Pyörrytys

tiltu7

Vielä kyselen,että tiedättekö onko paniikkipyörrytys samanlainen kuin ns. oikeapyörrytys-eli kaataako? jos esim. saan tämän ehkä paniikkipyörrytystunteen niin jos voin olla välittämättä ja jatkan matkkaa niin lyyhistyykö silti? Olisko kokemuksia. hirveetä kun tätä tapahtuu vain ulkoillessa-ei kotona,ei kaupassa,ei ihmisjoukossa. kiitti tiedoista.

8

538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peiton alla suojassa

      Mulla se on semmoista heitehuimausta, että pysyn pystyssä kun pidän varani ja keskityn. Mulla tätä huimausta tulee esim. pyörätiellä kävellessä kirjastoon tai parkkipaikalla kauppaan, mutta ei rakennusten sisällä tai ei edes kassajonossa. Ihme juttu.

      Tämä oli aluksi niin pelottavaa, jotta mulla jopa otettiin tet-kuvat päivystyksessä, kun ei kukaan tiennyt mistä oli kyse. Ei kuvissa ollut mitään häikkää, joten neurologi kaatoi mulle käteen valiumeja ja sanoi, jotta paniikkihäiriö se on. Mua varmaan pelottaa ihmisten katseet ja epäilen, josko huomataan mun olevan ihan mieleltäni vinksahtanut. En tiedä, mutta kaupassa koen jo olevani turvassa. Ihme juttu.

    • ffaiij

      En osaa vastata sun kysymyksees koska vaikka kärsin paniikkikohtauksien aikana kamalista huimauksista, pyörtymisentunteesta ja -pelosta niin en oo ikinä elämässäni pyörtyny.
      Mua huimaa noissa kohtauksissa, mutta yritän aina keskittyä pysymään tajuissanu ja pystyssä, ja aina oon siin onnistunu. En tiiä.

    • paniiiiikkii

      Pari viikkoa sitten koin elämäni ekan täydellisen pyörtymisen, kaupan kassalla..
      kaikki kävi aivan varoittamatta, tuskanhiki nousi pintaan, sitten alkoi sumentua.. ja heräsin lattialta makaamasta - ihmisten kasvoja tuijottaen, joku piteli jalkojani koholla. Kävin lääkärissä, ei erityistä. Mutta nyt olen aivan kauhusta sekaisin, pelkään astua ulos ovesta, jos pyörryn uudestaan, ulkona, kaupassa.. Olen kärsinyt lähes koko ikäni, ja sitä on jo 45v ahdistuneisuushäiriöstä ym. varsinaisia paniikkikohtauksia en ole koskaan saanut, siis sellaisia millaisiksi ne kuvataan; toki monet kerrat on tullut itse jotain olotiloja nimitettyä "paniikeiksi" - mutta tämä pyörtyminen oli aivan jotain muuta!!
      Miten päästä nyt yli tästä pelko/ahdistuskierteestä, joka iski nyt todella täysillä päälle, vastaavaa en muista ihan heti koskaan kokeneeni, tämä lamaannuttaa täysin...Pelko siitä että menetän tajuntani uudelleen, noin täysin ennalta aavistamatta; en ollut tuossa kassatilanteessa mitenkään jännittynyt, ahdistunut, olin ihan ok. Joten sen takia tämä tapahtunut sai /saa minut nyt aivan sekaisin pelosta.
      Löytyykö vinkkejä, apua, miten päästä tästä nyt jotenkin yli... Kiitos!

    • darffi
    • Full bodied

      Miks tulee muutos?

      • darffi

        Huh ei tullukkaan muutosta! :D
        No siis kun jouduin koko viikonlopun oleen sellases valtavas tapahtumas mitä välttelen muutoin aina, koska niissä just saan paniikkikohtauksia. :D


    • Kuulkaas

      No mitä tässä nyt kannattaisi tehdä kun mulla on myös samanlaista, tulee ihan miten sattuu, pää on kuvattu ym ja ei vikaa. Paniikkia on ollut muutama vuosi sitten ja sain sen kuriin cipralexilla. nyt en ole syönyt pariin vuoteen mitään nappeja ja taas on enemmänkin jatkuvaa paniikkioloa kuin kohtauksia. Tämä tuntuu jo hyvin ahdistavalta ja en tuon epätodellisen ja huimaavan olon takia uskalla käydä missään. Pahoinvointia ja tykytyksiä ja paniikkia, kamalaa ! Kun ei tiedä edes mistä hakis apua, terkkarilääkäriin kun menee niin pitää tietää jo mikä on ja mitä tahtoo lääkkeeksi. Onko muita vaihtoehtoja?

    • Mailme

      En ole aivan pyörtynyt paniikin takia mutta olen kyllä kaatunut monesti. Pahin oli kun tipahdin polvilleni ja olisin siitäki kaatunut nurin jos en olisi voinut nojata mihinkään. Itsellä yleensä kohtauksessa sumenee silmissä niin etten näe mitään ja huimaa etten tiedä miten päin olen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      276
      19130
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      85
      3539
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2245
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1946
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1850
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1600
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1352
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1278
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      148
      1158
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe