Heei, minä oon pippeli-ville, oon 387 cm pitkä, mikä ois mulle sopiva mopo?
Laki mopojen nopeuden nostamisesta 55 km/h??
7
198
Vastaukset
- pappis300
kyl mä sanosin et manki koska oot noin lyhyt, siin on putkessa just tollaselle kyrvälle sopiva reikä.
- Vasenkätine lakimies
Mopojen minimivauhti nousee 45km/h -> 55km/h vasta ensi vuoden puolella.. maksimi nopeudesta ei ole vielä päätetty
- hon2
sopiva 60-70 kmh jäis turhat virittelyt ja turvallisuus pysyy hyvin tästä huolimati..
- dgfhgjhujkl
Laitetaan samantien se 120km/h, kun kuitenkin jonnet alkaa ruikuttamaan kun 70km/h ei riitä.
- puuleluilla
Huppari, lippalakki, puberteetti ja nenän alla alkavat viikset saavat kasvaa mutta ei missään nimessä näille mopoautolle mitään etuisuuksia enempää eikä nopeutta.
Juurikin televisiossa mainittiin että vakuutusmaksut nousee ko. mautoilla kun ne kolaroivat ja suistuilevat tieltä, haloo niin tieltä, mennään ojaan jo nyt näissä vauhdeissa missä vika? varmaan vain autoissa, ei kuskeissa, eihän plaikkarissakaan mitään satu . - Eduskunta, poliisi?
Mopoautot vois kieltää kokonaan, vaarallisia ja turhia. Mutta mopojen vauhtia vois lisätä siihen 60km/h tai ainakin 55. Tämä sen takia että 60kmh alueella ei ole aina "sallittu mopoille" polkua tien sivussa mutta 80kmh on (yleensä ainakin). Sitä paitsi pitäisi mopot pysyä tiellä koko ajan eikä pujotella lemmikkien ja lasten välistä, usein kuulee sellasta kun koira on hypännyt mopoilijan alle kun mopoilija tulee 45kmh (vähintään) jollain jalankulkijoille tarkoitetulla polulla!
Ohiajotkin vähenisivät jos mopot kulkisivat kovempaa, ei ole kertaakaan itseänikään ohitettu kun olen kulkenut 60kmh mopollani. En ole ylipäätään ollut kertaakaan vaaratilanteessa sen jälkeen kun laitoin kulkemaan tota vauhtia. Sitä paitsi skootterissani on runko joka on tarkoitettu 125cc moottorille niin ei ole esim vaaraa että ei jarruttaisi tarpeeksi hyvin. Nykyään on muutenki tekniikka parantunut sen verran että mopot kulkevat vakiona eli ennen suomeen tuloa reippaasti yli 60kmh, kun niihin ei ole tungettu moottorille pahaa tekeviä rajoittimia. Ne on yksinkertaisesti rakennettu kulkemaan yli 60kmh.
Mutta: 15v juuri kortin saanut ei ole valmis tuohon nopeuteen. Ei ainakaan tietenkään kaikki. Tämän takia pitäisi olla toinen laki joka antaisi poliisille valtuuden antaa mojova sakko sellaisille jotka leikkii liikenteessä tai muuten ajaa holtittomasti jne... Mainittakoon samalla että nykyään kortin saaminenkin vaatii ajoa joten nopeutta voi hyvin, mielestäni, nostaa.
Toivottavasti laki muuttuu, voin vaikka vannoa että mopo-onnettomuudet vähenisivät. Mopoautolle tietenkin erillinen laki joka pysyy 45km/h koska ne eivät liity mopoiluun mitenkään, pointtina se että mopojen vauhti ei pysyisi 45:ssä vain koska mopoautojen vauhtia ei voi nostaa.- Eduskunnanlehterillä
Onko heittää jotain faktaa, että muka onnettomuudet vähenisivät?? Juttu on nimittäin juuri päinvastoin, että onnettomuudet vain lisääntyisivät, koska jo nykyiselläänkin liian suuri nopeus on syynä mopo-onnettomuuksiin.
http://www2.liikennevirasto.fi/julkaisut/pdf3/lti_2011-07_liikenneonnettomuudet_maanteilla_web.pdf
http://www.trafi.fi/mopoilu/tietopaketti_vanhemmille/mopoilun_riskit
Tuskin tulee ihan pian mopolle nopeuden muutoksia, ei ainakaan suurempia nopeuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621117Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661077- 481031
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373999Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta153912Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717847- 89827
Martina ja jalkapalloilija2
Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?182800Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka51703Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu105699