Usein sanotaan että Jeesuksen valittujen joukko ei voi olla pieni koska maailmassa on miljardeja asukkaita. Raamatun mukaan tuo joukko on kuitenkin hyvin pieni:
(Ilmestyskirja 7:1-8)
1. Senjälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta, ettei mikään tuuli pääsisi puhaltamaan maan päälle eikä meren päälle eikä yhteenkään puuhun
.
2. Ja minä näin erään muun enkelin kohoavan auringonnoususta, ja hänellä oli elävän Jumalan sinetti, ja hän huusi suurella äänellä niille neljälle enkelille, joille oli annettu valta vahingoittaa maata ja merta,
3. ja sanoi: "Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan".
4. Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista
5. Juudan sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä, Ruubenin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Gaadin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
6. Asserin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Naftalin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Manassen sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
7. Simeonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Leevin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Isaskarin sukukunnasta kaksitoista tuhatta,
8. Sebulonin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Joosefin sukukunnasta kaksitoista tuhatta, Benjaminin sukukunnasta kaksitoista tuhatta merkittyä.
Elämme lopun aikoja. Raamaussa kerrotaan kuinka moni pelastuu.
52
1078
Vastaukset
- Teijo.
144.000 siis saa ilmestyskirjan mukaan pyhänhengen sinetin otsaansa. Hämmästyttävän hyvin nykypäivän tapahtumatkin löytyvät Raamatusta.
Elämme aikaa jolloin saatana "päästää" antikristuksen irti ja joka toimii maan päällä "kymmenen valtion johtajana" ja jonka tarkoitus on tappaa". Tämä on kuin suoraan USA:n sionistien oppikirjasta joiden mukaan aikovatn vähentää 3 miljardia ihmistä maailmasta xxxx vuoteen mennessä.Antikristus ei voi tulla ennen uudestisyntyneiden Pyhien tempausta
1. Tess. 4:17
Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.
Eikä ennen Temppelin rakentamista Jerusalemiin.
Matt 24;15 "Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut -- huomatkoon lukija tämän!
Joka tapahtuu vaivan ajan puolivälissä.
Temppelistä on jo rakennus- suunnitelmat uskonnollisilla juutalaisella ja se tullaa toteuttamaan ilmeisesti pakanoiden avustuksella.
Nämä on niitä merkkejä tapauskovaisille.
Kes.- loputon aika
Kesitas kirjoitti:
Antikristus ei voi tulla ennen uudestisyntyneiden Pyhien tempausta
Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa.
Eikä ennen Temppelin rakentamista Jerusalemiin.
Matt 24;15 "Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut -- huomatkoon lukija tämän!
Joka tapahtuu vaivan ajan puolivälissä.
Temppelistä on jo rakennus- suunnitelmat uskonnollisilla juutalaisella ja se tullaa toteuttamaan ilmeisesti pakanoiden avustuksella.
Nämä on niitä merkkejä tapauskovaisille.
Kes.Teijo sekoittaa asiat!
Raamattu kertoo, että kerran taivaassa on niin suuri valkopukuisten joukko kaikista
kansanheimoista kielistä ja kansoista, että kukaan ei voinut sitä lukea.
Muutama tuhat vl-läistä Pohjolan periltä ei täytä tätä' lukua, ja eiväthän vl:llät
edes vie evankeliumia kaikkeen maailmaan!
Mutta onneksi monet muut seurakunnat ovat totelleet Lähetyskäskyä. - Teijo.
loputon aika kirjoitti:
Teijo sekoittaa asiat!
Raamattu kertoo, että kerran taivaassa on niin suuri valkopukuisten joukko kaikista
kansanheimoista kielistä ja kansoista, että kukaan ei voinut sitä lukea.
Muutama tuhat vl-läistä Pohjolan periltä ei täytä tätä' lukua, ja eiväthän vl:llät
edes vie evankeliumia kaikkeen maailmaan!
Mutta onneksi monet muut seurakunnat ovat totelleet Lähetyskäskyä.Vl:illä on lähetystyötä ympäri maailmaa, Afrikkaa ja latinalaista Amerikkaa myöten.
Vanhoillislestadiolaisia on noin 150.000. Taivaassa on Raamatun mukaan valkopukuisten joukko mutta 144.000 maanpäällä on ne jolle painetaan Pyhän Hengen Sinetti otsaan. Niin kauan on lähetystyön aika. Sen jälkeen ovet sulkeutuvat ja helvettiin joutuvat kaikki joilla on pedon merkki.
USA suunnittelee muuten yhteen maailmanhallitukseen jokaiselle kansalaiselle mikrosirua ihon alle jonka kautta heitä voi seurata. Valvontakeskus, supertietokone on Brysselissä (Jeesuksen kirkon alla maan uumenissa) ja tiedätkö mikä on tuon koneen lempinimi. "Peto". http://www.youtube.com/watch?v=EjATbcC7t1o . Tämä on samaa juutalaisten joukkoa jotka ristiinnaulitsivat Jeesuksen.
Jeesus saarnasi ainoasta oikeasta uskosta ja pyysi lähetyskäskyssään pientä opetuslastensa joukkoa viemään sanaa kaikkeen maailmaan. Kuinka moni lahko tänäpäivänä saarnaa ainoasta oikeasta uskosta?
Jeesus sanoi useassa kohtaa Raamatussa että oikeasta uskosta saarnaaminen tuottaa ivaa ja pilkkaa ja toteaa mm Markuksen evankeliumissa: "Kun Jeesus sitten istui Öljymäellä temppeliä vastapäätä, kyselivät Pietari, Jaakob, Johannes ja Andreas, jotka olivat hänen kanssaan: 4 "Milloin se kaikki tapahtuu? Kerro meille, mikä on merkkinä siitä, että sen toteutuminen on lähellä."
5 Jeesus alkoi puhua heille:
"Varokaa, ettei kukaan johda teitä harhaan. Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia. 7 Kun kuulette taistelun ääniä ja sanomia sodista, älkää pelästykö. Niin täytyy käydä, mutta se ei vielä merkitse loppua. 8 Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, joka puolella on maanjäristyksiä ja tulee nälänhätä. Tämä on synnytystuskien alkua.
"Pitäkää varanne! Maaherrojen ja kuninkaiden eteen te joudutte minun nimeni tähden, todistukseksi heille. Mutta sitä ennen on evankeliumi julistettava kaikille kansoille.
Kun teitä vaaditaan, älkää etukäteen olko huolissanne siitä mitä puhuisitte. Puhukaa ne sanat, jotka teille tuona hetkenä annetaan. Silloin ette puhu te, vaan Pyhä Henki. Kaikki vihaavat teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu."
Muistakaa ihmiset..älkää menkö siihen 666 ansaan että se mikä näyttää hyvältä vie pelastukseen.. eli ei se Jeesuksen saarnaama oikea usko ole sitä minkä kaikki tunnustaa.. vaan sitä mitä kaikki pilkkaa. Siitä huolimatta Jeesuksen pienen joukon saarnaama sana on muuttumaton ja joukko on kokenut "suurta Jumalan siunausta" myös ajallisesti mikä voi osaltaan ärsyttää ihmisiä myös.
Mutta ei kaikki vl:ät pelastu. Ja moni sellainen pelastuu josta ei uskoisi. Tästä kertoo neitseiden vertaus Raamatussa. Teijo. kirjoitti:
Vl:illä on lähetystyötä ympäri maailmaa, Afrikkaa ja latinalaista Amerikkaa myöten.
Vanhoillislestadiolaisia on noin 150.000. Taivaassa on Raamatun mukaan valkopukuisten joukko mutta 144.000 maanpäällä on ne jolle painetaan Pyhän Hengen Sinetti otsaan. Niin kauan on lähetystyön aika. Sen jälkeen ovet sulkeutuvat ja helvettiin joutuvat kaikki joilla on pedon merkki.
USA suunnittelee muuten yhteen maailmanhallitukseen jokaiselle kansalaiselle mikrosirua ihon alle jonka kautta heitä voi seurata. Valvontakeskus, supertietokone on Brysselissä (Jeesuksen kirkon alla maan uumenissa) ja tiedätkö mikä on tuon koneen lempinimi. "Peto". http://www.youtube.com/watch?v=EjATbcC7t1o . Tämä on samaa juutalaisten joukkoa jotka ristiinnaulitsivat Jeesuksen.
Jeesus saarnasi ainoasta oikeasta uskosta ja pyysi lähetyskäskyssään pientä opetuslastensa joukkoa viemään sanaa kaikkeen maailmaan. Kuinka moni lahko tänäpäivänä saarnaa ainoasta oikeasta uskosta?
Jeesus sanoi useassa kohtaa Raamatussa että oikeasta uskosta saarnaaminen tuottaa ivaa ja pilkkaa ja toteaa mm Markuksen evankeliumissa: "Kun Jeesus sitten istui Öljymäellä temppeliä vastapäätä, kyselivät Pietari, Jaakob, Johannes ja Andreas, jotka olivat hänen kanssaan: 4 "Milloin se kaikki tapahtuu? Kerro meille, mikä on merkkinä siitä, että sen toteutuminen on lähellä."
"Varokaa, ettei kukaan johda teitä harhaan. Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia. 7 Kun kuulette taistelun ääniä ja sanomia sodista, älkää pelästykö. Niin täytyy käydä, mutta se ei vielä merkitse loppua. 8 Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, joka puolella on maanjäristyksiä ja tulee nälänhätä. Tämä on synnytystuskien alkua.
"Pitäkää varanne! Maaherrojen ja kuninkaiden eteen te joudutte minun nimeni tähden, todistukseksi heille. Mutta sitä ennen on evankeliumi julistettava kaikille kansoille.
Kun teitä vaaditaan, älkää etukäteen olko huolissanne siitä mitä puhuisitte. Puhukaa ne sanat, jotka teille tuona hetkenä annetaan. Silloin ette puhu te, vaan Pyhä Henki. Kaikki vihaavat teitä minun nimeni tähden, mutta se, joka kestää loppuun asti, pelastuu."
Muistakaa ihmiset..älkää menkö siihen 666 ansaan että se mikä näyttää hyvältä vie pelastukseen.. eli ei se Jeesuksen saarnaama oikea usko ole sitä minkä kaikki tunnustaa.. vaan sitä mitä kaikki pilkkaa. Siitä huolimatta Jeesuksen pienen joukon saarnaama sana on muuttumaton ja joukko on kokenut "suurta Jumalan siunausta" myös ajallisesti mikä voi osaltaan ärsyttää ihmisiä myös.
Mutta ei kaikki vl:ät pelastu. Ja moni sellainen pelastuu josta ei uskoisi. Tästä kertoo neitseiden vertaus Raamatussa.>>Vl:illä on lähetystyötä ympäri maailmaa, Afrikkaa ja latinalaista Amerikkaa myöten.** Puppua.
SRK;lla ei ole yhtään lähetystyöntekijää. Afrikassa elää pari luonnonheimoa, joiden elintavat ovat yhtä kaukana SRK;sta, mitä itä on lännestä.
Kuka tekee teillä lähetyntyötä Amerikassa? Eikö siellä ole saarnattu Jumalan sanaa suunnilleen yhtä kauna kun Suomessa?
Herää jo Prinsessan unesta. Lähetystyötä tehdään tiettömille alueille, seurakuntavierailut ovat aivan eri asia.
Kuka Teillä saarnailee viidakoissa?
Vanhoillislestadiolaisia saattaa olla se 150 tuhatta. Mutta todelliset kristityt lähetyntyöntekijät kastavat saman verran pakanoita, ja juutalaisia viikossa?
Eikö puhuttele.
>>Taivaassa on Raamatun mukaan valkopukuisten joukko mutta 144.000 maanpäällä on ne jolle painetaan Pyhän Hengen Sinetti otsaan. ** Tässä näkee Sinun pakanallisuuden.
Lue Raamattua, ennekuin kirjoitat siitä mitään.
Laske nämä yhteen, niin saat saman summan, mitä kirjoitit:
Ilm. 7:5
Juudan heimosta sai sinetin kaksitoistatuhatta, Ruubenin heimosta kaksitoistatuhatta, Gadin heimosta kaksitoistatuhatta,
Ilm. 7:6
Asserin heimosta kaksitoistatuhatta, Naftalin heimosta kaksitoistatuhatta, Manassen heimosta kaksitoistatuhatta,
Ilm. 7:7
Simeonin heimosta kaksitoistatuhatta, Leevin heimosta kaksitoistatuhatta, Isaskarin heimosta kaksitoistatuhatta,
Ilm. 7:8
Sebulonin heimosta kaksitoistatuhatta, Joosefin heimosta kaksitoistatuhatta ja Benjaminin heimosta kaksitoistatuhatta.
>>Niin kauan on lähetystyön aika. Sen jälkeen ovet sulkeutuvat ja helvettiin joutuvat kaikki joilla on pedon merkki. ** Naurettavaa.
Pyhät on jo temmatut enne vaivan aikaa.
Et löydä sitä Raamatusta, mutta panen sen luettavaksesi.
Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa
Luuletko olevasi mukana.
Tuomio tulee vasta Jeesuksen tulon myötää, milleniumin LOPUSSA?
>>USA suunnittelee muuten yhteen maailmanhallitukseen jokaiselle kansalaiselle mikrosirua ihon alle jonka kautta heitä voi seurata. * niitä on jo ollut käytössä kautta maailman 10 vuotta, HANKI TV; niin tiedät jotain.
>>. Tämä on samaa juutalaisten joukkoa jotka ristiinnaulitsivat Jeesuksen.** Soopaa.
Yksikään juutalainen ei ole koskaan naulinnut ketään ristiin.
VÄITÄTKÖ; ettei ISRAEL ole Jumalan omaisuuskansa. Onko Jumalasi petturi.
Katso mitä Pave sanoo Rooman juutalaisille;
Room. 11:26
Sen tapahduttua KOKO ISRAEL ON PELASTUVA, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä
Lestadiolaisista siinä ei puhuta mitään.
>>Jeesus saarnasi ainoasta oikeasta uskosta ja pyysi lähetyskäskyssään pientä opetuslastensa joukkoa viemään sanaa kaikkeen maailmaan.** He olivat KAIKKI JUUTALAISIA.
>>Kuinka moni lahko tänäpäivänä saarnaa ainoasta oikeasta uskosta?** Kristityt, jotka tekevät lähetystyötä. Uudestisyntyneet ihmiset.
>>"Milloin se kaikki tapahtuu? Kerro meille, mikä on merkkinä siitä, että sen toteutuminen on lähellä."** Osaatko todella lukea. KENELLE JEESUS SANOI;
Kirjoitan uudelleen; KERRO MEILLE, mikä on merkkinä siitä, että sen toteutuminen on lähellä.
Kysymys ja vastus nOLI VAIN JUUTALAISILLE; ei pakanoille.
Israelin pelastaminen on Jumalan ja Jeesuksen tärkein tehtävä.
Luepa;
Matt. 15:24
Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."
OLIKO JEESUS VALEHTELIA?
Jatketaan; "Varokaa, ettei kukaan JOHDA TEITÄ HRHAAN.
Näin Hän puhui VAIN HELIIL; juutalaiselle.
Mutta sanomaa oli; Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia. ** SRK on todella eksyttäjä, jos kirjoituksiisi on uskomista.
Milloin SRK on joutunut vaikeuksiin Jeesuksen nimen tähden.
Lähinnä vaikutus tulee siitä, KUN ETTE TUNNUSTA JEESUSTA HERRAKSI.
Jonkin verran on vaikuttanut myös nuo taloudelliset sekasotkut ja pedofilia, ei Jeesus.
>>Mutta ei kaikki vl:ät pelastu.** Todennäköisesti juuri näin, pelastuukohan yhtään. Se jää nähtäväksi.
Ainakaan tuolla uskolla ei ole mitään mahdollisuutta uudestisyntyä Pyhässä Hengessä.
>>Ja moni sellainen pelastuu josta ei uskoisi. Tästä kertoo neitseiden vertaus Raamatussa. ** Mitä siinä on epävarmaa.
Kaikki ne, jotka varasivat lamppuun öljyä, kuten UT sanoo pelastuu?
Hui sentään.
Kes.- Teijo.
Kesitas kirjoitti:
>>Vl:illä on lähetystyötä ympäri maailmaa, Afrikkaa ja latinalaista Amerikkaa myöten.** Puppua.
SRK;lla ei ole yhtään lähetystyöntekijää. Afrikassa elää pari luonnonheimoa, joiden elintavat ovat yhtä kaukana SRK;sta, mitä itä on lännestä.
Kuka tekee teillä lähetyntyötä Amerikassa? Eikö siellä ole saarnattu Jumalan sanaa suunnilleen yhtä kauna kun Suomessa?
Herää jo Prinsessan unesta. Lähetystyötä tehdään tiettömille alueille, seurakuntavierailut ovat aivan eri asia.
Kuka Teillä saarnailee viidakoissa?
Vanhoillislestadiolaisia saattaa olla se 150 tuhatta. Mutta todelliset kristityt lähetyntyöntekijät kastavat saman verran pakanoita, ja juutalaisia viikossa?
Eikö puhuttele.
>>Taivaassa on Raamatun mukaan valkopukuisten joukko mutta 144.000 maanpäällä on ne jolle painetaan Pyhän Hengen Sinetti otsaan. ** Tässä näkee Sinun pakanallisuuden.
Lue Raamattua, ennekuin kirjoitat siitä mitään.
Laske nämä yhteen, niin saat saman summan, mitä kirjoitit:
Ilm. 7:5
Juudan heimosta sai sinetin kaksitoistatuhatta, Ruubenin heimosta kaksitoistatuhatta, Gadin heimosta kaksitoistatuhatta,
Ilm. 7:6
Asserin heimosta kaksitoistatuhatta, Naftalin heimosta kaksitoistatuhatta, Manassen heimosta kaksitoistatuhatta,
Ilm. 7:7
Simeonin heimosta kaksitoistatuhatta, Leevin heimosta kaksitoistatuhatta, Isaskarin heimosta kaksitoistatuhatta,
Ilm. 7:8
Sebulonin heimosta kaksitoistatuhatta, Joosefin heimosta kaksitoistatuhatta ja Benjaminin heimosta kaksitoistatuhatta.
>>Niin kauan on lähetystyön aika. Sen jälkeen ovet sulkeutuvat ja helvettiin joutuvat kaikki joilla on pedon merkki. ** Naurettavaa.
Pyhät on jo temmatut enne vaivan aikaa.
Et löydä sitä Raamatusta, mutta panen sen luettavaksesi.
Meidät, jotka olemme vielä elossa ja täällä jäljellä, temmataan sitten yhdessä heidän kanssaan pilvissä yläilmoihin Herraa vastaan. Näin saamme olla aina Herran kanssa
Luuletko olevasi mukana.
Tuomio tulee vasta Jeesuksen tulon myötää, milleniumin LOPUSSA?
>>USA suunnittelee muuten yhteen maailmanhallitukseen jokaiselle kansalaiselle mikrosirua ihon alle jonka kautta heitä voi seurata. * niitä on jo ollut käytössä kautta maailman 10 vuotta, HANKI TV; niin tiedät jotain.
>>. Tämä on samaa juutalaisten joukkoa jotka ristiinnaulitsivat Jeesuksen.** Soopaa.
Yksikään juutalainen ei ole koskaan naulinnut ketään ristiin.
VÄITÄTKÖ; ettei ISRAEL ole Jumalan omaisuuskansa. Onko Jumalasi petturi.
Katso mitä Pave sanoo Rooman juutalaisille;
Room. 11:26
Sen tapahduttua KOKO ISRAEL ON PELASTUVA, niin kuin on kirjoitettu: -- Siionista on tuleva Pelastaja, hän poistaa jumalattomuuden Jaakobin jälkeläisistä
Lestadiolaisista siinä ei puhuta mitään.
>>Jeesus saarnasi ainoasta oikeasta uskosta ja pyysi lähetyskäskyssään pientä opetuslastensa joukkoa viemään sanaa kaikkeen maailmaan.** He olivat KAIKKI JUUTALAISIA.
>>Kuinka moni lahko tänäpäivänä saarnaa ainoasta oikeasta uskosta?** Kristityt, jotka tekevät lähetystyötä. Uudestisyntyneet ihmiset.
>>"Milloin se kaikki tapahtuu? Kerro meille, mikä on merkkinä siitä, että sen toteutuminen on lähellä."** Osaatko todella lukea. KENELLE JEESUS SANOI;
Kirjoitan uudelleen; KERRO MEILLE, mikä on merkkinä siitä, että sen toteutuminen on lähellä.
Kysymys ja vastus nOLI VAIN JUUTALAISILLE; ei pakanoille.
Israelin pelastaminen on Jumalan ja Jeesuksen tärkein tehtävä.
Luepa;
Matt. 15:24
Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."
OLIKO JEESUS VALEHTELIA?
Jatketaan; "Varokaa, ettei kukaan JOHDA TEITÄ HRHAAN.
Näin Hän puhui VAIN HELIIL; juutalaiselle.
Mutta sanomaa oli; Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia. ** SRK on todella eksyttäjä, jos kirjoituksiisi on uskomista.
Milloin SRK on joutunut vaikeuksiin Jeesuksen nimen tähden.
Lähinnä vaikutus tulee siitä, KUN ETTE TUNNUSTA JEESUSTA HERRAKSI.
Jonkin verran on vaikuttanut myös nuo taloudelliset sekasotkut ja pedofilia, ei Jeesus.
>>Mutta ei kaikki vl:ät pelastu.** Todennäköisesti juuri näin, pelastuukohan yhtään. Se jää nähtäväksi.
Ainakaan tuolla uskolla ei ole mitään mahdollisuutta uudestisyntyä Pyhässä Hengessä.
>>Ja moni sellainen pelastuu josta ei uskoisi. Tästä kertoo neitseiden vertaus Raamatussa. ** Mitä siinä on epävarmaa.
Kaikki ne, jotka varasivat lamppuun öljyä, kuten UT sanoo pelastuu?
Hui sentään.
Kes.Saat sinä uskoa niinkuin haluat. Tietenkin. Jostakin syystä kuitenkin vl:ien palstalla aikaasi vietät. Itse olen vl taustainen mutta vietin 15 vuotta "maailmassa". Baarit ja rellestykset tulivat tutuksi. Sen jälkeen sain parannuksen ja paluun.
Nuin minäkin täällä vihasin ja vihakirjoituksia kirjoittelin. Mutta syy oli se että jollakin tavalla asia kosketti. Asia avautui uskon kautta ja minä olen siitä onnellinen. Jos sinäkin Kesitas olet onnellinen valinnastasi niin sittenhän se on win win tilanne. Molemmat olemme tyytyväisiä. Hienoa! - Teijo.
Teijo. kirjoitti:
Saat sinä uskoa niinkuin haluat. Tietenkin. Jostakin syystä kuitenkin vl:ien palstalla aikaasi vietät. Itse olen vl taustainen mutta vietin 15 vuotta "maailmassa". Baarit ja rellestykset tulivat tutuksi. Sen jälkeen sain parannuksen ja paluun.
Nuin minäkin täällä vihasin ja vihakirjoituksia kirjoittelin. Mutta syy oli se että jollakin tavalla asia kosketti. Asia avautui uskon kautta ja minä olen siitä onnellinen. Jos sinäkin Kesitas olet onnellinen valinnastasi niin sittenhän se on win win tilanne. Molemmat olemme tyytyväisiä. Hienoa!Uskon asia avautuu uskon, ei järjen kautta. Sen vuoksi Jeesuksen opit eivät avautuneet kuin harvoille ja näin se on nykypäivänäkin. Eli tämä maailma ei tule näkemään sitä että uskon asioihin yhdyttäisiin järjellä ja ne "pöydän ääressä" suurella massalla oikeaksi todettaisiin.
Ei.. jos näin olisi, ei olisi pilkkaa Jeesuksen nimen tähden joka on Jeesuksen mukaan yksi merkki oikealla polulla olemisesta. Tämän vuoksi voin kirjotitaa vaikka hamaan tappiin asti täällä niin aina tulee vastustusta. Syy miksi kirjoitan, on se että jos se edes promillelle eli yhdelle tuhannesta antaa jotain mietittävää ja mahdollisia vastauksia. - Teijo.
Teijo. kirjoitti:
Uskon asia avautuu uskon, ei järjen kautta. Sen vuoksi Jeesuksen opit eivät avautuneet kuin harvoille ja näin se on nykypäivänäkin. Eli tämä maailma ei tule näkemään sitä että uskon asioihin yhdyttäisiin järjellä ja ne "pöydän ääressä" suurella massalla oikeaksi todettaisiin.
Ei.. jos näin olisi, ei olisi pilkkaa Jeesuksen nimen tähden joka on Jeesuksen mukaan yksi merkki oikealla polulla olemisesta. Tämän vuoksi voin kirjotitaa vaikka hamaan tappiin asti täällä niin aina tulee vastustusta. Syy miksi kirjoitan, on se että jos se edes promillelle eli yhdelle tuhannesta antaa jotain mietittävää ja mahdollisia vastauksia.Ja mitä lähetystyöhön tulee Afrikkaan ym. Todellakin sitä on. Mutta suotta me siitä väitellään. Minulla ainakin on parempaakin tekemistä.
- se promille
Teijo. kirjoitti:
Ja mitä lähetystyöhön tulee Afrikkaan ym. Todellakin sitä on. Mutta suotta me siitä väitellään. Minulla ainakin on parempaakin tekemistä.
Täh?
Mitähän se vl-lähetystyö on?
Eräs keskustoimikunnan jäsen sanoi, että lähetystyötä tehdään sitä mukaa kun Herra avaa ovia!
Onneksi Herra ei ole vielä avannut vl-läisille!
Säästyvät pakanaparat ihmistekoisilta syntilistoilta ja ehkäisykielloita.
Mutta onhan muita seurakuntia, jotka ottavat todesta Jeesuksen sanat ja lähet-
tävät lähetyssaarnaajia kaikkeen maailmaan!
Vl-läiset seuraavat katseellaan. se promille kirjoitti:
Täh?
Mitähän se vl-lähetystyö on?
Eräs keskustoimikunnan jäsen sanoi, että lähetystyötä tehdään sitä mukaa kun Herra avaa ovia!
Onneksi Herra ei ole vielä avannut vl-läisille!
Säästyvät pakanaparat ihmistekoisilta syntilistoilta ja ehkäisykielloita.
Mutta onhan muita seurakuntia, jotka ottavat todesta Jeesuksen sanat ja lähet-
tävät lähetyssaarnaajia kaikkeen maailmaan!
Vl-läiset seuraavat katseellaan.Tuli hieman pätkittäin?
Mutta vastaan.
En puhut omasta uskostani mitään, vaan siitä mitä Jumalan Sana sanoo asiasta, josta avasit.
Olen täällä siksi, kun olen saanut paljon aikaan, kirkastamaan Jeesusta.
Keskusteluni on vahallislestadiolaisuuteen vastaamista, kuten Sinullakin. Enkö mielestäsi saa olla, onhan taustani siellä.
Navetan haju säilyy.
Niin, minä en juuri käy baareissa, mutta kun siellä olen, aina on muutama VL mies vetämässä tupakkaa ja katsomassa TV:tä.
Oliko heitä?
On hyvä, että pääsit pois vihasta. Minä palvelijana en vihaa ketään, mutta säälin kyllä, useinkin ja tuon esille, mitä Sana asiasta sanoo.
Menikö se pieeleen?
>> Asia avautui uskon kautta ja minä olen siitä onnellinen. Jos sinäkin Kesitas olet onnellinen valinnastasi niin sittenhän se on win win tilanne. Molemmat olemme tyytyväisiä. ** Miksi käsittelet uskoani. ASIAHAN TÄSSÄ ON KÄSITTELYSSÄ.
Älä mene minun uskon taakse, vaan vastaa käsityksiini Raamatusta.
>>Uskon asia avautuu uskon, ei järjen kautta. ** Koen kuitenkin olevan myös järjellinen. Kolme keksiasteen tutkintoa, aika hyvillä arvosanoilla, kaikki eri aloilta ja jatkan vielä opiskelua teologiassa, sehän on kristityn käsky.
Jeesus sanoi usein, - ettekö te tunne kirjoituksia.
Minulla on suvussani ihmisiä, jotka osaavat ulkoa Tooran, minä en, mutta tunnen kirjan kyllä.
Minulle Jeesus on valinta? Uskon myös Hänet Herraksi ja kaikkivaltiaaksi.
Eli, eikö tämä riitä Sinulle?? Sanooko Sinun Raamattusi toisin?
Tuosta Jeesuksen opista lestadiolaisuudessa.
Kristillisissä seurakunnissa on Raamattupiirejä, oppia joka viikko, aina ollaan Sanassa. Teillä on jopa ollut päällä kielto, - Raamattua ei saa yksin lukea.
Älä väitä tätä vääräksi. Se on vain näin.
Teidän maaliko saarnaajat ovat täysin vailla koulutusta. Puhujain kokous on ainut kerran vuodessa, jossa tarkastetaan linja.
Et vain vastannut yhteenkään kysymykseeni. Etkö tiedä, vai oletko laiska?
Mm, xx vl vastaa aina ja useat muut palstalla olevat. Mutta sinä et siihen pysty.
>>>Ei.. jos näin olisi, ei olisi pilkkaa Jeesuksen nimen tähden joka on Jeesuksen mukaan yksi merkki oikealla polulla olemisesta. ** Tämän Jeesus puhui VAIN juutalaiselle. Yhtään pakanaa ei ollut paikalla ja judeja on tapettu Hänen tähtenä lähelle 30 miljoonaa ihmistä.
Teillä ei ole yhtään lähettiä, kuka teitä pystyy vihaamaan. Oikeita lähettäjä kuolee maailmassa n 3-7 kappaletta viikossa, Jeesuksen vuoksi. HE OVAT ASIALLA. Ei he jotka ovat eksklusiivisia.
>>Ja mitä lähetystyöhön tulee Afrikkaan ym. Todellakin sitä on. Mutta suotta me siitä väitellään. Minulla ainakin on parempaakin tekemistä. ** Mainitse nimi ja osite. Muilla seurakunnilla ne on esillä.
Eli ei ole?? eikö vaan.
Muuten, ketä ne 144 th;tta olivat?
Kes.- etsivä-xx
Teijo. kirjoitti:
Vl:illä on lähetystyötä ympäri maailmaa, Afrikkaa ja latinalaista Amerikkaa myöten.
Mutta ei kaikki vl:ät pelastu. Ja moni sellainen pelastuu josta ei uskoisi. Tästä kertoo neitseiden vertaus Raamatussa.Nyt mennään tulkinnoissa melkein yhtä vilkkaasti kuin pohjanmaalle hevosilla.
Milloinkas on vanhoillislestadiolaiset kuuluneet juutalaisten sukuun?
Sitäpaitsi vähän pidemmällä ilmestyskirjoissa näistä samoista tämä:
Johanneksen ilmestys 14
Uusi laulu Siionin vuorella
1 Sitten näin tämän: Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli sataneljäkymmentäneljätuhatta ihmistä, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi. [Ilm. 7:3,4]
2 Minä kuulin taivaasta äänen, joka oli kuin suurten vesien pauhu tai kuin ukkosen jylinä. Ääni, jonka kuulin, oli myös kuin harppujen helinää ja harpunsoittajien laulua. [Ilm. 1:15]
3 Valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä laulettiin uutta laulua, jota ei voinut oppia kukaan muu kuin nuo sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maan päältä. [Ilm. 5:9]
4 He eivät ole tahranneet itseään naisten kanssa vaan ovat pysyneet puhtaina kuin neitsyet, ja he seuraavat Karitsaa, minne hän meneekin. Heidät on ostettu ihmisten joukosta esikoislahjaksi Jumalalle ja Karitsalle. [1. Kor. 7:1; 2. Kor. 11:2; Ef. 5:27; Ilm. 3:4 | Jaak. 1:18; Ilm. 5:9]
5 Valhetta ei heidän suustaan ole kuultu, he ovat puhtaita ja virheettömiä. [Kol. 3:9]
Vanhoillislestadiolainen synnytysoppi ei nyt oikein istu tähän.
" He eivät ole tahranneet itseään naisten kanssa vaan ovat pysyneet puhtaina kuin neitsyet, ja he seuraavat Karitsaa, minne hän meneekin. Heidät on ostettu ihmisten joukosta esikoislahjaksi Jumalalle ja Karitsalle. [1. Kor. 7:1; 2. Kor. 11:2; Ef. 5:27; Ilm. 3:4 | Jaak. 1:18; Ilm. 5:9]"
Puhutaan siis miehistä, naiset eivät ole näitä valittuja.
Mene luostariin mies hyvä tapeeksi nuorena, jos uskot että vain ikänsä selibaatissa elävät vl miehet ovat niitä, jotka pelastuvat.
Se että tuntee itsensä pilkatuksi ei ole puhtaan evankeliumin tunnusmerkki, tässä on onneksi Lutherkin muilla linjoilla. Pilkattuja uskontokuntia kristillisiä tai sellaisena itseään pitäviä on maanpäällä melkoinen liuta.
Taivas on täynnä Jehovantodistajilla. Nyt sitten liität jo lestatkin tähän samaan.
Wikipedia
"Jehovan todistajat uskovat raamatuntulkintansa pohjalta, että kristittyjä on kahta luokkaa: orjaluokan 144 000 voideltua, jotka kuolleessaan menevät taivaaseen hallitsemaan ihmiskuntaa Jeesuksen Kristuksen kanssa sekä maanpäälliseen paratiisiin pääsyä odottavat muut Jehovan palvojat. Apostolit, varhaiskristityt sekä nykyisin noin 11 000 orjaluokan jäseneksi tunnustautuvaa muodostavat tuon 144 000 taivaallisen hallitsijan joukon."
Minä taidan itse suunnata evl kirkon terveellistä oppia kuuntelemaan. Lutherkaan ei minun muistaakseni ole opettanut luterilaisia laskemaan 144 000 henkeä. - Tästä mitään tuu
Teijo. kirjoitti:
Mutta ei kaikki vl:ät pelastu. Ja moni sellainen pelastuu josta ei uskoisi. Tästä kertoo neitseiden vertaus Raamatussa.Afrikkalaiset vain pitelee korvakoruja, nenälävistyksiä ja julmettuja huulenvenytyslätkiä vaikka heitä kuinka uhkailee hoitakokuoksissa, joillakin vielä useita vaimoja... puhettakaan että suostusivat nisutaikinaa vääntämään myyjäisiin....
- Frankesteinhirviö
Teijo. kirjoitti:
Mutta ei kaikki vl:ät pelastu. Ja moni sellainen pelastuu josta ei uskoisi. Tästä kertoo neitseiden vertaus Raamatussa.USA Suunnittelee mikro sirua ihon alle.
Näin onkin tapahtuva lopun aikoina ja se mikrosiru on juuri se pedon merkki. Minä en ole paljon seurannut, niitä lopun aikojen tapahtumia, mutta sen nään ja kuka tahansa, että pahuus on lisääntynyt ja kaikesta laittomasta on tehty laillista. Joissakin maissa tapetaan katu lapsia siksi, että heidän sisäelmiään saatais, myydä laittomassasisäelin kaupassa rahasta. Sikiöistä joita tulee aborteissa, tehdään kosmetiikka teollisuuden tuotteita. Abortit on jo sinällään suuri synti. Ihmisiä räjäytellään ympäri maailmaa olevissa sodissa, nälän hätää ja kurjuutta on kaikkialla maalmassa. Samoin on luonnon katastrofit lisääntyneet, joka on jo ennustettu jo raamatussa. Meidän ihmisten teot ovat julmempia kuin mikään mielikuvitus, hirviö tai vampyyri tarina. Tälläinen maailma joutaakin hävittää, joka on näin läpeensä pahaa, pelastuu siitä hävityksestä sitten kuka pelastuu.
