Etsin soutuvenettä jolla pitäisi päästä saareen ja sieltä poiskin kelillä kuin kelillä turvalliseti. Jokin tasaperäinen varmaankin, koska moottorikin tulisi myöhemmin hankituksi.
Mikä on tukeva soutuvene?
25
4122
Vastaukset
- Ilari & Elias
Ainut vaihtoehto on ERÄ 525.
- No.5
Jos olet hankkimassa moottorin, niin älä sorru noihin kapeaperäisiin, jotka vaativat moottorilla ajoon nuo typerän näköiset kantosiivet.
Kapeaperäiset parempia soutuveneinä, mutta jos ajat pääasiassa moottorilla niin hanki ilman muuta tasaperäinen.
Tukeva ja hyvin keliä kestävä sekä kuormaa kantava soutuvene olisi esimerkiksi Terhi 440. Muitakin hyviä on paljon, mutta minulla on parhaat kokemukset Terhistä saaren ja mantereen välisenä kuormajuhtana. Minulla siinä oli 5 hp moottori. - Terhi & Terho
Hehe, souvappa Terhisellä kokeeksi 100 metriä.
Osta ERÄ, mä saan nääs 100€ rovikkaa tästä mainoksesta.- Soutaja X
Itselläni on Love Stillin suunnittelema Lami Kalatiira ja sillä olen selvinnyt kaikissa oloissa airoin ja koneella, jo vuodesta 1983. Nykyisin ko. vene on Kaislan mallistoa.
Oli kerran hauska soutaa myrskyisälle merelle, kun isot purkkarit jäivät sataman suojiin ja vasta nähtyään esimerkkini, uskaltautuivat nekin merelle, aallokossa pohjat puoliväliin asti näkyen. Soutuveneissä laidat on usein liian heikot ja niitä kannattaa vahvistaa, varsinkin hankaimien kohtaa. Ja hankaimien on oltava merimalliset, muilla ei tee mitään kovassa tuulessa. - LoveKaisla
Soutaja X kirjoitti:
Itselläni on Love Stillin suunnittelema Lami Kalatiira ja sillä olen selvinnyt kaikissa oloissa airoin ja koneella, jo vuodesta 1983. Nykyisin ko. vene on Kaislan mallistoa.
Oli kerran hauska soutaa myrskyisälle merelle, kun isot purkkarit jäivät sataman suojiin ja vasta nähtyään esimerkkini, uskaltautuivat nekin merelle, aallokossa pohjat puoliväliin asti näkyen. Soutuveneissä laidat on usein liian heikot ja niitä kannattaa vahvistaa, varsinkin hankaimien kohtaa. Ja hankaimien on oltava merimalliset, muilla ei tee mitään kovassa tuulessa.Ai, miten mukava uutinen! Love Still oli aikoinaan työkaverini ja harrastuksenaan suunnitteli veneitä. Missä voisin käydä kurkkimassa millainen tuo Kaislan vene livenä? Nyt olen himosoutelija - näin se elämä muuttuu.
- Tarve ratkaisee
Molempia myydään soutuveneinä.
Terhi soveltuu kuitenkin paremmin moottorikäyttöön ja on raskas soudettava.
Erä taas on parempi soutuveneenä, eikä ole kovin hyvä moottorilla ajossa, ellei siihen ole laitettu niitä savolais-siipiä...
Jos aiot pääasiassa soutaa, osta Erä ja siihen parin hepan peräprutku. Jos taas haluat ajaa pääasiassa moottorilla, niin Terhi 4 - 6 heppaisella moottorilla on OK. - Sauli & Jallis
Juupa! Erä lähtee liukuun 10- 20 heppasella koneella kulkien noin 24-30km/h.
Terhi menee 9km/h.
Ja erää voi soutaa.- Liisa & Lasse
Pystyynhän tuollainen herneenpalko nousee 20 hv:n moottorilla. - Mitä tuumaat ponttoonilaiturista 100 hv:n moottorilla? Lähteekö liukuun?
Jos haluaa 20 hv:n moottorin, niin silloin kannattaa hankkia veneeksi vaikka joku Rönnqvist tai vastaava tämänkokoiselle moottorille tarkoitettu vene. Ymmärsin, että alkperäinen kysyjä oli soutuvenettä vailla.
- Lothar & Rakel
Olen ajanut 10 , 15 ja 20 heppasella Erä 525, monta vuotta joten tiedän mistä puhun. Sopivin kone siihen on 15 hv.
Ja voi souta- kevysti.
Nousee kyllä pystyyn, muttei ERÄ 525. - Voi sinua
Mikset ole ostanut kunnon tasaperävenettä?
- Voe minua
Ei ole keliä mihin ERÄ:llä ei voisi lähteä. Siinä syy.
- Kaislafan
Kaisla 525.
On taatusti tukeva ja hyvin tehty. Voi mennä säähän kuin säähän ja kestää tarvittaessa isonkin koneen suiposta perästä huolimatta. Paras teholuokka 4-6hp. Kevyt soutuinen painosta 130kg huolimatta. Just alkuperäisen kysyjän tarpeisiin.
- Mereltä
Savolaiset ei tiedä tukevasta veneestä mitään. Nuo savolaismalliset veneet pitäisi kieltää hengenvaarallisina. - Johtavat muuten hukkumistilastoja.
- Junnu Mainio
Kaisla ERÄ 525 on yhtä savolainen kuin Opama Bin Laden.
Joten!
Kahelit jotka ei ole käyttänyt kaislaa.
- Niin TURPA KIINNI! - Lisää kiitos
Olisiko muita suositeltavia tukevia ja keliä kestäviä isohkoja soutuveneitä kuin Erä 525 ja Terhi 440?
Tarkoitus olisi pääasiassa ajella pienellä peräprutkulla, joskus harvoin ehkä vähän soudellakin... - Vitkor
Kasanka 6. Huva paati ja halapa.
- Joka kelin kulkija
Ton tukevampii soutuveneit et suomest löydä www.särki.fi. Tol Särki 411 voi mennä kelii ku kelii, jos vaa oma pää kestää. Ja 10 hv. koneel ehtii kauemmaskin kalaan.
- Pappa 72v
Kokemuksella? Hanki TERHI 440. Kestää seistä laidalla vene ei kaadu (90kg painollani en saa hörppäämään vettä). Moottori 4heppaa sopiva. Tehoja nostamalla ei kulje nimeksikään kovempaa.
- Ratakiskoa
VR:n tytäryhtiö VR:vene tekee käytetyistä ratakiskoista soutuveneitä.
Ovat testien mukaa tosi tukevia. - varamies
Puuvene
- l95lm
onko kellään tietoa hyvistä kalasoutuveneistä ja halpa täytyy olla ja airoilla
- Yammu-setä
Jos haluat hyvän ja halvan niin sitten sinun täytyy ostaa ne molemmat....
- sfgfyu
Kotkan Merikeskus Vellamosta voit ostaa itäisen Suomenlahden soutuvene ja vene piirustuksia ja tehdä/teettää hyvän veneen.
- hellskitsen
http://www.tapiolantakamailla.com/2013/06/ensitutustuminen-saukko-kanoottiin.html
Tuossa vaikuttaisi olevan kans aika vakaa vesipeli.- Veto5Ostaja
Veto 5 on ainakin jonkun testinkin voittanut ja oikein hyvä suotuveneenä sekä pienehköllä moottorillakin ja myös uppoamatonkin.
Etsippäs ja lue testi niin ei tarvi välttämättä uskoa näitä omien veneidensä kehujia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602047Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661698Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431379Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2331321Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421185- 811156
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3481097Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3181086