nivelreuma remissiossa!

reumatonreijo

Terve vaan kaikille vaikkette terveitä olisikaan. Ajattelimpa vaan kertoa teille että reumani on remissiossa. Ja kaikkien hihhulien harmiksi voin kertoa että se on tapahtunut syömällä lääkkeitä. Eli trexan, salazopyrin ja oxiklorin on vielä ohjelmassa. Ja muuten syön mitä sattuu, juon mitä haluan ja teen mitä tykkään! Viimeiset kolme päivää olen ollut metässä puuhommissa eikä tunnu missään. Ja mukava on lenkkeillä ja pyöräillä varsinki näin kevväällä ku aurinko paistaa. On se ihanaa.
Että muistakaapa syyä niitä lääkkeitä, jos ei auta niin pyytäkää lääkäriltä lissää!

5

443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lääkkeillä avun saan

      Kyllä ne lääkkeet tosiaan auttaa. Mulla on myös Trexan, Oxiklorin ja Arava lääkityksenä, ollut jo vuosikausia. Nyt olen ollut jo vuoden päivät melkein oireeton. Joskus sorminivelet kipeytyvät mutta turvotus menee ohi kun painelen jääpusseilla ja vetelen vähän Voltarenia niveliin. Piikeillä en ole tarvinnut käydä vuoteen. Mulla vaihdettiin tuo Salatzopyrin Aravaan kun söin salatzoa vuoden päivät mutta mulle se ei tehonnut, Toivottavasti pysyy kurissa edelleen.

    • Jokueräs

      Ihana kuulla näitäkin tarinoita. Harvemmin keskustelupalstoille eksyy niitä hyvässä vaiheessa olevia.

      Minullakin on ollut kunnia maistella muutamia yksitttäisiä oireettomia päiviä. Valitettavasti niitä ei ole ollut liikaa. Uskon kuitenkin, että remissioon päästään, kun löydetään sopiva biologinen lääke. Pelkkä Trexan-Salazopyrin(-Oxiklorin) ei pidä oireita kurissa. Enbrel vei oireet, mutta lopetettiin sivuvaikutusten vuoksi. Usko on kuitenkin vahva.

    • Lääkkeillä avun saan

      Jokueräs,onko sulle ehdotettu tuota Aravaa? Minä otan sitä noiden muiden troppien lisäksi yhden pillerin joka toinen päivä. Minä sain avun just siitä että vaihdettiin tuo Salatzopyrin Aravaan.

    • Reumaa suvussa

      Mulle reumalääkäri heitti haasteen, jotta ole ilman punaista lihaa jonkun aikaa ja kato onko apua. No, kyllä on. Isot nivelet ei ole sen koommin tulehtunu.

      Kortisonin pistäminen polveen on tietysti mun mielestä kivampaa kuin pieniin niveliin väkisin pursuttaminen, mutta parempi kuitenkin näin. En väitä, jotta tästä se apu koittais kaikille, ei väittänyt reumalääkärikään niin, mutta hyvä että koitin.

      Ainut liha mitä syön on kala, ehkä se tarpeellisten rasvahappojen saaminen luonnollisesta lähteestäkin auttaa. Mun pojalla on myös reuma ja hän ei suostunut lihaa täysin jättämään. Hän sai avun Enbrelistä.
      Voisiko nimim. Jokueräs kertoa, mitä sivuvaikutuksia tuli? Niitä luetellaan lääkeoppaassa niin hirmuinen määrä, jotta ihmettelen ettei pojalle ole tullut mitään niistä. Siksi kysyn.

      • Jokueräs

        Aravaa ei ole ehdotettu ja hyvä niin. Lapsi haveita on vielä ja arava tarvitsee ainakin kahden vuoden tauon, joten ei senkään takia ole vaihtoehto. Toisaalta sekä Salazopyrin että Trexan toimivat, teho ei vaan ole riittävä. Niinpä on menty biologisiin lääkkeisiin. Seuraava aloitettaneen melko pian, kunhan sivuvaikutukset on saatu tutkittua.

        Tärkeimmät Enbrelin sivuvaikutukset olivat jatkuvat infektiot (3 kk:n sisään 3 flunssaa, 2 poskiontelotulehdusta ja 1 vatsatauti) ja niiden takia lääketauot. Pisimmillään pystyin pistämään 3 piikkiä peräkkäin eli olin terveenä reilut 2 viikkoa. Sen lisäksi lääkityksen aikana ilmaantui molempiin jalkapöytiin tuntopuutosta ja sähköiskutuntemuksia nilkkaa ojennettaessa. Näiden takia lääkitys lopetettiin ja uusi aloitetaan, kunhan hermoratatutkimus on tehty (vajaan kahden viikon päästä).

        Minulla on tällä hetkellä kuitenkin vankka usko, että lääkitys saadaan vielä kohdalleen ja pääsen nauttimaan remissiosta tai ainakin oireettomista päivistä. Sen verran hyvää esimakua tuosta Enbrelistä sai.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6183
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2576
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2083
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1827
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe