update

miten saa toimimaan

Minulla on päällä Win8 automaattinen päivitys. Kun kävin updaten sivustolla, näkyi, että on useita kymmeniä asentamattomia päivityksiä, niistä suuri osa windowsin tietoturvaan liittyviä. Klikkasin "Asenna". Esiin tulleessa latauspalkissa kulki vihreä kentä vasemmalta oikealle. Odottelin 20 min. Asennusprosentit pysyi nollassa. Katkaisin homman.

Sitten asensin Advanced systemcaren, rastitin mm. Järjestelmän ym. ja skannasin. tietoturva-aukkoja ym. löytyi lukuisa määrä. Kun klikkasi "korjaa" asensi se nuo päivitykset. Kun nyt kävin taas updaten sivulla, oli siellä 6 asentamatonta päivitystä. Ei ne asentuneet updaten komennoilla.

Miten saan tuon updaten toimimaan.

11

448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo Advanced ohjelma kannattaa poistaa. Se voi pahimmassa tapauksessa sotkea Windowsin eikä siitä ole pahemmin hyötyä Windows 8 versiossa. Oletko siis kokeillut sammuttaa koneen ja käynnistää se uudelleen ja tämän jälkeen kokeilla etsiä ne päivitykset?

      • miten saan toimimaan

        Olen viikon ajan yrittänyt monta kertaa. Ainakin 10 kertaa ennenkuin asensin advacedin.

        - Asetus on "Asenna päivitykset automaattisesti"

        Kun menee windows updateen, tulee teksti
        - Lataa ja asenna päivitykset (yhteensä 228,0 mt)
        - 7 tärkeää päivitystä on saatavissa
        - Siinä lukee myös mustalla "Käytössäsi on käytön mukaan laskutettava verkkoyhteys, joten saatat joutua maksamaan latauksista". Tämä ei pidä paikkaansa, koska minulla on kiinteä kuukausimaksu.
        - Tuon tekstin vieressä on painike "Asenna päivitykset"
        - Kun tuota painiketta klikkaa, pyörii se vihreä latauspalkki ikuisesti


      • Miten saa toimimaan

        Mutta nyt taisin kekata mistä ongelma johtuu. Kun avaa "Muuta järjestelmän asetuksia" löytyy sieltä kellonajan määritys ja siinä oli klo. 3, mutta puuttui rasti kohdasta "Anna järjestelmän aktivoida...

        Laitoin siihen nyt ajan klo. 8 (tulee kohta) ja rastitin vielä tuo ao. kohdan. Katsotaanpa mitä tapahtuu.


    • Claude Greengras

      Kokeile tätä:

      Ohjauspaneeli => vianmääritys => korjaa ongelmat Windows updaten avulla => lisäasetukset => suorita järjestelmänvalvojana => seuraava.

      Kun korjaustoimenpiteet on tehty,, avaa Windows Update ja klikkaa Asenna päivitykset.

    • optiosanktio2

      Tuo "ikuisesti pyörivä latauspalkki" on käsittääkseni W8 ominaisuus varsinkin hitaissa koneissa, eikä se pyöri ikuisesti. Totta on että tuntuu että se vain lataa ja lataa mutta ei tapahdu mitään, malttia niin kyllä tapahtuu.

      Uptateen tulevat mainitsemasi tiedot tulevat kaikille sillä mikkilaaksossa oletetaan että jollakin voi olla myös mobiliyhteys ja siinä voi tulla lisämaksua. Aiheellinen huomautus sinänsä vaikka tuntuu asian tietävälle turhalta.

      Tuohon kelloaikaan sen verran että se on vakiona "mikkilaakson" aikavyökkeelle ja Suomessa se aiheuttaa sen että täysin automaattisesti uusia päivityksiä ei asenneta mutta muistaakseni jossain kohtaa tulee ilmoitus että ellei itse ole käynnistänyt asennusta.... asennus tapahtuu,, oliko se kolmen vuorokauden päästä tjm.


      Nuo edellä kertomani ovat omakohtaisia huomioita omalla koneellani testatessani W8:sia eikä välttämättä toimi/näytä samallalailla kaikilla koneilla.

      • sama optio

        Tarkennan ed...
        "Suomessa se aiheuttaa sen että täysin automaattisesti uusia päivityksiä"....
        Tuolla tarkoitin sitä että harvalla Suomessa koneessa verkkoyhteys auki klo 3:00 tai koneessa virrat päällä ja siitä johtuu että asennus tapahtuu viiveellä taustalla tuon kolmen pv sisällä kun kone on seuraavan kerran auki.
        Näin itse käsitän asian.


    • miten saa toimimaan

      Kokeile tätä oli hyvä neuvo. Löysi 2 vikaa, jotka korjasi. Ei toiminut senkään jälkeen, vaan ilmoitti viaksi tuon toisen edellä löytämänsä. sen ohjeen sisältö oli

      Windows Update -virhe 0x8024a000
      Jos saat Windows Update -virheen 0x8024a000 tai 8024a000 käyttäessäsi Windows Updatea, Windowsiin sisältyy automaattinen vianmääritystoiminto, joka korjaa joitakin ongelmia.
      Windows Updaten vianmäärityksen avaaminen
      • Avaa Windows Updaten vianmääritys.
      Jos olet suorittanut vianmäärityksen ja virhe ei poistu, voit etsiä ratkaisua keskustelupalstoilta tai kysyä kysymyksen Microsoft Community -sivustossa.
      Tämä koskee seuraavia virhekoodeja:
      • WindowsUpdate_8024a000
      • 0x8024a000

      En ole vielä päässyt kirjoittamaan kysymystä Community sivustolle. Lisään vielä, että kun avasin päivitystä odottavien listan, oli siellä 2 32 bitin järjestelmään kuuluvaa tiedostoa. Jätin rastin vain pienimpään 64 bit järjestelmän tiedostoon, mutta sekään ei auttanut. Hoksasin itsekin tuon kellonaikajutun. Eihän langaton yhteys ole auki ainakaan minulla, vaan se pitää itse kytkeä Mobile Partnerista.

      En jaksa tätä enää veivata, olen -80 v. Jääköön asentamatta.

    • miten saan toimimaan

      Lopultakin sain toimimaan.

    • Claude Greengras

      " Eihän langaton yhteys ole auki ainakaan minulla, vaan se pitää itse kytkeä Mobile Partnerista."

      Saat sen yhdistämään automaattisesti näin:

      Aloitusnäytössä, ennenkuin olet yhdistänyt verkkoon, vie hiiren nuoli oikeaan alakulmaan, klikkaa "Asetukset", avautuvasta valikosta etsi kuvake jossa todennäköisesti on tähti ja teksti "Käytettävissä" ja klikkaa sitä. Oikeaan yläkulmaan tulee operaattorisi nimi (DNA?) ja kentän voimakkuutta kuvaava kuvaku. Klikkaa sitä ja valitse "Yhdistä automaattisesti" ja paina "Yhdistä".

      • miten saan toimimaan

        Toimii. Kiitos.


      • ei toimi
        miten saan toimimaan kirjoitti:

        Toimii. Kiitos.

        Onko alkuperäiseen ongelmaan löytynyt ratkaisua? Itsellä tismalleen sama ongelma.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      383
      4660
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      284
      2584
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      148
      1857
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1598
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1473
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1327
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1315
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      60
      1252
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      47
      1243
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      346
      1073
    Aihe