Terhisail 375?

Harry

Ensi kesänä on tämän maakravun tarkoitus alkaa opetella jotain veneilyyn ja purjehdukseen liittyvää. Talven aikana aion hankkia pienen veneen ja opetella teoriaa.
Tutun mökillä oli joskus Terhisail 375 ja se oli mukavan tuntuinen. Mistähän sellaisen saisi? Hintaluokka?

13

11932

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bolitho

Itse ostin pari vuotta sitten semmoisen. Maksoi muistaakseni jotain 3000-4000 mk.
      Kunto oli ihan ok. Jotain naruja jouduin ostamaan ja purjeita vähän paikkailemaan.
      Todella hyvä ostos. Olin aikaisemmin purjehtinut isommilla veneillä ja kevytvene oli aikamoinen yllätys. Ei tarvitse olla kovakaan tuuli, kun purjehtiminen alkaa käydä liikunnasta.
      Nurin saatiin paatti jo toisella reissulla...
      Ainakin Keltaisessa pörssissä Terhisaileja on silloin tällöin myynnissä.

• Harry

Kiitos neuvoista.
        Minkähänlaisen trailerin tai muun systeemin tarvitsen? Asun Espoossa kerrostalossa eikä pihalla ole paikkaa veneelle. Voiko kuljetustrailerilla peruuttaa veneen veteen?
        Paljonko traileri ja jonkilainen veneen säilytyspaikka maksaa?

• Sir BB
        Harry kirjoitti:

Kiitos neuvoista.
        Minkähänlaisen trailerin tai muun systeemin tarvitsen? Asun Espoossa kerrostalossa eikä pihalla ole paikkaa veneelle. Voiko kuljetustrailerilla peruuttaa veneen veteen?

Tässä olisi harry terhi ja hyvä sellainen saimaalta myynnissä makeasta vedestä eli hyvässä kunnossa ! Ajattelin pärjääväni terhillä saimaan selillä mutta liian hurja vene minulle, ei voi mitään. Hinta 3216 euroa ! [email protected]

• Harry
        Sir BB kirjoitti:

Tässä olisi harry terhi ja hyvä sellainen saimaalta myynnissä makeasta vedestä eli hyvässä kunnossa ! Ajattelin pärjääväni terhillä saimaan selillä mutta liian hurja vene minulle, ei voi mitään. Hinta 3216 euroa ! [email protected]

Jos hoidat veneesi yhtä huonosti kuin itsesi edustamisen näillä foorumeilla niin en ottaisi terhiäsi edes ilmaiseksi, kiitos tarjouksestasi kumminkin ja hyvät kesän jatkot sinne saimaan selille....

• Bolitho
        Harry kirjoitti:

Kiitos neuvoista.

Koska olen pihi, minulla ei ole traileria vaan ihan tavallinen peräkärry.
        Laitojen ja veneen välissä pidän vanhoja auton renkaita (ilman vanteita). Vene on siis kärryssä oikein päin. Maston saa hyvin pehmustettua ja liinoilla köytettyä aisaan, eikä takaylityskään ole vielä laittoman puolella.
        Vene painaa n. 100 kg eli pitää olla vahva kaveri mukana, kun kuormaa tekee.
        Mikäli venettä on tarkoitus kuskailla enemmän traileri on kyllä ehdoton.
        Itse vien keväällä veneen rantaan ja haen syksyllä pois, niin tavallinen kärry saa kelvata. Etenkin kun matka on lyhyt.
        Onneksi sen jaksaa sentään vetää rannalle yksinkin.
        Siitä trailerin veteen peruuttamisesta olen kuullut juttuja, että pyörän laakerit tykkää huonoa merivedestä. En sitten tiedä. On nimittäin erittäin yleinen tapa laittaa vene vesille.
        Noista hinnoista en osaa sanoa mitään. Luulisin kuitenkin, että tallia kannattaa kysellä muualta kuin kiinteistövälittäjiltä. Voipi olla melkoisen kallis juttu.
        Trailereitahan taas on Keltainen pörssi tulvillaan.

• Harry
        Bolitho kirjoitti:

Koska olen pihi, minulla ei ole traileria vaan ihan tavallinen peräkärry.
        Laitojen ja veneen välissä pidän vanhoja auton renkaita (ilman vanteita). Vene on siis kärryssä oikein päin. Maston saa hyvin pehmustettua ja liinoilla köytettyä aisaan, eikä takaylityskään ole vielä laittoman puolella.
        Vene painaa n. 100 kg eli pitää olla vahva kaveri mukana, kun kuormaa tekee.
        Mikäli venettä on tarkoitus kuskailla enemmän traileri on kyllä ehdoton.
        Itse vien keväällä veneen rantaan ja haen syksyllä pois, niin tavallinen kärry saa kelvata. Etenkin kun matka on lyhyt.
        Onneksi sen jaksaa sentään vetää rannalle yksinkin.
        Siitä trailerin veteen peruuttamisesta olen kuullut juttuja, että pyörän laakerit tykkää huonoa merivedestä. En sitten tiedä. On nimittäin erittäin yleinen tapa laittaa vene vesille.
        Noista hinnoista en osaa sanoa mitään. Luulisin kuitenkin, että tallia kannattaa kysellä muualta kuin kiinteistövälittäjiltä. Voipi olla melkoisen kallis juttu.
        Trailereitahan taas on Keltainen pörssi tulvillaan.

mukavaa kun tulee asiallisia kommentteja.

• Harry

Minä olen "Harry", joka kirjoitin nuo kaksi ensimmäistä nimissäni kulkevaa viestiä. Nuo kaksi seuraavaa nimissäni olevaa eivät ole minun. Ei niissä mitään vikaa ole. olen kirjoittajan kanssa ihan samaa mieltä. Mutta olisi ehkä mukavaa käytää omaa toisista (saman keskustelun sisällä eroavaa) nimimerkkiä.
      Kiitos.

• Palisanteri

BB on Aiemmmissa kirjoituksissaan kateuttaan apinoinut tuota harryä airistolta ja melko varmasti jatkaa nyt saman sopan sekoittamista.

• Sir BB
        Palisanteri kirjoitti:

BB on Aiemmmissa kirjoituksissaan kateuttaan apinoinut tuota harryä airistolta ja melko varmasti jatkaa nyt saman sopan sekoittamista.

Miksi ryhdyt käyttämään useita nickejä?

• Harry
        Sir BB kirjoitti:

Miksi ryhdyt käyttämään useita nickejä?

Kirjoitin tälle palstalle ensimmäistä kertaa. Toivoin saavani asiallisia kommentteja.

• Ex-still purjehtija

Suosittelisin ennemmin Still 525 venettä, jossa on huomattavasti paremmat purjehdusominaisuudet, eikä kaadukkaan niin helposti. 5 vuotta veneelläni purjehdin, eikä kertaakaan kaatunut.(merellä ja vaihtelivassa keleissä)
      Kivaa oli !!!

• Anonyymi

Uskaltaako tollasta kippoa kokeilla? Navakasti tuulee ja järvellä ollaan, päivällä ukkosti. Viimehetken vinkkejä saa antaa?

• Anonyymi

Hyvin meni, lähinnä mietin mitä kautta väistän puomia ja vindex uupui niin tuulikulmaa oli paha seurata

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      146
      3157
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      108
      2583
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      51
      2571
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      240
      2238
    5. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      480
      1944
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      110
      1891
    7. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      252
      1865
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1704
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1627
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      24
      1492
    Aihe