Terve vaan kaikille vaikkette terveitä olisikaan. Ajattelimpa vaan kertoa teille että reumani on remissiossa. Ja kaikkien hihhulien harmiksi voin kertoa että se on tapahtunut syömällä lääkkeitä. Eli trexan, salazopyrin ja oxiklorin on vielä ohjelmassa. Ja muuten syön mitä sattuu, juon mitä haluan ja teen mitä tykkään! Viimeiset kolme päivää olen ollut metässä puuhommissa eikä tunnu missään. Ja mukava on lenkkeillä ja pyöräillä varsinki näin kevväällä ku aurinko paistaa. On se ihanaa.
Että muistakaapa syyä niitä lääkkeitä, jos ei auta niin pyytäkää lääkäriltä lissää!
nivelreuma remissiossa!
5
515
Vastaukset
- Lääkkeillä avun saan
Kyllä ne lääkkeet tosiaan auttaa. Mulla on myös Trexan, Oxiklorin ja Arava lääkityksenä, ollut jo vuosikausia. Nyt olen ollut jo vuoden päivät melkein oireeton. Joskus sorminivelet kipeytyvät mutta turvotus menee ohi kun painelen jääpusseilla ja vetelen vähän Voltarenia niveliin. Piikeillä en ole tarvinnut käydä vuoteen. Mulla vaihdettiin tuo Salatzopyrin Aravaan kun söin salatzoa vuoden päivät mutta mulle se ei tehonnut, Toivottavasti pysyy kurissa edelleen.
- Jokueräs
Ihana kuulla näitäkin tarinoita. Harvemmin keskustelupalstoille eksyy niitä hyvässä vaiheessa olevia.
Minullakin on ollut kunnia maistella muutamia yksitttäisiä oireettomia päiviä. Valitettavasti niitä ei ole ollut liikaa. Uskon kuitenkin, että remissioon päästään, kun löydetään sopiva biologinen lääke. Pelkkä Trexan-Salazopyrin(-Oxiklorin) ei pidä oireita kurissa. Enbrel vei oireet, mutta lopetettiin sivuvaikutusten vuoksi. Usko on kuitenkin vahva. - Lääkkeillä avun saan
Jokueräs,onko sulle ehdotettu tuota Aravaa? Minä otan sitä noiden muiden troppien lisäksi yhden pillerin joka toinen päivä. Minä sain avun just siitä että vaihdettiin tuo Salatzopyrin Aravaan.
- Reumaa suvussa
Mulle reumalääkäri heitti haasteen, jotta ole ilman punaista lihaa jonkun aikaa ja kato onko apua. No, kyllä on. Isot nivelet ei ole sen koommin tulehtunu.
Kortisonin pistäminen polveen on tietysti mun mielestä kivampaa kuin pieniin niveliin väkisin pursuttaminen, mutta parempi kuitenkin näin. En väitä, jotta tästä se apu koittais kaikille, ei väittänyt reumalääkärikään niin, mutta hyvä että koitin.
Ainut liha mitä syön on kala, ehkä se tarpeellisten rasvahappojen saaminen luonnollisesta lähteestäkin auttaa. Mun pojalla on myös reuma ja hän ei suostunut lihaa täysin jättämään. Hän sai avun Enbrelistä.
Voisiko nimim. Jokueräs kertoa, mitä sivuvaikutuksia tuli? Niitä luetellaan lääkeoppaassa niin hirmuinen määrä, jotta ihmettelen ettei pojalle ole tullut mitään niistä. Siksi kysyn.- Jokueräs
Aravaa ei ole ehdotettu ja hyvä niin. Lapsi haveita on vielä ja arava tarvitsee ainakin kahden vuoden tauon, joten ei senkään takia ole vaihtoehto. Toisaalta sekä Salazopyrin että Trexan toimivat, teho ei vaan ole riittävä. Niinpä on menty biologisiin lääkkeisiin. Seuraava aloitettaneen melko pian, kunhan sivuvaikutukset on saatu tutkittua.
Tärkeimmät Enbrelin sivuvaikutukset olivat jatkuvat infektiot (3 kk:n sisään 3 flunssaa, 2 poskiontelotulehdusta ja 1 vatsatauti) ja niiden takia lääketauot. Pisimmillään pystyin pistämään 3 piikkiä peräkkäin eli olin terveenä reilut 2 viikkoa. Sen lisäksi lääkityksen aikana ilmaantui molempiin jalkapöytiin tuntopuutosta ja sähköiskutuntemuksia nilkkaa ojennettaessa. Näiden takia lääkitys lopetettiin ja uusi aloitetaan, kunhan hermoratatutkimus on tehty (vajaan kahden viikon päästä).
Minulla on tällä hetkellä kuitenkin vankka usko, että lääkitys saadaan vielä kohdalleen ja pääsen nauttimaan remissiosta tai ainakin oireettomista päivistä. Sen verran hyvää esimakua tuosta Enbrelistä sai.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1404422Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3502230Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik32114Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481891- 1071820
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4561787Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4831621MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar571479Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4881363Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441338