Kuulin seuraavaa: jos työntekijä jää esim.sairaseläkkeelle ennen eläkeikää, joudun maksamaan hänen eläkkeen töistä poisjäämis päivästä aina varsinaiseen eläkeikään saakka! Pitääkö paikkansa ??? (Toivottavasti joku sai selvää sepustuksesta...) Kertokaa joku totuus, kun kukaan muu ei sitä halua minulle kertoa.
Tottako?
4
693
Vastaukset
- Igor
Eiköhän se oo se kela joka ton maksaa =)
- Kauhistunut
No niin minäkin olen koko ikäni kuvitellut, mutta näin minulle eräs henkilö aivan tosissaan väitti. Ja mikään taho ei oikein halua vastata minulle...alkaa hiukka mietityttämään minkä ikäistä porukkaa jatkossa palkata.
- Yrittäjä
Kauhistunut kirjoitti:
No niin minäkin olen koko ikäni kuvitellut, mutta näin minulle eräs henkilö aivan tosissaan väitti. Ja mikään taho ei oikein halua vastata minulle...alkaa hiukka mietityttämään minkä ikäistä porukkaa jatkossa palkata.
Näin olen minäkin kuullut. Itseasiassa, yhdellä suurella asiakkaallani eräs työntekijä oli jäänyt sairaseläkkeelle (onkohan virallinen termi?), jolloin viralliseen eläkeikään asti ko. asiakkaani maksaa hänen eläkkeensä.
Tosin ymmärsin, että tämä menettely ei koske pieniä yrityksiä, mutta en tiedä missä raja kulkee.
Täytyy ottaa selvää minunkin. Jos olen maksuvelvollinen, en missään tapauksessa tule pitämään kovin vanhoja ihmisiä töissä. - Kauhistunut
Yrittäjä kirjoitti:
Näin olen minäkin kuullut. Itseasiassa, yhdellä suurella asiakkaallani eräs työntekijä oli jäänyt sairaseläkkeelle (onkohan virallinen termi?), jolloin viralliseen eläkeikään asti ko. asiakkaani maksaa hänen eläkkeensä.
Tosin ymmärsin, että tämä menettely ei koske pieniä yrityksiä, mutta en tiedä missä raja kulkee.
Täytyy ottaa selvää minunkin. Jos olen maksuvelvollinen, en missään tapauksessa tule pitämään kovin vanhoja ihmisiä töissä....mistä asiaa voisi kysellä? Ja minkä mukaan se raja kulkee, liikevaihdon, voiton vai minkä mukaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3126078Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483586Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1462760"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2242151Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol1001718- 661150
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua811045Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni142942Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan10918Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11874