Kulkis lujempaa. Auto on ihan hieno hyvillä varusteilla mutta kun ei kule mihinkää. Hävettäs ajaa.
Miksi Avesa ei ole pensaturpoa.
19
308
Vastaukset
- omalääkäri
Hieno? Nyt voisi olla aika tarkastaa lääkitys.
- atshii...oho
Tsii ja dsg golit ovat tarkoitettu juoksupojille, siksi pitää olla turbo kun on kauhea kiire, toki useinhan se kiirekin tyssää näillä vehkeillä, mistähän syystä:::))
- Toyota_Corolla
Toyota tekee autoja, joilla on torkoitettu ajettavan paljon. Miljoonakilometriä on minimi tavoite, jonka moottorin tulee kestää. Turbomoottorit eivät pääse lähellekään tuota lukemaa. Tämän vuoksi Toyota ei niitä ole ottanut yleisesti käyttöön. Toyota on viattomuudestaan ja kestävyydestään tunnettu. Nämä kuuluu edelleen toyotan ominaisuuksiin.
- Tojola Kiulu
Tojo ei ole hinteille suunnattu auto, siksi ei tarvitse olla aina kaikkea trendiä mukana.
- Mihin tarviit
Kulkis lujempaa? Kun nykyisetkin nopeusrajoitukset ahdistaa... ja sakotussysteemi on töissäkäyville aika kallis.
- nipponisti.
Yli 3 vuotta ja 75 tkm ajoin Avensiksella, 1,8 mtd. Riittävästi kulki, aina ehdin ajoissa perille, samoin takaisin.
- hanaa, kaasua, hanaa
Ja hengissäkin olet vielä. Moni turbomies ei enää ole.
- ei tukkoooooo
Totta. Toyotan uudet moottorit alakierroksilla täysin väännöttömiä. Kaksilitrainen bensakin kulkee iloisesti vasta kun kierroksia 4000 tai yli. Mutta silloin taloudellisuudesta ei voi puhua. Kylmä totuus on, että Toyotan uudet koneet erittäin epätaloudellisia ja suuripäästöisiä normaalissa arkiajossa, siis ajossa, jossa menään jonossa muiden tahdissa. Taloudellisuusajoa ei voi kukaan arjessa harrastaa. Se tarkoittaisi tien tukkona olemista.
- ihan yks lysti
Ookko paljon ajanut toyotalla.
Itse olen pärjännyt ihan hyvin myös huonon alaväännön takia, itseasiassa ei haittaa ollenkaan.
Ja kyllä kierroksilla ave kulkee ihan iloisesti, toki ei ne kierrokset korkeita ole normiajossa.
Ehkäpä pikkasen liioittelet huona vääntöä, käytännön ajossa hyvin pärjää.
Kai se kokonaistaloudellisuus loppujen lopuksi ihan siedettävä on, kone kestää ajoa vähän toiseen malliin kuin erään merkin turbot.
Voithan ostaa hybridin...ai niin sullahan oli pakkomielle moittia toyotaa eli kyllä sinun kannattaa ehdottomasti pysyä euro autojen parissa, ei ainakaan minua haittaa vaikka ajelisit sillä kymcolla..
- 350
Jonossa muiden tahdissa-ajoa varten Toyotalla on tarjota siihen erinomaisesti sopivaa hybriditekniikkaa.
- Söpö lippiskundi
Olihan se jo ensimmäisen polven Avessa:
http://www.nettiauto.com/toyota/caldina/5399055
Saa vaggineet hävetä ja nöyrtyä! - Jaakim
Taas joutuu tojo muiden perässä pää painuksissa kulkea.
- H_K
Nykyinenkin menee ihan pintakaasulla jo reippaat 120km/h. Missä motarilla saa ajaa lujempaa?
- vai_pintakaasulla
TM:n ylemmän keskiluokan vertailutestissä v. 2012 Avensis 1,8 Valvematic taisi olla ainoa joka vaati maantielenkin mäissä pahimmillaan jopa kaksi vaihtoa alaspäin, kun muut kulkivat samat mäet suurimmalla vaihteella. Ja ei ollut Toyotan välitykset kovinkaan harvat. Passatin ja Superbin välitykset olivat selvästi harvemmat.
Ei siis pintakaasulla kulkemisesta tietoakaan. Siksipä Toyota kulutti tuossa vertailussa kaikissa kokeissa 0,5-1 litraa enemmän kuin Passat. - minävaparimies
vai_pintakaasulla kirjoitti:
TM:n ylemmän keskiluokan vertailutestissä v. 2012 Avensis 1,8 Valvematic taisi olla ainoa joka vaati maantielenkin mäissä pahimmillaan jopa kaksi vaihtoa alaspäin, kun muut kulkivat samat mäet suurimmalla vaihteella. Ja ei ollut Toyotan välitykset kovinkaan harvat. Passatin ja Superbin välitykset olivat selvästi harvemmat.
Ei siis pintakaasulla kulkemisesta tietoakaan. Siksipä Toyota kulutti tuossa vertailussa kaikissa kokeissa 0,5-1 litraa enemmän kuin Passat.Se vaihtaminen kun ei haittaa mitään tai sitten ostaa automaatin, jos ei viitsi. Sen sijaan turbosta on vain riesaa, kone vaatii yleensä kalliin remontin alle 100 000 kilometrin ja monesti turbo on jo vaihdettava reilusti ennen noita kilometrejä. Sen lisäksi kulutusetua ei ole laisinkaan ja turbopotku on ikävä piirre eli ensin ei olleenkaa tehoa ja sitten tuo kirottu potku ja yllättäen yläkierroksilla täysin hengetön.
Kunnon vaparikone antaa lineaarisesti tehoa ja on erittäin miellyttävä ajaa, kuluttaa vähän, on pienipäästöinen oikeasti eikä vain paperilla ja kestää ehkä kolme-neljä kertaa sen kuin turbo. - Vanhaatekniikkaa
vai_pintakaasulla kirjoitti:
TM:n ylemmän keskiluokan vertailutestissä v. 2012 Avensis 1,8 Valvematic taisi olla ainoa joka vaati maantielenkin mäissä pahimmillaan jopa kaksi vaihtoa alaspäin, kun muut kulkivat samat mäet suurimmalla vaihteella. Ja ei ollut Toyotan välitykset kovinkaan harvat. Passatin ja Superbin välitykset olivat selvästi harvemmat.
Ei siis pintakaasulla kulkemisesta tietoakaan. Siksipä Toyota kulutti tuossa vertailussa kaikissa kokeissa 0,5-1 litraa enemmän kuin Passat."Siksipä Toyota kulutti tuossa vertailussa kaikissa kokeissa 0,5-1 litraa enemmän kuin Passat." Johtuu siitä että tuo 1.8L valvematic on matalan puristussuhteen vapari, lisäksi moottorista puuttuu kokonaan atkinson kierto.
- näillä_mennään
minävaparimies kirjoitti:
Se vaihtaminen kun ei haittaa mitään tai sitten ostaa automaatin, jos ei viitsi. Sen sijaan turbosta on vain riesaa, kone vaatii yleensä kalliin remontin alle 100 000 kilometrin ja monesti turbo on jo vaihdettava reilusti ennen noita kilometrejä. Sen lisäksi kulutusetua ei ole laisinkaan ja turbopotku on ikävä piirre eli ensin ei olleenkaa tehoa ja sitten tuo kirottu potku ja yllättäen yläkierroksilla täysin hengetön.
Kunnon vaparikone antaa lineaarisesti tehoa ja on erittäin miellyttävä ajaa, kuluttaa vähän, on pienipäästöinen oikeasti eikä vain paperilla ja kestää ehkä kolme-neljä kertaa sen kuin turbo.Ainoa kunnollinen yhsitelmä on turbodieseli automaatilla. Vääntöä riittää, ja kulkee jos polkaisee. Kestääkin sen, mitä kehtaa samalla autolla ajaa.
- Jousto
Auris 1,2 turbo
- urbollaturbosi
Tuunaa.. Saahan noita turboja vaikka minkälaisia. Voit ottaa joko pakokaasuahtimen tai mekaanisen... miksei kummatkin! Tee se itse mies tekee helposti homman vaikka parkkiksella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta
Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä924350- 444275
Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!
1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille6124006Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap232877- 792551
Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?
Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.1282118SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat
SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka3402104Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu
Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.1952023Ketä ammuttu ?
Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?291675Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari
Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,661442