moottori kuumenee.

Bonebol

Terve, auto on nissan primera vm.1999 2.0 bensiinikoneella. Eilen n. 10min ajon jälkeen moottorin lämpömittari kiipesi todella nopeasti punaisen rajalle, pysäytin auton mutta annoin moottorin käydä jolloin mittari palasi asteikon keskelle, pysyi siinä hetken ja kiipesi taas ylös. Sammutin moottorin ja kurkkasin moottoritilaan, kaikki vaikutti ihan normaalilta. Auto on juuri huollettu. No lähdin ajamaan takaisin kotiin ja sama ilmiö toistui mutta nyt moottori myös "ujeltaa" oudosti ja ilmastointi ei puhalla lämmintä ilmaa. Olen itse melko kädetön näissä huoltohommissa joten ottaisin mielelläni neuvoja vastaan :)

14

3511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkä noin

      Niinpä..ainakin jossakin bmw on ollut sillen että vesipumpun lamellit on kuluneet loppuun eli ei pyöritä nestettä puppu voi olla muuten ehjä ei vuoda

    • Koska tarkistettu ja

      Koska olet viimeksi tarkistanut jäähdytysnesteen määrän. Luvattoman usein huollossa jää tarkistamatta ja lisäämättä

    • a(2)

      Vaihtoehdot on käytännössä vesipumppu, tai jäähdytysnesteen määrä. Eli jos jäähdytysnestettä on riittävästi, niin vika on vesipumpussa. Jos jäähdytysnestettä ei ole riittävästi, mutta ei lisäyksen jälkeenkään toimi, niin sitten pitää järjestelmää ilmata.

    • Bonebol

      ajon jälkeen moottorista kuuluu pulputtava ääni, jäähdytinneste on ok.

      • Anonyymi

        Kansi pahvi tekee ilma ongelmat vesi ei kierrä. Vie korjaamolle.


    • juuh

      siivet irronnu akselistaan

    • sitroen.

      Voi mitä roskaa osaamattomat taas ulostavat!

      Jos autossasi on oikeasti tuollaista vikaa, niin toimita se pikapikaa korjaamoon lisävahinkojen minimoimiseksi. Kun et itse edes vikaa osaa paikallistaa, niin miten sitten korjata jos joku sinulle sen vikapaikan kristallipallostaan arpoisi?

      Kerro sitten jatkossa, mitä se asentajasetä sanoi viaksi ja mitä autollesi tehtiin: korjattiinko vai paalattiin. Ja hinnan kyselijöille laskun suuruus kuin myös autosi merkki ja malli.
      Kiitos!

      • korjaamoyrittäjäkö?

        sitroen vakiovastaus: vie korjaamoon oli vika sitten millainen tahansa.

        ja ilmeisesti et edes lue viestejä kunnolla koska pyydät kertomaan auton merkin ja mallin vaikka ne lukevat aloituksessa.


    • ponebol

      no niin nissan on paalattu,ei enään vikoja.

    • olis ollu helppo

      olisko kannattanut kattoa toimiiko jäähdyttäjän puhallin?

      usein on vika puhaltimen anturissa joka maksaa noin20€, harvemmin itse puhaltimessa on vikaa,korjauksen osaa tehdä kuka vaan jolla nyt jakoavain sopii käteen eikä tarvii lotrata vesien kanssa,

      helppo homma,hoituu jos osaa käynnistää auton!

      • Anonyymi

        Missä moinen on?


    • Anonyymi

      Autossa.

    • Anonyymi

      katso illalla jäähdytinnesteen määrä paisuntasäiliössä, sen jälkeen kun ajoit ja kuului sitten se pulputtava ääni. anna jäähtyä yön yli, katso uudelleen jäähdytinnesteen määrä. jos määrä on vähentynyt niin systeemi ilmasi itseään ja sinun pitää lisätä kylmään jäähdyttimeen kylmää nestettä (siihen paisuntasäiliöön).
      Lisäksi katso onko auton alle muodostunut lätäkköä jäähdytinnesteestä.
      Mutta erikoistahan se on että jos juuri huollon jälkeen noin teki.

      • Anonyymi

        Mitä luulet vieläkö 9v jälkeen Primera pulputtaa ja kuumenee?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 151
      4305
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3904
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2671
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1531
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe