1.
Oi Herra, luoksein jää, jo ilta on,
ja kadonnut on valo auringon.
Ken muu mua murheissani lohduttais,
kelt' turvan hädässänsä sielu sais.
2.
Päiväni rientää kohti loppuaan,
on ilo maallinen kuin varjo vaan.
Ei ole täällä mitään pysyvää,
vain sinä, Herra, sinä luoksein jää.
3.
Sä pahan väijytykset turhiks teet,
sä tuskat liennät, kuivaat kyyneleet.
Miss' on nyt, kuolema, sun voittosi,
kun Herra Jeesus, olet kilpeni.
4.
Sun, Herra, ristisi mua valaiskoon,
kun tieni painuu kuolon laaksohon.
Sen valon tieltä varjot häviää.
Eläissä, kuollessa sä luoksein jää.
Henry Francis Lyte 1847. Suom. Rauhansäveliä 1894, Martti Ruuth 1903. Virsikirjaan 1938.
Oi Herra, luoksein jää,
6
618
Vastaukset
On eräs kauneimpia virsiä maailmassa.
- Herra lohduttaa´
Olen laulanut tämän niin, niin monessa hautajaisessa. Äitini esimerkiksi, hän toivoi juuri tätä ja opettikin tämän minulle.
- hellari....
Tämä on jo melkein jo perinne eräässä veteraaneille tarkoitetussa laitoksessa, jossa me helluntailaiset käymme pitämässä iltahartauksen kahden viikon välein. Tätä loppuvirtenä toivonut henkilö kyllä kuoli äskettäin, mutta kyllä virsi edelleenkin pysyy vakiolaulunamme.
- niin ihana !
Iki-ihana virsi,sävel ja sanat niin koskettavat ja mukaansa tempaavia,sanat suoraa rukousta.
- Herra vapauttaa
Smack!´
- Kiitosten kera!
Laulut on Luojan lahja.
Minulla oli vaikea päivä tiedossa, ja menin rukouskokoukseen.
Mennessäni rukoilin: Herra, sä näet että huominen pelottaa mua! Anna Sana johon tarttua.
Ihan hyvä sana oli, ilmestyskirjasta, ja rukoukset ok, vaikkei mitään profetaalisuutta ollutkaan. Totesin mielessäni, että kun kerran Sana on Raamatussa annettu: älkää mistään murehtiko, niin mitäs sitä nyt pyytää erikseen, tartun sitten siihen.
Loppulauluksi laulettiin:
Huomispäivää en pelkää,
Katson yksin Kristukseen,
Hän on turva ikuinen,
Huolet vaihtuu kiitokseen!
Herraa ylistää tahdon, Herraa ainoastaan,
Kuuli heikon huudon,
Riensi auttamaan!
Soi mielessäni koko illan, ja aamun ja töissä.
Kaikki mitä pelkäsin, kääntyi kiitokseksi:)
Herra on uskollinen, ja NIIIN ihana!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75693
- 50587
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381