– Osaako rehtori johtaa kouluaan, jos ensimmäisenä heitetään opettaja pellolle? hän ihmettelee.
http://www.vihdinuutiset.fi/artikkeli/232086-’opettajakin-on-ihminen-joskus-voi-pinna-palaa’
Vihdin sivistysjohtaja suuttui rehtorille!?
4
150
Vastaukset
- he he
Ristiriitaista. Sivistysjohtaja tuossa väittää, että Korhosella paloi pinna, mutta Korhosen mielestä hän vain toimi normaalisti.
- aineenopettaja
Ei se väitä, että Korhosella paloi pinna. Totesi, että opettajallakin voi palaa pinna, ja on palanut minultakin ja sen ovat saanneet oppilaatkin kuulla. Moni kyllä pyysi jälkikäteen anteeksikin käytöstään. Pinna on meinannut palaa useastikin, mutta ennen kuin täysin kärähtää, olen siinä vaiheessa jo ilmoittanut oppilaille, mitä mieltä olen tapahtuneesta ja useampi on ymmärtänyt oman toiminnansa vaikutuksen niin minuun kuin luokkatovereihinsakin. Välillä se pinna tahoo palaa päivittäin, mutta onneksi vain välillä. Turha kuvitella, että me opettajat olisimme jotain yli-ihmisiä, jotka jaksavat kuunnella alituista valitusta 8-16.00 ja kun se ei lopu siihen, vaan jatkuu wilmaviestittelyllä sitten vanhemmilta päin. LiisaPetteriä pitäisi kohdella siten, täten ja näin sekä noin. Sitä sun tätä pitäisinopettaa siten ja näin. Yksi on väsynyt, toinen hysteerinen, kolmannella on naurukohtaus, neljäs tahoo jo välitunnille, viides vessaan, kuudes ei oiekin tiedä mitä tahtoisi. Sitä sopii miettiä omaa lastaan ja omaa pinnaansa, kun menettää hermot lapsensa kanssa. Sovella tämä 25 oppilaan ryhmään ja kerro 5 ryhmällä. Niin monen murkun kanssa se aineenopettaja tekee töitä päivittäin ja vaikka vain joka 10 näistä käyttäytyisi kuin sinun murkkusi kotona, opettaja kohtaa päivittäin näitä tällöin 13. Siinä on kestämistä! Jos itse menetät hermosi yhden kanssa, mieti kun edessäsi on päivittäin 13. Itse suodatan korvasta sisään korvasta ulos, mutta joskus se pinnakin katkeaa. En häpeile sitä ja sanonkin oppilaille, että en minä ole mikään yli-ihminen, joka jaksaa tuota käytöstä päivästä ja tunnista toiseen. Yleensä he ymmärtävät ja ovat pahoillaan, mutta se muisti on lyhyt valitettavasti. Valitetaan myös opettajien pitkistä lomista. Kukaan täysjärkinen ei jaksaisi tehdä tätä työtä ilman säännöllisiä lomia. Sen näkee jo siitä, että niin moni opettaja on palanut loppuun, hakee vuorotteluvapaata, virkavapautta yms. Turha haaveilla entisaikojen "auktoritääreistä", karismasta yms. Nykypäivänä ei tällaista kouluissa ole. Vielä 20v sitten opettajia kunioitettiin sekä oppilaiden ja vanhempiwn puolelta, nykyään tilanne on toinen. Oppilaat tuntevat hyvin omat oikeutensa, samoin vanhemmatkin, mutta yllävän huonosti kummatkin tuntevat omat vastuunsa! Vaikka kuullostin negatiiviselta ja väsyneeltä, rakastan työtäni ja halu opettamiseen ja oppilaiden oppimiseen on edelleenkin. Negatiivisten puolien lisäksi työssä on onneksi paljon enemmän positiivista! Esimerkiksi se, kun näkee kuinka lapsi oppii ja tajuaa jonkin asian, saa lapsen ottamaan vastuuta omasta työstään ja läheisistään!
- koulutarkastaja
aineenopettaja kirjoitti:
Ei se väitä, että Korhosella paloi pinna. Totesi, että opettajallakin voi palaa pinna, ja on palanut minultakin ja sen ovat saanneet oppilaatkin kuulla. Moni kyllä pyysi jälkikäteen anteeksikin käytöstään. Pinna on meinannut palaa useastikin, mutta ennen kuin täysin kärähtää, olen siinä vaiheessa jo ilmoittanut oppilaille, mitä mieltä olen tapahtuneesta ja useampi on ymmärtänyt oman toiminnansa vaikutuksen niin minuun kuin luokkatovereihinsakin. Välillä se pinna tahoo palaa päivittäin, mutta onneksi vain välillä. Turha kuvitella, että me opettajat olisimme jotain yli-ihmisiä, jotka jaksavat kuunnella alituista valitusta 8-16.00 ja kun se ei lopu siihen, vaan jatkuu wilmaviestittelyllä sitten vanhemmilta päin. LiisaPetteriä pitäisi kohdella siten, täten ja näin sekä noin. Sitä sun tätä pitäisinopettaa siten ja näin. Yksi on väsynyt, toinen hysteerinen, kolmannella on naurukohtaus, neljäs tahoo jo välitunnille, viides vessaan, kuudes ei oiekin tiedä mitä tahtoisi. Sitä sopii miettiä omaa lastaan ja omaa pinnaansa, kun menettää hermot lapsensa kanssa. Sovella tämä 25 oppilaan ryhmään ja kerro 5 ryhmällä. Niin monen murkun kanssa se aineenopettaja tekee töitä päivittäin ja vaikka vain joka 10 näistä käyttäytyisi kuin sinun murkkusi kotona, opettaja kohtaa päivittäin näitä tällöin 13. Siinä on kestämistä! Jos itse menetät hermosi yhden kanssa, mieti kun edessäsi on päivittäin 13. Itse suodatan korvasta sisään korvasta ulos, mutta joskus se pinnakin katkeaa. En häpeile sitä ja sanonkin oppilaille, että en minä ole mikään yli-ihminen, joka jaksaa tuota käytöstä päivästä ja tunnista toiseen. Yleensä he ymmärtävät ja ovat pahoillaan, mutta se muisti on lyhyt valitettavasti. Valitetaan myös opettajien pitkistä lomista. Kukaan täysjärkinen ei jaksaisi tehdä tätä työtä ilman säännöllisiä lomia. Sen näkee jo siitä, että niin moni opettaja on palanut loppuun, hakee vuorotteluvapaata, virkavapautta yms. Turha haaveilla entisaikojen "auktoritääreistä", karismasta yms. Nykypäivänä ei tällaista kouluissa ole. Vielä 20v sitten opettajia kunioitettiin sekä oppilaiden ja vanhempiwn puolelta, nykyään tilanne on toinen. Oppilaat tuntevat hyvin omat oikeutensa, samoin vanhemmatkin, mutta yllävän huonosti kummatkin tuntevat omat vastuunsa! Vaikka kuullostin negatiiviselta ja väsyneeltä, rakastan työtäni ja halu opettamiseen ja oppilaiden oppimiseen on edelleenkin. Negatiivisten puolien lisäksi työssä on onneksi paljon enemmän positiivista! Esimerkiksi se, kun näkee kuinka lapsi oppii ja tajuaa jonkin asian, saa lapsen ottamaan vastuuta omasta työstään ja läheisistään!
Kappalejako.
- asiayhteys
aineenopettaja kirjoitti:
Ei se väitä, että Korhosella paloi pinna. Totesi, että opettajallakin voi palaa pinna, ja on palanut minultakin ja sen ovat saanneet oppilaatkin kuulla. Moni kyllä pyysi jälkikäteen anteeksikin käytöstään. Pinna on meinannut palaa useastikin, mutta ennen kuin täysin kärähtää, olen siinä vaiheessa jo ilmoittanut oppilaille, mitä mieltä olen tapahtuneesta ja useampi on ymmärtänyt oman toiminnansa vaikutuksen niin minuun kuin luokkatovereihinsakin. Välillä se pinna tahoo palaa päivittäin, mutta onneksi vain välillä. Turha kuvitella, että me opettajat olisimme jotain yli-ihmisiä, jotka jaksavat kuunnella alituista valitusta 8-16.00 ja kun se ei lopu siihen, vaan jatkuu wilmaviestittelyllä sitten vanhemmilta päin. LiisaPetteriä pitäisi kohdella siten, täten ja näin sekä noin. Sitä sun tätä pitäisinopettaa siten ja näin. Yksi on väsynyt, toinen hysteerinen, kolmannella on naurukohtaus, neljäs tahoo jo välitunnille, viides vessaan, kuudes ei oiekin tiedä mitä tahtoisi. Sitä sopii miettiä omaa lastaan ja omaa pinnaansa, kun menettää hermot lapsensa kanssa. Sovella tämä 25 oppilaan ryhmään ja kerro 5 ryhmällä. Niin monen murkun kanssa se aineenopettaja tekee töitä päivittäin ja vaikka vain joka 10 näistä käyttäytyisi kuin sinun murkkusi kotona, opettaja kohtaa päivittäin näitä tällöin 13. Siinä on kestämistä! Jos itse menetät hermosi yhden kanssa, mieti kun edessäsi on päivittäin 13. Itse suodatan korvasta sisään korvasta ulos, mutta joskus se pinnakin katkeaa. En häpeile sitä ja sanonkin oppilaille, että en minä ole mikään yli-ihminen, joka jaksaa tuota käytöstä päivästä ja tunnista toiseen. Yleensä he ymmärtävät ja ovat pahoillaan, mutta se muisti on lyhyt valitettavasti. Valitetaan myös opettajien pitkistä lomista. Kukaan täysjärkinen ei jaksaisi tehdä tätä työtä ilman säännöllisiä lomia. Sen näkee jo siitä, että niin moni opettaja on palanut loppuun, hakee vuorotteluvapaata, virkavapautta yms. Turha haaveilla entisaikojen "auktoritääreistä", karismasta yms. Nykypäivänä ei tällaista kouluissa ole. Vielä 20v sitten opettajia kunioitettiin sekä oppilaiden ja vanhempiwn puolelta, nykyään tilanne on toinen. Oppilaat tuntevat hyvin omat oikeutensa, samoin vanhemmatkin, mutta yllävän huonosti kummatkin tuntevat omat vastuunsa! Vaikka kuullostin negatiiviselta ja väsyneeltä, rakastan työtäni ja halu opettamiseen ja oppilaiden oppimiseen on edelleenkin. Negatiivisten puolien lisäksi työssä on onneksi paljon enemmän positiivista! Esimerkiksi se, kun näkee kuinka lapsi oppii ja tajuaa jonkin asian, saa lapsen ottamaan vastuuta omasta työstään ja läheisistään!
Elikkä mitä järkeä on mennä puhumaan vesivahingosta, jos tulipalo on riehunut?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124070MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822091Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991395Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838