Miten erotatte identtiset vauvat toisistaan?

yyy7

Eli onko joku ranneke kädessä vai mitä?

11

2488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmm5

      onko vauvoilla samat vai eri sukupuolet?

    • no voi että

      Identtiset kaksoset ovat aina samaa sukupuolta :) ja kyllä aina joku pikku ero löytyy kun tarkkaan katsoo, ei identtisyyskään ihan täsmälleen samanlaisia kehtiä ja kolhuja tulee kaikille jatkuvasti. Mutta olen kyllä kuullut joidenkin käyttövän vaikka erivärisiä rusetteja tai vastaavia

      • twin sister

        Sinulle no voi että: identtiset kaksoset voivat olla myös eri sukupuolta. Itsekin olen identtinen kaksonenveljeni kanssa (ihan syntymätodistuksestani tarkistin). Olemme monien mielestä aivan saman näköisiä, paisi että hiukseni ovat pitkät ja veljeni lyhyet.


      • Identtisyys
        twin sister kirjoitti:

        Sinulle no voi että: identtiset kaksoset voivat olla myös eri sukupuolta. Itsekin olen identtinen kaksonenveljeni kanssa (ihan syntymätodistuksestani tarkistin). Olemme monien mielestä aivan saman näköisiä, paisi että hiukseni ovat pitkät ja veljeni lyhyet.

        Eri sukupuolta olevien identtisyys on hyvin harvinaista, sillä silloin hedelmöittyneen munasolun jakautuessa on tapahtunut mutaatio. Esim. y-kromosomi "katoaa", jolloin naispuolisella kaksosella ei ole toista x-kromosomia, vaan vain yksi(aiheuttaa mm. hedelmättömyyttä). Luultavasti olette epäidenttiset eli erimunaiset, mutta muistutatte paljon toisianne. Joskus syntymätodistukseen voidaan merkitä väärin, jos vaikka istukat ovat kasvaneet yhteen. Sillä identtisyys todetaan usein siitä että on yhteinen istukka(on kuitenkin joskus vaikea erottaa yhteenkasvaneesta istukasta).
        Eli jos olette identtisiä, niin luultavasti sinulla on kromosonipoikkeavuus, vain yksi x-kromosoni. (normaalisti miehellä XY ja naisella XX.


    • mammmuttimamma

      Toisella oli kynsilakkaa pottuvarpaassa, kunnes opimme erottamaan ne.

    • Hölmöt.

      Kattokaa niitten luomet ja muut syntymämerkit. Jos toisella on vaikka otsassa tai selässä tietty luomi, ja toisella kädessä kaksi luomea.

      • huoh...

        Läheskään kaikilla ei ole mitään syntymämerkkejä tai luomia...


      • ....................

        suurimmalla osalla vauvoista ei ole luomia tai syntymämerkkejä.

        Aloittajalle, usein identtiset kaksoset ovat ihan tunnistettavasti erinäköisiä, kohdussakin olot ovat usein erilaiset, päänmuoto voi olla erilainen.


    • Kaksonen1986

      Olen itse 26-vuotias kaksonen ja vanhemmat ovat kertoneet, että alussa meillä oli siskoni kanssa rannekkeet tunnistusta varten. Kun kotiin päästiin ja nimet annettiin, niin ruvettiin nimen mukaan pitämään erivärisia vaatteita (P-alkuiselle siskolleni punaista, minulle muut :) )

      Kaksosia ei siis välttämättä heti alussa erota muuten kuin ulkoisilla apuvälineillä.

    • Vauva ei tiedä nimeä

      Onhan siinä pitänyt olla vauvoissa jokin pieni eroavaisuus kuitenkin, ei pelkkä nimenanto tee sitä eroa.
      Esimerkiksi kumpi on se "Pirjo" jolle laitetaan ne punaiset vaatteet?

    • dhyujyhdgrfs

      lakattiin varpaankynnet siihen asti kunnes neidit keksivät varpaansa puruleluiksi :) itse opin tunnistamaan (hyvin samannäköiset, syntymämerkittömät) tyttömme n. kolmen viikon jälkeen ilman varpaiden tsekkaamista :)
      mies ei alkuun uskonut että tunnistan todella tytöt ja jekkuna kerran ollessani suihkussa, vaihtoi tyttöjen vaatteet toisin päin. Kauempaa tyttöjen ollessa sittereissä en huomannut mitään, mutta samalla sekuntilla kun nappasin toisen neidin syliin huomasin, että jotain pielessä =p mies oli ällikällä lyöty, mutta oppi itsekkin tunnistamaan tytöt joskus parin kuukauden kohdilla.
      MIehen eduksi sanottakoon, että hänen työnsä on matkustusta vaativaa ja hän oli tyttöjen kanssa paljon vähemmin kuin minä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe