Roska päivässä, tai enemmänkin

Keskuriasukkaat

Tuli mieleen, jotta mahtaako ketään kiinnostaa tuossa vapun jälkeen ottaa muovipussia föliin ja kerätä omalta kotikadulta roskat pois, näin kevään kunniaksi.

Mä ajattelin näin täällä keskurin huitteissa tehdä, täällä tuo Viipurintie ja jäähallin ympäristö on kroonisesti sotkuinen, vaikka hallilla olis roskiksia vaikka muille jakaa. Semmoista talkoohenkeä peräänkuulutan, onko riuskaa oma-aloitteista väkeä kaarinalaisissa? Jos näette mun heiluvan säkkini kanssa, niin tulkaa morjenstamaan.

6

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakentajantieltäpäin

Voishan tuota, mutta harvassa tuollaiset roskia vapaaehtoisesti keräävät nykyaikana. Yleensä vain odotetaan että joku muu kerää tai heinät kasvaessaan peittää. Eikö näin ole?

• Sissijuusto 83

Mä en ainakaan lähde keräämään muiden roskia. Ite en roskaa!!

• Keskuriasukkaat

Näin vähän arvelinkin, kysyin kumminkin. Uskon silti etten ole ainut roska päivässä- liikkeen ajatusta noudattava täällä Kaarinassa. Mä uskon vahvasti esimerkin voimaan. Josko mun roskainkeruu innostaisi muitakin, sitä toivon. Nyt vain pähkäilen, kun sima pahus ei lähde käymään. Hiivankin muistin. Höh.

• mielihyvää kaikesta

Tänää oli 2 roskankerääjää virastotalon edustalla. Eikö tämä yksi
        vakituinen enään riitä?
        Ei se näin onnistu. Ihmiset senkun jatkavat roskien tiputtelua
        ja homma jatkuu roskienkerääjillä.
        Eikö se terve järkikin sano mihin se roska kuuluu?
        Vanhemmat kotona, kerratkaa lapsille tätä. Vai noudatatteko itsekään?
        Tuntuu kun katsoo kahden nuoren tiputtavan roskat jäkeensä, että se olisi
        jotenkin kicksejä tuottavaa.
        Elikkä ei se hyödytä vaikka kutsutaan armeija keräämään jos se roskaaminen
        ei mene jakeluun ja lopu.

• Keskurilta taas

Mä tossa vapun huitteissa keräsin kuten meinasinkin, roskat jäähallin ja Viipurintien väliltä. Täytynee taas kattoa, pitääkö tehdä uus rundi. Mun mielestä areena on vapaa, jokainen saa osallistua ympäristön siistinä pitämiseen.

Mä olen todellakin aikoinaan tunnistanut itsessäni hyvänolontunteen vipatessani roskat mielenosoitusellisesti maahan. Että siitä saatte kaikki valittajat. Se aika on kaukana menneisyydessä, mutta muistan sen vielä hyvin. Että kicksejä tuotti, kyllä. Rikkoutuvan pullon mossahdus teki myös gutaa, että ymmärrän roskaamisen taustoja tästä syystä.

Nyt sitte huolehdin ympäristöstäni senkin edestä. Ja mielestäni sen ekan roskan heittämisen kynnys nousee, kun on ympäristö roskaton. Tai se saa mut jatkamaan.

• kicsejä puolin toisi

Kerään roskat ainakin kerrostalon edustalta jossa asun, itehän niitä
        joudun mennessä ja tullessa katteleen. Kattokoon sitten naapurit kun
        kerään, siitä vaan. Ehkä saan hymähdyksiä tai kehuja, en tiedä.
        Kicksejä saan kun roikautan jätskipaperit sun muut portaan päässä olevaan
        pönttöön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      26
      5271
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      3
      4647
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      145
      1577
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      155
      1426
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1260
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1104
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      21
      1064
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      189
      946
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      893
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      819
    Aihe