Hei!
Minulla menestyy hyvin Mustilanhortensia ja Pallohortensia. Miksi syyshortensia ei kasva kuin 20 cm korkeaksi varvuksi. Naapurillakin se on iso pensas. Tuleeko juurelle käyttää katetta, onko maan oltava hiekkapitoista, onko kasvi istutettava vesisuonen päälle, jotta se saa tarpeeksi vettä? Olen todennäköisesti lannoittanut pensasta väärin Kemiran puutarhan syksyllä, siinä saattaa ola kalkkia. Olen istuttanut kasvin puhtaaseen turpeeseen. Kuinka syvään kasvi istutetaan. Esim. Pallohortensia onn puolivarjossa syreenin kupeessa ja kukkii kuukauden ajan.
Miksi syyshortensia ei menesty IV-vyöhykkeellä?
2
718
Vastaukset
- asaD.
Hei!
Ekana tulee ainakin mieleen että oletko ostanut jonkun ulkomailta tuodun taimen?Hydrangea paniculata 'Grandiflora' on Suomessa kestävä FinE-kasvi, vyöhykkeet I-III(IV).Millä vyöhykkeellä asut?
Toisena tulee mieleen että onkos tuo pelkkä turve kovinkaan läpäisevä kasvualusta.. ?.."Kasvupaikka: Aurinko–varjo, tuore, runsasravinteinen, hapan ja hyvin vettä läpäisevä." Kopioitu suomalainentaimi.fi:stä. - pirjo9
hei! olet istuttanut 'väärään' suoneen. parhaimman suonen löydät loppukeväästä kun istutat siihen suoneen mihin vittu osoittaa. voi jopa olla siellä naapurin puolella se suoni sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938666
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264818- 504278
- 623847
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262706Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482519- 432501
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422295