Ei pyörimissuuntaa merkitty

pyöriikö minne

Ostin talvella auton johon oli rengasliikkeessä vaihdettu renkaat syksyllä.
Kesärenkaisiin ei oltu merkitty missä ne oli ollut, siis pyörimissuunta ei tiedossa.
Renkaissa ei ole valmiiksi merkittyä pyörimissuuntaa.
Renkaat on Michelin Primacy HP.
Voiko noista mitenkään päätellä tuota pyörimissuuntaa?

13

5168

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • efwefwf

Kaikki pyörii eri suuntiin? Ei vaineskaan vaan lukeeko niissä jossain kohtaa "outside".

Muistaakseni Primacy HP:llä ei ole pyörimissuuntaa merkitty

• pyöriväukko

Jos mitään merkintää ei ole niin koita kattoa kuluneisuutta ei isoimpien
      urien reunoja kummalta reunalta ne on pyöreemmät jos eroa huomaisi.

Mutta jos siis yleensä meinasit että pitääkö ne ehdottomasti
      pyöriä tiettyyn suuntaan niin kyllä merkintä silloin olisi,
      melkein taitaa jo renkaan kuvioinnistakin päätellä onko ne tarkoitettu
      pyörimään vain tiettyyn suuntaan.

• pyöriikö minne

Tapanani on ollut pitää renkailla sama pyörimissuunta, eli samat renkaat aina oikealla ja samat vasemmalla puolella.
        Mikä vaikutus on jos tulee pyörimissuunnaksi eri kuin aiemmin?

• autnet

pyörimissuunnalla ei ole väliä

• -Jorge-

Jos renkailla on jo ajettu, niin silloin on väliä. Renkaat kuluvat nopeammin jos pyörimissuunta muuttuu ja rengasmallista riippuen vierintävastus ja melu voi kasvaa huomattavastikin.

• meister69

Asymmetrisessä renkaassa ei ole merkitystä, ainoastaa outside on merkitty renkaan kylkeen jotta osaavat laittaa vanteelle sen oikein, symmetrisessä kuvioinnissa taas lukee pyörimissuunta (rotation ja nuoli).

• Viikolla vaihtanut

Minäkin etsin Michelin Energy Savereista epätoivon vimmalla pyörimissuunnan merkintöjä, mutta en löytänyt. Eipä taida olla niin suurta väliä valmistajan mielestä. Hakkapeliitoista kyllä löytyy.

• Rengasi

Pyörimissuunta löytyy ohjekirjasta eli lue ohjeita!

• Viikolla vaihtanut

Missä ohjekirjassa? Renkaiden mukana ei ole mitään ohjekirjaa. Auton ohjekirjassa kerrotaan että sillä voi ajaa eteen ja taakse. Siis pyörii kummin päin vaan?

• Näin on

Jos renkaissa on Outside merkintä, niin asennetaan renkaat oikein päin vanteille ja siitä ei tarvitse sen jälkeen välittää.
      Jos pyörimissuunta on merkitty, niin alle sen mukaan.
      Jos vyörenkaassa ei ole merkitty pyörimisuuntaa, niin 1. kerralla voi laittaa miten vain, jatkossa pyörimissuunta pidetään samana ts. vasemman puolen pyöriä ei laiteta oikealle ja päinvastoin. Jos ei ole altaotettaessa merkitty, niin voi voi.

Jossain rengasmalleissa voi yrittää vanhaa pyörimissuuntaa arvailla isojen lamellien kulumisesta, voivat kulua hieman vinoon toiseen pyörimissuuntaan katso jonkun toisen renkaasta.

• gdfdgdgf

Eipä taida olla mitään merkitystä vaihtaako ekan vuoden jälkeen puolta vai ei, jos pyörimissuuntaa ei ole merkitty. Ei mulla ainakaan ole ollut mitään kulumisongelmia tms. Amerikan Nokioissa ja on jo neljättä kesää alla.

• Juu tai ei
        gdfdgdgf kirjoitti:

Eipä taida olla mitään merkitystä vaihtaako ekan vuoden jälkeen puolta vai ei, jos pyörimissuuntaa ei ole merkitty. Ei mulla ainakaan ole ollut mitään kulumisongelmia tms. Amerikan Nokioissa ja on jo neljättä kesää alla.

Omalla riskillä ne voi asentaa ihan miten haluaa, mutta vyörenkailla ohjeistus on tuo.

• waari

rengassuunta merkitään talvirengaisiin en ole löytänyt kesärenkaista moista merkkiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3683
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2509
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      38
      2393
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2185
    5. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1609
    6. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      15
      1552
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      286
      1372
    9. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      131
      1365
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1305
    Aihe