Joo kohta pitäisi ostaa eka auto, joten kysyisin onko tuo Neoni hyvä auto? Katsoisin semmosta 00 -luvun neonia.
Antakaapa plussat ja miinukset.
Onko hyvä ohituksissa?
Ja jos joku tietäväinen voisi myös kertoa noista varustetasoista, mitä eroa niillä on? Niitä on kuulemma 2 joku SE ja LE.??
Kiitoksia vastauksista!
Neon ekaksi autoksi?
14
292
Vastaukset
- hghggj
se ilman luistonespoa,kylkilistoja,luistonestoa.le mallissa ne on.selaa kokemuksia vanhoista keskusteluista.
- t: Oikea ch.mies
Dodge Neonin mallivuosi 1995 tuli markkinoille vuoden 1994 alussa Yhdysvalloissa ja se suunniteltiin valmistuskustannuksiltaan edulliseksi. Dodge Neon oli tarkoitettu kilpailemaan USA:ssa mm. Honda Civicin, Ford Escortin ja Toyota Corollan kanssa.
Mene dodge osastolle kyselemään, meitä ei nejon edes kiinnosta.- Joku Muu
Entäs tämä Dodge Caravan jota myytiin täällä päin jostain syystä Chryslerinä? Olisiko kätevää jos siitäkin keskusteltaisiin vain tuolla Dodge-osastolla? Voyager lienee yleisin Chrysler Suomessa mutta 90-luvun malleissa ei oltu vaivauduttu muuttamaan edes Dodgen ristikkomaskia mihinkään Chryslermäiseen suuntaan.
Chrysler siinä Neonissa täällä päin lukee ja Chrysler-palstalla siitä keskustellaan.
- Nöönisti
Neon on hintaansa nähden erittäin hyvä auto. Täällä on sellainen 2-autona jo kahdeksatta vuotta, ainoat viat ovat olleet etupään nivelet, eikä niidenkään nopeaa kulumista kai voi viaksi sanoa.
Plussaa mm. hyvä varustelu, harvoissa Neonin koko-ja hintaluokan autoissa oli kymmenen vuotta sitten esim. ilmastointi.
Miinusta suuri polttoaineenkulutus, matka-ajossakin menee 8 l/100km. Huolimatta 2 litran moottorista ei auto ole varsinainen raketti.
Vanhan auton osto on aina jonkinlainen riski, yli kymmenen vuoden iässä ne ovat yksilöitä, kunto ja auton jäljellä oleva huoleton elinikä riippuu paljon siitä, miten sitä on käsitelty, pidetty ja huollettu. Tämän näkee samanmerkkisten ja -ikäisten autojen välisinä eroina selvästi. Suosittelen etsimään yksilön, joka tulee "hyvästä kodista", vähän ajettuna kakkosautona tai vanhemmalta papparaiselta.- Minä
en ole kahdeksaa litraa matka-ajossa koskaan saanut kulumaan. Ajotapa?
- Toinen Nöönisti
Minä kirjoitti:
en ole kahdeksaa litraa matka-ajossa koskaan saanut kulumaan. Ajotapa?
7-8l L/100km ihan perus 100-120km/h vauhdissa....
- Nöönisti
Matka-ajo tarkoittaa motariajoa 125 kmh.
- masako.....
tampereelta v -06 200km himaan kesällä 1h20min.kulutus 7l sadalla.
toki nopeus oli 120,no "pikkasen enemmän" - Neon vm 02 omistanut
00 on vielä kolmiportainen ja tosi antiikkinen laatikko. 01 tuli neliportainen laatikko. Ja 02 lisäksi siihen autostick. Näissä on jos jäähdytin pääsee hajoamaan se sotkee helposti vaihteistoöljyt keskenään, ja laatikko on käytännössä finito. Nettiautossa näkee näitä vaihteistovikaisia joille on käynyt juuri tämä myynnissä koko ajan. Omasta kokemuksesta puhun..jäähdytin tarvii olla vaihdettu, tai itse asiassa on syytä vaihtaa heti varmuudeksi oston jälkeen.
SE varustetaso joita suurin osa myynnissä olevista on, se karu. 02 vuosimallissa joka mulla oli, ei ollut edes kelloa. Muovista ja halpaa sisustusta, takaluukun avauspainike oli vielä 00-01 malleissa hanskalokerossa 02 mallista sekin riisuttu. Jakkarassa ei korkeussäätöä, penkinlämmittiä ei ole jne. Pakolliset varusteet suurin piirtein. Meluisa, kova jousitus.
Plussaa, suhteellisen kohtuullinen kulutus kakkoskoneiseksi automaatiksi, ei talousihme, mutta siedettävä. Ei raketti 4-portaisen kiihtyvyys 12 sekkaa. Sillä pärjää normiajossa. Kaupunkisuhailussa erityisen ketterä kiva, automaatin takia. Hyvä ajettava, todella jämäkkä! Erinomainen lämmityslaite, lämpimä talvella nopeasti. Ilmastointi toimii taasen kesällä mainiosti. Ja jotenkin hyvin käteensopivan oloinen auto, helpon oloinen ajella, tämä on ehkä makukysymys enemmän?
Hintaansa nähden jees peli, kunhan vain se jäähdytin on kunnossa ja karuun olomukseen ja varusteluun tyytyy.- N e o n
Itselläni kun on uudemman mallin vuoden 1999 Neon kolmiportaisella Mitsubishin automaattivaihteistolla, ensimmäiset kuukaudet ajoin sillä runsaan kahdeksan, melkein yhdeksän litran kulutuksella.
Sen jälkeen opin 70 km/h:ssa kiihdyttämään kolmosen päälle ja laskemaan alas nopeutta kuitenkin siten, että vaihde ei mennyt pienemmälle.
Kolmivaihteinen laatikko kuluttaa vajaan litran lisää bensiiniä, ellei sitä manipuloi em. tavalla.
Vanha Dodge Neon kulutti 7.4 ltr / 100 km. Nyt olen tyytyväinen 8 ltr:n lukemissa. Ensiksi luulin, että autossa on joku vika, kun en osannut ajaa kolminopeuksisella automaattilaatikolla.
- Ostoaikeissa
Tosi hyvä kuvaus!
Osaatko sanoa, mitä jäähdyttäjän vaihto suunnilleen maksaa, ja pitääkö se tehdä alkuperäisellä jäähdyttäjällä, jota saa vaan merkkiliikkeestä? Tarkoittaako se siis moottorin jäähdytysveden jäähdyttäjää vai automaatin öljynlauhdutinta (jos sellainen on)? - huhuuuuuuuuuuuuuuuu
jäähdytin maksaa mallista=koosta n 140€ ja samalla laatikolle oma jäähdytin n 40€
ei vaikea vaihtaa.ja lauhtin tarkoittaa nesteen hyöryn keräämistä takaisin nesteeksi.
eipä öljy höyrysty kuin sadoissa c asteissa. - N e o n
Ostin Yhdysvalloista tuodun vuoden 1995 Dodge Neonin 1998. Yhden kerran laitettiin kansi ja toisen kerran vaihdettiin moottori kotimaassa olevaan ja kolmannella kerralla kansi. Kaikki hintaetu meni korjauksiin. Samassa tietenkin hajosi myös jäähdytin.
Nyt 170 000 km ajettuna kunnossa ja Autonetissä neljännellä omistajalla, oli ainakin kuukausi sitten. Pirteä, kun moottori toimi.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vuoden 1999 uudemman korimallin Chrysler Neon on toiminut 145 000 km:sta tuonne 170 000 km:iin moitteettomasti. Edellistä edellinen omistaja oli uusinut jäähdyttäjän ja automaattivaihdelaatikon jossain 130 000 km:ssa.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mielipide: 1985-1999 Neon on pirteämpi kuin 1999-2005 Neon. Se oli Ameriikan Lada, Toyota Corolla, joka maksoi 8% vähemmän valmistaa halvalla kuin muut vastaavankokoiset. Tällä myyntikatteella nousi Chrysler. Alusta ei oikein vastannut moottorin pirteyttä. Auto on kotirouvan auto, johon 18-32 -vuotiasta nuorisoa varten oli laitettu suorilla tehokas moottori. Hyvä ja halpa ratkaisu!
Mielipide 1999-2005 Neonista. Ei enää niin pirteä kuin edellinen, mutta siistimmän näköinen ja mukavampi. Ei kokemaani Dodge Neonin ja Chrysler Neonin vaihtomoottorin ongelmaa.
Laiskempi kuin edeltäjänsä, mutta käytettynä melko halpa, noin 2000 euroa - 4000 euroa noin 140 000 km - 170 000 km ajettuna. Automaattivaihteet tekevät Neonista myös laiskemman kuin aikaisemmat.
Ostaisin Neonin ensimmäiseksi autokseni noin 2000 euron - 4000 euron hinnalla, jos sillä on ajettu noin 120 000 km - 150 000 km ja jos siitä on automaattivaihteisena tehty jotain Mitsubishin automaattivaihdelaatikolle ja jos sen jäähdytin on vaihdettu.
1999-2005 Neonin penkit jne. ovat melko mukavat, mukavammat kuin aikaisemman. Auton akselinväli on sellainen, että sillä ei voi tehdä U-käännöstä tiellä, vaan avuksi tarvitaan sivutienristeys tai linja-autopysäkki. Tasaista menoa suoralla, mutta kääntely on hieman haasteellisempaa entiselle Volvonkin kuljettajalle.
Eli automaattivaihteisissa varmistaisin automaattivaihteiston kunnon tai sen, että se on vaihdettu jossain 110 000 km - 140 000 km ja sen, että jäähdytin on vaihdettu.
Muutoin hinnaltaan Neon on halpa tehoisekseen ja kokoisekseen sedaniksi. - sysleri1
Itselläni on -04 LX, ollut uudesta asti ja nyt mittarissa 125000 km. Tehty huolto-ohjelman mukaiset huollot, 90k asti merkkihuollossa (ei olisi kannattanut, työn laatu todella surkeaa, viimeisellä kerralla jättivät toisen takajarrunkin auki...) ja sen jälkeen Mopareihin erikoistuneella pajalla. Jakohihna vaihdettu, jarruosat ja alatukivarren puslat kerran, ei muita lisähommia.
Sitten aiheeseen: Neon on täydellinen ensiauto. Vähän ajetun saa hyvin edullisesti, varusteet ja tekniikka on hyvää. Kulutus hieman suurta, mutta eipä kaverin samanikäisessä kolmoskopan 1.6 bensagolfissa juuri sen pienempi ole. Ja täähän ei ole mikään 1.6.
Vaihteistoista sen verran, että suositeltavin on noi viimeiset eli 03/04 mallit. Vaihteisto on tällöin 4-portainen oppiva automaatti. 4-portaista on myös aiemmissa, mutta niissä ohjelma on pielessä, jolloin kulutus suurta ja kiihtyvyys pientä. Moni sanonut tuota vaihteistoa täysin epäonnistuneeksi.
Porukka täällä kehottaa tarkistamaan, että automaattivaihteisto on vaihdettu... No ei todellakaan. Ensinnäkin, automaattivaihteistot maksaa paljon ja niitä ei varmaan tämän hintaluokan autoon vaihdeta kuin romuttamoilta. Toisekseen, tässä automallissa ei ainakaan viimeisimmissä, eli 2003-> ole mitään tyyppivikaa vaihteiston tai jäähdyttimen kanssa. Tietty jos huollot on laiminlyöty, laatikossa ja jäähdyttimessä väärää litkua jne. kaikkea voi tapahtua.
Koeaja auto, katso vikakoodit ja osta jos miellyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap172204Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842168Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101416- 1011407
Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663841267Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1461198Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.253912- 78889
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha173884- 63874