Miksi Avesa ei ole pensaturpoa.

siksi GOLF TSI DSG!!

Kulkis lujempaa. Auto on ihan hieno hyvillä varusteilla mutta kun ei kule mihinkää. Hävettäs ajaa.

19

308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omalääkäri

      Hieno? Nyt voisi olla aika tarkastaa lääkitys.

    • atshii...oho

      Tsii ja dsg golit ovat tarkoitettu juoksupojille, siksi pitää olla turbo kun on kauhea kiire, toki useinhan se kiirekin tyssää näillä vehkeillä, mistähän syystä:::))

      • Toyota_Corolla

        Toyota tekee autoja, joilla on torkoitettu ajettavan paljon. Miljoonakilometriä on minimi tavoite, jonka moottorin tulee kestää. Turbomoottorit eivät pääse lähellekään tuota lukemaa. Tämän vuoksi Toyota ei niitä ole ottanut yleisesti käyttöön. Toyota on viattomuudestaan ja kestävyydestään tunnettu. Nämä kuuluu edelleen toyotan ominaisuuksiin.


    • Tojola Kiulu

      Tojo ei ole hinteille suunnattu auto, siksi ei tarvitse olla aina kaikkea trendiä mukana.

    • Mihin tarviit

      Kulkis lujempaa? Kun nykyisetkin nopeusrajoitukset ahdistaa... ja sakotussysteemi on töissäkäyville aika kallis.

    • nipponisti.

      Yli 3 vuotta ja 75 tkm ajoin Avensiksella, 1,8 mtd. Riittävästi kulki, aina ehdin ajoissa perille, samoin takaisin.

    • hanaa, kaasua, hanaa

      Ja hengissäkin olet vielä. Moni turbomies ei enää ole.

    • ei tukkoooooo

      Totta. Toyotan uudet moottorit alakierroksilla täysin väännöttömiä. Kaksilitrainen bensakin kulkee iloisesti vasta kun kierroksia 4000 tai yli. Mutta silloin taloudellisuudesta ei voi puhua. Kylmä totuus on, että Toyotan uudet koneet erittäin epätaloudellisia ja suuripäästöisiä normaalissa arkiajossa, siis ajossa, jossa menään jonossa muiden tahdissa. Taloudellisuusajoa ei voi kukaan arjessa harrastaa. Se tarkoittaisi tien tukkona olemista.

      • ihan yks lysti

        Ookko paljon ajanut toyotalla.
        Itse olen pärjännyt ihan hyvin myös huonon alaväännön takia, itseasiassa ei haittaa ollenkaan.
        Ja kyllä kierroksilla ave kulkee ihan iloisesti, toki ei ne kierrokset korkeita ole normiajossa.

        Ehkäpä pikkasen liioittelet huona vääntöä, käytännön ajossa hyvin pärjää.

        Kai se kokonaistaloudellisuus loppujen lopuksi ihan siedettävä on, kone kestää ajoa vähän toiseen malliin kuin erään merkin turbot.

        Voithan ostaa hybridin...ai niin sullahan oli pakkomielle moittia toyotaa eli kyllä sinun kannattaa ehdottomasti pysyä euro autojen parissa, ei ainakaan minua haittaa vaikka ajelisit sillä kymcolla..


    • 350

      Jonossa muiden tahdissa-ajoa varten Toyotalla on tarjota siihen erinomaisesti sopivaa hybriditekniikkaa.

    • Söpö lippiskundi
    • Jaakim

      Taas joutuu tojo muiden perässä pää painuksissa kulkea.

    • H_K

      Nykyinenkin menee ihan pintakaasulla jo reippaat 120km/h. Missä motarilla saa ajaa lujempaa?

      • vai_pintakaasulla

        TM:n ylemmän keskiluokan vertailutestissä v. 2012 Avensis 1,8 Valvematic taisi olla ainoa joka vaati maantielenkin mäissä pahimmillaan jopa kaksi vaihtoa alaspäin, kun muut kulkivat samat mäet suurimmalla vaihteella. Ja ei ollut Toyotan välitykset kovinkaan harvat. Passatin ja Superbin välitykset olivat selvästi harvemmat.
        Ei siis pintakaasulla kulkemisesta tietoakaan. Siksipä Toyota kulutti tuossa vertailussa kaikissa kokeissa 0,5-1 litraa enemmän kuin Passat.


      • minävaparimies
        vai_pintakaasulla kirjoitti:

        TM:n ylemmän keskiluokan vertailutestissä v. 2012 Avensis 1,8 Valvematic taisi olla ainoa joka vaati maantielenkin mäissä pahimmillaan jopa kaksi vaihtoa alaspäin, kun muut kulkivat samat mäet suurimmalla vaihteella. Ja ei ollut Toyotan välitykset kovinkaan harvat. Passatin ja Superbin välitykset olivat selvästi harvemmat.
        Ei siis pintakaasulla kulkemisesta tietoakaan. Siksipä Toyota kulutti tuossa vertailussa kaikissa kokeissa 0,5-1 litraa enemmän kuin Passat.

        Se vaihtaminen kun ei haittaa mitään tai sitten ostaa automaatin, jos ei viitsi. Sen sijaan turbosta on vain riesaa, kone vaatii yleensä kalliin remontin alle 100 000 kilometrin ja monesti turbo on jo vaihdettava reilusti ennen noita kilometrejä. Sen lisäksi kulutusetua ei ole laisinkaan ja turbopotku on ikävä piirre eli ensin ei olleenkaa tehoa ja sitten tuo kirottu potku ja yllättäen yläkierroksilla täysin hengetön.
        Kunnon vaparikone antaa lineaarisesti tehoa ja on erittäin miellyttävä ajaa, kuluttaa vähän, on pienipäästöinen oikeasti eikä vain paperilla ja kestää ehkä kolme-neljä kertaa sen kuin turbo.


      • Vanhaatekniikkaa
        vai_pintakaasulla kirjoitti:

        TM:n ylemmän keskiluokan vertailutestissä v. 2012 Avensis 1,8 Valvematic taisi olla ainoa joka vaati maantielenkin mäissä pahimmillaan jopa kaksi vaihtoa alaspäin, kun muut kulkivat samat mäet suurimmalla vaihteella. Ja ei ollut Toyotan välitykset kovinkaan harvat. Passatin ja Superbin välitykset olivat selvästi harvemmat.
        Ei siis pintakaasulla kulkemisesta tietoakaan. Siksipä Toyota kulutti tuossa vertailussa kaikissa kokeissa 0,5-1 litraa enemmän kuin Passat.

        "Siksipä Toyota kulutti tuossa vertailussa kaikissa kokeissa 0,5-1 litraa enemmän kuin Passat." Johtuu siitä että tuo 1.8L valvematic on matalan puristussuhteen vapari, lisäksi moottorista puuttuu kokonaan atkinson kierto.


      • näillä_mennään
        minävaparimies kirjoitti:

        Se vaihtaminen kun ei haittaa mitään tai sitten ostaa automaatin, jos ei viitsi. Sen sijaan turbosta on vain riesaa, kone vaatii yleensä kalliin remontin alle 100 000 kilometrin ja monesti turbo on jo vaihdettava reilusti ennen noita kilometrejä. Sen lisäksi kulutusetua ei ole laisinkaan ja turbopotku on ikävä piirre eli ensin ei olleenkaa tehoa ja sitten tuo kirottu potku ja yllättäen yläkierroksilla täysin hengetön.
        Kunnon vaparikone antaa lineaarisesti tehoa ja on erittäin miellyttävä ajaa, kuluttaa vähän, on pienipäästöinen oikeasti eikä vain paperilla ja kestää ehkä kolme-neljä kertaa sen kuin turbo.

        Ainoa kunnollinen yhsitelmä on turbodieseli automaatilla. Vääntöä riittää, ja kulkee jos polkaisee. Kestääkin sen, mitä kehtaa samalla autolla ajaa.


    • Jousto

      Auris 1,2 turbo

    • urbollaturbosi

      Tuunaa.. Saahan noita turboja vaikka minkälaisia. Voit ottaa joko pakokaasuahtimen tai mekaanisen... miksei kummatkin! Tee se itse mies tekee helposti homman vaikka parkkiksella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      92
      4350
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4275
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4006
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2877
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2551
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2118
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2104
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      195
      2023
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1675
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1442
    Aihe