Nyt on hyvät neuvot tosi tarpeen! Olin puoltoistatuntia yhteydessä DNA:n asiakaspalveluun, mutta eivät osanneet auttaa.
Sain siis uuden DNA-mokkulan vanhan tilalle. Vaihdoin sim-kortin ja asensin mokkulan. Kaikki vaikutti hyvältä, oikeat valot paloi mikkulassa ja yhteys muodostui, mutta internettiin ei pääse. Selaimet eivät avaudu ja verkkoyhteyskuvakkeen päällä (näytön alakulmassa) on keltainen huutomerkki = siis ongelmia on. Windowsin vianmääritys kertoo: "Tietokoneesi vaikuttaa olevan määritetty oikein, mutta laite tai resurssi (DNS-palvelin) ei vastaa."
Olen yrittänyt löytää netistä vastausta pulmaan, mutta ei ole onnistunut. Joku puhui jostain väärästä ip-osoitteista ja toisaalla ehdotettiin, että virustorjuntaohjelma saattaa olla syynä.
Jos en täältä viisaita ohjeita saa, niin ainoa keinoni on odotella maanantaihin ja mennä pyytämään läppärin kera DNA-kauppaan apua. Sinänsä kyllä näyttäisi siltä, että uusi mokkula kyllä toimii, mutta joku estää yhteyden. Jossain asetuksissa on varmaan jotain pilessä. Kun vaan tietäis.
Tietokoneesi vaikuttaa olevan määritetty oikein, mutta laite...
27
2616
Vastaukset
Poistitko vanhan mokkulan ohjelmiston ennen uuden asennusta?
- tietsikkatunari
Sen poistin asiakaspalvelun opastuksella ja sen jälkeen piti ihan varmasti homman toimia, mutta eipä auttanut mitään.
- DNA sukkii
Onko sim-kortti jo aktivoitu, eli nettiyhteys yleensäkään mahdollinen? Näinkin yksinkertainen asia voi olla vaikka kuinka olisit DNA:n todella typerän asiakaspalvelun kanssa asioinut. Kokemusta nimittäin on :DDDD
- tietsikkatunari
Miten sim-kortti aktivoidaan? tehdäänkö se aina manuaalisesti? Mistä näen tilanteen?
Se onnistuu ainakin asiakaspalvelun kautta. Jos sim-korttia ei ole aktivoitu niin sillä ei pääse nettiin.
- tietsikkatunari
Niin siis miksi sitä ei olisi aktivoitu? Se oli käytössäni toisessa mokkulassa aina tähän päivään saakka.
No silloin se on jo aktivoitu ajat sitten. Eli ongelma on tällöin joissain muualla. Oletko testannut vanhalla mokkulalla että toimiiko se hyvin?
- tietsikkatunari
Siis vanha mokkula oli aktiivisessa käytössä eilisiltaan saakka. Tänään asensin uuden mokkulan. Sekin siis näyttää toimivan, mutta joku yhteysongelma tuntuisi olevan.
- 0hm0
Oletko kokeillut jollain Linuxilla?
- tietsikkatunari
No en ole koskaan kokeillut Linux enkä kyllä nyt ymmärrä, miksi tarvisikaan. Johan on kumma jos ei yhtä mokkulaa saa toimimaan. jossain asetuksissa on varmana joku täppä väärin, kun vaan keksisitte :)
- 3Evoxn
Aseta käsin DNS palvelimien osoitteet.
217.78.192.78
217.78.192.22- tietsikkatunari
miten? huomaa nimimerkkini ;)
- 3Evoxn
tietsikkatunari kirjoitti:
miten? huomaa nimimerkkini ;)
Toivottavasti joku Windowsin tunteva vastaa. Minä en näitä Windows-ohjelmia juurikaan tunne.
- ???...???
Mikähän mahtaa olla mokkulan merkki? Eihän vain huawei E 392?
- tietsikkatunari
Huawei E3131
- XP-Vista suhari
Huawei E3131
Joo, 3G toimi niin hyvin se E367 Vista-läppärissäni, eikä 4G ole vissiin sitä nopeempi juurikaan, joten pistän XP:seen sen 4G-E3131, joka mulla on kunhan hankin WLAN-sovittiminen XP-koneeseeni, jos mokkulan työnsi tietokoneen, vain työnsi USBISTA sisään, koko kone kaatui, ja piti ruveta räpsyttelemään takapaneelin virtakytkimiä. Tein sen ainakin 38 kertaa ennenkuin todella tajusin, ettei vika ollut aiemmissa ajureissa tai muussa, vaan siinä, ettei XP-koneessani ollut kuin Ethernet-valokaapeli-kortti. No, taisi myyjä ohimennen mainita, että 30-50 euroo voisi maksaa se laite pöytäkoneeseen, ensiviikolla meen ostamaan sitä. EI tarvinnut ottaa tukeen yhtyeyttä tai muuta, tulin vain järkiini.... Ja olen joskus opiskellut tukihenkilön hommia ammattikoulussa, mutta tuollainen sähläys ei ammattilaisella käy, siksi minusta ei tullut sen alan ammattilaista.
- TimoTT
... DNA-kauppaan! Vika on niitten päässä.
- tietsikkatunari
Joo,sitä menen huomenna kokeilemaan. toivottavasti löytyy kaupasta joku, joka osaa auttaa. Kokeilin taas muuten vanhaa mokkulaa, eli vaihdoin sim-korttini siihen ja lykkäsi koneeni usbiin: Hyvin toimii. Ei siis ainakaan koneessa vikaa. Laittelan tänne tietoa, mitä kaupassa selviää, josko hyötyis joku muukin, kun tuo virheilmoitus ainakin googlettamalla tuntuisi olevan melko yleinen, mutta vastausta ratkaisuksi ei oikein surffailemalla löytynyt.
- ipiopi
Joo,sitä menen huomenna kokeilemaan. toivottavasti löytyy kaupasta joku, joka osaa auttaa. Kokeilin taas muuten vanhaa mokkulaa, eli vaihdoin sim-korttini siihen ja lykkäsi koneeni usbiin: Hyvin toimii. Ei siis ainakaan koneessa vikaa. Laittelan tänne tietoa, mitä kaupassa selviää, josko hyötyis joku muukin, kun tuo virheilmoitus ainakin googlettamalla tuntuisi olevan melko yleinen, mutta vastausta ratkaisuksi ei oikein surffailemalla löytynyt.
Olet kai poistanut myös sen vanhan mokkulan ajurin, löytyy sieltä Poista ohjelma-luettelosta.
- tietsikkatunari
ipiopi kirjoitti:
Olet kai poistanut myös sen vanhan mokkulan ajurin, löytyy sieltä Poista ohjelma-luettelosta.
Oli poistettu juu, ei vaikutusta.
- -Jarkk0-
Miten se uusi mokkula mahtaa näkyä Windowsin laitehallinnan puolella? Onko siellä jotain poskellaan?
Onko vaikutusta jos mokkulan laittaa kiinni toiseen USB-porttiin?
Onko uutta mokkulaa mahdollista kokeilla jossain toisessa tietokoneessa?
Muita ohjeita:
https://www.dna.fi/yksityisille/asiakaspalvelu/matkapuhelinjaliikkuvalaajakaista/dnamokkulatuotetukijaohjelmistot/Sivut/yleisimmatongelmatilanteet.aspx- 0hm0
Ei sitä ole mahdollista kokeilla toisessa koneessa, koska aloittaja ei ymmärtä sitäkään, että miksi sitä olisi pitänyt kokeilla Linuxilla.
- tietsikkatunari
0hm0 kirjoitti:
Ei sitä ole mahdollista kokeilla toisessa koneessa, koska aloittaja ei ymmärtä sitäkään, että miksi sitä olisi pitänyt kokeilla Linuxilla.
Kyllä on kokeiltu toisessa koneessa ja toimi siinä. Ei ole Linuxia tässä huushollissa.
- tietsikkatunari
Mielestäni näkyy niin kuin pitääkin. USBilla ei merkitystä. Kokeiltu on toisessa ja toimi. DNA-sivuilla oli lähinnä yhteysongelmista, mutta tässä mokkula muodostaa kyllä yhteyden ja kaikki näyttää olevan ok. Netti ei vaan avaudu. Ei mikään selain.
Kiitos, kovasti on tullut ohjeita, ikävä kyllä ei kuitenkaan vielä ratkaisua.
- tietsikkatunari
Oli muuten sellainen ongelma, jota ei kai koko Suomen maassa ole aiemmin tavattu: juuri tämä läppärimalli ja tämä Nikkilä eivät ymmärtäneet toisiaan. Kaupat peruttiin.
- tietsikkatunari
Siis mokkula, ei Nikkilä :)
- Vista-Xp-suhari
Oletko käyttäynyt esim. Vistan-omaa yhdistä-optiota. Itse tuhosin epähuomiossa 3G mokkulani DNA oman yhdistä-paneelin, mutta Vistan omalla yhdistä moodilla menee nettiin vieläkin. Ongelma on saada vanhalle XP-koneelle 4G-mokkula, mitäneeköhän mun ostaa siihen joku W(L)AN sysdeemi erikseen, kun uudessa asunnossa ei ole ethernettiä? Mutta nimeä piti käyttää, salasanana, ei muuten sillä läppärilläkään mennyt:-) Tee vaikkapa oma yhteys, ohjatussa yhteydenmuodostus moodissa, ne on helppoja valintoja, ja jossa käytät nimeäsi yhdistämiseen, ja kokeilet eri klikkaksia, salasanamoodeille. Niistä Yhidstä-paneelin osioista näet myös, onko modeemit kunnossa.
Katso myös laitehallinnasta, ettei ole keltaisia huutomerkkejä, minkään mokkulasi ajurin kohdalla. Varmaan DNA jeppe sellaisia pisti sinut tekemään, ainakin itse olisin pistänyt. Yhteysnumeroksi vaikkapa *99***# tai jotain. Siis teet puhelinverkkoyhteyden erikseen, jos mokkulasi asetuksilla ei jostain syystä pääse nettiin, vaan täytyy tehdä vähän manuaalisempi sovitus.
Muutenkaan ei kannata tehdä mitään erityisen mahdottomia. En vielä ymmärrä, miten vanhalla Xp-koneella voisi päästä mokkulalla nettiin, jos siihen ei hanki uutta verkkokorttia ja jotain antennihärpäketta tai jotain, sellainen minun on nyt ostettava, että saan molemmat koneeni nettiin taas.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645592Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204207Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1522170
- 171906
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1241728- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978