JUNTTIKEISARI

TOSIMIES8

TIISTAI-ILLAN TV2:N SUSI-ILTAAN SAAPUNUT SALAKAATAJA TOSI METSÄLÄISEN PERUSKUVA.TOSI MIES! "NYT VOIN KATSOA VAIMOANI SILMIIN,KUN OLEN SUURI VALKOINEN METSÄSTÄJÄ,JA SALAA AMPUNUT USEITA SUSIA" AIKUINEN MIES ITKEE;MINUN KOIRAT SYÖTIIN. VEIT VARMAAN ITSE NE SYÖTEIKSI.

25

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raatavuaran sälli

      Tosiaan Tikkunen on aika koominen hahmo kaikkinen teattereineen. Etelästä tullut mies joka on ominut "meidän palkiset" harrasteluunsa.
      Jos ei ole mitään muuta huolta kuin miten miehuus säilyy koirien (!) ja emännän silmissä niin olisi voinut pysyä siellä lähiössä.

      • koillissavolainen...

        Eilisestä susiohjelmasta puheenollen, mielestäni ohjelmasta puuttui tärkeä näkökulma.
        Nimittäin sudet eivät tosiaan kuulu ihmisten pihoille, silloin kun näin tapahtuu, kyseessä ei ole normaali yksilö. Eli tässä tapauksessa pitää tulla nopeasti kaatolupa.
        Mutta mutta....
        nykyään näyttää siltä, että petovihaajien "piha-alue" ylettyy salomaille asti. Eli sudelle ei ole heidän mielestään tilaa tässä maassa. Metsään mahtuvat vain metsästäjät koirineen.
        Metsästäjät (eivät kaikki) ovat itse aiheuttaneet tämän susiongelman salametsästyksen takia ja liian lähelle asutuksia perustettujen ruokintapaikkojen vuoksi.
        Salametsästäjien ja muiden lainrikkojien on aivan turha puolustella tekosiaan vedoten maalla-asuvien ihmisten turvallisuuteen. Kaikki maalaiset eivät tosiaankaan ole samaa mieltä heidän kanssaan.

        Ja lain ottaminen omiin käsiin, voisin minäkin ottaa lain omiin käsiin ja jättää verot maksamatta, eiköhän näille salametsästäjäeläkeläisille löydy toimeentulo sieltä pimeiltä lihamarkkinoilta..


    • Ryynäsen Topi

      Tikkunen on omanlaisensa koomikko ja tuo tavallaan asiansa susista esille mutta herää kysymys miksi salakaatajana on edelleen luvat omaava henkilö. Jokainen päätelköön itsenäisesti mitä hän tuo esille.
      Osasin jo odottaa että palstan pää provoilija ottaa aiheen esille meinaan eilisen susi illan ja odotinkin että pääsen kertomaan siitä oman kantani.
      Ensinnä vihervastustajien puolella näkyi juuri stereotyyppiset vastustajat eli 20-30v nuoret kaupunkilais naiset susi pulliaisella höystettynä.
      Tämä keltatukka hippihän edusti juuri tätä "asiantuntija kaartia".
      "Porotalous ei ole luontais elinkeino" ja "Kyllä minä sutta pelkäisin koska se voisi laittaa minut lihoiksi koska vaan" sekä "Asun Helsingissä eikä siellä ole susia"
      Sitten tämän rekkalepakon heitot "Petojen aiheuttamat porovahingot ovat laskeneet"
      Kas kummaa kun tilastot kertoo toista.

      Keskustelu ei sinällään vieny asiaa eteen eikä taaksepäin sillä vastakkain asettelu on edelleen se että susia joko pitää olla ilman metsästystä tai sitten niin että olla kohtuulliset määrät metsästyksen kanssa.
      Virolaisen puheet olivat juuri sellaiset kuinka täälläkin pitäisi toimia.
      Säännöllinen metsästys pitää sallia vuosittain jolloin itse kanta pysyy ihmis arkana eikä vaeltele pihoissa helpon ruoan toivossa.
      Ja se vielä että on päivänselvää että tämä susien puolesta puhuva joukko ei sallisi minkäänlaista metsästystä edes häirikkö susille niin yhtälailla ehdoton ei myös haaska ruokinnalle ja kuvauksille. Se miksi sudet tulevat ihmisten pihapiireihin johtuu juuri siitä että ne totutetaan ihmisen hajuun ja opetetaan helpolle ruoalle kalanperkeiden ja sian raatojen turvin. Ei tällainen peto koskaan enään itse opi pyydystämään saaliitaan vaan kulkee ihmisten nurkissa odottaen aina kaksijalkaisilta sitä helppoa evästä.

      Katkeruuksissaan ja kun ei mitään muutakaan vastaväitteitä vastustajat enään keksi haaska kielto asiaan tarttuvat he sitten peuran ja kauriin ruokintaan. Taas kerran vaan metsästystä vastustaen eikä pysyen asian ytimessä eli sudessa.
      No pien hirvieläimien ruokinta ei liity petoihin muussa mielessä kun siinä että nämä kannat pitämällä runsaina riittää silloin myös elävää riistaa pedoille. (Vastustajat: Kunhan ei metsästäjille)
      Petoeläin ei tule ihmisten nurkkiin porkkanoiden ja kaalien perässä eihän ne sudet kaiketi vegaaneja ole. Ne voi tulla sen pien hirvieläimen perässä mutta senhän ne itse kaatavat eivätkä syö valmiiksi tapettua sikaa ja niinhän suden puolustajat juuri tahtovat että levittäytyvät länteen ja etelään runsaimpien saaliselaimien perässä.
      Tosin ilveksen räjähdysmäinen kannan kasvu on lakkauttanut enemmän kun joka toisen ruokinta pisteen joten eipä noille enään siinä määrin viljaa ja vihanneksia viedä kun vielä -90 luvulla ja 2000 luvun alussa.

      Mutta tämä suden suojelijoiden että vastustajien eripura on niin syvää ja suoranaista vihaa vastakkain asettelijoita kohtaan että susi on enään vaan vihan välikappale.
      Rktl ja vihreitä ei usko metsästäjät ja metsästäjiä ei usko Rktl ja vihreät joten on aivan turha meidän metsästäjien ilmoittaa mitään jälki havaintoja mihinkään. Jos näemme suden jäljen tulkitaan se koiraksi jos näemme ilveksen jäljen tulkitaan se kissaksi jos näemme karhun jäljen tulkitaan se varmaan radioaktiiviseksi mutaatio mäyräksi joten useampi metsästys seura on lopettanut suurpetojen jälkien ilmoittamisen kokonaan.
      Jos Ilpo Kojola ja kumppanit pystyvät laskemaan koko suomen suurpedot Hangosta Petsamoon niin siinä laskee.
      Tosin eripura ei tule koskaan muuttumaan ilman puolueetonta laskijaa.

      • koillissavolainen...

        Niin, kyllä mielipiteet vaihtelivat molemmissa porukoissa eilen äärilaitojen puolelle, tavallaan alkoi jo naurattamaan koko debatti. Ja tavallaan tuo ylläoleva vuodatuskin naurattaa siinä mielessä, että on mahdoton näköjään kirjottaa asiasta ilman ihmisen ulkonäköön liittyviä haukkamasanoja kuten esim. maininta "keltatukkainen ituhippi". Syvää katkeruutta, tosiaan. Äänenpainot värisevät liikutuksesta.

        Mutta kun nyt otit esille nämä suojelijoiden heitot voi mainita myös maatalouden edustajan purkauksen eilen, jossa hän luetteli kaikki maaseutuväestöä rasittavat "epäoikeudenmukaisuudet" jopa SOTE- uudistus mukaanlukien, ja sitten kun luettelon päätteeksi tuli vielä susi, niin siinä tuntui jo elämä ylitsepääsemättömän vaikealta nimenomaan sen pahimman piinan eli suden vuoksi.
        Ja ihmeteltiin poliisin innokkuutta rynnätä paikalle salametsästystapauksissa. Vilahtipa jo nato-joukotkin siinä samassa vuodatuksessa.
        No onhan se kumma, jos poliisi ei vastaa kyläläisten hälytykseen, kun ukkolauma kelkkoineen aseet ladattuina raivopäisinä hilluuvat kylän liepeillä täysin suunnittelemattomasti ilman vastuullista metsästysjohtajaa. Perkele, onhan siinä jo sivullisetkin vaarassa.

        Ja metsästysjärjestön miekkonen ei saanut sanottua suoraan kantaansa, mitä mieltä hän on salametsästyksestä, vaan rupesi puhumaan maaseudun väestöä sortavasta politiikasta, josta on jo kuultu miljoonaan kertaan.

        Olen edelleen sitä mieltä, että nyt rauha maahan. Annetaan suurpetojen olla rauhassa metsässä, lyödään selkeä stoppi rikolliselle toiminnalle nimeltään salametsästys ja lopetetaan nopeasti ne pihasudet sieltä pihapiiristä laillisesti.

        Ja muistetaan ,että metsäluonto ei ole pelkästään metsästäjien käytössä ja hallinnassa. Kyllä luonnossa pittää olla oikeus kulkea muillakin nelijalkaisilla kuin metsästyskoirilla.
        Ja luonnonsuojelijoiden pitää myös hyväksyä lakia noudattava metsästyskulttuuri,
        joka oikein toteutettuna poistaa petojen ja ihmisten yhteentörmäykset, joita nyt ei kyllä ole vieläkään pahemmin tapahtunut tässä maassa kaikesta hysteriasta huolimatta.
        Yksi haave minulla olisi.
        Kohdistuisipa tämä uskomaton petovihaaktiivisuus, hysteriaenergia ja vainoaminen tuholaiseen nimeltä villiminkki.



        .


      • KetunVitkale
        koillissavolainen... kirjoitti:

        Niin, kyllä mielipiteet vaihtelivat molemmissa porukoissa eilen äärilaitojen puolelle, tavallaan alkoi jo naurattamaan koko debatti. Ja tavallaan tuo ylläoleva vuodatuskin naurattaa siinä mielessä, että on mahdoton näköjään kirjottaa asiasta ilman ihmisen ulkonäköön liittyviä haukkamasanoja kuten esim. maininta "keltatukkainen ituhippi". Syvää katkeruutta, tosiaan. Äänenpainot värisevät liikutuksesta.

        Mutta kun nyt otit esille nämä suojelijoiden heitot voi mainita myös maatalouden edustajan purkauksen eilen, jossa hän luetteli kaikki maaseutuväestöä rasittavat "epäoikeudenmukaisuudet" jopa SOTE- uudistus mukaanlukien, ja sitten kun luettelon päätteeksi tuli vielä susi, niin siinä tuntui jo elämä ylitsepääsemättömän vaikealta nimenomaan sen pahimman piinan eli suden vuoksi.
        Ja ihmeteltiin poliisin innokkuutta rynnätä paikalle salametsästystapauksissa. Vilahtipa jo nato-joukotkin siinä samassa vuodatuksessa.
        No onhan se kumma, jos poliisi ei vastaa kyläläisten hälytykseen, kun ukkolauma kelkkoineen aseet ladattuina raivopäisinä hilluuvat kylän liepeillä täysin suunnittelemattomasti ilman vastuullista metsästysjohtajaa. Perkele, onhan siinä jo sivullisetkin vaarassa.

        Ja metsästysjärjestön miekkonen ei saanut sanottua suoraan kantaansa, mitä mieltä hän on salametsästyksestä, vaan rupesi puhumaan maaseudun väestöä sortavasta politiikasta, josta on jo kuultu miljoonaan kertaan.

        Olen edelleen sitä mieltä, että nyt rauha maahan. Annetaan suurpetojen olla rauhassa metsässä, lyödään selkeä stoppi rikolliselle toiminnalle nimeltään salametsästys ja lopetetaan nopeasti ne pihasudet sieltä pihapiiristä laillisesti.

        Ja muistetaan ,että metsäluonto ei ole pelkästään metsästäjien käytössä ja hallinnassa. Kyllä luonnossa pittää olla oikeus kulkea muillakin nelijalkaisilla kuin metsästyskoirilla.
        Ja luonnonsuojelijoiden pitää myös hyväksyä lakia noudattava metsästyskulttuuri,
        joka oikein toteutettuna poistaa petojen ja ihmisten yhteentörmäykset, joita nyt ei kyllä ole vieläkään pahemmin tapahtunut tässä maassa kaikesta hysteriasta huolimatta.
        Yksi haave minulla olisi.
        Kohdistuisipa tämä uskomaton petovihaaktiivisuus, hysteriaenergia ja vainoaminen tuholaiseen nimeltä villiminkki.



        .

        Sinun on ihan turha inttää edellä kirjoittaneen sana valinnoista sillä näiden susien puolustaja urpojen ainoat puheet susien puolesta ovat muiden uhkien vertaaminen susiin. Esim "kolareissa kuolee, koirat puree, juopot tappaa, kiljupää metsästäjät" jne ja esimerkkejä voi luetella hamaan tappiin saakka. Joten jos metsästäjiä jne haukutaan susi asioissa kaikilla muilla susiin liittymättömillä adjektiiveilla niin mikä sen estää susien vastustajilta sitten?
        Enemmän tätä haukkumista tekee juuri nämä susien puolesta puhujat ja salametsästystä puhutaan tiedotusvälineille niin että kaikki metsästäjät sitä muka harrastavat. Näiden pää argumentti on vaan metsästyksen vastustaminen ja susi on siinä hyvä väline saada ääntä kuuluviin vaikka hukka ei joitain heistä kiinnostaisi pätkääkään.
        "Salametsästys on saatava loppumaan" Mitään salaa tehtävää ei ikinä saada loppumaan oli kyse salametsästyksestä saati mistä tahansa muusta rikollisuudesta!!!


      • 2 koiraa 9 tussaria

        Jos Ryynänen putoaa tälle nimittelyasteelle niin voi voi:
        "keltatukka hippi"
        "rekkalepakko"

        Metsästäjien suurimpia virheitä tässä taistelussa on nyt asemiin kaivautuminen joka estää näkemästä asioita. Nuoret kaupunkilaisnaiset ovat vain osa salametsästyksen vastustajista.

        Minä olen viisikymppinen mies joka metsästän 35. vuotta ja olen kyllästynyt tähän oman käden oikeuteen eli salametsästykseen, moni muu on jo samaa mieltä ja joukko alkaa puhua nyt ääneen. Laittakaa kädet ristiin jotka ampuu luvatta, nyt ilmiantaja voi olla kaverisi joka pirauttaa viranomaiset paikalle.
        Jo yksin minä muistan lähivuosilta toistakymmentä metsästysrikkomusta alkaen pöllön ampumisesta sorsametsällä siihen tavallisimpaam eli vasallisen naaraan ampumiseen.
        Tiedän miten susiinkin suhtaudutaan käytännön tilanteissa; iso koira katoaa kylältä jäljettömiin. Olen pitänyt suuni kiinni koska olen kasvanut tähän käytäntöön. Tämä myös tarkoittaa, että tietoni ovat melkoiset eivätkä ne ole peräisin kehäkolmoselta.


      • 1+16
        2 koiraa 9 tussaria kirjoitti:

        Jos Ryynänen putoaa tälle nimittelyasteelle niin voi voi:
        "keltatukka hippi"
        "rekkalepakko"

        Metsästäjien suurimpia virheitä tässä taistelussa on nyt asemiin kaivautuminen joka estää näkemästä asioita. Nuoret kaupunkilaisnaiset ovat vain osa salametsästyksen vastustajista.

        Minä olen viisikymppinen mies joka metsästän 35. vuotta ja olen kyllästynyt tähän oman käden oikeuteen eli salametsästykseen, moni muu on jo samaa mieltä ja joukko alkaa puhua nyt ääneen. Laittakaa kädet ristiin jotka ampuu luvatta, nyt ilmiantaja voi olla kaverisi joka pirauttaa viranomaiset paikalle.
        Jo yksin minä muistan lähivuosilta toistakymmentä metsästysrikkomusta alkaen pöllön ampumisesta sorsametsällä siihen tavallisimpaam eli vasallisen naaraan ampumiseen.
        Tiedän miten susiinkin suhtaudutaan käytännön tilanteissa; iso koira katoaa kylältä jäljettömiin. Olen pitänyt suuni kiinni koska olen kasvanut tähän käytäntöön. Tämä myös tarkoittaa, että tietoni ovat melkoiset eivätkä ne ole peräisin kehäkolmoselta.

        Sinä olet tämä sama usean nimimerkin takaa kirjoittava juippi ja provoilija joten sinun mielipiteesi ei täällä kiinnosta ketään.
        Olet metsästyksen vastustaja ja sinua ei liikuta mitkään puoltavat puheet edellä vaan jatkat heti huomenna tai ensiviikolla uusilla valituksilla.
        Aikuinen ihminen ymmärtää edellä kirjoitetut mm Ryynäsen faktat ja jokainen voi todellakin miettiä mitä "asiaa" nämä susien puolesta puhujat ajavat takaa.
        Kirjoita vaikka sillä rekisteröidylläsi susianalyytikko nimimerkillä niin tietää viitata kintaalla aloituksillesi.


      • koillissavolainen...
        KetunVitkale kirjoitti:

        Sinun on ihan turha inttää edellä kirjoittaneen sana valinnoista sillä näiden susien puolustaja urpojen ainoat puheet susien puolesta ovat muiden uhkien vertaaminen susiin. Esim "kolareissa kuolee, koirat puree, juopot tappaa, kiljupää metsästäjät" jne ja esimerkkejä voi luetella hamaan tappiin saakka. Joten jos metsästäjiä jne haukutaan susi asioissa kaikilla muilla susiin liittymättömillä adjektiiveilla niin mikä sen estää susien vastustajilta sitten?
        Enemmän tätä haukkumista tekee juuri nämä susien puolesta puhujat ja salametsästystä puhutaan tiedotusvälineille niin että kaikki metsästäjät sitä muka harrastavat. Näiden pää argumentti on vaan metsästyksen vastustaminen ja susi on siinä hyvä väline saada ääntä kuuluviin vaikka hukka ei joitain heistä kiinnostaisi pätkääkään.
        "Salametsästys on saatava loppumaan" Mitään salaa tehtävää ei ikinä saada loppumaan oli kyse salametsästyksestä saati mistä tahansa muusta rikollisuudesta!!!

        Juuri tuolla asenteella ei kyllä nykyistä laajamittaista salametsästystä, johon myös yhdistysväki on syyllistynyt, saada loppumaan. Ja etenkään jos metsästysliitto ei selkeästi tuomitse ko. laittomuutta. Siinäpä sitä rakennetaan huonoa imagoa harrastukselle.
        En ole yleistänyt kaikkia metsästäjiä lainrikkojiksi, voit tarkistaa asian kirjoituksestani.

        Olen itsekkin metsästänyt aikoinaan, mutta kortti pääsi vanhenemaan muiden kiireiden takia eli en maksanut vuosimaksuja intin ja opiskeluvuosien aikana.

        Nyt olen miettinyt tutkinnon uudestaan suorittamista ja aloittaa minkin metsästyksen, mutta jotenkin on alkanut tuntua vastenmieliseltä koko metsätystouhu juuri näiden julkisuuteen tulleiden laittomuuksien vuoksi, ja kuinka näitä rikollisia suojellaan ja puolustellaan heidän tekosiaan.

        Eikö kukaan metsästäjä tosiaankaan allekirjoita mitään ajatuksiani, jotka olen esittänyt?


      • entinen minkin pyytä
        koillissavolainen... kirjoitti:

        Juuri tuolla asenteella ei kyllä nykyistä laajamittaista salametsästystä, johon myös yhdistysväki on syyllistynyt, saada loppumaan. Ja etenkään jos metsästysliitto ei selkeästi tuomitse ko. laittomuutta. Siinäpä sitä rakennetaan huonoa imagoa harrastukselle.
        En ole yleistänyt kaikkia metsästäjiä lainrikkojiksi, voit tarkistaa asian kirjoituksestani.

        Olen itsekkin metsästänyt aikoinaan, mutta kortti pääsi vanhenemaan muiden kiireiden takia eli en maksanut vuosimaksuja intin ja opiskeluvuosien aikana.

        Nyt olen miettinyt tutkinnon uudestaan suorittamista ja aloittaa minkin metsästyksen, mutta jotenkin on alkanut tuntua vastenmieliseltä koko metsätystouhu juuri näiden julkisuuteen tulleiden laittomuuksien vuoksi, ja kuinka näitä rikollisia suojellaan ja puolustellaan heidän tekosiaan.

        Eikö kukaan metsästäjä tosiaankaan allekirjoita mitään ajatuksiani, jotka olen esittänyt?

        susi ja ilves ovat pahempia petoja kuin minkki, minki pyynnillä ole mitään merkitystä jos ilveksiä huuhkaajia ja haukkoja ei vähennetä.


      • koillissavolainen..
        entinen minkin pyytä kirjoitti:

        susi ja ilves ovat pahempia petoja kuin minkki, minki pyynnillä ole mitään merkitystä jos ilveksiä huuhkaajia ja haukkoja ei vähennetä.

        Jahas, ja mikäköhän olikaan tulokaslaji Suomen luonnossa. Minkki auheuttaa suurta tuhoa lintupopulaatioissa, myös metsästäjien himoitsemissa metsäkanalinnuissa.

        Mitähän haittaa muka esim. huuhkajasta on? Saaliistaa joskus jopa jäniksiä...vähentää rottien lukumäärää kaatopaikoilla.

        Ja haukkoja on montaa lajia, koetko haitalliseksi jonkun tietyn haukkalajin vai joutavatko kaikki ammuttavaksi?


      • entinen minkinpyytä
        koillissavolainen.. kirjoitti:

        Jahas, ja mikäköhän olikaan tulokaslaji Suomen luonnossa. Minkki auheuttaa suurta tuhoa lintupopulaatioissa, myös metsästäjien himoitsemissa metsäkanalinnuissa.

        Mitähän haittaa muka esim. huuhkajasta on? Saaliistaa joskus jopa jäniksiä...vähentää rottien lukumäärää kaatopaikoilla.

        Ja haukkoja on montaa lajia, koetko haitalliseksi jonkun tietyn haukkalajin vai joutavatko kaikki ammuttavaksi?

        huuhkaja tappaa metsälintuja ja jäniksiä ei talvella saloilla rottia paljon hangen päällä juokse, kanahaukka pahin haukoista tappa talvella metsälintuja minkkii harvemmin talvella metsoa saa, olen löytänyt joka talvi useita petolintujen tappamia lintuja rintalihat vain syöty.


      • koillissavolainen...
        entinen minkinpyytä kirjoitti:

        huuhkaja tappaa metsälintuja ja jäniksiä ei talvella saloilla rottia paljon hangen päällä juokse, kanahaukka pahin haukoista tappa talvella metsälintuja minkkii harvemmin talvella metsoa saa, olen löytänyt joka talvi useita petolintujen tappamia lintuja rintalihat vain syöty.

        Nooh, jospa nyt kuitenkin kaivaisit minkkiloukut esille sieltä naftaliinista...


      • mehttuumies saloilta
        entinen minkin pyytä kirjoitti:

        susi ja ilves ovat pahempia petoja kuin minkki, minki pyynnillä ole mitään merkitystä jos ilveksiä huuhkaajia ja haukkoja ei vähennetä.

        Sinun kaltainen 'otus' on kaikkein haitallisen luonnolle. Kaltaistesi kanta näyttää kasvaneen jo harmillisen suureksi..?


    • ihanki sama

      Eipä kiinnostanut katsoa kyseistä ohjelmaa. En oikein ymmärrä ohjelman funktiota.
      Kun laitetaan kaksi vastakkaista mielipideryhmää keskustelemaan asiasta, johon heillä ei ole päätäntävaltaa, niin mitä sillä toivotaan saavutettavan ?
      Toinen ryhmä oli vielä koonnut asiata addressin tuota tilaisuutta varten. Menipä siinä tosiaan aikaa aivan turhaan, ei muuta tekemistä ihmisille sitten löydy?
      Turhaa parran päristystä tuollainen keskustelu.

    • Totta turiset

      Voidaan myös todeta että onneksi kyseinen sisäsiittoinen juntti asuu jossakin korvessa eikä ihmisten ilmoilla. Ei voi edes kuvitella että moinen roskaläjä olisi jossakin kaupungissa lasten lähettyvillä. Eläintarhan pikemminkin kuuluu.

    • jätetään omaan arvoo

      Tiltu Nurminen keskusteli aivan asialliseti , ei kiihkoillut, samoin hyvin ajoitettuna Kari Tikkunen joka nostatti näitten kiivailijoitten niskakarvat pystyyn.
      Tuskin Tikkunen on susia tappanut mutta saa sädekehää kehumisillaan ollen mynkhausen.
      Ja tuo pullasusien kuvaaminen, siitä nyt ei tule elinkeinoa monellekaan. Tässä käy niin että kaupallinen metsästy hajoittaa metsästysmaat metsästäjiltä mikäli ne käyvät metsästäliiton kelkkaan tai riistakeskuksen pulkkaan.
      Sellainen ei tule onnistumaan metsästyksessä että maat annetaan ilman maksua metsästysseuralle ja sitten metsästysseura myy hirvi, ynnä muita metsästysoikeuksia kaupallisille yrittäjille.

      • lakuttaja

        Jos nykyinen järjestäytynyt metsästys loppuu, alkaa salametsästys. Ikävää ja varsin typerää on salametsästyksen suurentelu ja metsästyksen vastustaminen.
        Korneinta on virallisen susitietämyksen selittely. Susihavaintoja on enempi kuin koskaan ja susikanta mukamas romahtaa. Susien ruoka hirvi on ammuttu liikenteen ja metsänomistajien toiveiden takia vähiin ja susien pentueet eivät onnistu entiseen malliin. Tämä näkyy viimeisestä susilausunnostakin. Ns. Perhelaumoja on vain alueilla, jossa on vaihtoehtoisia saaliita. Satakunnassa ja Varsinaissuomessa on hirven lisäksi valkohäntäpeuroja ja kauriita. Kainuussa on metsäpeuroja ja kuvaushaaskoja, joita myös kuulu Pohjois-Savossa olevan joku.

        Sudet ovat hajallaan ja etsivät reviirejä, eivät ehkä tartu laskentasysteemin haravaan. Tutkijat selittävät laumojen pienuutta, syytä eivät kerro. Pentuja todennäköisesti menehtyy ruuan puutteessa, ei niitä salametsästetty ole. Paradoksi on se ainoa kunnon paljastunut salametsästystapaus Perhon seudulla. Siellä on kuitenkin ennätystiheä susikanta ja selitys on selvästi sikäläinen metsäpeuraesiintymä. Se kituu. Vasoja syntyy 200-300 vuosittain mutta kanta ei kasva, Taitaa mennä tuotto "hukkaan"


      • paappa 2
        lakuttaja kirjoitti:

        Jos nykyinen järjestäytynyt metsästys loppuu, alkaa salametsästys. Ikävää ja varsin typerää on salametsästyksen suurentelu ja metsästyksen vastustaminen.
        Korneinta on virallisen susitietämyksen selittely. Susihavaintoja on enempi kuin koskaan ja susikanta mukamas romahtaa. Susien ruoka hirvi on ammuttu liikenteen ja metsänomistajien toiveiden takia vähiin ja susien pentueet eivät onnistu entiseen malliin. Tämä näkyy viimeisestä susilausunnostakin. Ns. Perhelaumoja on vain alueilla, jossa on vaihtoehtoisia saaliita. Satakunnassa ja Varsinaissuomessa on hirven lisäksi valkohäntäpeuroja ja kauriita. Kainuussa on metsäpeuroja ja kuvaushaaskoja, joita myös kuulu Pohjois-Savossa olevan joku.

        Sudet ovat hajallaan ja etsivät reviirejä, eivät ehkä tartu laskentasysteemin haravaan. Tutkijat selittävät laumojen pienuutta, syytä eivät kerro. Pentuja todennäköisesti menehtyy ruuan puutteessa, ei niitä salametsästetty ole. Paradoksi on se ainoa kunnon paljastunut salametsästystapaus Perhon seudulla. Siellä on kuitenkin ennätystiheä susikanta ja selitys on selvästi sikäläinen metsäpeuraesiintymä. Se kituu. Vasoja syntyy 200-300 vuosittain mutta kanta ei kasva, Taitaa mennä tuotto "hukkaan"

        Näimpä se taitaa olla.Jos täs maas olis tuata salamettästystä tuas mittakaavas,ku surensuajelijat antaa ymmärtää,nii susihavaantoja olis palijo vähemmän ja käräjillä tuamittuja salakaatajia palijo enemmän.


    • heh,heh.

      Teillä susivihaajilla on hienomies keulakuvana,tämä sivistyneenoloinen salakaataja Tv-ohjelmasta,olkaa ylpeitä,hienosti lisääntyi teidän asianne uskottavuus,heh,heh. Teidän "Susi"havainnot ja lukumäärät on kertonut varmaan se ohjelmassa esiintynyt pihasusiyhdistyksen täti...ja uskottavuus eikun lisääntyy.

      • 13+3

        Ja helsinkiläis pilven polttaja hipin susi laskentaan pitäisi uskoa??
        Hehheh sanon minä ja siinä juuri tyypillinen susien puolesta puhuja paljasti koko typeryytensä suorassa lähetyksessä. Näillä mennään.
        Jokainen tajuaa että Tikkunen vetää roolia salapyytäjänä esiintyen. Totta puhuessaan hän istuisi linnassa ja eläisi muutenkin ilman luvallisia aseita joten hehheh vaan niille muutamalle typerykselle jotka paljastivat koko susien puolustajien tyhmyyden ja asiantuntemattomuuden:))


    • tosi hölmöjä

      Se tyhmyys tuli aikoinaan hyvin esiin, kun pitivät muistokulkuetta jollekin nimetylle sudelle. Siinä pölhökustaat marssivat Aleksanterinkatua pitkin seppelettä kantaen ja muutama nuorehko nainen koikkelehti edessä, niinkuin susiiksi maalattuna.
      Kyllä kanssaihmisten myötähäpeä oli telkarissakin hyvin aistittavissa.
      Sen kulkueen rinnalla se Tikkunen näyttää ihan järki-ihmiseltä.

      • tinkinnk

        Entäs se kun aikuiset "antaa" riistaeläimille "joulurauhan". Mitä ...vettiä, mistä alkaen eläimet ovat olleet uskovaisia ja kuka sen määritteli kristinuskoksi.

        Tuollaisia järjettömiä juttuja on kaikkialla missä on ihmisiä, turha kenenkään luulla olevansa järkevällä puolella.


      • 13+3
        tinkinnk kirjoitti:

        Entäs se kun aikuiset "antaa" riistaeläimille "joulurauhan". Mitä ...vettiä, mistä alkaen eläimet ovat olleet uskovaisia ja kuka sen määritteli kristinuskoksi.

        Tuollaisia järjettömiä juttuja on kaikkialla missä on ihmisiä, turha kenenkään luulla olevansa järkevällä puolella.

        Etkö keksi enään mitään muuta susien puolesta puhujana tässä ketjussa kun teidät on lytätty niin selkeillä argumenteilla johon ei ole enään mitään muuta sanottavaa kun keksiä edellä mainitemiasi joutavanpäiväsyyksiä:))
        Jos olisit työelämässä mitä emme täällä kukaan usko niin voisin kysyä miksi ylipäätään vietät arkipyhä vapaita joka olisi tasan yhtä mitäänsanomaton kysymys kun tuo edellisesi ja ei liittyisi millään lähimainkaan susiin.
        Kukaan ei tule vastaamaan tuohon sillä se ei liity aiheeseen paitsi sinä tietenkin taas "35 vuotta metsästäneenä ja metsästyskortin peruneena" kaksois peroonallisuutenasi.
        tosi hölmöjä kirjoittaneelle vielä että itkihän tämä mikälie Rooman satsi jossain kulkueessa myös tämän ammutun koirasuden perään että näin hyvällä tolalla on suojelijoiden ajatusmaailma pelkästään jo rotupuhtauden osalta:)


    • heh,heh

      Kyllä näillä palstoilla ovat susivihaajat tehneet oikeille metsästäjille kovasti hallaa,se Tikkunen muuten on hieno keulakuva teille ja se pihasusiyhdistyksen täti oli kans piristävä lisä susivihaajien joukkoon,vaikken pidäkkään teidän rankasta liioittelusta ja luulemisesta koiria susiksi niin silti tunnen teitä kohtaan säälinsekaista myötähäpeää.......lopettakaa jo hyvät ihmiset se huvittava kouhkaaminen....aikamiehet.

      • gutaa

        Maaseudun tulevaisuus 22. huhtikuuta 2013. Yleisöpalsta . Otsikko: Olet rurvassa susi.
        Katsoin tv-2 susikeskustelua 16.4 jne
        "Susiasiantuntijoina esiintyivät ihmiset jne....
        Olipa yksi matkustanut oikein susia katsomaan Kainuuseen saakka. Yksi rouva oli varmaan saanut Englannin ketunmetsästyksestä aatteensa, tiukan susiensuojelun, toinen kiihkoilija oli ilmeinen umpi-idealisti ja kolmas suorastaan niin kutsuttu bimbo.
        Oliko tämä kirjailija susien vastustajien palkkaama? Joka tapauksessa, jos meidän kotikulmille joskus susia sattuu, minä palkkaan nämä naiset vahtiin. Heidän agressiivisestä huudostaan päätellen ei meillepäin tule sudet, rosvot eivätkä muutkaan häiriköt, kunhanhan saamme heidät vahtiin. jne."

        Tekstin kirjoittaja on hyvin oivaltanut susisuojelijoitten asiantuntijain tason!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1476
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1194
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe