Kahden scifi-leffan nimi hukassa.

Eräs heppu

Tietääkö kukaan seuraavien scifi-leffojen nimeä.

Ensimmäinen on tullut TV:stä ainakin vuonna 1998.
Siinä kuvattiin tulevaisuuden yhteiskuntaa, jossa ihmiset tapettiin muistaakseni 30-vuotiaana, mukamas syntyäkseen sitten uudelleen. Kämmeneen oli istutettu jalokivi, jonka väri kertoi ihmisen iän. Jonkinlaisina poliisivoimina yhteiskunnassa toimivat mustapukuiset Nukkumatit.

Toisessa, joka on tullut TV:stä useitakin kertoja, eletään muistaakseni ydinsodan jälkeisellä maapallolla. Siinä yhteiskunnan eliitti on sulkeutunut Pyörteeksi kutsuttuun kaupunkiin, joka on muilta suljettu jonkinlaisella voimakentällä. Kaupungin asukkaat eivät vanhene. Kaupunkia johtaa Tabernaakkeliksi kutsuttu vanhus. Ulkopuolinen maailma pitää Pyörteen asukkaita jumalina. Eräs näistä jumalista lentää ulkomaailmassa suurella kivipäällä.

6

1165

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Susanne

Tossa kivipää leffassa näytteli pääosaa Sean Connery, en kylläkään muista leffan nimeä.
      Varmaan löytyis googlesta kun haet listan Conneryn leffoista.

• Eräs heppu

Johan löytyi. Kyseessähän on Zardoz vuodelta 1974

• friikki
        Eräs heppu kirjoitti:

Johan löytyi. Kyseessähän on Zardoz vuodelta 1974

On tullut TV:stä jo muutaman kerran.

Valitettavasti ei minua oikein liikuttanut. Juonessa oli kyllä aineksia vaikka mihin, mutta itse leffa oli mielestäni pitkäpiimäinen ja tylsä.

• Baxter

Logan's Run, muistaakseni suomenkielinen nimi on Pako tulevaisuudesta. Malcolm McDowell pääosassa.

• friikki

Vituttaa kun ei saanut nauhalle...

• Txjokeri

Ei ollut Malcolm McDowell vaan Michael York. TV versiossa (1977) Logania näytteli Gregory Harrison.

IMDB:n mukaan ensi vuonna olis tulossa uusi versio, tällä kerralla ihminen saa elää vain 21-vuotiaaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      194
      1875
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      117
      987
    3. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      136
      943
    4. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      755
    5. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      212
      725
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      135
      666
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      60
      665
    8. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      23
      644
    9. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      57
      602
    10. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      38
      578
    Aihe