– Osaako rehtori johtaa kouluaan, jos ensimmäisenä heitetään opettaja pellolle? hän ihmettelee.
http://www.vihdinuutiset.fi/artikkeli/232086-’opettajakin-on-ihminen-joskus-voi-pinna-palaa’
Vihdin sivistysjohtaja suuttui rehtorille!?
4
177
Vastaukset
- he he
Ristiriitaista. Sivistysjohtaja tuossa väittää, että Korhosella paloi pinna, mutta Korhosen mielestä hän vain toimi normaalisti.
- aineenopettaja
Ei se väitä, että Korhosella paloi pinna. Totesi, että opettajallakin voi palaa pinna, ja on palanut minultakin ja sen ovat saanneet oppilaatkin kuulla. Moni kyllä pyysi jälkikäteen anteeksikin käytöstään. Pinna on meinannut palaa useastikin, mutta ennen kuin täysin kärähtää, olen siinä vaiheessa jo ilmoittanut oppilaille, mitä mieltä olen tapahtuneesta ja useampi on ymmärtänyt oman toiminnansa vaikutuksen niin minuun kuin luokkatovereihinsakin. Välillä se pinna tahoo palaa päivittäin, mutta onneksi vain välillä. Turha kuvitella, että me opettajat olisimme jotain yli-ihmisiä, jotka jaksavat kuunnella alituista valitusta 8-16.00 ja kun se ei lopu siihen, vaan jatkuu wilmaviestittelyllä sitten vanhemmilta päin. LiisaPetteriä pitäisi kohdella siten, täten ja näin sekä noin. Sitä sun tätä pitäisinopettaa siten ja näin. Yksi on väsynyt, toinen hysteerinen, kolmannella on naurukohtaus, neljäs tahoo jo välitunnille, viides vessaan, kuudes ei oiekin tiedä mitä tahtoisi. Sitä sopii miettiä omaa lastaan ja omaa pinnaansa, kun menettää hermot lapsensa kanssa. Sovella tämä 25 oppilaan ryhmään ja kerro 5 ryhmällä. Niin monen murkun kanssa se aineenopettaja tekee töitä päivittäin ja vaikka vain joka 10 näistä käyttäytyisi kuin sinun murkkusi kotona, opettaja kohtaa päivittäin näitä tällöin 13. Siinä on kestämistä! Jos itse menetät hermosi yhden kanssa, mieti kun edessäsi on päivittäin 13. Itse suodatan korvasta sisään korvasta ulos, mutta joskus se pinnakin katkeaa. En häpeile sitä ja sanonkin oppilaille, että en minä ole mikään yli-ihminen, joka jaksaa tuota käytöstä päivästä ja tunnista toiseen. Yleensä he ymmärtävät ja ovat pahoillaan, mutta se muisti on lyhyt valitettavasti. Valitetaan myös opettajien pitkistä lomista. Kukaan täysjärkinen ei jaksaisi tehdä tätä työtä ilman säännöllisiä lomia. Sen näkee jo siitä, että niin moni opettaja on palanut loppuun, hakee vuorotteluvapaata, virkavapautta yms. Turha haaveilla entisaikojen "auktoritääreistä", karismasta yms. Nykypäivänä ei tällaista kouluissa ole. Vielä 20v sitten opettajia kunioitettiin sekä oppilaiden ja vanhempiwn puolelta, nykyään tilanne on toinen. Oppilaat tuntevat hyvin omat oikeutensa, samoin vanhemmatkin, mutta yllävän huonosti kummatkin tuntevat omat vastuunsa! Vaikka kuullostin negatiiviselta ja väsyneeltä, rakastan työtäni ja halu opettamiseen ja oppilaiden oppimiseen on edelleenkin. Negatiivisten puolien lisäksi työssä on onneksi paljon enemmän positiivista! Esimerkiksi se, kun näkee kuinka lapsi oppii ja tajuaa jonkin asian, saa lapsen ottamaan vastuuta omasta työstään ja läheisistään!
- koulutarkastaja
aineenopettaja kirjoitti:
Ei se väitä, että Korhosella paloi pinna. Totesi, että opettajallakin voi palaa pinna, ja on palanut minultakin ja sen ovat saanneet oppilaatkin kuulla. Moni kyllä pyysi jälkikäteen anteeksikin käytöstään. Pinna on meinannut palaa useastikin, mutta ennen kuin täysin kärähtää, olen siinä vaiheessa jo ilmoittanut oppilaille, mitä mieltä olen tapahtuneesta ja useampi on ymmärtänyt oman toiminnansa vaikutuksen niin minuun kuin luokkatovereihinsakin. Välillä se pinna tahoo palaa päivittäin, mutta onneksi vain välillä. Turha kuvitella, että me opettajat olisimme jotain yli-ihmisiä, jotka jaksavat kuunnella alituista valitusta 8-16.00 ja kun se ei lopu siihen, vaan jatkuu wilmaviestittelyllä sitten vanhemmilta päin. LiisaPetteriä pitäisi kohdella siten, täten ja näin sekä noin. Sitä sun tätä pitäisinopettaa siten ja näin. Yksi on väsynyt, toinen hysteerinen, kolmannella on naurukohtaus, neljäs tahoo jo välitunnille, viides vessaan, kuudes ei oiekin tiedä mitä tahtoisi. Sitä sopii miettiä omaa lastaan ja omaa pinnaansa, kun menettää hermot lapsensa kanssa. Sovella tämä 25 oppilaan ryhmään ja kerro 5 ryhmällä. Niin monen murkun kanssa se aineenopettaja tekee töitä päivittäin ja vaikka vain joka 10 näistä käyttäytyisi kuin sinun murkkusi kotona, opettaja kohtaa päivittäin näitä tällöin 13. Siinä on kestämistä! Jos itse menetät hermosi yhden kanssa, mieti kun edessäsi on päivittäin 13. Itse suodatan korvasta sisään korvasta ulos, mutta joskus se pinnakin katkeaa. En häpeile sitä ja sanonkin oppilaille, että en minä ole mikään yli-ihminen, joka jaksaa tuota käytöstä päivästä ja tunnista toiseen. Yleensä he ymmärtävät ja ovat pahoillaan, mutta se muisti on lyhyt valitettavasti. Valitetaan myös opettajien pitkistä lomista. Kukaan täysjärkinen ei jaksaisi tehdä tätä työtä ilman säännöllisiä lomia. Sen näkee jo siitä, että niin moni opettaja on palanut loppuun, hakee vuorotteluvapaata, virkavapautta yms. Turha haaveilla entisaikojen "auktoritääreistä", karismasta yms. Nykypäivänä ei tällaista kouluissa ole. Vielä 20v sitten opettajia kunioitettiin sekä oppilaiden ja vanhempiwn puolelta, nykyään tilanne on toinen. Oppilaat tuntevat hyvin omat oikeutensa, samoin vanhemmatkin, mutta yllävän huonosti kummatkin tuntevat omat vastuunsa! Vaikka kuullostin negatiiviselta ja väsyneeltä, rakastan työtäni ja halu opettamiseen ja oppilaiden oppimiseen on edelleenkin. Negatiivisten puolien lisäksi työssä on onneksi paljon enemmän positiivista! Esimerkiksi se, kun näkee kuinka lapsi oppii ja tajuaa jonkin asian, saa lapsen ottamaan vastuuta omasta työstään ja läheisistään!
Kappalejako.
- asiayhteys
aineenopettaja kirjoitti:
Ei se väitä, että Korhosella paloi pinna. Totesi, että opettajallakin voi palaa pinna, ja on palanut minultakin ja sen ovat saanneet oppilaatkin kuulla. Moni kyllä pyysi jälkikäteen anteeksikin käytöstään. Pinna on meinannut palaa useastikin, mutta ennen kuin täysin kärähtää, olen siinä vaiheessa jo ilmoittanut oppilaille, mitä mieltä olen tapahtuneesta ja useampi on ymmärtänyt oman toiminnansa vaikutuksen niin minuun kuin luokkatovereihinsakin. Välillä se pinna tahoo palaa päivittäin, mutta onneksi vain välillä. Turha kuvitella, että me opettajat olisimme jotain yli-ihmisiä, jotka jaksavat kuunnella alituista valitusta 8-16.00 ja kun se ei lopu siihen, vaan jatkuu wilmaviestittelyllä sitten vanhemmilta päin. LiisaPetteriä pitäisi kohdella siten, täten ja näin sekä noin. Sitä sun tätä pitäisinopettaa siten ja näin. Yksi on väsynyt, toinen hysteerinen, kolmannella on naurukohtaus, neljäs tahoo jo välitunnille, viides vessaan, kuudes ei oiekin tiedä mitä tahtoisi. Sitä sopii miettiä omaa lastaan ja omaa pinnaansa, kun menettää hermot lapsensa kanssa. Sovella tämä 25 oppilaan ryhmään ja kerro 5 ryhmällä. Niin monen murkun kanssa se aineenopettaja tekee töitä päivittäin ja vaikka vain joka 10 näistä käyttäytyisi kuin sinun murkkusi kotona, opettaja kohtaa päivittäin näitä tällöin 13. Siinä on kestämistä! Jos itse menetät hermosi yhden kanssa, mieti kun edessäsi on päivittäin 13. Itse suodatan korvasta sisään korvasta ulos, mutta joskus se pinnakin katkeaa. En häpeile sitä ja sanonkin oppilaille, että en minä ole mikään yli-ihminen, joka jaksaa tuota käytöstä päivästä ja tunnista toiseen. Yleensä he ymmärtävät ja ovat pahoillaan, mutta se muisti on lyhyt valitettavasti. Valitetaan myös opettajien pitkistä lomista. Kukaan täysjärkinen ei jaksaisi tehdä tätä työtä ilman säännöllisiä lomia. Sen näkee jo siitä, että niin moni opettaja on palanut loppuun, hakee vuorotteluvapaata, virkavapautta yms. Turha haaveilla entisaikojen "auktoritääreistä", karismasta yms. Nykypäivänä ei tällaista kouluissa ole. Vielä 20v sitten opettajia kunioitettiin sekä oppilaiden ja vanhempiwn puolelta, nykyään tilanne on toinen. Oppilaat tuntevat hyvin omat oikeutensa, samoin vanhemmatkin, mutta yllävän huonosti kummatkin tuntevat omat vastuunsa! Vaikka kuullostin negatiiviselta ja väsyneeltä, rakastan työtäni ja halu opettamiseen ja oppilaiden oppimiseen on edelleenkin. Negatiivisten puolien lisäksi työssä on onneksi paljon enemmän positiivista! Esimerkiksi se, kun näkee kuinka lapsi oppii ja tajuaa jonkin asian, saa lapsen ottamaan vastuuta omasta työstään ja läheisistään!
Elikkä mitä järkeä on mennä puhumaan vesivahingosta, jos tulipalo on riehunut?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191682
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991498Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy37953Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29889Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38831Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50796Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43758Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56748Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37740Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37720