Lapseton nainen sijaissynnyttäjäksi?

yksi kiinnostunut

Olen miettinyt että pitäisikö kysellä tätä paremminkin ulkomaisilta foorumeilta, mutta ajattelin ensin täältä. Jos joku tietää paremman paikan mistä kysellä tälaisia, olisin kiitollinen neuvoista.

Olen päälle kolmikymppinen omasta halustani lapseton nainen. Olen lapsirakas ja raskaus kokemuksena kiinnostaisi, mutta en ole koskaan halunnut omia, ainakaan itse kasvattaa. Olen aina ajatellut että jos joku homoystävistäni tarvitsisi apua, olisin valmis synnyttämään lapsen (ja jos lapsikuume yllättäisi, itselleni toisen tai kolmannen), mutta nykyisellään en tunne ketään joka olisi tässä tilanteessa ja minulta alkaa olla ns. aika loppumassa, ainakin ensisynnytystä ajatellen.

Haluaisin edelleen kuitenkin kokeilla ja rehellisesti sanottuna olen miettinyt myös korvausta vastaan synnyttämistä, kun sillä kuittaisi opintovelkaa mukavasti (ei laillista Suomessa, tiedän). Onko kenelläkään kokemusta sijaissynnyttämisestä vaikkei ole omia lapsia, tai sijaissynnyttäjistä joilla ei ole omia lapsia? Miten kaikki olisi helpointa toteuttaa?

6

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mriaha

      Toivottavasti tulee laki joka sallisi sijaisynnytyksen. Ihanaa kuulla että sinunlaisia naisia on olemassa.

      Itse on luultavasti pysty koskaan kantamaan toista lasta. Haaveilen sijaissynnyttäjän avusta, mutta en tiedä tulisiko se koskaan olemaan mahdollista lain puitteissa, sekä taloudellisesti.
      IVF-hoidot ovat kalliita, ja ymmärrettävästi sijaiskantaja haluaa taloudellista korvausta. Tuotahan ei voi toteuttaa ilman IVF:ää josta biologisilta vanhemmilta otetaan siittiöt ja munasolut ja siirretään kantajaan, joten tällähetkellä ei ole mahdollista toteuttaa tasan mitenkään (kun sitä myös viestissäsi kysyit).

      Toivotaan parasta lain muuttumiseksi!

      • ap.

        Nykyinen laki on ihan älytön. Olisi järkevämpää jos sekä tulevat vanhemmat että sijaissynnyttäjä löytyisivät virallisia teitä, kävisivät vaikka samat testit ja muut kuin adoptiolapsia haluavat. Olisi se tälläkin puolella kiva tietää että lapsi oikeasti tulee hyvään perheeseen.

        Oon lukenut että jotkut käyvät Venäjällä tekemessä sen, mutta sellainen tietysti kysyy varoja. Toinen mahdollisuushan on käyttää sijaissynnyttäjän munasoluja jos pariskunnan miehen siittiöt kelpaavat.

        Toivotaan parasta tosiaan!


    • siiinäkin vouhottaja

      Maapallolla on jo tarpeeksi lapsia puutteessa: ilman vanhempia, perustoimeentuloa ja koulutusta. Unohda moiset hölmöilyt!

    • miksi sen pitää olla

      ns.laittomasti maailman lapsiaon tullut ja tulee olemaan.

      monellakohan on sopimus jonkun perheen kanssa,että synnytyksen jälkeen lapsi adoptoidaan heille?voisin veikata muutamia...

      • ap.

        Arvaisin samoin. Onnistuu hyvin jos lapsen biologinen isä on pariskunnan mies.

        Ennen varsinkin oli tavallista antaa lapsia lapsettomille kasvatettavaksi, nykyisin tuntuu että äitiydestä ja äiti-lapsi-suhteesta on tullut niin pyhää että kaikkea paheksutaan, jopa äitejä jotka antavat kasvatusvastuun isälle. Ikään kuin muut eivät pystyisi lasta kasvattamaan (jopa paremmin) kuin biologinen äiti.


    • Älä tee mitään noin kauheaa. Jos saat lapsen miehen kanssa, mies on lapsen isä ja sinä olet lapsen äiti ja juuri teidän velvollisuutenne on pitää lapsesta huolta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6806
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2686
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      83
      1952
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe