirjoitti:
Väitän vaan, ettei ne Civicin ohjausta moittivat edes tajua, millainen on hyvä ohjaus. Hondassa on just sellainen, tai ainakin on ollut ennen elikkä kevyt, nopea ja palautusmomentti myös pieni. Se on niin, että autoa ohjataan ratista eikä auto ohjaa itse palauttamalla pyörät keskiasentoon.
"Hondassa on just sellainen, tai ainakin on ollut ennen elikkä kevyt, nopea ja palautusmomentti myös pieni."
Juuri näin. Kärjistetysti voi sanoa, että Hondaa täytyy ajamalla ajaa suorallakin tiellä ja se vaatii enemmän keskittymiskykyä verrattuna moneen muuhun automerkkiin --> pitkässä juoksussa rasittavaa --> ei hyvä... - varmasti
sivikki kirjoitti:
Väitän vaan, ettei ne Civicin ohjausta moittivat edes tajua, millainen on hyvä ohjaus. Hondassa on just sellainen, tai ainakin on ollut ennen elikkä kevyt, nopea ja palautusmomentti myös pieni. Se on niin, että autoa ohjataan ratista eikä auto ohjaa itse palauttamalla pyörät keskiasentoon.
Toimittajat kirjoittavat omalla nimellään ja laittavat samalla joka testikertomuksessa ammattitaitonsa julkisesti arvioitavaksi, sinä et.
- ajatukset
jussi kirjoitti:
"Hondassa on just sellainen, tai ainakin on ollut ennen elikkä kevyt, nopea ja palautusmomentti myös pieni."
Juuri näin. Kärjistetysti voi sanoa, että Hondaa täytyy ajamalla ajaa suorallakin tiellä ja se vaatii enemmän keskittymiskykyä verrattuna moneen muuhun automerkkiin --> pitkässä juoksussa rasittavaa --> ei hyvä...Mielestäni Hondassa on liian kevyt ohjaus ja palautusta liian vähän. Ohjauksen nopeus tosin aika Ok. En silti halua vaihtaa merkkiä koska Hondani toimii kuin enkeli :)
- InlineFour
En ole ajanut uutta Civiciä joten en kommentoi ohjausta. Mutta joskus tuntuu että Suomi on ainoa maa jossa sitä haukutaan. Eihän se mikään paras ole, mutta tuskin "vaarallinenkaan".
Suomen autolehdissä moititaan muidenkin autojen ohjauksen tunnottomuutta keskellä.
Toisaalta eikös jossakin TM:n numerossa kehuttu esim. Streamin ohjausta "lähes täydelliseksi". Ja Accordinkin ohjaus palauttaa nykyään keskelle.
Lisäyksenä vielä: Hondat eivät ole yleensä pärjänneet talviautotesteissä ohjauksen takia, mutta minun mielestä Hondat ovat mitä parhaimpia talviautoja juuri luotettavuuden ansiosta. Ikävä jäädä kovalla pakkasella tien varteen... - InlineFour
"Tasapuolisuuden" nimissä ennen kuin yleistetään kaikki Hondat sähkötehostetuiksi Civiceiksi.
http://www.iltasanomat.fi/autot/koeajot.asp?id=554866
"Ihan aina ei Hondien ohjaus ole selvinnyt moitteitta. Tehostusta on ollut liikaa ja tuntuma tiehen epämääräinen. Accordin kohdalla näitä ongelmia ei ole. Accordin ohjaus on tunnokas, vastetta on riittävästi, ohjaus palauttaa jämäkästi ja ajotuntuma on kaikin puolin tarkka. Sporttiseen tunnelmaan kuuluvat myös mukavan kovat ja hyvän tuen antavat etuistuimet, joilla jaksaa tehdä pitkääkin matkaa puutumatta." - Esimerkki
sivikki kirjoitti:
Väitän vaan, ettei ne Civicin ohjausta moittivat edes tajua, millainen on hyvä ohjaus. Hondassa on just sellainen, tai ainakin on ollut ennen elikkä kevyt, nopea ja palautusmomentti myös pieni. Se on niin, että autoa ohjataan ratista eikä auto ohjaa itse palauttamalla pyörät keskiasentoon.
Ihan vain yhtenä esimerkkinä TM:n Jare Sukava, mahtaako mies osata ajaa, tietäneekö rata-ajosta yhtään mitään? Ei, kyllä jokainen hondapoitsu ajaa taitavammin, niin sen täytyy olla.
Ai niin, Hondissa on aina vähintään 25 % enemmän tehoa kuin ilmoitetaan ja 38 % parempi kiihtyvyys. Ja parhaillaan Honda kehittää täydellisiä polkimia, joissa ei ole palautusmomenttia. - ex-honda
jussi kirjoitti:
"Hondassa on just sellainen, tai ainakin on ollut ennen elikkä kevyt, nopea ja palautusmomentti myös pieni."
Juuri näin. Kärjistetysti voi sanoa, että Hondaa täytyy ajamalla ajaa suorallakin tiellä ja se vaatii enemmän keskittymiskykyä verrattuna moneen muuhun automerkkiin --> pitkässä juoksussa rasittavaa --> ei hyvä...Aina kun joku untuvikko tarttuu Hondan rattiin on aluksi seurauksena neuroottista ohjauspyörän kääntöä kun kuljettajalla ei ole kokemusta ja tuntumaa tarkkaan ohjaukseen. Tuhatkunta kilometriä kun ajaa yhtä soittoa niin sitten untuvikkokin alkaa uskoa että kyllä se honda kulkee suoraan ilman jatkuvaa pientä korjausliikettä kun vaan antaa sen mennä. Monilla autoilla olen ajanut mutta nimenomaan hondan ohjaus on ollut se paras. Valitettavasti hondalla ei ole minulle sopivaa mallia tuotannossa niin nykyään ajan eurooppalaisella laatuautolla jossa ei ole minkäänlaista ajotuntumaa tiehen.
- !!!
ex-honda kirjoitti:
Aina kun joku untuvikko tarttuu Hondan rattiin on aluksi seurauksena neuroottista ohjauspyörän kääntöä kun kuljettajalla ei ole kokemusta ja tuntumaa tarkkaan ohjaukseen. Tuhatkunta kilometriä kun ajaa yhtä soittoa niin sitten untuvikkokin alkaa uskoa että kyllä se honda kulkee suoraan ilman jatkuvaa pientä korjausliikettä kun vaan antaa sen mennä. Monilla autoilla olen ajanut mutta nimenomaan hondan ohjaus on ollut se paras. Valitettavasti hondalla ei ole minulle sopivaa mallia tuotannossa niin nykyään ajan eurooppalaisella laatuautolla jossa ei ole minkäänlaista ajotuntumaa tiehen.
Vastaava tilanne on myös Mercedeksen (W123) ja Dodge Aspenin ohjauksen kanssa. Niihinkin tottuu.
- stunttikuski
ex-honda kirjoitti:
Aina kun joku untuvikko tarttuu Hondan rattiin on aluksi seurauksena neuroottista ohjauspyörän kääntöä kun kuljettajalla ei ole kokemusta ja tuntumaa tarkkaan ohjaukseen. Tuhatkunta kilometriä kun ajaa yhtä soittoa niin sitten untuvikkokin alkaa uskoa että kyllä se honda kulkee suoraan ilman jatkuvaa pientä korjausliikettä kun vaan antaa sen mennä. Monilla autoilla olen ajanut mutta nimenomaan hondan ohjaus on ollut se paras. Valitettavasti hondalla ei ole minulle sopivaa mallia tuotannossa niin nykyään ajan eurooppalaisella laatuautolla jossa ei ole minkäänlaista ajotuntumaa tiehen.
Tottakai Honda on ykkönen ajettavuudessa. Kunnon ohjaus Honda-tyyliin on ilman muuta kevyt ja sen ei tartte palauttaa takaisinpäin itsestään. Miksi pitäisi? Ratti on ajamista varten, sitä käännetään eikä ooteta että se käännettäessä palauttaa pyörät kohta keskiasentoon.
- Petri
stunttikuski kirjoitti:
Tottakai Honda on ykkönen ajettavuudessa. Kunnon ohjaus Honda-tyyliin on ilman muuta kevyt ja sen ei tartte palauttaa takaisinpäin itsestään. Miksi pitäisi? Ratti on ajamista varten, sitä käännetään eikä ooteta että se käännettäessä palauttaa pyörät kohta keskiasentoon.
Palauttava ohjaus on pirullinen eurokeksintö. Ikinä en halua ajaa sellaisella autolla, jonka ohjausgeometria pamauttaa pyörät keskiasentoon.
- T5
Petri kirjoitti:
Palauttava ohjaus on pirullinen eurokeksintö. Ikinä en halua ajaa sellaisella autolla, jonka ohjausgeometria pamauttaa pyörät keskiasentoon.
Kun kaasupoljin palauttaa ettei ois vaan pirullinen japsikeksintö.
- Anonyymi
ex-honda kirjoitti:
Aina kun joku untuvikko tarttuu Hondan rattiin on aluksi seurauksena neuroottista ohjauspyörän kääntöä kun kuljettajalla ei ole kokemusta ja tuntumaa tarkkaan ohjaukseen. Tuhatkunta kilometriä kun ajaa yhtä soittoa niin sitten untuvikkokin alkaa uskoa että kyllä se honda kulkee suoraan ilman jatkuvaa pientä korjausliikettä kun vaan antaa sen mennä. Monilla autoilla olen ajanut mutta nimenomaan hondan ohjaus on ollut se paras. Valitettavasti hondalla ei ole minulle sopivaa mallia tuotannossa niin nykyään ajan eurooppalaisella laatuautolla jossa ei ole minkäänlaista ajotuntumaa tiehen.
Hondan ajettavuus 10
Joka muuta väittää, ajakaa mopolla!
- vesama
Mulla on ollut autoja parisenkymmentä ja monenlaisia. Mukaan mahtuu mm. Prelude ja Rover 400, joka oli samaa sukua sekin. Jostain syystä Hondan heikoin lenkki on nimenomaan ohjaus ja sen tuntuma tai paremminkin tuntuman puute. Siinä ei ole vuosien mittaan kehitystä tapahtunut. Lyhyessä ajossa ei haittaa, mutta maantiellä pitemmän päälle tosi rasittava. Auton pitää maantiellä olla tunnokas ja mennä suoraan ilman vahtimista ja siinä Honda on heikoimpia ajamiani, vaikka muuten olisi kuinka hyvä.
- Anonyymi
Ei saatana mitä paskaa!
- Mie
"Aika usein saa kuulla, miten Honda on huono ajaa, mm. ettei ohjaus ole sellainen kuin pitäisi olla. Etenkin Civic saa risuja. Miksi? "
- Ohjauksen tunnottomuus, olematon palautus, korin voimakas kallistelu, puutteelliset ulosjoustovarat ja alustan yleinen epämukavuus. Olisiko siinä jo syytä riittävästi.
"Onhan Honda epäilemättä ns. autoharrastajien, tuunaajien suosikkimerkki."
- Honda on epäilemättä ns-autoharrastajien suosikki. Ilman ns:ää harrastetaan Alfaa, Bemaria, Citikkaa, Jaguaria ym. hieman sielukkaampaa kulkinetta. Toyotan, Nissanin, Hondan ja Daewoon harrastaminen on sitten sitä ns-harrastamista eli tuunausta.
"Ei kai nyt kukaan tuunaisi autoa, jonka ajo-ominaisuudet ovat puutteelliset."
Tuunatut autot ovat pääsääntöisesi 10-15 vuotta vanhoja japseja ( opel VW) eikä niiden ajo-ominaisuudet ainakaan enää ole mitään huippuluokkaa, jos on japseissa koskaan ollutkaan. Tuunaaminen näyttää siis pikemminkin edellyttävän autolta huonoa ajettavuutta. Tai jos ei nyt edellytä, niin ainakin huonot ajo-ominaisuudet tulevat siihen 90-malliseen Civikkiin ihan kaupantekijäisinä.- huomautus
”…Alfaa, .., Citikkaa, .. ym. hieman sielukkaampaa kulkinetta…”
Muuten oli asiallista tarinaa mutta älä nyt yritä väittää että nykyisissä Alfoissa tai varsinkaan sitikoissa olisi jotain sielukasta. Romuja ne on. Olen omistanut 2000-luvulla Alfan (156) ja Sitikan (Xsara), nyt alla uusi Honda Accord ja se on ihan ylivoimainen noihin kahteen verrattuna.
- Driver
Oman kokemukseni perusteella moitteet ovat täysin aiheellisia. Tuollaisella uudella 1.6 Civicillä on tullut jonkin verran ajeltua. Kyllähän sillä pärjää eikä ajettavuus missään nimessä vaarallinen ole, muttei se kehujakaan ansaitse. Ohjaus on lähes täysin tunnoton mutta silti herkkä. Suuntavakaus heikko, autoa joutuu koko ajan ohjaamaan aktiivisesti. Jousitus on kova ja pompottava, muttei silti tarjoa mitään erityistä etua vauhdikkaassa mutka-ajossa. Itseasiassa pito loppui yllättävän nopeasti kun hieman kanttasi.
Muista vastaavista autoista esim. Daewoo Nubira oli huomattavasti parempi ajettava.- Kake
Luepas tuolta yläpuolelta nim. ex-honda kirjoitus. Sinä Driver taidat olla UNTUVIKKO. Kyllä kai Honda mutkittelee jos tarkkaa ohjausta kääntelee koko ajan neuroottisesti puolelta toiselle. Anna ratin olla paikallaan suorilla ja maantien mutkissa vaan kevyt kääntö mutkan suuntaan niin hyvin menee. Itseasiassa uuden Civicin suuntavakavuus on tosi hyvä ja ajettavuus on helppoa.
- Kokenut
Kake kirjoitti:
Luepas tuolta yläpuolelta nim. ex-honda kirjoitus. Sinä Driver taidat olla UNTUVIKKO. Kyllä kai Honda mutkittelee jos tarkkaa ohjausta kääntelee koko ajan neuroottisesti puolelta toiselle. Anna ratin olla paikallaan suorilla ja maantien mutkissa vaan kevyt kääntö mutkan suuntaan niin hyvin menee. Itseasiassa uuden Civicin suuntavakavuus on tosi hyvä ja ajettavuus on helppoa.
Mustakin on valkoista ja arbeit macht frei.
- Kake
Daewoeta en ole ikinä ajanut, mutta muista vastaavista voin sanoa että VW Golf V Tdi on uutta Civiciä epämiellyttävämpi ajettava mutkaisella tiellä. Golfin sähkötehostettuohjaus ja voimakas kallistelu tuntuu todella epämiellyttävältä yli 100km/h nopeuksissa. Uudessa Civicissä ei tätä tunnetta ole.
- Driver
Kake kirjoitti:
Luepas tuolta yläpuolelta nim. ex-honda kirjoitus. Sinä Driver taidat olla UNTUVIKKO. Kyllä kai Honda mutkittelee jos tarkkaa ohjausta kääntelee koko ajan neuroottisesti puolelta toiselle. Anna ratin olla paikallaan suorilla ja maantien mutkissa vaan kevyt kääntö mutkan suuntaan niin hyvin menee. Itseasiassa uuden Civicin suuntavakavuus on tosi hyvä ja ajettavuus on helppoa.
Luin kirjoituksen ja tuosta ei ole kysymys. Kyllähän minä sen ymmärrän että herkällä ohjauksella varustetussa autossa pienikin liike kääntää autoa.
Kysymys on siitä että Civicin ohjaus on tunnoton. Ajaessa tulee helposti epävarma tunne kun mitään tuntumaa tiehen ei ole, häiritsee etenkin nopeassa mutka-ajossa. Tunnottomuus on erityisen kiusallista talvella, jolloin ohjaus ei kerro mitään pidon riittävyydestä liukkailla teillä. Kun pito loppuu, sen huomaa vasta kun auto on jo pienessä (tai suuressa) luistossa. Ohjaus ei välitä mitään tietoa renkaan ja tien välisistä tapahtumista (käy ajamassa jääradalla niin huomaat varmasti asian). Esim. Ford Focukseen ero on huima.
Sama juttu suuntavakavuuden suhteen. Kyllähän se Civic suoraan kohtuullisesti menee, mutta ei ole missään nimessä luokan parhaimmiston tasoa. Auto vaatii koko ajan ajamista. Ja kyse ei ole turhasta ratin kääntelystä, Civic ei vain yksinkertaisesti mene suoraan hetkeä pidempään.
- Hämmästynyt
Täällä eräät julistavat Hondan tunnottoman, huonosti keskittävän ja vailla palautusmomenttia olevan ohjauksen olevan suorastaan loistava keksintö. Voi olla.
Kuitenkin ihmetyttää pari asiaa:
1. Tuollainen ohjaus oli aikoinaan esim. Ford Taunuksessa. Minkä takia sen ohjausta ei kehunut kukaan.
2. Minkä takia urheiluautoissa ei ole tunnotonta, huonosti palauttavaa ja huonosti keskittävää ohjausta. Minkä takia urheilullisiin henkilöautoihinkin (Alfa, BMW) tehdään aivan päinvastainen ohjaus kuin Hondaan.- Jopo
Näillä hondateinellä vaikuttaa olevan pakonomainen tarve kehua omaa autoaan ja haukkua muita autoja paskoiksi korostaakseen heikkoa itsetuntoaan. Autotoimittajat ovat ajaneet useampia ja hienompia autoja kuin nämä amisterot tulevat koskaan näkemäänkään. He sentään tietävät mistä puhuvat, koska heillä on KOKEMUSTA, jotka näillä juuri kortin ja sen vanhan civicin saaneilta puuttuu. Naurettavaa kun joku amis tulee kehumaan vanhan civiccinsä ajo-ominaisuuksia maailman parhaiksi.
Uuden accon ajettavuudesta en tiedä, kun en sitä ole ajanut.
Mutsillani on alfa 156 super, joka on tekniikaltaan paska auto, mutta fantastinen ajettava. Ne jotka ovat uusia alfoja ajaneet tietävät mistä puhun. Ohjaus on kevyt ja nopea, sekä tunnokas. Kääntösäde on aika hirveä, mutta sen kanssa kyllä tulee toimeen.
Toi ikivanhojen paskojen autojen tuunaus on kyllä naurettavaa. Laitetaan joku vitun puistonpenkki sinne -88 corollan tai accon taakse "et autost tulis kisasempi". Harvat asiat ovat naurettavimia, kuin vanhaan romuun laitettu jumalaton takasiipi. Tunteeni vaihtelevat huvittuneisuudesta sääliin nähtyäni tälläisen sirkusauton liikenteessä apina kuskinaan. Enkä ole yksin mielipiteideni kanssa. - jussi
Jopo kirjoitti:
Näillä hondateinellä vaikuttaa olevan pakonomainen tarve kehua omaa autoaan ja haukkua muita autoja paskoiksi korostaakseen heikkoa itsetuntoaan. Autotoimittajat ovat ajaneet useampia ja hienompia autoja kuin nämä amisterot tulevat koskaan näkemäänkään. He sentään tietävät mistä puhuvat, koska heillä on KOKEMUSTA, jotka näillä juuri kortin ja sen vanhan civicin saaneilta puuttuu. Naurettavaa kun joku amis tulee kehumaan vanhan civiccinsä ajo-ominaisuuksia maailman parhaiksi.
Uuden accon ajettavuudesta en tiedä, kun en sitä ole ajanut.
Mutsillani on alfa 156 super, joka on tekniikaltaan paska auto, mutta fantastinen ajettava. Ne jotka ovat uusia alfoja ajaneet tietävät mistä puhun. Ohjaus on kevyt ja nopea, sekä tunnokas. Kääntösäde on aika hirveä, mutta sen kanssa kyllä tulee toimeen.
Toi ikivanhojen paskojen autojen tuunaus on kyllä naurettavaa. Laitetaan joku vitun puistonpenkki sinne -88 corollan tai accon taakse "et autost tulis kisasempi". Harvat asiat ovat naurettavimia, kuin vanhaan romuun laitettu jumalaton takasiipi. Tunteeni vaihtelevat huvittuneisuudesta sääliin nähtyäni tälläisen sirkusauton liikenteessä apina kuskinaan. Enkä ole yksin mielipiteideni kanssa.Osoittaa omistajan erittäin huonoa tyylitajua laittaa joku helvetin TommisBillet tms. lintulauta-viritys. Aiheuttaa enemmän hilpeyttä kuin rispektiä! :D
Vinkki-vinkki, yksinkertainen ja kliini on aina siistimpää! ;) - bmw
kun nappaan pippelistäni kiinni! ja ellen sanoisi vallan lennokasta myös!
- Anonyymi
Honda on hieno ajaa:
https://www.nettiauto.com/artikkeli/honda_civic_natti_natimpi_civic
ja todellinen suorituskyky toki parempi, mitä paperilla ilmoitetaan, kuten Hondassa aina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851