Luin tänään täältä internetistä, että on löydetty laiva kontillinen ihmisen rasvaa. Kuka ja mihin näin paljon ihmisen rasvaa tarvitsee. Maalikon käsityksen mukaan ne rasvat on saatu sodissa kaatuneista ruumiista jotka on sitten paistettu niin että rasva niistä on tirissyt pois joka sitten on pantu laiva konttiin ja viety ulkomaan kauppaan. Me olemme pahempia, kuin frankestein hirviö. meidät joutaakin lopettaa ja sen Jumala kyllä tekee, kunhan hänen vihansa malja on täysi.
- 13 + 18
Vielä on aikaa pohtia, missä aikoo itse viettää pitkän iäisyyden.
- Kaustinen.
Se on juurikin näin. "On monet häihin kutsutut, mut harvat ovat valitut" sanotaan virressäkin (vai oliko sl)
- näin ojn näreet
Teijo valehtelee! Tekeyy vl - uskovaiseksi, mutta tosiasiassa hän on hellari. Ihmettelen kun Kesitas ei häntä tunnista, sillä Kesitas on käynyt mutkan myös helluntai uskovien parissa ja tunnistaa kyllä heidät.
- Teijo.
Kesitas kirjoitti:
En ole hellari??
Etkö tajua?
Kes.Kesitas. Kirjoitat niin pitkään ja kaikki yhtä puuroa etten jaksa edes lukea niitä. Angstia sieltä viestii, sen vähän mitä lukea viitsii. Laita välejä nuihin niin saa jotain tolkkua.
Kysytäänpä niinpäin että ketkä sinun mielestäsi pelastuu? No ketkä eivät pelastu?
Jos rajaat sen tekoihin, mitkä teot ovat niitä jotka vievät kadotukseen tai taivaaseen?
Vastaa nuihin niin kysyn pari lisäkysymystä. - kuoronjohtaja.
Kesitas kirjoitti:
En ole hellari??
Etkö tajua?
Kes.Miki vaehtelet. Mutta lopettakaa lasten pusaaminen kuoroissa - hellarilurjus!
Teijo. kirjoitti:
Kesitas. Kirjoitat niin pitkään ja kaikki yhtä puuroa etten jaksa edes lukea niitä. Angstia sieltä viestii, sen vähän mitä lukea viitsii. Laita välejä nuihin niin saa jotain tolkkua.
Kysytäänpä niinpäin että ketkä sinun mielestäsi pelastuu? No ketkä eivät pelastu?
Jos rajaat sen tekoihin, mitkä teot ovat niitä jotka vievät kadotukseen tai taivaaseen?
Vastaa nuihin niin kysyn pari lisäkysymystä.Vai pitkää? Eikö Raamattu ole pitempi, miten sitä jatkaisit lukea.
Kaikki tajuaa, ettet vain pysty vastaamaan, parempia panna pää pensaaseen.
Eikö vaan.
Oletko huomannut, että muut vastaavat, ehkä vika on jossain muussa, kun minussa.
Poiki ne puolenkymmentä kysymystä ja vastaa niihin. Ole hyvä.
Kokeilet vastahyökkäystä, mikäs siinä.
Minä vastaan kuten Jeesus, asiaa Häneltä kysyttäessä, poikin piispan tasoiselta mieheltä.
Joh 3,3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen EI SYNNY UUDESTI YLHÄÄLTÄ, ylhäältä, hän EI PÄÄSE NÄKEMÄÄN JUMALAN VALTAKUNTAA."
Tämä riitti piispalle, riittääkö Sinulle. SRK;han ei tunnista uudestisyntymää?
Noihin tekoihin, Jeesus vastasi. Matt 19;
Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, JOTTA SAISIN IANKAIKKISEN ELÄMÄN
17 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä."
18 "Mitä käskyjä?" mies kysyi. "Näitä", vastasi Jeesus, "älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti,
19 kunnioita isääsi ja äitiäsi, ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."
20 "Kaikkia niitä olen noudattanut", sanoi nuorukainen, "mitä vielä puuttuu?"
21 Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, NIIN MENE JA MYY KAIKKI MITÄ SINULLA ON JA ANNA RAHAT KÖYHILLE. Silloin SINULLA ON AARRE TAIVAASSA. Tule sitten ja SEURAA MINUA
Siinä.
Minulla alkaa kohta saarna, katson sitten lisäkysymyksiä ennen ilta 21,00
Minulle käy.
Kes.
- Teijo.
Hyökkäys? Ei Jumalan sanan tähden hyökätä. Keskustelua voidaan kyllä käydä.
"Minä vastaan kuten Jeesus, asiaa Häneltä kysyttäessä, poikin piispan tasoiselta mieheltä.
Joh 3,3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen EI SYNNY UUDESTI YLHÄÄLTÄ, ylhäältä, hän EI PÄÄSE NÄKEMÄÄN JUMALAN VALTAKUNTAA." Tämä riitti piispalle, riittääkö Sinulle. SRK;han ei tunnista uudestisyntymää?"
Kyse on hengellisestä syntymisestä. Ei fyysisestä. Hengellinen syntyminen tapahtuu parannuksen armosta. "Niinkuin isä lähetti minut, minäkin lähetän teidät. Kelle te synnit anteeksi annatte, niille ne on anteeksiannettu taivaissa. Kellä te ne pidätte, niillä ne on pidetty taivaassa". Anteeksianto tulee Jumalan armosta ja hengellinen herääminen sitä kautta.Jos Jumala ei olisi tarkoittanut anteeksiantoa maanpäälle, ei hän olisi Jeesusta lähettänyt maanpäälle sitä tuomaan.
"Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, JOTTA SAISIN IANKAIKKISEN ELÄMÄN
17 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä."
18 "Mitä käskyjä?" mies kysyi. "Näitä", vastasi Jeesus, "älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti,
19 kunnioita isääsi ja äitiäsi, ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."
20 "Kaikkia niitä olen noudattanut", sanoi nuorukainen, "mitä vielä puuttuu?"
21 Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, NIIN MENE JA MYY KAIKKI MITÄ SINULLA ON JA ANNA RAHAT KÖYHILLE. Silloin SINULLA ON AARRE TAIVAASSA. Tule sitten ja SEURAA MINUA "
Tuo tarkoittaa Jumalan armoa ja Jeesus käytti sitä armon mittarina. Kun vastaanotat Jumalan armon anteeksiannon kautta, sinun on oltava valmis luopumaan kaikesta muusta paitsi uskosta. Mitä se tarkoittaa käytännössä?
Sen jälkeen et palvo enää mammonaa, et maallista pinnallisuutta tai ylpeyttä vaan nöyrryt pienen paikalle, elät kuten uskovaisten kuuluu elää ja olet valmis kuuntelemaan ivaa ja pilkkaa sen tähden. Sitä tarkoitaa että olet valmis luopumaan kaikesta. Raamatussa sanotaan että helpompi on kamelin mennä neulansilmän läpi kuin rikkaan tulla Jumalan valtakuntaan. Eikä se tarkoita rikasta ihmista vaan rikkauden ja ajallisuuden palvojaa. Rikas voi olla myös nöyrä ja nähdä omaisuutensa Jumalan lahjana.- Teijo.
Kerrompa oman tarinani. Luovuin nuoruudessani uskosta. Elin pitkään, yli vuosikymmenen, maailman menosta nauttien kunnes usko alkoi kutsua takaisin. Omatunto soimasi.. Kaipasin sitä mielenrauhaa kysymyksiä täynnä olevaan mieleen. Silti näin vaikka menestyin ja elin leveää elämää.
"Tein" parannuksen (yritin) useita kertoja katuen syntejäni ja armoa anteeksipyytäen.. turhaan. Ei tuntunut missään..tuli fiilis.."jaa, siinäköse sit oli,,diipadaapa". Seuraavana päivänä oltiin taas elämässä syntielämää ja tekemässä asioita jotka eivät uskovaiselle kuulu. Tuntu että usko ei "aukea" ja että onko minut sivuutettu täysin.
Jumalan armo kuuluu vain katuvalle. Ei katumusta esittävälle, vilpillisellä mielellä olevalle. Ja jos Jumala ei armoaan anna, ei maallinen anteeksianto johda mihinkään. Olin liian ylpeä..en ollut valmis luopumaan maallisista hyveistä niin Jumala ei antanut minulle hengellistä heräämistä. Kunnes rukoukseni kuultiin.. Se kerta kun sain Jumalan armon, tunsin sen konkreettisesti!
Minun ei tarvinnut luopua mistään vaan HALUSIN luopua! Ryyppääminen, valheellinen elämä, Jumalaton kielenkäyttö ym olivat poissa.. ne siis jättänyt niitä vaan ne eivät olleet enää minua. Kaverini eivät oikeasti ollet tuntea minua kun muutuin niin..ja jouduinkin vaihtamaan kaveripiiriä koska koin että se ei ruokkinut hyvää.
Eli kuka tahansa voi pyytää anteeksi ja kelle tahansa saarnataan anteeksi. Mutta jos mieli ei ole vilpitön, ei Jumala vapauta ihmistä synneistään. Tässä on se ero kun sanotaan että lestat tekee syntiä ja nostaa vain seuroissa käden pystyyn ja saa anteeksi. Ei se niin ole. Jos teet syntiä, pyydät anteeksi ja jatkat synnin tekemistä, ottaa Jumala armonsa pois ja sellainen ihminen ei saa välttämättä koskaan enää armoa omalle kohdalleen. astaan osioon, joka kirjattiin toimestasi 15,56.
Uudestisyntyminenkö tulee parannuksen armosta? Eihän koko ”parannuksen armoa” ole Raamatussa, se on siis pakanallista.
Älä laita Raamattuun lisää sanoja.
Totta kai kääntyminen ja parannus, molemmat ovat hengellisiä.
Jos viitsit lukea jatkoa Johannekseen.
Jakeet:
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä.
7 Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti.
Kaste, siis upottaminen on se fyysinen teko, jolloin vanha ihminen jää veden alle ja Kristus-ruumis nousee puhtaana ylös, ja täyttyy Pyhällä Hengellä.
Lapsiripottelu on Jumalan pilkkaa tässä asiassa pahimmasta päästä.
Samalla ihminen saa myös armolahjoja, mm parantamisen, henkien erottamisen, ylistyksen ja kielillä puhumisen lahjoja.
Joita ei ole ry;llä ollenkaan.
Anteeksi anto tulee VAIN uskomalla Jeesus Messiaaksi ja Herraksi.
Joh 11;25
Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. JOKA USKOO MINUUN, saa elää, vaikka
olisikin kuollut.
Taas, joka ei usko, on syntinen ja ei pelastu.
Joh 16;9 SYNTI ON SIIN, että ihmiset eivät USKO MINUUN.
Tuo mitä sanot; - Kelle te synnit anteeksi annatte, niille ne on anteeksiannettu taivaissa. Kellä te ne pidätte, niillä ne on pidetty taivaassa". ** Katsoitko, kenelle Jeesus sen sanoi, OPETUSLAPSILLEEN, siksi, ”TE”.
Toisaalta. Jeesus tuli VAIN JUUTALAISIA VARTEN.
Te on määräävä artikkeli, opetuslapset, jotka on yhdessä evankeliumissa jopa nimetty.
Anteeksiantoko Jumalasta?? Ei Vaan Jeesuksesta, kristitylle.
Jehovan todistajille ja SRK;,lle Jumalatta?
Vai Jeesus käytti armon mittarina?? Naurettavaa panna sanoja Jeesuksen suuhun, Hän ollut koko Sanaansa väsäämässä. Ei siihen VL sanomaa ole pantu mitenkään.
Onko Sinulla tunne, että minä valvoin mammonaa. Minusta ei ole kysymys, vaan Jeesuksesta.
Kes.- umquam
Kesitas kirjoitti:
astaan osioon, joka kirjattiin toimestasi 15,56.
Uudestisyntyminenkö tulee parannuksen armosta? Eihän koko ”parannuksen armoa” ole Raamatussa, se on siis pakanallista.
Älä laita Raamattuun lisää sanoja.
Totta kai kääntyminen ja parannus, molemmat ovat hengellisiä.
Jos viitsit lukea jatkoa Johannekseen.
Jakeet:
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan.
Kaste, siis upottaminen on se fyysinen teko, jolloin vanha ihminen jää veden alle ja Kristus-ruumis nousee puhtaana ylös, ja täyttyy Pyhällä Hengellä.
Lapsiripottelu on Jumalan pilkkaa tässä asiassa pahimmasta päästä.
Samalla ihminen saa myös armolahjoja, mm parantamisen, henkien erottamisen, ylistyksen ja kielillä puhumisen lahjoja.
Joita ei ole ry;llä ollenkaan.
Anteeksi anto tulee VAIN uskomalla Jeesus Messiaaksi ja Herraksi.
Joh 11;25
Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. JOKA USKOO MINUUN, saa elää, vaikka
olisikin kuollut.
Taas, joka ei usko, on syntinen ja ei pelastu.
Joh 16;9 SYNTI ON SIIN, että ihmiset eivät USKO MINUUN.
Tuo mitä sanot; - Kelle te synnit anteeksi annatte, niille ne on anteeksiannettu taivaissa. Kellä te ne pidätte, niillä ne on pidetty taivaassa". ** Katsoitko, kenelle Jeesus sen sanoi, OPETUSLAPSILLEEN, siksi, ”TE”.
Toisaalta. Jeesus tuli VAIN JUUTALAISIA VARTEN.
Te on määräävä artikkeli, opetuslapset, jotka on yhdessä evankeliumissa jopa nimetty.
Anteeksiantoko Jumalasta?? Ei Vaan Jeesuksesta, kristitylle.
Jehovan todistajille ja SRK;,lle Jumalatta?
Vai Jeesus käytti armon mittarina?? Naurettavaa panna sanoja Jeesuksen suuhun, Hän ollut koko Sanaansa väsäämässä. Ei siihen VL sanomaa ole pantu mitenkään.
Onko Sinulla tunne, että minä valvoin mammonaa. Minusta ei ole kysymys, vaan Jeesuksesta.
Kes."Jakeet:
Kaste, siis upottaminen on se fyysinen teko, jolloin vanha ihminen jää veden alle ja Kristus-ruumis nousee puhtaana ylös, ja täyttyy Pyhällä Hengellä."
Jeesus ei puhu sanaakaan kasteesta Nikodemukselle, ei myöskään edellä olevissa jakeissa.
Sinähän voit sen tarkistaa alkutekstistä kreikan taitajana.
- Teijo.
Tämä on kesitas juuri tuota mistä mainitsit eli suurin osa maailman ihmisistä olisi valmis ja halukaskin sovittamaan syntinsä mutta ylpeys ja ahneus eivät anna myöten "alkaa uskovaiseksi", elää heidän "rajoitettua" elämää (jonkun mielestä) ja kuulla ivaa siitä. Jeesus tarkoittaa sillä että mielen pitää olla vilpitön: pitää olla valmis luopumaan kaikesta jotta on aarre omallekohdalle taivaassa. Jos et ole valmis luopumaan kaikesta, et ole Jumalan armon mittainen.
"Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, NIIN MENE JA MYY KAIKKI MITÄ SINULLA ON JA ANNA RAHAT KÖYHILLE. Silloin SINULLA ON AARRE TAIVAASSA. Tule sitten ja SEURAA MINUA"Suurin piirtein saman kaaren olemme käyneet läpi.
Minä vain jäin kokonaan Jeesuksen työhön, suoritin myös tälle alalle, eli teologiaan tutkinnon.
Jatkan kuitenkin, tutkittavaa riittää.
Minun ei tarvinnut messiaanisena juutalaisena tehdä kääntymystä, mutta tein parannuksen ja opetuslapseutin itseni jatkoon, otin kasteen ja uudestisynnyin Pyhäksi.
En koskaan ole elänyt juuri syntistä elämää, varsinaisessa tarkoituksessa.
Jumalan armo kuulu kaikille, ainoastaan katuva saa syntinsä anteeksi.
Siksi nuo vilkuttelut ja – suksen nimessä ja veressä on pakanallista, ei puhuja voi tietää miten kukin katuu, vai katuuko.
Siitä osituksena SRK;ssa on ne kaikki pahuuden salaamiset.
Mistä Sinun sitten piti luopua. Minä soitan ja laulan vieläkin, se on Jumalan lahja.
Mikä hyve sinulla oli??? Minulla ei ollut mitään suurempaa hyvyyttä, vain Jeesus uupui täydellisenä.
Miten tunsit sen armon?
Meille juutalaisille se tulee niin, että otamme vastaan lupuksen, Messiaan.
Minä en ole koskaan huutanut avukseni sielunvihollista, enkä ryyppää, mutta ei viini sinänsä synti ole. Jeesushan teki sitä
Minulle se ei vaan sovi.
Tänäkin saarnaani kuunteli jopa pelikaverini. Kyllä ne minut tuntee.
>>>Eli kuka tahansa voi pyytää anteeksi ja kelle tahansa saarnataan anteeksi. ** No taas sinne soopaan. Tottakia anteeksi tulee antaa ja siunata, mutta synnin antaa anteeksi VAIN Kristus, ei edes Jumala.
Älä viitsi minulle puhua vilkuttelusta mitään. Pappani oli VL johtaja. Olen nähnyt sen kaksinaamaisuuden ja seuraavana iltana naitiin omia lapsiaan.
Hyi sentään, mitä kaksinaamaisuutta. Vain tämä soopa pitää teidät jotenkin kasassa, koska kristitty ei näin menettele, vain lestadiolaiset.
Nyt panen YHDEN KYSYMYSKEN;
Vastaatko siihen, missä on tietoa siitä, että opetuslapset saarnasivat syntejä anteeksi, missä Paavali, missä muut kristityt Pyhät Jerusalemin seurakunnassa.
Ei kannata ollenkaan vastata, ELLET VASTAA TÄHÄN.
Totta kai kääntyminen ja parannus, molemmat ovat hengellisiä.** Mutta missä on PARANNUKSEN ARMO, se on Raamatun raiskaamista.
toiseen;
Väitätkö, että mm minun kastamani kristityt eivät ole oikeita uskovaisia.
He ovat ihmisten edessä tunnustaneet Jeesuksen Herrakseen.
Minä en syntejä myöntele anteeksi, mutta vien ihmisen tyhjän ristin juurelle. Siellä Hän tajuaa, että Jeesus elää.
Hänelle tehdään tiliä, ei minulle, eikä Jumalalle.
Kes.- vl-mies
Tuollainen ilmaisu: "et ole Jumalan armon mittainen" - on kyllä selvästi omavanhurskas ja harhaoppinen ilmaisu. Väärin on käytetty tuossa myös sanaa "sovittaa", sillä vai Kristus on sovittanut kaikki synnit. Me uskovaiset emme sovita yhtään mitään, vaan me olemme vain ottaneet Jumalan valtakunnan evankeliumissa vastaan sen Kristuksen sovintotyön omalle kohdalle. Uskovaisenkaan mieli ei voi olla ainakaan täysin vilpitön vanhan osan puolelta, mutta sisällisen ihmisen puolelta kylläkin.
Jos ihminen on totisella tavalla herännyt omaltatunnoltaan niin hän kyllä mielellään ottaa vastaan Jumalan valtakunnan evankeliumin vaikka hänessä olisikin jonkin verran vilppiä. Mutta puoliheränneet ja heräämättömät(=suruttomat) eivät voi nöyrtyä vilpittömään parannukseen, mutta enintään voivat teeskennellä parannuksen tekoa ja Jumalan valtakunnan evankeliumin vastaanottamista.
Oikeaksi uskovaiseksi ei myöskään voi alkaa, vaan siihen voi ainoastaan syntyä(syntymällä elämänvedestä ja Pyhästä Hengestä).
Kaikesta muusta tuohon kirjoittamastasi olen kylläkin samaa mieltä. - Teijo.
vl-mies kirjoitti:
Tuollainen ilmaisu: "et ole Jumalan armon mittainen" - on kyllä selvästi omavanhurskas ja harhaoppinen ilmaisu. Väärin on käytetty tuossa myös sanaa "sovittaa", sillä vai Kristus on sovittanut kaikki synnit. Me uskovaiset emme sovita yhtään mitään, vaan me olemme vain ottaneet Jumalan valtakunnan evankeliumissa vastaan sen Kristuksen sovintotyön omalle kohdalle. Uskovaisenkaan mieli ei voi olla ainakaan täysin vilpitön vanhan osan puolelta, mutta sisällisen ihmisen puolelta kylläkin.
Jos ihminen on totisella tavalla herännyt omaltatunnoltaan niin hän kyllä mielellään ottaa vastaan Jumalan valtakunnan evankeliumin vaikka hänessä olisikin jonkin verran vilppiä. Mutta puoliheränneet ja heräämättömät(=suruttomat) eivät voi nöyrtyä vilpittömään parannukseen, mutta enintään voivat teeskennellä parannuksen tekoa ja Jumalan valtakunnan evankeliumin vastaanottamista.
Oikeaksi uskovaiseksi ei myöskään voi alkaa, vaan siihen voi ainoastaan syntyä(syntymällä elämänvedestä ja Pyhästä Hengestä).
Kaikesta muusta tuohon kirjoittamastasi olen kylläkin samaa mieltä.Just joo vl-mies. Täysin samoista asioista kirjoitin.
Kirjoitit:
"Mutta puoliheränneet ja heräämättömät(=suruttomat) eivät voi nöyrtyä vilpittömään parannukseen, mutta enintään voivat teeskennellä parannuksen tekoa ja Jumalan valtakunnan evankeliumin vastaanottamista."
Ihminen pelastuu yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen ansion tähden. Kun ihminen on kuvaamallasi tavalla "puoliherännyt, hän voi teeskennellä parannuksen" eli tarkoittaa siis että kun hän teeskentelee, Jumalan armo ei kuulu hänelle. Sitä että "armo ei kuulu" jollekkin ko. syystä, kuvasin että "ei ole Jumalan armon mittainen". En siis sitä että armon mittarina olisi ihmisen teot. Se on omavanhurskautta.
Kristuksen ansion tähden, tarkoittaa juuri kuvaamaasi kristuksen sovitustyötä jonka hän on puolestamme tehnyt ja joka kuuluu jokaiselle sen uskovalle autuudeksi.
"Oikeaksi uskovaiseksi ei myöskään voi alkaa, vaan siihen voi ainoastaan syntyä(syntymällä elämänvedestä ja Pyhästä Hengestä). "
Taas menee sarjaan "just joo..". Mä totta todella en tarkoittanut sitä ja siksi laitoin siihen lainausmerkit. Se tarkoitti sitä että jos ihmisiltä kysyttäisiin asiaa, he olisivat valmiita "alkamaan" keräämällä siitä hyvät asiat mutta jättämällä itselle harmia tuovat asiat pois. Ja sitä Jeesus tarkoitti sillä että pitää olla valmis luopumaan kaikesta.
Teoilla ei tule autuaaksi vaan yksin uskosta.. mutta se on harhaoppia myöskin että on aivan sama mitä itse täällä teemme, usko tulee "postissa kotia" jos niin on tarkoitettu olimme vilpillisiä tai mitä tahansa. Toisinaan joidenkin meikäläisten puheista saattaa saada sellaista kuvaa. Usein he ovat olleet lapsesta asti uskomassa eivätkä ole kokeneet sitä, millaista on palata toisen herran palveluksesta Jumalan valtakuntaan.
Ei Jeesus olisi neuvonut saarnoissaan ihmisiä "luopumaan kaikesta", saati antanut lähetyskäskyään mennä saarnaamaan kaikille kansoille" ym jos se olisi jo etukäteen selvä. Ihminen joutuu päivittäin torjumaan "toisen herran" tarjoamia houkutuksia ja tekemään valintaa kumpaa herraa haluaa palvella.
Mutta se kenen tunto aukeaa jotta voi käydä parannuksen askelille, on Jumalan käsissä. - Teijo.
Teijo. kirjoitti:
Just joo vl-mies. Täysin samoista asioista kirjoitin.
Kirjoitit:
"Mutta puoliheränneet ja heräämättömät(=suruttomat) eivät voi nöyrtyä vilpittömään parannukseen, mutta enintään voivat teeskennellä parannuksen tekoa ja Jumalan valtakunnan evankeliumin vastaanottamista."
Ihminen pelastuu yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen ansion tähden. Kun ihminen on kuvaamallasi tavalla "puoliherännyt, hän voi teeskennellä parannuksen" eli tarkoittaa siis että kun hän teeskentelee, Jumalan armo ei kuulu hänelle. Sitä että "armo ei kuulu" jollekkin ko. syystä, kuvasin että "ei ole Jumalan armon mittainen". En siis sitä että armon mittarina olisi ihmisen teot. Se on omavanhurskautta.
Kristuksen ansion tähden, tarkoittaa juuri kuvaamaasi kristuksen sovitustyötä jonka hän on puolestamme tehnyt ja joka kuuluu jokaiselle sen uskovalle autuudeksi.
"Oikeaksi uskovaiseksi ei myöskään voi alkaa, vaan siihen voi ainoastaan syntyä(syntymällä elämänvedestä ja Pyhästä Hengestä). "
Taas menee sarjaan "just joo..". Mä totta todella en tarkoittanut sitä ja siksi laitoin siihen lainausmerkit. Se tarkoitti sitä että jos ihmisiltä kysyttäisiin asiaa, he olisivat valmiita "alkamaan" keräämällä siitä hyvät asiat mutta jättämällä itselle harmia tuovat asiat pois. Ja sitä Jeesus tarkoitti sillä että pitää olla valmis luopumaan kaikesta.
Teoilla ei tule autuaaksi vaan yksin uskosta.. mutta se on harhaoppia myöskin että on aivan sama mitä itse täällä teemme, usko tulee "postissa kotia" jos niin on tarkoitettu olimme vilpillisiä tai mitä tahansa. Toisinaan joidenkin meikäläisten puheista saattaa saada sellaista kuvaa. Usein he ovat olleet lapsesta asti uskomassa eivätkä ole kokeneet sitä, millaista on palata toisen herran palveluksesta Jumalan valtakuntaan.
Ei Jeesus olisi neuvonut saarnoissaan ihmisiä "luopumaan kaikesta", saati antanut lähetyskäskyään mennä saarnaamaan kaikille kansoille" ym jos se olisi jo etukäteen selvä. Ihminen joutuu päivittäin torjumaan "toisen herran" tarjoamia houkutuksia ja tekemään valintaa kumpaa herraa haluaa palvella.
Mutta se kenen tunto aukeaa jotta voi käydä parannuksen askelille, on Jumalan käsissä.Tai on valittujen määrä sekä Jeesuksen toisen tulemisen hetki tiedossa mutta ne tietää ainoastaan isä. Ei edes poika.
Teijo. kirjoitti:
Tai on valittujen määrä sekä Jeesuksen toisen tulemisen hetki tiedossa mutta ne tietää ainoastaan isä. Ei edes poika.
Miten voit olla noin hukassa?
>>Tai on valittujen määrä sekä Jeesuksen toisen tulemisen hetki tiedossa ** Valittujen määrä 144,000 ja 7000 on tiedossa, He kaikki ovat juutalaisia.
Mutta seurakunnan suuruuden, uudestisyntyneiden määrää ei voida määritellä, ihmisiähän tulee uskoon satoja tuhansia kuukusittain ja kastetaan Kristukseen, aikuisina.
Et tunne hermeneutiikkaa, etkä Jumalalan sanomaa.
Koko eskatologia on kirjoitettu juutilalaisille, vain evankeliumi tuo mahdollisuuden seurakunnalle.
Jeesuksen toinen tuleminen on Jaakobin ahdistus. Jaakobhan sai nimensä Genesis 32.
Tämä ahdistus on aika, joka tulee Tempauksen (jossa Jeesus hakee OMANSA; tullen vastaan pilviin. Löydät Tessalonikalais kirjeestä)
STK ei tunnista Tempausta, etkä sinäkään näy sitä tuntevan.
Sinne lähtee vain Jeesuksen omat, uudestisyntyneet Pyhät.
Tempausta ei tunnettu evankeliumin kirjoittamisen aikaan. Vanha Testamentti käsitteli niitä, mutta kukaan ei tajunnut sanomaa.
Vasta kun Pave tuli uskoon ja kuten Hän sanoo, - olin vain yksin Kristuksen opissa, kukaan ihminen ei ole oppia minulle antanut.
Yhteensä koulu kesti n 18 vuotta. Siinä Jeesus valaisi Hänelle asian.
Tätä päivää ei tiedetä, se tulee yllättäin. Toinen otetaan, toinen jätetään. Tuomiota ei lueta.
Taas Jeesuksen toisessa tulemisessa kaikki otetaan mukaan. Tuomiot luetaan.
Lestadiolaisuus ei vain tunne eskatologiaa. Valitan.
Kyllä se tiedetään, milloin Hän tempaa ja tulee.
Kun aika on valmis. Ole sinäkin.
Kes.- etsivä-xx
Teijo. kirjoitti:
Tai on valittujen määrä sekä Jeesuksen toisen tulemisen hetki tiedossa mutta ne tietää ainoastaan isä. Ei edes poika.
Teijon on siinä luterilaisella linjoilla, että pelastuvien määrä on ollut jo aikojen alusta Jumalan tiedossa. Iankaikkinen valinta koskee sitä, että kaikki ovat Kristuksessa valittuja, kuka on uskon kautta tuleva pelastumaan, sen tietää vain Jumala.
Voisi vaikkapa ajatella että joku katsoo riittävän ylhäältä helikopterista ja näkee vaikkapa tsunamin olevan tulossa, näkee että nämä ihmisparat tulevat hukkumaan, mutta ne ihmiset eivät sitä siellä maanpinnalla tiedä tai näe. Joku valitsee sen, että nousee jostakin syystä vuorelle eikä vesi ulotukaan sinne asti.
- lir1
Aivan sama mitä jaappaatte.Missään EI lue että lestaadiolaiset ovat valittu joukko.
- Juusto.
"Aivan sama mitä jaapaatte"..silti täällä olet ja näitä luet :D Hienoa kuitenkin että näin teet.
- Nii2231
"Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan".
Tätähän me kaikki teemme, joka päivä, urakalla. Sääli että tuhoamme maapallon. - Puhuminen hopeaa....
Niin näitä lopun aikojahan on ennustettu jo aika pitkään, ihan alkuseurakunnan ajoista on taidettu mainita että nyt ne on käsillä ne lopun ajat. Ja siitä eteenpäin, eiköhän joka vuodelle ole joku ennustaja löytynyt, tai jopa useampia, eli lopunajan ennustajia lienee tähän mennessä muutamia tuhansia.
Onko se aloittaja sitten se oikea profeetta, poiketen näistä kaikista aikaisemmista? Mahdollisuus on aika suuri siihen kun esimerkiksi alkuseurakunnassa ei ollut Lestaadiolaista opetusta sattuneesta syystä. Vasta vähäsen aikaa, ihmiskunnan historiaa miettien on ollut vl - osasto joka onpi se oikeassa oleva, muitahan ei edes Jumalan terveellä tervehditä joten eihän ne muutenkaan profetoida osaa.
Kaikki aiemmat lopunajan profetiat on menny kyllä päin istumalihaksia ja ulkosynnyttimiä mutta nyt on vahva usko siihen että aloittaja on oikeassa! Voiko vl olla ylipäätäään väärässä? En ole moista kuullut veeällän itse sanovan, ainakaan näissä uskonasioissa, tai muussakaan.- Teijo.
Oletko "puhuminen hopeaa" kuullut "New world orderista?". Asia joka on jo nurkan takana mutta silti enemmistö Suomalaisista nukkuu. Perehdyppä hieman asiaan. Yksi maailmanhallitus jota johtaa USA:n sionistit. Heidän suunnitelmansa on kuin suoraan lopunajan profetioista ja selkeästi he käyvät taistoon profetioita vastaan, tappaakseen kristinuskon.
Ihmisiin tullaan asentamaan "pedon merkki" josta ilmestyskirjassa puhutaan. "Peto" on supertietokone Brysselissä ja pedon merkki on jokaiseen ihmiseen asennettava mikrosiru ja jonka kautta antikristus voi valvoa omiaan.
Laitappa tuohon videoon Suomenkielinen tekstitys..ellet sit Espanjaa osaa: http://www.youtube.com/watch?v=5pa6eUKbFqg
http://www.pelastussanoma.fi/Profetiat/PEDON MERKKI.htm - Yx vl-neeger
Teijo. kirjoitti:
Oletko "puhuminen hopeaa" kuullut "New world orderista?". Asia joka on jo nurkan takana mutta silti enemmistö Suomalaisista nukkuu. Perehdyppä hieman asiaan. Yksi maailmanhallitus jota johtaa USA:n sionistit. Heidän suunnitelmansa on kuin suoraan lopunajan profetioista ja selkeästi he käyvät taistoon profetioita vastaan, tappaakseen kristinuskon.
Ihmisiin tullaan asentamaan "pedon merkki" josta ilmestyskirjassa puhutaan. "Peto" on supertietokone Brysselissä ja pedon merkki on jokaiseen ihmiseen asennettava mikrosiru ja jonka kautta antikristus voi valvoa omiaan.
Laitappa tuohon videoon Suomenkielinen tekstitys..ellet sit Espanjaa osaa: http://www.youtube.com/watch?v=5pa6eUKbFqg
http://www.pelastussanoma.fi/Profetiat/PEDON MERKKI.htmPedon merkki on 6 6 6. Kolme kertaa kuusi. Kaksinkertainen peto on: 12 12 12.
Katsotaanpa mikä on aakkosten 12. Kirjain: ABCDEFGHIJKL...No sehän sattuukin olemaan L ! Eli kaksinkertaisen pedon merkki on: L L L.
Miten tuo L L L tuntuu jotenkin tutulta. Hm... Yx vl-neeger kirjoitti:
Pedon merkki on 6 6 6. Kolme kertaa kuusi. Kaksinkertainen peto on: 12 12 12.
Katsotaanpa mikä on aakkosten 12. Kirjain: ABCDEFGHIJKL...No sehän sattuukin olemaan L ! Eli kaksinkertaisen pedon merkki on: L L L.
Miten tuo L L L tuntuu jotenkin tutulta. Hm...Aivan noin etsivä-xx. Olen myös ns. luterilainen monissa uskonkysymyksissä ollut aina.Tuollaiset 144.000 pelastumiset osoittavat kuinka väärin voi ilmestyskirjaa ymmärtää, kun ei lue sitä Raamatun selkeiden paikkojen perusteella. Vallalla oleva käsitys ryntää ilmestyskirjan ilmestysten kimppuun omalla järjellään niitä selittäen, kuten nim. kesitas ja kumppanit tällä palstalla. 144000 neitsyettä tarkoittaa raamatun selkeiden paikkojen perusteella koko pelastettujen joukkoa, joita on toki paljon enemmän kuin tuo 144000.
"Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen." (2.k0r.11:2).
Vaikka en ole enään lestadiolainen, vaan kuulun Luther säätiöön erilaisten tapahtumien ja havaitsemiseni asioiden perusteella, on heillä myös oikeita ja hyviä opetuksia. Yksi heidän hyvä opetus on ilmestyskirjan opetus, joista olen jotain joskus keskustellut Uljaan kanssa.Nimim. Puhuminen.....
Lopun aikoja on ennustettu jo syntiin laukeamisen jälkeen.
Profeettoja oli mm Mooses, Jeremia, Jesaja, Sakarja, Daniel ja Malakia.
Jeesuksen toista tulemista alettiin odottaa Hänen sanomassa mukaan - Olkaa siis tekin valmiit, sillä Ihmisen Poika tulee hetkellä, jota ette aavista. ( Matt 24;44).
Näin Hän kertoi tulostaan juutalaisille. Pakanoille ei Hän koskaan maininnut eskatologiaa.
Kaikki he ovat oikeassa, - joka päivä se on päivää lähempänä.
Fundamentalistiset lahkot, adventismi, jehovalaisuus ja SRK on määritellyt päivä, päivän jälkeen, vaikka Jeesus sanoi juutalaisille, - älkää pelatko aika- määrillä.
Aina on karahtanut kirves kiveen.
Vielä 20 vuotta sitten VL saarnaajat saarnasivat, ääni väristen; - ette tule näkemään vuotta 2000?
Nyt kuitenkin eletään vuotta 2013?
Merkkejä on luettavissa, kaikki ne viittaavat prosessin kehittyvän kovaa vauhtia.
Pitää muistaa, että Jeesus oli Jumala, ja on sitä nytkin, vieläpä kaikkivaltias. Hän tietää 100 varmasti tulemisensa, kunhan ensin pakanoiden määrä tulee täyteen.
Jumalan päivä on Hänelle kun tuhat vuotta, jne. Meidän vuotemme on aivan eri asiaa.
Profeettojen aika loppui Malakiaan (Länsimainen Raamattu), mutta Hebrealainen Toora Aikakirjoihin.
Sen jälkeen tuli Kristus, profetioiden toteutuma. Häntä ei tarvinnut enää ennustaa, ainoastaan viedä tiettömien alueiden ihmiselle. Lähettää.
Oli mielenkiintoista pohdintaa..
Kes.Teijo. kirjoitti:
http://www.pelastussanoma.fi/Profetiat/PEDON MERKKI.htmTeijolle:
Peto on persoona, ei kone.
kes.weha kirjoitti:
Aivan noin etsivä-xx. Olen myös ns. luterilainen monissa uskonkysymyksissä ollut aina.Tuollaiset 144.000 pelastumiset osoittavat kuinka väärin voi ilmestyskirjaa ymmärtää, kun ei lue sitä Raamatun selkeiden paikkojen perusteella. Vallalla oleva käsitys ryntää ilmestyskirjan ilmestysten kimppuun omalla järjellään niitä selittäen, kuten nim. kesitas ja kumppanit tällä palstalla. 144000 neitsyettä tarkoittaa raamatun selkeiden paikkojen perusteella koko pelastettujen joukkoa, joita on toki paljon enemmän kuin tuo 144000.
"Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen." (2.k0r.11:2).
Vaikka en ole enään lestadiolainen, vaan kuulun Luther säätiöön erilaisten tapahtumien ja havaitsemiseni asioiden perusteella, on heillä myös oikeita ja hyviä opetuksia. Yksi heidän hyvä opetus on ilmestyskirjan opetus, joista olen jotain joskus keskustellut Uljaan kanssa.Weha. Parannat otetta päivä päivältä, mutta miksi väärennät Ilmestystä nyt?
Ilmestyskirja on Jumalan ilmestys Johannekselle.
Se on ensin Jumalan toimesta kirjoitettu;
Ilm 1;1. Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle näyttääkseen palvelijoilleen, mitä pian on tapahtuva. Jumala lähetti enkelinsä ja ilmoitti kaiken tämän palvelijalleen Johannekselle,
- Jeesuksen Kristuksen ilmestys
- Jumala antoi hänelle
- näyttääkseen palvelijoilleen (palvelijat ovat Taivaassa olevat Pyhät, kuten Elia)
- lähetti enkelinsä ( ei palvelijoita, eli Eliaa)
- ilmoitti kaiken tämän palvelijalleen Johannekselle, ( taas sama termi, palvelija, Pyhä Ihminen, kuten Johannes).
Näin selviää, mitä on tapahtuva.
Mutta tuo 144,000 juutalaista Pyhää.
Sitä raiskaa jehovat, lestadioliset, luterilaset ja muut väärän kirkon pelveliat.
Näissähän Jeesus käy läpi jopa heidän heimonsa, mistä ne tulee, ja neitseistä ei puhuta mitään.
4 Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:
5 Juudan heimosta sai sinetin kaksitoistatuhatta, Ruubenin heimosta kaksitoistatuhatta, Gadin heimosta kaksitoistatuhatta,
6 Asserin heimosta kaksitoistatuhatta, Naftalin heimosta kaksitoistatuhatta, Manassen heimosta kaksitoistatuhatta,
7 Simeonin heimosta kaksitoistatuhatta, Leevin heimosta kaksitoistatuhatta, Isaskarin heimosta kaksitoistatuhatta,
8 Sebulonin heimosta kaksitoistatuhatta, Joosefin heimosta kaksitoistatuhatta ja Benjaminin heimosta kaksitoistatuhatta.
9 Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa
10 ja huusivat kovalla äänellä: -- Pelastuksen tuo meidän Jumalamme, hän, joka istuu valtaistuimella, hän ja Karitsa!
Siinä puhutaan suoraan juutalaisista. Et juuri löydä Ilmestyksestä pakanoita, jos löydät, se on seurakunta.
Kaikki pelastaneet ovat miehiä. Sen ajan kulttuurissa nainen mainittiin väenlaskennassa aina erikseen.
Sanomahan on vain juutalaisille, Jumalan omaisuuskansalleen, jota Jumala pelastaa takaisin helmaansa.
Nämä jäävät vaivan aikaan, sinetöitynä, kuten myös ne 7000 salassa pidettyä.
Tämän vaivan ajan nimi on jo kerrottu Geneisken alussa, Jaakopin painissa ja sen nimi on juutalaisille, Jaakobin ahdistuksena, josta on VT/ UT lähes 20 mainintaa.
Siunauksella
kes.- asioista.
Teijo. kirjoitti:
http://www.pelastussanoma.fi/Profetiat/PEDON MERKKI.htmLopun ajan profetiat kertovat viimeisen ajan olevan todellinen vaivan ja ahdistuksen aika. Sellainen aika, jonka kaltaista aikaa ei ennen ole ollut eikä tule. Myös niin vaikea aika, ettei valitutkaan pelastuis ellei aikaa olisi lyhennetty. Perälä on myös siitä ajasta ennustanut. Silloin tulee tarjolle pedon merkki, joka oikeaan käteen tai otsaan tarjotaan. Sen ottavat kaikki muut paitsi Jeesuksen uskovaiset. Minä olen käsittänyt, että se on se pimeyden aika, jolloinka ei enää evankeliumia saarnata eikä parannuksen tekon mahdollisuutta ole. Evankeliumin työt ovat loppuneet.
Nykyajan lisääntynyt itsekkyys, rahanpalvonta ja varallisuuden perusteella ihmisten arvostaminen ja kaverina pitäminen on lisääntynyt. On tullut vanhempien ihmisten kunnioittamisen puutetta, yleensä varakkuuden perusteella kunnioittamista. Lisääntynyt on toisten julkinen haukunta puhumattakaan selän takana haukunnasta. Kaikenlainen itsepäinen ja omahyväinen toiminta on lisääntynyt samalla eriarvoistuminen kasvanut ja kuilu rikkaiden ja köyhien välillä. Toisille halutaan antaa, toisille ei. Toisille ei riitä sympatiaa ja suoraa sekä epäsuoraa halveksuntaa esiintyy enenevässä määrin. Jumalattomista ja uskovaisten kanssakäymisistä sanotaan myös näin: jumalattomat eivät kestä vanhurskasten seuraa. Oikeus työhönkin on muuttunut; toisille maksetaan palkka, toisille ei (ainostaan työttömyyskorvaus ateria tms korvauksella). Onko tämä oikein? Varmaan monen mielestä ei, mutta siitä ei välitetä. - etsivä-xx
Kesitas kirjoitti:
Weha. Parannat otetta päivä päivältä, mutta miksi väärennät Ilmestystä nyt?
Ilmestyskirja on Jumalan ilmestys Johannekselle.
Se on ensin Jumalan toimesta kirjoitettu;
Ilm 1;1. Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle näyttääkseen palvelijoilleen, mitä pian on tapahtuva. Jumala lähetti enkelinsä ja ilmoitti kaiken tämän palvelijalleen Johannekselle,
- Jeesuksen Kristuksen ilmestys
- Jumala antoi hänelle
- näyttääkseen palvelijoilleen (palvelijat ovat Taivaassa olevat Pyhät, kuten Elia)
- lähetti enkelinsä ( ei palvelijoita, eli Eliaa)
- ilmoitti kaiken tämän palvelijalleen Johannekselle, ( taas sama termi, palvelija, Pyhä Ihminen, kuten Johannes).
Näin selviää, mitä on tapahtuva.
Mutta tuo 144,000 juutalaista Pyhää.
Sitä raiskaa jehovat, lestadioliset, luterilaset ja muut väärän kirkon pelveliat.
Näissähän Jeesus käy läpi jopa heidän heimonsa, mistä ne tulee, ja neitseistä ei puhuta mitään.
4 Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:
5 Juudan heimosta sai sinetin kaksitoistatuhatta, Ruubenin heimosta kaksitoistatuhatta, Gadin heimosta kaksitoistatuhatta,
6 Asserin heimosta kaksitoistatuhatta, Naftalin heimosta kaksitoistatuhatta, Manassen heimosta kaksitoistatuhatta,
7 Simeonin heimosta kaksitoistatuhatta, Leevin heimosta kaksitoistatuhatta, Isaskarin heimosta kaksitoistatuhatta,
8 Sebulonin heimosta kaksitoistatuhatta, Joosefin heimosta kaksitoistatuhatta ja Benjaminin heimosta kaksitoistatuhatta.
9 Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa
10 ja huusivat kovalla äänellä: -- Pelastuksen tuo meidän Jumalamme, hän, joka istuu valtaistuimella, hän ja Karitsa!
Siinä puhutaan suoraan juutalaisista. Et juuri löydä Ilmestyksestä pakanoita, jos löydät, se on seurakunta.
Kaikki pelastaneet ovat miehiä. Sen ajan kulttuurissa nainen mainittiin väenlaskennassa aina erikseen.
Sanomahan on vain juutalaisille, Jumalan omaisuuskansalleen, jota Jumala pelastaa takaisin helmaansa.
Nämä jäävät vaivan aikaan, sinetöitynä, kuten myös ne 7000 salassa pidettyä.
Tämän vaivan ajan nimi on jo kerrottu Geneisken alussa, Jaakopin painissa ja sen nimi on juutalaisille, Jaakobin ahdistuksena, josta on VT/ UT lähes 20 mainintaa.
Siunauksella
kes.joku kirjoittaa sinulle Kes neitseistä mutta ei siinä neitseistä puhuta vaan miehistä, jotka ovat "neitseitä".
Lainasin jo tuonne edemmäs ketjuun tämän kohdan mutta lainataanpa uudestaan:
Johanneksen ilmestys 14
1 Sitten näin tämän: Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli sataneljäkymmentäneljätuhatta ihmistä, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi. [Ilm. 7:3,4]
2 Minä kuulin taivaasta äänen, joka oli kuin suurten vesien pauhu tai kuin ukkosen jylinä. Ääni, jonka kuulin, oli myös kuin harppujen helinää ja harpunsoittajien laulua. [Ilm. 1:15]
3 Valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä laulettiin uutta laulua, jota ei voinut oppia kukaan muu kuin nuo sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maan päältä. [Ilm. 5:9]
4 He eivät ole tahranneet itseään naisten kanssa vaan ovat pysyneet puhtaina kuin neitsyet, ja he seuraavat Karitsaa, minne hän meneekin. Heidät on ostettu ihmisten joukosta esikoislahjaksi Jumalalle ja Karitsalle. [1. Kor. 7:1; 2. Kor. 11:2; Ef. 5:27; Ilm. 3:4 | Jaak. 1:18; Ilm. 5:9]
5 Valhetta ei heidän suustaan ole kuultu, he ovat puhtaita ja virheettömiä. [Kol. 3:9]
Kyse on niistä 144 000 miehestä juutalaisista heimoista. Ei ollenkaan naisista. Jos pelastetut rajattaisiin tähän joukkoon eivät naiset pelastuiskaan. Tällä luvulla on muu merkitys ilmestyskirjassa kuin pelastettujen konkonaismäärä. Miksi nämä eivät ole tahranneet itseään naisten kanssa??
" He eivät ole tahranneet itseään naisten kanssa vaan ovat pysyneet puhtaina kuin neitsyet, ja he seuraavat Karitsaa, minne hän meneekin. Heidät on ostettu ihmisten joukosta esikoislahjaksi Jumalalle ja Karitsalle. [1. Kor. 7:1; 2. Kor. 11:2; Ef. 5:27; Ilm. 3:4 | Jaak. 1:18; Ilm. 5:9]"
Ei mahda mitään puhutaan miehistä ja vieläpä juutalaisista heimoista olevista miehistä.
Kuitenkin on myös pakanakristityille, miehille ja naisille luvattu pelastus.
9 Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa.
Keitä ovat nämä 144 000 miestä, jotka ovat "neitseitä". etsivä-xx kirjoitti:
joku kirjoittaa sinulle Kes neitseistä mutta ei siinä neitseistä puhuta vaan miehistä, jotka ovat "neitseitä".
Lainasin jo tuonne edemmäs ketjuun tämän kohdan mutta lainataanpa uudestaan:
Johanneksen ilmestys 14
Kyse on niistä 144 000 miehestä juutalaisista heimoista. Ei ollenkaan naisista. Jos pelastetut rajattaisiin tähän joukkoon eivät naiset pelastuiskaan. Tällä luvulla on muu merkitys ilmestyskirjassa kuin pelastettujen konkonaismäärä. Miksi nämä eivät ole tahranneet itseään naisten kanssa??
Ei mahda mitään puhutaan miehistä ja vieläpä juutalaisista heimoista olevista miehistä.
Kuitenkin on myös pakanakristityille, miehille ja naisille luvattu pelastus.
9 Tämän jälkeen näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan. Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa.
Keitä ovat nämä 144 000 miestä, jotka ovat "neitseitä".Olin liian kriittinen. Olet oikeassa.
Tässä kohti neitseellisyys kuvaa puhtautta.
Toisaalta, meitä on varoitettu ottamasta kantaa siihen, kuka pelastuu tai ei, persoonana.
Mutta on kehotettu kertomaan, millä pelastuu, kuten uudestsyntymällä, joka tulee kasteessa sekä uskossa Jeesus Messiaaksi.
Tuossa ilmestyskirjan kohdassa neitseellisyys on puhtautta, ja neitseitä UT;ssa käytetty moneen muuhunkin, hyvän ja pahan määrittelyyn.
On hyvä kertoa konteksi.
Tuo 144,000 ei ilmeisesti vaadi selibaattia, vaan tahrautumattomuutta Jumalan edessä, minkä Israel teki valitessaan Barabbaan, Isän, Jumalan pojan Jeesuksen asemesta.
Tällä luvulla on muu merkitys ilmestyskirjassa kuin pelastettujen konkonaismäärä. ** Ei siinä ole mitään kokonaismäärää, vaan nämä sinetillä varustetut, jotka jäävät vaivan aikaan ja temmataan ilmeisesti ennen antikristuksen siirtymistä Temppeliin, eli 3,5 vuotta Jaakobin ahdistuksen alusta.
Tämä lukumäärä on ylimystöä Uudessa Jerusalemissa. He ovat seurakunnan Pyhien kanssa tuomitsemassa jumalattomia.
Kokonaismäärä on se ihmisryhmä, jotka tunnustavat Jeesuksen Herrakseen.
Se lisääntyy päivittäen muutamalla kymmenellä tuhannella, maailmassa.
>>Miksi nämä eivät ole tahranneet itseään naisten kanssa??** Se on tässä sanonta, joka tulee juutalaisesta kulttuurista, ja Ilmeityskirjahan on juutalaisille, sekä seurakunnalle.
Sillä kuvataan hengellistä puhtautta, neitseellisyyttä. He eivät palvelleet koskaan muita jumalia.
Jos otamme kohdan, mikä kertoo, kuinka puhtaita; ovat pysyneet puhtaina KUN neitsyet.
He ovat aina olleet ”opetuslapsia”. Tässä on jo mukana seurakuntalaisia, ei kaikki ole juutalöaisia.
Ei niitä kaikkia pysty ”räknäämään”.
>>Keitä ovat nämä 144 000 miestä, jotka ovat "neitseitä".** Kuten Ilm 7 sanoo, nuhteettomia näistä 12 heimosta.
Mutta jos kaston sen, mitkä heimot todellisuudessa on Jaakobin poikien jälkeläisiä? Missä on tyttären Dinan rooli?
Samoin jos vertaan tuota Ilm 7 sukuetueloa, mitä eroa näet Jaakobin siunaamien poikien kodalla, onko kaikki mukana vai onko joku lisää?
Huomaatko, että yski puuttuu, ja yksi ei ole Jaakobin poika?
Kuka siis uupuu, se on Dan, josta Raamattu vaikenee. Tämän paikan Jaakob antaa Joosefin egyptiläisen vaimon kanssa tehdylle pojalle Manasselle ( heitä pohjautuu USA;n juutalaiset.
Miksi toinen poika Efraim jäi rannalle, siksi kun Heidät ”kirottiin” ja ovat mustalaisia. Miksi ei Dima? Kysymyksiä riittää.
Aika mielenkiintoista, mutta meistä joskus käsittämätöntä.
Olet niin osaltani arvostettu, etten voinut jättää kertomatta.
Näin jo eroteltiin silloin, neitseelliset ja toiset.
Mainitsen vielä, että Luther säätiössä ja vanhoillislestadiolaisuudessa on paljon samojakin asioita. mm. että vain yhdenlaisessa oikeassa uskossa pelastuu. Sitten on eroja sakramenttien ymmärtämisessä ja että kuinka sakramentit kuuluvat saarnanvirkaan, eikä varsinaisesti leipäpapit ja papittaret niitä hallitse. Näin tulee olla aivan varmasti.
"Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet." (Room.16:17-18).Pedon merkki?
Tarkatkaamme kohtaa pedon merkistä. Ilmestyskirjan 13:8, kertoo, että kaikki joiden nimi ei ole elämänkirjassa, hamasta maailman perustamisesta, kumartavat petoa. Pedon kumartaminen ja palvominen, onkin sen merkin ottamista. Tämän osoittaa todeksi myös jakeet 16-17: …”ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin tai heillä ei ole lupa ostaa eikä myidä. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat ja köyhät, sekä vapaat, että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa”: Siis huomaa tarkoin, kumartaminen saa ottamaan pedon merkin. Aivan samoin kuin luvussa-7, Jumalan kansa merkittiin sinetillä, sen osoittamiseksi, että he olivat Jumalan omaisuutta. Otsa on myöskin vanhassa testamentissa järjen ja ylpeyden sekä röyhkeyden vertauskuva, kuten meilläkin. On sanonta, että jollakulla on otsaa väittää jotakin. Se joka asettaa järkensä röyhkeästi Raamatun yläpuolelle ja röyhkeästi ajaa omaa etuaan, ottaa otsaansa pedon merkin. Vastaavasti ”oikea käsi”, on vanhantestamentin kielenkäytössä se, jolla tehdään töitä ja suuria tekoja. Se, joka luottaa omiin töihinsä ja suorituksiinsa Jumalan armon ja Kristuksen ansion sijasta, ottaa oikeaan käteensä pedon merkin. Paavikunta perustuu järjen ja ihmisviisauden herruuteen, sekä töitten vanhurskauden, oman ansiollisuuden tavoitteluun. Sama henki on kaikilla nimikristityillä, kaikessa nimellisessä kirkollisuudessa, kuten myös lahkoissa, jotka ovat täynnä hurskaaseen kaapuun puettua rationalismia ja lain ja evankeliumin sekoittamiseen perustuvaa itsevanhurskauden ja oman pyhyyden tavoittelua.
Monissa kommunisti maissa, nuorilta ihmisiltä kielletään korkeampi koulutus tai pääsy ammatteihin, elleivät ole liittyneet kommunisti järjestöihin. Vastaavissa maissa ihmisen täytyy osoittaa Jumalan kielteiselle hallitukselle uskollisuutta julkisesti: Tämä pedon merkki antaa heille oikeuden käydä kauppaa ja osallistua taloudelliseen toimintaan. Myös monissa pakanauskonto maissa, voidaan tappaa, jos ei käänny palvomaan epäjumalia. Suomessa tämä ilmenee siinä, ettei kansankirkossa saa julistaa enää puhdasta evankeliumia, so. koko totuutta. Oikeat opettajat ahdistetaan nurkkaan ts. kielletään puhuminen, ja toiset mukautuvat ”viran” takia. Tämä on tietyllä tavalla ”ostamista ja myymistä” evankeliumia. Olkaamme huoletta ”pedon merkki” vouhottajista, sillä Jeesus sanoo itse: ”Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin pelätkää häntä, joka voi sekä sielun, että ruumiin hukuttaa helvettiin” (Matt.10:28).- älä sie höpötä
Avaus on pelkkää tietämättömille suunnattua propagandaa.
Ilm. 7:9 Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, ...
***) ....jota ei kukaan voinut lukea, ...
kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
Ilm. 7:10 ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta." - Hanakka todistaja
Mitä jehovalaisten skeidaa tänne nyt on ilmestynyt? Tuossa Ilmestyskirjan kohdassahan selvästi kerrotaan, että kyse on heprealaisten pelastuneesta esikoisjoukosta. Lukuhan jatkuu tällä tavalla:
"9. Tämän jälkeen minä näin kaikista kansakunnista, heimoista, kansoista ja kielistä olevan suuren joukon, jota kukaan ei kyennyt laskemaan. He seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin viittoihin, ja heillä oli palmunoksat käsissään.
10. He huusivat kovalla äänellä: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka istuu valtaistuimella, ja Karitsalta."
[ JKR Ilm. 7... ] Palstan aloittajalle ja muille väärässä oleville.Kuningas Jaakon raamatun ja raamattu käännös 1938 mukaan taivaaseen pääsee ihmisiä kaikista kansakunnista ja heimoista,ennen meitä eläneitä ja meidän jälkeen eläneet.Ymmärrän pointin omia pelastuksen vain omalle pienelle piirille,näinhän sitä toimitaan kun pelottaa,mutta se on julma ja raakaa asenne.Amen.
Perillähän nähdään.- hmmm.
Eilen oli uutisissa räjähdys maratonilla, tänään räjähdys lannoitetehtaalla. Onko tämä vahinko vaiko jotain muuta?
- Lestadiolainen.
Usein sanotaan että Jeesuksen valittujen joukko ei voi olla pieni koska maailmassa on miljardeja asukkaita. Raamatun mukaan tuo joukko on kuitenkin hyvin pieni:>>>>>>>>>>>>>>>>
Miksi pitää murehtia miljardeista ihmisistä joiden elämä on Uskon antajan, Kaikkivaltiaan Jumalan kädessä? Jokainen ajattelija tai muu viisauden lausuja on lausunut ainakin kerran elämänsä aikana, että typerimmistä asioista mitä ihminen voi tehdä on murehtiminen asioilla joihin ei voi vaikuttaa. Yksi sellainen on miljardien ihmisten taivasosuuksien arpominen. Välillä tuntuu, että oletteko te edes tosissaan ja pidättekö Kaiken Luojaa jotenkin ääliönä ja toisaalta järjellistä ihmistä ns. Jumalan ääliömäisten tekojen paikkaajana.Joukko on vain juutalaiset.
Jeesus tuli vain Israelin lasten vuoksi ja puhui heistä.
Ensimmäinen pakana oli Gornelius
Kes.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861699Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,171075Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981027Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79952- 91794
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot146759Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51754Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs49681- 53674
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51661