Havaitsin, 3 kuukautta sitten että en saa Soneran liittymästäni tekstiviestejä menemään joihinkin EU-maiden kännyliittymiin.
Kun asiaa selvittelimme tuttavien kesken, huomasimme, etteivät tekstarit välttämättä kulje toiseenkaan suuntaan. Soneraan olin eka kerran yhteydessä helmikuussa, ja sieltä minulle viikon viiveellä vastattiin, että Soneralla ei ole roaming-sopimusta tekstareiden osalta ko. operaattorin kanssa. Selitys tuntuu hieman oudolta. Eräs ulkomaalainen tuttavani kertoi saaneensa omalta operaattoriltaan johonkin tekniseen vikaan viittaavan selityksen, ja sanoi heidän olleen yhtyedessä Soneraan, mutta että Sonerasta ei oltu heille koskaan vastattu.
Tämän jälkeen lähetin uuden kyselyn asiasta Soneran asiakaspalvelun tekniseen tukeen, johon sain vastauksen, että minun pitää tämä viestini lähettää johonkin toiseen paikkaan heillä. Vastasin, että he varmaan sen puolestani osaavat ystävällisesti sinne välittää. Simputukseen en aio suostua, varsinkaan kun kyse on operaattorin teknisten vikojen korjaamisesta.
Ei ole kuulunut mitään pariin viikkoon.
Ilmeisesti Soneralle on aivan sama, menevätkö tekstarit perille vai ei. Olelliista on se, että he kuitenkin veloittavat jokaisesta lähetetystä tekstarista hinnan (hinta sama kuin roaming-hinta ulkomailla!!!).
Asiakkaan kaiketi kuuluu ennen tekstarin lähettämistä itse mennä nettiin soneran sivuille etsimään arkistosta heidän tekemiään roaming-sopimuksia eri operaattoreiden kanssa, ja selvittää mille operaattorille vastaanottajan puhelinnumero kuuluu. Tämän jälkeen sitten tekstarin voi lähettää.
Kaiketi kyse on kuitenkin muusta ongelmasta kuin roaming-sopimuksesta, mutta asia nähdään Sonerassa niin vähäpätöisenä, ettei sille kannata tehdä mitään.
Tällaista Sonerassa vuonna 2013.
Hyvä Sonera.
varoitus - älkää lähettäkö tekstareita ulkomaille!
2
132
Vastaukset
Morjesta tyytyväinenasiakas,
Harmi kuulla tuosta pompottelusta, lopetetaanpa se nyt tähän paikkaan, varmaan sopii sinulle :)
Tekstareissa on tosiaan tilanne se että operaattoreilla pitää olla niistä diili keskenään. Paljon meilläkin on yhteistyökumppaneita, mutta ei toki kaikkien kanssa, maailma on operaattoreita tulvillaan.
Tutkitaanpa asiaa, voitko kertoa että mikä maa kyseessä ja mikä operaattori? Jos et tiedä operaattoria niin kerrohan numeron alkuosa, saamme siitä selville operaattorin. Jos niitä on useampia niin laitahan kaikki :)
Tero@SoneraPartio- aika kamalaa :-o
Soneralla näköjään nämä ongelmat ratkotaan täällä, eikä asiakastuessa :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851