Vene esim Espanjasta?

sepi1961

Itellä tarkoitus vielä tälle kesälle hankkia joku 35t arvoinen botski. Pitäisköhän käyttää jotain asiantuntijafirmaa avuksi tässä projektissa.. toisaalta kiinnostais säästää ja hakea itse.. olisko tääl vinkkejä ketkä hakeneet itse?
-sepi

21

1837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ostajan aika

      Tuolla rahalla saat Espanjasta vaikka mitä. Ota halpa lento Välimeren rannalle ja aja vuokra-autolla isoimmat satamat läpi. Täällä on niin paljon "Se Vende"-veneitä, ettet usko.

      Espanjan talouskatastrofi on nyt sellainen, että kun viikon käytät ja tarjoat käteisellä mieleisistäsi veneistä puolet siitä, mitä niistä pyydetään, niin tulet onnistumaan. Kyllä, puolet hintapyynnöstä, ei yhtään enempää.

      Satamamaksut ovat nimittäin todella kova kulunki vaikeuksissa olevalle veneenmyyjälle, ja käteinen kelpaa kyllä.

      Kuten tuossa yksi Espanjassa elelevä amerikkalaiskippari totesi pari päivää sitten: "on se hyvä, ettei ole venettä myymässä täällä, kun kukaan ei osta".

      • Anonyymi

        Sama asunnoissa nämä laatikot ei edes kattoja Suomes saa 20-50.000€Taloja 2000-5000-10000m2 tontit+pihat+puutarhat Ei kiiltävä kaakeli jääkylmä ,melamiini maksa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama asunnoissa nämä laatikot ei edes kattoja Suomes saa 20-50.000€Taloja 2000-5000-10000m2 tontit pihat puutarhat Ei kiiltävä kaakeli jääkylmä ,melamiini maksa.

        Siis mikä kommentti tää taas on ? Kymmenen vuotta vanha aloitus ja joku urpo huutelee jostain melamiineista ? Ei hyvää päivää...


    • Ostajan aika

      Niin, ja kuljetuksesta. Purjehtien tuot veneen 1,5--2 kk. Maksaa pari tonnia kaikkineen. Portugalin pasaati (10--15 m/s vastaista muutama sata mailia) voi olla työläs, sen jälkeen vallitsevat tuulet ovat lännenpuoleisia.

      Toinen vaihtoehto on rekka Marseillesta Belgiaan, Hollantiin tai vaikka Kieliin. Se maksaa 6000--8000 euroa.

    • Kaarlo Varis

      Hei Suomeen! Minä käytin viime syksynä suomalaista firmaa nimeltä nord marine finland. Asun Göteborgissa. Yhteyshenkilöni löysi minulle todella hienon Princess veneen ja järjesti kuljetuksen tänne. Kaikki meni nappiin ja olin tyytyväinen asiantuntevaan palveluun. Tässä heidän nettisivu:

      http://www.nordmarine.fi

    • ERWT4235
    • surveyorin käyttö

      Aloittaja mainitsi säästämisen veneen ostossa.
      Halvin ostohinta ei todellakaan ole sama kuin loppusumma vene varusteiltaan päivitettynä, merikelpoisena ja siistinä kotisatamassa.
      Kaikkein kalleimmaksi tulee erehdys ostopäätöstä tehdessä.

      Jos haluaa säästää, on syytä harkita ammattikatsastajan käyttämistä. Investointi on pieni verrattuna ns. pommin ostoon liittyvään rahanmenoon.

      Olen ostanut neljä venettäni ulkomailta ja parin haksahduksen jälkeen päädyin puolueettoman surveyorin käytämiseen.

    • Rakentaja

      Muistathan lisätä hintaan ns. pakolliset Suomi-varusteet:
      - septitankki ja sen imutyhjennys
      - kaasulieden sovittaminen suomalaiseeen kaasupulloon, tai sitten ostettava "ulkomaiset" kaasupullot erikoisliikkeestä
      - lämmitin
      - suomalaiset merikartat gps:iin - varmista saatavuus, vaihtoehtona uusi gps

      Kätevälle tee-se-itse harrastajalle ihan mukavia projekteja, mutta esim. lämmittimen asennus ammattimiehellä teetettynä voi olla melko kallis operaatio.

      Tärkeintä on kuitenkin että vene on rakenteeltaan ja moottoriltaan ehjä ja kunnossa.

      • 32+33

        "pakolliset Suomi-varusteet:
        - septitankki ja sen imutyhjennys"

        ei ole pakollinen, kemwc käy.


      • 3145

        "Suomi-varusteet:

        - kaasulieden sovittaminen suomalaiseeen kaasupulloon, tai sitten ostettava "ulkomaiset" kaasupullot erikoisliikkeestä "

        Ei ole pakollinen, spriikeitin turvallisempi ja polttoainetta halvalla saatavana helpommin kuin kaasua.


      • 323+33

        "- suomalaiset merikartat gps:iin - varmista saatavuus, vaihtoehtona uusi gps"

        Ensisijaisesti saaristossa on turvallisinta navigoida päivitetyillä paperikartoilla. Rannikon lähestymiseen gps on paikallaan, varsinkin huonossa säässä.


      • Plotteri vs. paperi
        323+33 kirjoitti:

        "- suomalaiset merikartat gps:iin - varmista saatavuus, vaihtoehtona uusi gps"

        Ensisijaisesti saaristossa on turvallisinta navigoida päivitetyillä paperikartoilla. Rannikon lähestymiseen gps on paikallaan, varsinkin huonossa säässä.

        Häh?

        Turvallisempi navigoida saaristossa paperikartoilla kuin plotterilla?

        Et ole tosissasi?


      • 23+33
        Plotteri vs. paperi kirjoitti:

        Häh?

        Turvallisempi navigoida saaristossa paperikartoilla kuin plotterilla?

        Et ole tosissasi?

        Oma pää on varmempi kuin sähköinen laite. Ainakin minulla, mutta ei välttämättä sulla.


      • Osaava Navigoija
        Plotteri vs. paperi kirjoitti:

        Häh?

        Turvallisempi navigoida saaristossa paperikartoilla kuin plotterilla?

        Et ole tosissasi?

        Ei noista lottereista ole kovinkaan paljon apua suomen vesialueilla ainakaan sellaisilla kartoilla mitä suurin osa myyjistä esitteli venemessuillakin, kun kartat on mitä sattuu jossain kaukana idässä summamutikassa ehkä lapset tehneet ja virheitä liian paljon.

        Joten kyllä suomaiset paperikartat on monin kerron turvallisempia kun vaan osaa niitäkään käyttää ja "pysyä kartalla" mikä on jostain syystä isolle osaa vesillä liikujille ihmeen vaikeaa??


      • Osaava Navigoija
        Plotteri vs. paperi kirjoitti:

        Häh?

        Turvallisempi navigoida saaristossa paperikartoilla kuin plotterilla?

        Et ole tosissasi?

        Lisäksi lahes kaikkien lotterien ruudut ovat todella pieniä kuin kärpäsen paska niin ei siitä mitään pysty näkemään.


      • sieniäkö syönyt?
        23+33 kirjoitti:

        Oma pää on varmempi kuin sähköinen laite. Ainakin minulla, mutta ei välttämättä sulla.

        Onpas jodlari ollut hurjana tänään, vähintään parikymmentä postausta on yhdeltä näppikseltä tullut. Ja jokainen samaa tuttua p***aa kuin aina ennenkin.


      • Bossu
        Osaava Navigoija kirjoitti:

        Ei noista lottereista ole kovinkaan paljon apua suomen vesialueilla ainakaan sellaisilla kartoilla mitä suurin osa myyjistä esitteli venemessuillakin, kun kartat on mitä sattuu jossain kaukana idässä summamutikassa ehkä lapset tehneet ja virheitä liian paljon.

        Joten kyllä suomaiset paperikartat on monin kerron turvallisempia kun vaan osaa niitäkään käyttää ja "pysyä kartalla" mikä on jostain syystä isolle osaa vesillä liikujille ihmeen vaikeaa??

        Oikeastihan turvallisinta on käyttää molempia. Pelkillä paperisilla kartoilla nyt ei vaan aina pysty paikallistamaan itseään riittävällä tarkkuudella jossain väylättömällä alueella, jossa on vaikka joku matalikko keskellä aavaa. Sitten pitää mennä jostain muualta, jos ei ole plotteria. Väylillä en itsekään katsele plotteria.


      • Anonyymi
        23+33 kirjoitti:

        Oma pää on varmempi kuin sähköinen laite. Ainakin minulla, mutta ei välttämättä sulla.

        plotteri on kokemukseni mukaan nykyään aina tarkka karttapohjan ja sijaintitiedon suhteen. ei tarvi paperikarttoja kuin varalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        plotteri on kokemukseni mukaan nykyään aina tarkka karttapohjan ja sijaintitiedon suhteen. ei tarvi paperikarttoja kuin varalta.

        Vanha aihe, mutta on se plotteri varmempi kuin paperikartan ja kipparin pään yhdistelmä. Jos se kippari syystä tai toisesta tilttaa, menee muulta miehistöltä pitkä tovi paikantamiseen kun plotterista sijainnin näkee sekunneissa. Useimmissa veneissä on nykyään useampi plotteri (kännykkä) eli varajärjestelmällekin löytyy monesti varajärjestelmän varajärjestelmä. Paperikartta on varsinkin nopeakulkuisessa veneessä ja avoveneessä vanha jäänne ja mukana pelkästään viranomaisvaatimuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        plotteri on kokemukseni mukaan nykyään aina tarkka karttapohjan ja sijaintitiedon suhteen. ei tarvi paperikarttoja kuin varalta.

        Paitsi merenkulun turvavälineet eivät ole aina karttaplotterin kertomassa paikassa, joten veneile vain hyvä näkyvyyden vallitessa tai tutka myös varusteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi merenkulun turvavälineet eivät ole aina karttaplotterin kertomassa paikassa, joten veneile vain hyvä näkyvyyden vallitessa tai tutka myös varusteeksi.

        No jos lähtee siitä omituisesta oletuksestasi, että merenkulun turvavälineet (mitähän ne muuten ovat) liikkuvat jotenkin niin miten paperikartta tietää sen paremmin kuin plotterin kartta? Plotterin karttapohja on se sama kuin on paperikartassakin ja ympäröivä merialue myös, joten eipä noiden merenkulun turvavälineiden suhteen juuri eroa tule. Sinällään samaa mieltä, että tutkalla näet, missä nuo mystiset merenkulun turvavälineet milloinkin liikkuvat. Mutta tutka ei näytä, missä matalikko on (ellei se näy pinnan yläpuolella). Eikä paperikarttaa tuijottamalla välttämättä huomaa viitan kadonneen mutta plotterista voit nähdä kulkevasi matalikkoon, vaikka viittaa ei näy. Plotteri kun näyttää sijaitisi karttapohjan suhteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe