Lähde:
http://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/2013041916922444_rb.shtml
Turun yliopistossa tehdyn väitöstutkimuksen mukaan se lisää lasten ja nuorten psykiatrista sairastuvuutta. Huolestuttavaa on myös tieto tavan yleisyydestä Suomessa. Vaikka tietoisuus tupakoinnin terveyshaitoista on lisääntynyt, on raskaudenaikainen tupakointi pysynyt samalla tasolla viimeiset 20 vuotta: 15 prosenttia raskaana olevista suomalaisnaisista polttaa. Muissa Pohjoismaissa raskaudenaikainen tupakointi on samaan aikaan puolittunut.
Erityisen yleistä tupakointi on raskaana olevilla teini-ikäisillä. Heistä joka toinen polttaa. Ruotsissa näin tekee vain joka neljäs.
- Huolestuttavinta oli, että tupakointi raskausaikana teini-ikäisillä on yleistynyt viime vuosina Suomessa, kertoo aihetta tutkinut lääketieteen lisensiaatti Mikael Ekbland yliopiston väitöstiedotteessa.
Ja sitten faktaa...
4
127
Vastaukset
- terryberry
Ei siinä lukenut, että kaikki polttaa.
- Miesope
Puolet on aikamoisen paljon.
Teinitytöt eivät siis missään tapauksessa tee aborttia, koska se on murha, MUTTA he eivät siis kuitenkaan ole huolestuneita siitä, mitä seurauksia tupakoinnista sille kehittymässä olevalle lapselle on?
Todellisuushan on valitettavasti se, että enin osa raskaaksi teineinä tulevista tyttösistä ja heidän lökäpöksyisistä "miehistään" ei edusta penaalin terävimpiä kyniä.
Erot tämän päivän lasten ja teinien välillä ovat hirmuiset. Se fiksuin ja osaavin osa teineistä on jossakin vallan muualla kuin perustelemassa raskauttaan tai vauvakuumettaan täällä. - terryberry
Miesope kirjoitti:
Puolet on aikamoisen paljon.
Teinitytöt eivät siis missään tapauksessa tee aborttia, koska se on murha, MUTTA he eivät siis kuitenkaan ole huolestuneita siitä, mitä seurauksia tupakoinnista sille kehittymässä olevalle lapselle on?
Todellisuushan on valitettavasti se, että enin osa raskaaksi teineinä tulevista tyttösistä ja heidän lökäpöksyisistä "miehistään" ei edusta penaalin terävimpiä kyniä.
Erot tämän päivän lasten ja teinien välillä ovat hirmuiset. Se fiksuin ja osaavin osa teineistä on jossakin vallan muualla kuin perustelemassa raskauttaan tai vauvakuumettaan täällä.No mä en oo koskaan polttanut. Eikä kiinnosta toisten polttamiset.
Onko ne fiksut opettajat täällä perustelemassa? Jos fiksut teinit eivät ole täällä.
Aika erikoista. - outoa on
terryberry kirjoitti:
No mä en oo koskaan polttanut. Eikä kiinnosta toisten polttamiset.
Onko ne fiksut opettajat täällä perustelemassa? Jos fiksut teinit eivät ole täällä.
Aika erikoista.Joku miinustaa sille, ettei yks teiniäiti ole koskaan polttanut.
Pitäisikö miinustajan mielestä tuonkin polttaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338586Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5368824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72203Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1611203Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17846Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40764Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57752Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68716- 46715
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36647