Visa-laskun maksu etukäteen

Ansku231

Minulla on Visa-kortissani minimilyhennyksenä 100% eli maksan aina laskun tullessa kaiken kerralla. Tässä kuussa ostin erään kalliin tuotteen sukulaiselleni, jolla ei ole omaa luottokorttia. Tämän lisäksi kortilla on ostettu muutama tuote itselleni.

Sukulaiseni maksoi minulle äsken hänelle ostetun tuotteen hinnan. Voinko siirtää nuo rahat etukäteen luottokunnalle vanhojen laskujen viitenumeroa käyttäen vaikka minimilyhennys on 100%? Haluaisin siis maksaa vain sukulaiseni ostoksen ja omani vasta sitten, kun lasku tulee. Tämä siksi, etten vahingossa käytä noita sukulaiseni antamia rahoja muuhun loppukuun aikana.

28

16192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9+6

      Onnistuu ainakin Nordealla

    • siete711

      Etukäteislyhennys todella onnistuu ainakin Nordeassa ja Osuuspankissa. Miksei muissakin. Kannattaa silti varmistaa omasta pankista.

    • sdfösdfmsdöl

      Kokemusta vain OP:stä, mutta voit maksaa ennen eräpäivää. Viitenumero taitaa olla sama koko ajan, tarkista vaikka vanhoista laskuista.

    • velaton pitkään

      Tiedän, että Nordea rahoitus ja Op-kotirahoitus on omilla tapaansa tehnyt vakituiset maksutunnisteet, eli nordealla viitenumero ja opssa tilinumero on velkatilikohtainen.

      Sillon se on mahdollista....

    • Onnistuuhan se

      Se minimilyhennys tarkoittaa pienintä määrää mikä pitää eräpäivänä lyhentää, muina aikoina voi lyhentää pienempiäkin osia velasta.

    • Ansku231

      Kiitos vastauksista! Pistänpä siis rahat menemään.

      • Helppo homma

        Tosiaan, tuo onnistuu kaikkien pankkien Visa-korttien kanssa. Se tilinumerohan on aina sama, ja useimmiten viitenumerokin on sama. Voit ajatella sitä Visa-korttia ikäänkuin yhtenä omana pankkitilinäsi. Voit siis siirtää sinne rahaa milloin tahansa.

        Tämä "pankkitili" voi sitten olla joko miinuksella tai plussalla.

        Itse teen niin että ennen matkoja siirrän Visa-tilille kolme-neljä tuhattakin ylimääräistä. Näin saldo on reippaasti plussan puolella ja olen jo ikäänkuin etukäteen maksanut kaikki reissun kulut. Minusta se on mukavampaa kuin maksaa jälkikäteen kun reissu on jo ohi.


      • velaton pitkään
        Helppo homma kirjoitti:

        Tosiaan, tuo onnistuu kaikkien pankkien Visa-korttien kanssa. Se tilinumerohan on aina sama, ja useimmiten viitenumerokin on sama. Voit ajatella sitä Visa-korttia ikäänkuin yhtenä omana pankkitilinäsi. Voit siis siirtää sinne rahaa milloin tahansa.

        Tämä "pankkitili" voi sitten olla joko miinuksella tai plussalla.

        Itse teen niin että ennen matkoja siirrän Visa-tilille kolme-neljä tuhattakin ylimääräistä. Näin saldo on reippaasti plussan puolella ja olen jo ikäänkuin etukäteen maksanut kaikki reissun kulut. Minusta se on mukavampaa kuin maksaa jälkikäteen kun reissu on jo ohi.

        Meinasin sanoa, että luottokorttia ei voi pitää mitenkään pankkitilinä, sillä luottotili ei ole omaa rahaa. Mutta tuo ulkomaan matka ja verkkomaksaminen on kyllä asia joka puoltaa korttia.

        Mutta säästän mielummin muuten tilille


      • Helppo homma
        velaton pitkään kirjoitti:

        Meinasin sanoa, että luottokorttia ei voi pitää mitenkään pankkitilinä, sillä luottotili ei ole omaa rahaa. Mutta tuo ulkomaan matka ja verkkomaksaminen on kyllä asia joka puoltaa korttia.

        Mutta säästän mielummin muuten tilille

        Tarkoitin tuolla, että Visa-korttia ja siihen littyvää tiliä voi pitää ikään kuin pankkitilinä sitä, että sinne voi siirtää rahaa koska hyvänsä haluaa, eikä ainoastaan kerran kuussa kun Visa-lasku tulee.

        Jos tilillä on vaikkapa kolme tuhatta euroa plussaa, niin onhan se silloin omaa rahaa.

        Pankkitilien korot ovat niin surkeat (jos korkoa saa yhtään) että korkojen menetys on aivan minimaalinen, vaikka maksaisikin korottomalle Visa-tilille etukäteen, sen sijaan että pitää rahat omalla tilillään.


    • velaton pitkään

      Kaksi asiaa mitä mä en ymmärrä.

      MIKSI SITÄ RAHAA PITÄÄ KASATA LUOTTOKORTIN KREDITTIIN, KUN SITÄ VOI LAITTAA AIVAN TAVALLISEN PANKKITILIN DEBITTIIN, KUN AVAA ITSELLEEN VARATILIN JA PITÄÄ KIRJANPITOA SIITÄ MITEN KULUTTAA JA SUUNNITTELEE KULUTTAMISTAAN JA RAHANKÄÄYTTÖÄ.

      TOINEN ASIA MITÄ OLEN IHMETELLYT TUON KORTTIPELLEILYN KANSSA On SE; ETTÄ JONKUN MUUTAMAN SATASEN OSTON KANSSA PELATAAN KORTILLA JA SIT JOKU 300 EURON PESUKONE LUOTOLLA ANTAA KYMMENKERTAISEN LUOTTOTILIN. KUN ASIAKAS OSAA OIKEE FIILATA, NIIN KIERTÄÄ USEAMMAN KAUPPAN LUOTTOKORTTIMYÖNTÄJÄN, NIIN NIITÄ MONEN TONNIN LUOTTOKORTTEJA ON SITTEN PUSSI TÄYNNÄ, JA NIILLÄ OSTETAAN SITTEN RUOKAKAUPASTA RUOKAKIN....

      OTETAAN ESIMERKKI. JOS VAIKKA TARVITAAN UUSI LAITE JONKA HINTA ON JOTAIN 500E, NIIN SE VAAN KERÄTÄÄN 50 EURON KUUKAUSIERISSÄ KASAAN. SEN VOI TEHDÄ VAIKKA SILLEEN, ETTÄ LAITTAA "SUKKAAN" VÄHINTÄÄN 50 EUROA 6-8 KK AIKANA JA SOPIVASSA TILANTEESSA SITTEN KUITTAA 2.3 KUUKAUDEN LOPPUERÄN KERRALLA JA SAA SEN LAITTEEN KÄTEISELLÄ.

      MÄ EN OIKEE TAJUA, ETTÄ LUOTTOKORTILLA SAA JOTAIN ETUA, KUN KYSE ON SIITÄ, ETTÄ LUOTTOAIKA ON PIDEMPI KUIN KUIN HANKINNAN TODELLINEN KÄYTTÖAIKA.... JOKU PESUKONE ON VAIHTOKUNNOSSA JO ENNEN KUIN SITÄ ON EDES MAKSETTU LOPPUUN.

      AMERIIKKALAINEN IDEALISMI, JOSSA LUOTTOKORTTI ON KELPOISUUSTODISTUS IHMISEN ARVOSTA... ON MIELESTÄNI out.

      ja nyt capsit pois päältä...... ap.lle, että velka on veli ja velipuoli maksettaessa.

      vituttaa oikeesti tää ihmisten järkiajattelu.... Käydääs kattoo sit lopuksi kuka sen naapurin uuden auton omistaa, kun sen postiluukussa lukee jotain muuta kuin siellä auton rekisteriotteessa.

      • Panu ö

        Siksi sitä rahaa siirretään luottokortin kredittiin jotta luottoraja ei täyty ulkomaanmatkalla.

        Ei kuule neropatti auta pitää tavallisella pankkitilillä rahoja kun olet reissussa.


      • Et tainnu ymmärtää

        Alkuperäinen kirjoittajahan maksaa aina luottokorttimaksun kerralla, eli luottokortti vain maksuaikakorttina. Tällöin saa 1-2 kuukautta maksuaikaa, mutta ei maksa euroakaan korkoa (korko alkaa juosta vasta sen jälkeen, jos ei maksua maksa kerralla), eli en pitäisi tuota edes varsinaisena velkana. Oikeastaan monet käyttävät luottokorttia lähes kaikkeen jo sen takia, että silloin tulee näppärästi erittely laskun mukana. Kyse onkin siitä, että luottokortti on aivan järkevä, jos sitä vain käyttää oikein. Et taida tajuta, miten luottokorttia voidaan käyttää, etkä muutenkaan tuntunut edes lukeneen alkuperäistä viestiä...


    • 651465814564

      > Kaksi asiaa mitä mä en ymmärrä.

      Taitaa olla muutama muukin asia jota et ymmärrä.

      Ei luottokortit ole persaukiselle. Mieti sitäkin.

    • tasamaan tallaaja

      entäpä jos esim. pesukone hajoaa, eikä oo sitä käteistä yhtäkkiä ostaa sitä pesukonetta?? ei sitä auta sukan varteen laitella ja odotella niitä kuukausia että pesueelleen pyykit saa pestyä.. haloo. Luottokortti on ihan kätevä kapistus olla olemassa, kuhan sitä osaa järkevästi käyttää.. Taitaapa itselläkin Visa kesän aikaan vinkua melko hyvin ku lomarahat tulee vasta loman jälkeen.. Joten hyväpä siis että kortti on olemassa!! =)

      • rahaa tallessa

        Itselläni on koko ajan vähintään kolmen kuukauden tulojen verran rahaa säästössä, joten pystyn maksamaan tuollaisen pikkusumman kerralla turvautumatta luottoon (pyykkikoneet ovat kuitenkin suhteellisen halpoja). Voin toki käyttää luottokorttia, mutta maksun maksan aina kerralla. Jos pyykkikone hajoaa, voi toki maksaa uuden koneen luottokortilla, mutta laskun kannattaa maksaa heti, eikä jättää sitä luoton puolelle.


      • sdfösdfmsdöl

        Ajatuksena on, että sinne sukanvarteen säästetään etukäteen rahaa koko ajan, säännöllisesti. Ja kun sitten se yllättävä rahanmeno iskee, tilillä on jo se pesukoneen hinta. Säästäminen onnistuu, kun joka kuukausi siirtää ensin säästöön rahaa ja käyttää vasta sen lopun kulutukseen. Olen säästänyt näin vuosikausia ja mulla on se pahanpäivänvara tilillä. Että haloo vaan sinnekin päin.

        Sen sijaan, että kuluttaisit lomarahat etukäteen, tee niistä alkupesämuna säästötilillesi. Miksi ihmeessä loma-aikana pitäisi kuluttaa rahaa enemmän kuin muuna aikana? Olen pääsääntöisesti laittanut omat lomarahani asuntolainan ylimääräisiin lyhennyksiin.

        Ja mulla on se luottokorttikin, ei sen puoleen. En vaan juurikaan käytä sitä.


      • Kekkonen
        sdfösdfmsdöl kirjoitti:

        Ajatuksena on, että sinne sukanvarteen säästetään etukäteen rahaa koko ajan, säännöllisesti. Ja kun sitten se yllättävä rahanmeno iskee, tilillä on jo se pesukoneen hinta. Säästäminen onnistuu, kun joka kuukausi siirtää ensin säästöön rahaa ja käyttää vasta sen lopun kulutukseen. Olen säästänyt näin vuosikausia ja mulla on se pahanpäivänvara tilillä. Että haloo vaan sinnekin päin.

        Sen sijaan, että kuluttaisit lomarahat etukäteen, tee niistä alkupesämuna säästötilillesi. Miksi ihmeessä loma-aikana pitäisi kuluttaa rahaa enemmän kuin muuna aikana? Olen pääsääntöisesti laittanut omat lomarahani asuntolainan ylimääräisiin lyhennyksiin.

        Ja mulla on se luottokorttikin, ei sen puoleen. En vaan juurikaan käytä sitä.

        sdfösdfmsdö, olet kyllä hukassa kuin lumiukko ja sen lisäksi köyhäkin. Luottokortti on nimenomaan varakkaiden ja tosi köyhien kortti. Sinä sen sijaan olet onneksesi vain köyhä etkä siten koe luottokorttia omaksesi.


    • Uin rahassa

      Luottokortti on väline paremmille kansalaisille. Tällöin heillä on mahdollisuus lainata luottokorttiyhtiöltä lähes korottomasti rahaa, jos maksavat laskun ajallaan takaisin. Persaukiset jättävät kortille lainaa ja maksavat siitä kovaa korkoa, joka on tosin pienempi kuin kulutusluotoissa. Luottokortin kuukausimaksulla kompensoidaan sitä, että raha nyt on arvokkaampi kuin raha kuukauden päästä.

      • 8+5

        Ulkomaisissa nettiostoksissa luottokortti on käytännössä pakollinen. Moneen paikkaan ei muu maksumuoto käy. Lisäksi luottokortti turvaa rahojen takaisin saannin, jos tavara ei saavu tai ei ole asiallisessa kunnossa.

        Itse käytän luottokorttia lähinnä nettiostoksiin. Kivijaloista teen ostokset debitillä. Aina maksan koko luottokorttivelan eräpäivänä. Joskus voin maksaa esimerkiksi 1000 euroa jo etukäteen ylimääräistä, jos on kalliimpia nettiostoksia, jotta luottokortille jää käyttövaraa tarpeeksi.

        Siinä ei ole mitään järkeä, että ei maksa koko saldoa eräpäivänä. Joutuu maksamaan kovaa korkoa maksamattomasta osasta. Ainoa järkevä tapa on käyttää korttia maksuaikakorttina ja maksaa eräpäivänä koko saldo pois. En suosittele luottokorttia ollenkaan niille, joilla ei ole pankkitilillä sen verran, että pystyy maksamaan kaiken pois vaikka heti.

        Noista nettiostoksista vielä. Paypalin käyttö on yleensä järkevää, jos ostopaikka hyväksyy sen. Luottokortin pitäminen Paypalin takana on mielekästä. Antaa vielä lisäturvan Paypalin takana.


      • faktoja
        8+5 kirjoitti:

        Ulkomaisissa nettiostoksissa luottokortti on käytännössä pakollinen. Moneen paikkaan ei muu maksumuoto käy. Lisäksi luottokortti turvaa rahojen takaisin saannin, jos tavara ei saavu tai ei ole asiallisessa kunnossa.

        Itse käytän luottokorttia lähinnä nettiostoksiin. Kivijaloista teen ostokset debitillä. Aina maksan koko luottokorttivelan eräpäivänä. Joskus voin maksaa esimerkiksi 1000 euroa jo etukäteen ylimääräistä, jos on kalliimpia nettiostoksia, jotta luottokortille jää käyttövaraa tarpeeksi.

        Siinä ei ole mitään järkeä, että ei maksa koko saldoa eräpäivänä. Joutuu maksamaan kovaa korkoa maksamattomasta osasta. Ainoa järkevä tapa on käyttää korttia maksuaikakorttina ja maksaa eräpäivänä koko saldo pois. En suosittele luottokorttia ollenkaan niille, joilla ei ole pankkitilillä sen verran, että pystyy maksamaan kaiken pois vaikka heti.

        Noista nettiostoksista vielä. Paypalin käyttö on yleensä järkevää, jos ostopaikka hyväksyy sen. Luottokortin pitäminen Paypalin takana on mielekästä. Antaa vielä lisäturvan Paypalin takana.

        Mitään pakkoa käyttää luottokorttia nettiostoksiin ei ole. Esim. visa electron toimii hyvin. Toki luottokortissa on etuna, että luottokunta turvaa jos kortilta viedään rahaa kun taas esim. visa electronilla menee omasta pussista.


      • kliuj
        faktoja kirjoitti:

        Mitään pakkoa käyttää luottokorttia nettiostoksiin ei ole. Esim. visa electron toimii hyvin. Toki luottokortissa on etuna, että luottokunta turvaa jos kortilta viedään rahaa kun taas esim. visa electronilla menee omasta pussista.

        Tuo onkin vahva syy maksaa luottokortilla. Ulkomailta, varsinkin EU:n ulkopuolelta, voi muuten olla käytännössä mahdoton saada rahansa takaisin ongelmatapauksissa.


    • Korttimaksaja

      "Ulkomailta, varsinkin EU:n ulkopuolelta, voi muuten olla käytännössä mahdoton saada rahansa takaisin ongelmatapauksissa."

      Puhut järkeä! Itse en kerran saanut lainkaan USA:sta tilaamaani tavaraa parista kyselystä huolimatta. Firman tietokoneliikenne oli mennyt sekaisin. Lopulta soitin Luottokuntaan ja heidän ohjeidensa mukaisesti lähetin Luottokunnalle kirjeessä tulosteet käymästäni sähköpostiliikenteestä. Maksua ei velotettu tililtäni.

      Aivan pikkusummia lukuun ottamatta maksan kaiken Mastercardilla. Näin takaan rahojen takaisin saannin paljon reissaavana konkurssitapauksissa. Konkurssiin menneitä firmoja, joita olen käyttänyt: Y-matkat, Turun matkatoimisto, Air Finland, Flying Finn, Spantax, Aviaco ja Spanair.

      Tililläni on aina tarpeeksi rahaa viiden vuoden luottokorttimaksujen hoitamiseen.

    • Jaxxe

      Mutta entäs jos ulkomaanmatkaa varten on laittanut rahaa ylimääräistä Visalle ja ei tarvikaan sitä, saako sen siirrettyä verkkopankissa sieltä pois? ...Vai pitääkö se "kuluttaa" sieltä Visalla?

    • luotto1

      Voihan luottokortilta siirtää sen rahan pois, mutta rahansiirto maksaakin sitten. Visalla se on 2% 2e siirettävästä summasta eli esim. 1000e siirrosta se maksaakin sulle 1022e.

      • 5+8

        Joskus on luottotili mennyt siitäkin syystä plussalle, että kauppa on peruuntunut ja on saanut hyvityksen luottokorttitilille. On ollut plussalla vielä luottokorttilaskun maksupäivänäkin. Luottokunta olisi ollut valmis siirtämään summan pankkitililleni. Annoin kuitenkin olla, koska tiesin, että seuraavan kuukauden aikana menee se ja enemmänkin.

        Joskus kun on ollut harvinaisen paljon käyttöä luottokortille. olen siirtänyt luottotilille ekstraa esimerkiksi 1000 euroa. Näin saa estettyä luottorajan ylittymisen.


    • näin meillä

      Itse pidin kahta Nordean korttia (MC ja Visa) aina miltei tapissa.ja saatoin maksaa luottoa pois 10-20 kertaa kuukaudessa, joskus jopa 3 kertaa päivässä, eli aina kun tuli tarvetta nettishoppailulle. Ei ne sitä koskaan ihmetellyt.

    • Uliuliopistohomo

      Kuinka onnistun käytännössä siirtämään rahaa luottokortin tililleni. Pitäis noin 600e heittää sinne.

      En ole siis saanut vielä ensimmäistäkään laskua, koska avasin kortin vasta nyt : )

    • Mitä_hyötyä

      Huomaa ketjusta että ihmisillä ei ole oikein käsitystä miten hyödynnetään luottokortteja.
      Itse olen maksellut visalla . 10 vuotta ja aina maksanut koko summan pois, eli en käytä koskaan korollista luottoa.
      Visa kortissa on vakuutus ostoksiin, esim. jos telkkari sattuu kuljetuksen aikana rikkoutumaan niin tuo visan vakuutus korvaa sen, sama juttu jos asentaessa telkkari vaikka kaatuu ja rikkoutuu.
      Käyn myös monesti länsinaapurissamme, siellävoi maksaa euroilla tai pankkikortilla mutta silloin pätee kaupan oma vaihtokurssi joka on huononmpi kuin visan vaihtokurssi.

      Kun maksaa "luoton" heti pois kyseessä ei ole varsinaisesti velka vaan pitempi maksuaika.
      Luottokorttia ei kannata missään nimessä käyttää velaksi elämiseen, kortilla ostetaan vain ja ainostaan sitä mihin on varaa.

      Ja pesukoneen ostajalle, kun pesukone hajoaa ja rahasta on uupelo niin ei kannata ostaa sitä kalleinta luotolla.
      Korttia voi käyttää mutta vain ja ainostaan sen verran minkä voi sen kk aikana säästää mitä saa maksuaikaa.

      Vanha sanonta että raha tulee rahan luo pitää paikkaansa, ne jotka eivät saa euroakaan säästöön niin eihän raha heidän luo tule.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe