Itellä tarkoitus vielä tälle kesälle hankkia joku 35t arvoinen botski. Pitäisköhän käyttää jotain asiantuntijafirmaa avuksi tässä projektissa.. toisaalta kiinnostais säästää ja hakea itse.. olisko tääl vinkkejä ketkä hakeneet itse?
-sepi
Vene esim Espanjasta?
21
1901
Vastaukset
- Ostajan aika
Tuolla rahalla saat Espanjasta vaikka mitä. Ota halpa lento Välimeren rannalle ja aja vuokra-autolla isoimmat satamat läpi. Täällä on niin paljon "Se Vende"-veneitä, ettet usko.
Espanjan talouskatastrofi on nyt sellainen, että kun viikon käytät ja tarjoat käteisellä mieleisistäsi veneistä puolet siitä, mitä niistä pyydetään, niin tulet onnistumaan. Kyllä, puolet hintapyynnöstä, ei yhtään enempää.
Satamamaksut ovat nimittäin todella kova kulunki vaikeuksissa olevalle veneenmyyjälle, ja käteinen kelpaa kyllä.
Kuten tuossa yksi Espanjassa elelevä amerikkalaiskippari totesi pari päivää sitten: "on se hyvä, ettei ole venettä myymässä täällä, kun kukaan ei osta".- Anonyymi
Sama asunnoissa nämä laatikot ei edes kattoja Suomes saa 20-50.000€Taloja 2000-5000-10000m2 tontit+pihat+puutarhat Ei kiiltävä kaakeli jääkylmä ,melamiini maksa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama asunnoissa nämä laatikot ei edes kattoja Suomes saa 20-50.000€Taloja 2000-5000-10000m2 tontit pihat puutarhat Ei kiiltävä kaakeli jääkylmä ,melamiini maksa.
Siis mikä kommentti tää taas on ? Kymmenen vuotta vanha aloitus ja joku urpo huutelee jostain melamiineista ? Ei hyvää päivää...
- Ostajan aika
Niin, ja kuljetuksesta. Purjehtien tuot veneen 1,5--2 kk. Maksaa pari tonnia kaikkineen. Portugalin pasaati (10--15 m/s vastaista muutama sata mailia) voi olla työläs, sen jälkeen vallitsevat tuulet ovat lännenpuoleisia.
Toinen vaihtoehto on rekka Marseillesta Belgiaan, Hollantiin tai vaikka Kieliin. Se maksaa 6000--8000 euroa. - Kaarlo Varis
Hei Suomeen! Minä käytin viime syksynä suomalaista firmaa nimeltä nord marine finland. Asun Göteborgissa. Yhteyshenkilöni löysi minulle todella hienon Princess veneen ja järjesti kuljetuksen tänne. Kaikki meni nappiin ja olin tyytyväinen asiantuntevaan palveluun. Tässä heidän nettisivu:
http://www.nordmarine.fi - ERWT4235
Höpöhöpö kaarlovaris, taidat raakkua nordmarinen konttorilta
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11004659
LOL - surveyorin käyttö
Aloittaja mainitsi säästämisen veneen ostossa.
Halvin ostohinta ei todellakaan ole sama kuin loppusumma vene varusteiltaan päivitettynä, merikelpoisena ja siistinä kotisatamassa.
Kaikkein kalleimmaksi tulee erehdys ostopäätöstä tehdessä.
Jos haluaa säästää, on syytä harkita ammattikatsastajan käyttämistä. Investointi on pieni verrattuna ns. pommin ostoon liittyvään rahanmenoon.
Olen ostanut neljä venettäni ulkomailta ja parin haksahduksen jälkeen päädyin puolueettoman surveyorin käytämiseen. - Rakentaja
Muistathan lisätä hintaan ns. pakolliset Suomi-varusteet:
- septitankki ja sen imutyhjennys
- kaasulieden sovittaminen suomalaiseeen kaasupulloon, tai sitten ostettava "ulkomaiset" kaasupullot erikoisliikkeestä
- lämmitin
- suomalaiset merikartat gps:iin - varmista saatavuus, vaihtoehtona uusi gps
Kätevälle tee-se-itse harrastajalle ihan mukavia projekteja, mutta esim. lämmittimen asennus ammattimiehellä teetettynä voi olla melko kallis operaatio.
Tärkeintä on kuitenkin että vene on rakenteeltaan ja moottoriltaan ehjä ja kunnossa.- 32+33
"pakolliset Suomi-varusteet:
- septitankki ja sen imutyhjennys"
ei ole pakollinen, kemwc käy. - 3145
"Suomi-varusteet:
- kaasulieden sovittaminen suomalaiseeen kaasupulloon, tai sitten ostettava "ulkomaiset" kaasupullot erikoisliikkeestä "
Ei ole pakollinen, spriikeitin turvallisempi ja polttoainetta halvalla saatavana helpommin kuin kaasua. - 323+33
"- suomalaiset merikartat gps:iin - varmista saatavuus, vaihtoehtona uusi gps"
Ensisijaisesti saaristossa on turvallisinta navigoida päivitetyillä paperikartoilla. Rannikon lähestymiseen gps on paikallaan, varsinkin huonossa säässä. - Plotteri vs. paperi
323+33 kirjoitti:
"- suomalaiset merikartat gps:iin - varmista saatavuus, vaihtoehtona uusi gps"
Ensisijaisesti saaristossa on turvallisinta navigoida päivitetyillä paperikartoilla. Rannikon lähestymiseen gps on paikallaan, varsinkin huonossa säässä.Häh?
Turvallisempi navigoida saaristossa paperikartoilla kuin plotterilla?
Et ole tosissasi? - 23+33
Plotteri vs. paperi kirjoitti:
Häh?
Turvallisempi navigoida saaristossa paperikartoilla kuin plotterilla?
Et ole tosissasi?Oma pää on varmempi kuin sähköinen laite. Ainakin minulla, mutta ei välttämättä sulla.
- Osaava Navigoija
Plotteri vs. paperi kirjoitti:
Häh?
Turvallisempi navigoida saaristossa paperikartoilla kuin plotterilla?
Et ole tosissasi?Ei noista lottereista ole kovinkaan paljon apua suomen vesialueilla ainakaan sellaisilla kartoilla mitä suurin osa myyjistä esitteli venemessuillakin, kun kartat on mitä sattuu jossain kaukana idässä summamutikassa ehkä lapset tehneet ja virheitä liian paljon.
Joten kyllä suomaiset paperikartat on monin kerron turvallisempia kun vaan osaa niitäkään käyttää ja "pysyä kartalla" mikä on jostain syystä isolle osaa vesillä liikujille ihmeen vaikeaa?? - Osaava Navigoija
Plotteri vs. paperi kirjoitti:
Häh?
Turvallisempi navigoida saaristossa paperikartoilla kuin plotterilla?
Et ole tosissasi?Lisäksi lahes kaikkien lotterien ruudut ovat todella pieniä kuin kärpäsen paska niin ei siitä mitään pysty näkemään.
- sieniäkö syönyt?
23+33 kirjoitti:
Oma pää on varmempi kuin sähköinen laite. Ainakin minulla, mutta ei välttämättä sulla.
Onpas jodlari ollut hurjana tänään, vähintään parikymmentä postausta on yhdeltä näppikseltä tullut. Ja jokainen samaa tuttua p***aa kuin aina ennenkin.
- Bossu
Osaava Navigoija kirjoitti:
Ei noista lottereista ole kovinkaan paljon apua suomen vesialueilla ainakaan sellaisilla kartoilla mitä suurin osa myyjistä esitteli venemessuillakin, kun kartat on mitä sattuu jossain kaukana idässä summamutikassa ehkä lapset tehneet ja virheitä liian paljon.
Joten kyllä suomaiset paperikartat on monin kerron turvallisempia kun vaan osaa niitäkään käyttää ja "pysyä kartalla" mikä on jostain syystä isolle osaa vesillä liikujille ihmeen vaikeaa??Oikeastihan turvallisinta on käyttää molempia. Pelkillä paperisilla kartoilla nyt ei vaan aina pysty paikallistamaan itseään riittävällä tarkkuudella jossain väylättömällä alueella, jossa on vaikka joku matalikko keskellä aavaa. Sitten pitää mennä jostain muualta, jos ei ole plotteria. Väylillä en itsekään katsele plotteria.
- Anonyymi
23+33 kirjoitti:
Oma pää on varmempi kuin sähköinen laite. Ainakin minulla, mutta ei välttämättä sulla.
plotteri on kokemukseni mukaan nykyään aina tarkka karttapohjan ja sijaintitiedon suhteen. ei tarvi paperikarttoja kuin varalta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
plotteri on kokemukseni mukaan nykyään aina tarkka karttapohjan ja sijaintitiedon suhteen. ei tarvi paperikarttoja kuin varalta.
Vanha aihe, mutta on se plotteri varmempi kuin paperikartan ja kipparin pään yhdistelmä. Jos se kippari syystä tai toisesta tilttaa, menee muulta miehistöltä pitkä tovi paikantamiseen kun plotterista sijainnin näkee sekunneissa. Useimmissa veneissä on nykyään useampi plotteri (kännykkä) eli varajärjestelmällekin löytyy monesti varajärjestelmän varajärjestelmä. Paperikartta on varsinkin nopeakulkuisessa veneessä ja avoveneessä vanha jäänne ja mukana pelkästään viranomaisvaatimuksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
plotteri on kokemukseni mukaan nykyään aina tarkka karttapohjan ja sijaintitiedon suhteen. ei tarvi paperikarttoja kuin varalta.
Paitsi merenkulun turvavälineet eivät ole aina karttaplotterin kertomassa paikassa, joten veneile vain hyvä näkyvyyden vallitessa tai tutka myös varusteeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi merenkulun turvavälineet eivät ole aina karttaplotterin kertomassa paikassa, joten veneile vain hyvä näkyvyyden vallitessa tai tutka myös varusteeksi.
No jos lähtee siitä omituisesta oletuksestasi, että merenkulun turvavälineet (mitähän ne muuten ovat) liikkuvat jotenkin niin miten paperikartta tietää sen paremmin kuin plotterin kartta? Plotterin karttapohja on se sama kuin on paperikartassakin ja ympäröivä merialue myös, joten eipä noiden merenkulun turvavälineiden suhteen juuri eroa tule. Sinällään samaa mieltä, että tutkalla näet, missä nuo mystiset merenkulun turvavälineet milloinkin liikkuvat. Mutta tutka ei näytä, missä matalikko on (ellei se näy pinnan yläpuolella). Eikä paperikarttaa tuijottamalla välttämättä huomaa viitan kadonneen mutta plotterista voit nähdä kulkevasi matalikkoon, vaikka viittaa ei näy. Plotteri kun näyttää sijaitisi karttapohjan suhteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387745Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381955Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1061004- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4889Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812