windows xp ongelmia muistitikun kanssa

hukassaa

hei minulla on ongelma windows xp:ssä muistitikun formatoimisen kanssa.
kun yritän formatoida sen windows vastaa: windows was unable to complete format.
olen yrittänyt vaikka mitä kikkaa mutta en silti onnistu. koneeni on pöytäkone hp.
pystyn kuitenkin formatoimaan tikun kaverini koneella ongelmitta vistalla. pystyn myös siirtämään tiedostoja tikulta koneelleni ongelmitta. kun olen formatoinut tikun toisella koneella pystyn siirtämään tiedostoja tikulle xp:llä mutta siirtämäni tiedostot eivät ole lukukelpoisia edes xp:lläni. huomasin myös että polttava asemani ei toimi kunnolla kun yritin polttaa tiedostoja cdburnerxp ohjelmalla sanoi se että poltto on onnistunut , muutta levykkeeltä ei löytynyt yhtään tiedostoa , mutta kun yritin polttaa uudelleen väittää cdburnerxp että levyllä on jo n. 3gigaa tiedostoja. minun pitäisi saada tiedostoja siirreetyä koneeltani varmuuskopioon ennen järjestelmän uudelleen asentamista mutta olen hukassa. toivottavasti joku pystyy auttamaan minua. kiitoksia etukäteen

11

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hukassaa

      joo pitänee ostaa toisenlainen tikku

    • hukassaa

      huomasin juuri että tikun tiedostotyyppi on muuttunut fat32:sta raw:iksi , kaverin läppärillä tikku siis toimii ongelmitta vistassa , mutta pöytäkoneellani ei xp:llä

    • Kannattaa kokeilla alustaa se jollakin toisella konella fat32 formaattiin.

    • hukassaa

      ok siis pystyn siirtämään kuvia ja videoita muistikortille windows vistalla normaalisti ja ne toimivt win vistalla ja xp:llä. mutta jos siirrän samaiselle muistikortille kuvia tai videoita xp:llä ne eivät toimi kummallakaan... olen päivittänyt kaikki xp:n ajurit driver doctorin avulla. voiko olla että kingstonin muistikortti ei toimi hp 5100 tietokoneella johon asennettu sx professional sp3.

    • Muistitikut ovat käytännössä standardeja eli ne toimii melkein kaikissa usb portillisissa laitteissa.

      Tuo ajurien päivitys ohjelma hieman "haiskahtaa" Päivititkö ajurit ennen tätä tikkuongelmaa vai sen jälkeen?

    • hukassaa

      sen jälkeen vasta , kun yritin selvittää ongelmien syytä .. meinasin vielä lainata toista tikkua frendiltä ja kokeilla toimiiko sillä .. ajoin jopa xp asennuksen uudelleen ,mutta siitä ei ollut apua , joku taisi joosain foorumissa ehdottaa että jotkut tikut eivät toimi joissain koneissa johtuen jostain piirisarjoista. minulla käytössäni kingstonin datatraveller 100 g2 8gb

    • hukassaa

      joo vielä lisäksi , pystyn formatoimaan tikun fat 32 tyyppiseksi win vistalla , mutta xp väittää sen oleva raw , lainasin kaveriltani toista tikkua taisi olla joku trascend
      tai vastaava joka pelitti kaverini koneessa vistalla , mutta silläkin tikulla xp:lläni sekään ei toimi , en tiedä toimiiko mikään tikku . samat ongelmat että pystyy silläkin siirtämään tiedot xplle mutta ei pysty formatoimaan tai jos on formatoitu toisella koneella ja siirtää xp:stä tietoa ne ovat lukukelvottomia. onkohan xp:ssä joitain asetuksia jotka estävät tikkujen formatoimisen tai muuta vastaavaa. mistäköhän vielä saisi hankittua vistan alkaa xpllä pelleileminen tökkiä.

    • hukassaa

      vihdoin luulin onnistuneeni... sain formatoitua tikun koneellani windows xp asennus cd:n avulla. menin repair windowsiin , kirjoitin fixboot e: ja voila tikku formatoitui. menin uudelleen windowsiin. laitoin kuvia tikulle ne siirtyivät. avasin tiedostot ne toimivat. otin tikun ulos koneesta turvallisesti. laitoin tikun koneelle uudelleen avasin kuvatiedostot =) ei toimi ihan jotain pikseliskeidaa tullut kuvista. ja tosiaan nää tikut toimii kumpikin muissa koneissa , ja ainakin luulisin usb porttienikin toimivan ainakin sisäänpäin tiedostoja siirtäessä , voika olla että usb portit eivät toimi ulospäin oikein. ( kaikki 8 porttia) on käyty läpi. mikäköhän asetus koneessani on päin pers. osaako joku auttaa. siis käyttikseni windows xp professional 32 koneeni hp dc5100. apuvaaaaaa

    • Ongelma viittaisi kyllä tuohon HP koneen käyttöjärjestelmään tai usb portteihin kun kerran tikut toimii muussa koneessa hyvin. Uudelleen asennus olisi yksi keino.

    • hukassaa

      ok vielä aiheseen ostin uuden tikun , eri merkkisen , vaihdoin windows 7:n samat ongelmat .
      jos esim siirrän kuvan tikulle , pystyn avaamaan sen normaalisti ja kuva on hyvä.
      kun otan tikun koneesta turvallisesti ja laitan tikun takaisin kuva aukeaa vielä mutta se on ns. mennyt sekaisin , sama juttu videoissa .
      tekstitiedostoissa ei ole samaa ongelmaa. veikkaisin jotain ongelmaa usb portissa joita koneessani 4 takana ja kaksi edessä ja kaikissa tekee samaa. koneeni on hp compaq 5100 mt 2004. kone muuten toimii todella hyvin.
      pystyn kyllä avaamaan tikulta kaikki toisesta koneesta siirretyt tiedostot normaaliksi.
      lisäksi huomasin että tiedostojen nimien fonttikin muuttuu pienestä isoksi eikä niitä voi poistaa irroituksen jälkeen koska kone ei kuulemma löydä tiedostoa , tämä tapahtuu välillä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3604
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3288
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2418
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe