Olen miettinyt että pitäisikö kysellä tätä paremminkin ulkomaisilta foorumeilta, mutta ajattelin ensin täältä. Jos joku tietää paremman paikan mistä kysellä tälaisia, olisin kiitollinen neuvoista.
Olen päälle kolmikymppinen omasta halustani lapseton nainen. Olen lapsirakas ja raskaus kokemuksena kiinnostaisi, mutta en ole koskaan halunnut omia, ainakaan itse kasvattaa. Olen aina ajatellut että jos joku homoystävistäni tarvitsisi apua, olisin valmis synnyttämään lapsen (ja jos lapsikuume yllättäisi, itselleni toisen tai kolmannen), mutta nykyisellään en tunne ketään joka olisi tässä tilanteessa ja minulta alkaa olla ns. aika loppumassa, ainakin ensisynnytystä ajatellen.
Haluaisin edelleen kuitenkin kokeilla ja rehellisesti sanottuna olen miettinyt myös korvausta vastaan synnyttämistä, kun sillä kuittaisi opintovelkaa mukavasti (ei laillista Suomessa, tiedän). Onko kenelläkään kokemusta sijaissynnyttämisestä vaikkei ole omia lapsia, tai sijaissynnyttäjistä joilla ei ole omia lapsia? Miten kaikki olisi helpointa toteuttaa?
Lapseton nainen sijaissynnyttäjäksi?
6
263
Vastaukset
- Mriaha
Toivottavasti tulee laki joka sallisi sijaisynnytyksen. Ihanaa kuulla että sinunlaisia naisia on olemassa.
Itse on luultavasti pysty koskaan kantamaan toista lasta. Haaveilen sijaissynnyttäjän avusta, mutta en tiedä tulisiko se koskaan olemaan mahdollista lain puitteissa, sekä taloudellisesti.
IVF-hoidot ovat kalliita, ja ymmärrettävästi sijaiskantaja haluaa taloudellista korvausta. Tuotahan ei voi toteuttaa ilman IVF:ää josta biologisilta vanhemmilta otetaan siittiöt ja munasolut ja siirretään kantajaan, joten tällähetkellä ei ole mahdollista toteuttaa tasan mitenkään (kun sitä myös viestissäsi kysyit).
Toivotaan parasta lain muuttumiseksi!- ap.
Nykyinen laki on ihan älytön. Olisi järkevämpää jos sekä tulevat vanhemmat että sijaissynnyttäjä löytyisivät virallisia teitä, kävisivät vaikka samat testit ja muut kuin adoptiolapsia haluavat. Olisi se tälläkin puolella kiva tietää että lapsi oikeasti tulee hyvään perheeseen.
Oon lukenut että jotkut käyvät Venäjällä tekemessä sen, mutta sellainen tietysti kysyy varoja. Toinen mahdollisuushan on käyttää sijaissynnyttäjän munasoluja jos pariskunnan miehen siittiöt kelpaavat.
Toivotaan parasta tosiaan!
- siiinäkin vouhottaja
Maapallolla on jo tarpeeksi lapsia puutteessa: ilman vanhempia, perustoimeentuloa ja koulutusta. Unohda moiset hölmöilyt!
- miksi sen pitää olla
ns.laittomasti maailman lapsiaon tullut ja tulee olemaan.
monellakohan on sopimus jonkun perheen kanssa,että synnytyksen jälkeen lapsi adoptoidaan heille?voisin veikata muutamia...- ap.
Arvaisin samoin. Onnistuu hyvin jos lapsen biologinen isä on pariskunnan mies.
Ennen varsinkin oli tavallista antaa lapsia lapsettomille kasvatettavaksi, nykyisin tuntuu että äitiydestä ja äiti-lapsi-suhteesta on tullut niin pyhää että kaikkea paheksutaan, jopa äitejä jotka antavat kasvatusvastuun isälle. Ikään kuin muut eivät pystyisi lasta kasvattamaan (jopa paremmin) kuin biologinen äiti.
Älä tee mitään noin kauheaa. Jos saat lapsen miehen kanssa, mies on lapsen isä ja sinä olet lapsen äiti ja juuri teidän velvollisuutenne on pitää lapsesta huolta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328477Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4364224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61985Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571143Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57712Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68686Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.31681- 38636
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36627