Np-ultrasta asiaa.

nuorempimama

Hei!
Haluaisin nyt kysyä lähinnä heiltä, joilta np-ultra tehty vatsanpäältä ja heiltä jotka asiasta muuten vain tietävät. Yleensähän tämä ultra tehdään alakautta, mutta minulla keskiviikkona aika np-ultraan ja vatsan päältä tehdään.

Eli täytyykö rakon olla täynnä tuolloin? Jostain kuulin että pitää, mutta oma järki sanoo että eikö sen nimenomaan tyhjä pitäis olla, ettei ole mitään edessä? =)
Jeesatkaahan niin ei tarvii soittaa neuvolaan ja varmistaa asiaa.

10

1343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tee näin

      Hei. Yleensä np-ultra kylläkin tehdään vatsan päältä. Joskus joudutaan tekemään alakautta esimerkiksi kohdun asennon tai runsaiden vatsanpeitteiden takia. Mutta tuohon itse kysymykseen et voi saada täältä varmaa vastausta, koska se riippuu ihan paikasta, miten toivotaan. Yleensä nykylaitteet ovat niin hyviä, että voidaan ultrata rakko tyhjänä. Täyden rakonhan on tarkoitus kohottaa kohtua sen verran ylemmäs, että näkyvyys olisi parempi. Ei se virtsarakko siis mitenkään kohdun edessä ole. Suosittelisin, että älä käy vessassa juuri ennen ultraa vaan kysyt siellä ilmoittautuessa, että saako käydä vessassa ennen ultraa vai ei, osaavat sieltä kyllä sanoa mikä on käytäntö.

    • ultraääntä kohti

      ei tartte olla rakko täynnä, mutta juo ittesi kaiken varalta täyteen, on helppo tyhjentää rakko kuin täyttää.
      lihavilta kait katsotaan alakautta, jos läskiä paljon mahassa. i guess so.

      • nuorempimama

        Hei!
        Kiitoksia vastauksista. Missä päin Suomea asutte? Täälä päin nimittäin on yleisempi käytäntö, että ultrataan alakautta. Niin minullakin tehtiin ekassa raskaudessa. Nyt ultrataan vatsan päältä vain, koska pyysin sitä. Asun siis Pohjois-Pohjanmaalla.
        Taijan mennä sinne rakko täynnä, kyllähän he sitten sanovat jos pitää käydä tyhjentämässä :)


      • tee näin
        nuorempimama kirjoitti:

        Hei!
        Kiitoksia vastauksista. Missä päin Suomea asutte? Täälä päin nimittäin on yleisempi käytäntö, että ultrataan alakautta. Niin minullakin tehtiin ekassa raskaudessa. Nyt ultrataan vatsan päältä vain, koska pyysin sitä. Asun siis Pohjois-Pohjanmaalla.
        Taijan mennä sinne rakko täynnä, kyllähän he sitten sanovat jos pitää käydä tyhjentämässä :)

        Tuskinpa se maantieteellisistä syistä riippuu mitä kautta ultrataan. Eri sairaaloissakin voi olla eri käytännöt. Ennen oli myös huonommat laitteet, joten oli pakko ultrata alakautta, että saatiin parempi näkyvyys.

        Ja "ultraääntä kohti", kyllä, jos on kovasti ylipainoinen saatetaan joutua ultraamaan alakautta, mutta myös jos kohdun asento on erikoinen, esimerkiksi voimakkaasti taaksepäin kallistunut. Silloin näkyvyys ei vain välttämättä vatsan päältä ole hyvä, vaikka olisi tikkulaiha.


      • -----------------
        nuorempimama kirjoitti:

        Hei!
        Kiitoksia vastauksista. Missä päin Suomea asutte? Täälä päin nimittäin on yleisempi käytäntö, että ultrataan alakautta. Niin minullakin tehtiin ekassa raskaudessa. Nyt ultrataan vatsan päältä vain, koska pyysin sitä. Asun siis Pohjois-Pohjanmaalla.
        Taijan mennä sinne rakko täynnä, kyllähän he sitten sanovat jos pitää käydä tyhjentämässä :)

        Kymenlaaksossa varhaisultrassa käsketään käymään vessan kautta ja np-ultrassa sanotaan että älä käy vessassa. Ei sitä varten nyt varmaan tarvitse litratolkulla täyttää rakkoaan, itsellä oli ainakin vaikeuksia olla menemättä vessaan ennen np-ultraa. Kyllähän se rakko ehtii ihan sopivasti täyttyä siinä ajassa kun käyt kotona vessassa ennen lähtöä ultraan, ei sitten tarvi jalat ristissä istuskella siellä odottamassa :).


      • tee näin
        ----------------- kirjoitti:

        Kymenlaaksossa varhaisultrassa käsketään käymään vessan kautta ja np-ultrassa sanotaan että älä käy vessassa. Ei sitä varten nyt varmaan tarvitse litratolkulla täyttää rakkoaan, itsellä oli ainakin vaikeuksia olla menemättä vessaan ennen np-ultraa. Kyllähän se rakko ehtii ihan sopivasti täyttyä siinä ajassa kun käyt kotona vessassa ennen lähtöä ultraan, ei sitten tarvi jalat ristissä istuskella siellä odottamassa :).

        Juuri näin.


      • nuorempimama
        tee näin kirjoitti:

        Tuskinpa se maantieteellisistä syistä riippuu mitä kautta ultrataan. Eri sairaaloissakin voi olla eri käytännöt. Ennen oli myös huonommat laitteet, joten oli pakko ultrata alakautta, että saatiin parempi näkyvyys.

        Ja "ultraääntä kohti", kyllä, jos on kovasti ylipainoinen saatetaan joutua ultraamaan alakautta, mutta myös jos kohdun asento on erikoinen, esimerkiksi voimakkaasti taaksepäin kallistunut. Silloin näkyvyys ei vain välttämättä vatsan päältä ole hyvä, vaikka olisi tikkulaiha.

        SItä minäkin olen miettinyt, että miksi jossain päin Suomea on käytäntö tehdä np-ultra alakautta ja jossain päin sitten vatsanpeitteiden päältä. Juuri vähän aikaa sitten luinkin keskusteluja aiheesta ja moni muukin mietti että miksi näin.
        Eihän ne naiset sen erilaisempia ole pohjoisessa kuin etelässäkään, noin ultrauksen kannalta, hih :)
        Siksi kysyinkin että eikö sitä voi mullekin ultrata vatsan päältä kun jossain muuallakin niin tehdään (en kaipaa ylimääräisiä alapää tutkimuksia muutenkaan) niin jotenkin kamalan vaikeaa tuntu olevan terkalle kysyä lääkäriltä miten on, ja lääkärikin oli sitten sanonut että saattaa kuulema "hyvällä onnella onnistua".
        Vähän ihmettelen tuota. Niin ja täälä ihan kaikille tehty np-ultraus alakautta, olipa naisen koko mikä tahansa. Pieni kylä missä asustelen joten aika monelta oon kysyny että hei mites sulla muuten se np-ultra oli..
        Soitin nyt kuitenkin muuten sille terkalle ja sanoi että rakko mieluummin täynnä kuin tyhjä.


    • neljä raskautta

      takana ja kolmen kohdalla ultrattiin alakautta(ja olen tikkulaiha..)ja kaupunkina turku.Neljännen kohdalla vatsan päältä ja kaupunkina turku mutta eri sairaala.
      Jos ei erikseen ohjeisteta että mene rakko täynnä tai tyhjänä niin asialla ei ole merkitystä.

      • bellah

        Helsingissä np-ultra meillä aloitettiin vatsan päältä mutta vauva oli niin pieni niin siirryttiin alas, jotta saatiin kunnolla mitattua. Ja täällä sanottiin ilmoittautumisessa että vessan kautta odottamaan.


    • Kiila

      Alateitse ja vatsan päältä. /phks lahti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe