Eli saako maasta poistua kun on armeijassa??? Onko sillä väliä minne sitä lomilla menee.. vai onko olemassa ehdoton sääntö, että maasta ei saa poistua??
Auttakaa joku pikaisesti!!!
Kiitos!
Ulkomaille varusmiesaikana?!??
13
19060
Vastaukset
- Kake
Maasta ei saa poistua luvatta varusmiesaikana.
- Pistin77
Huomio huomio!
Itse kävin Virossa varusmiesaikanani vuonna 2002 ja olin vielä AUKin ekan päivän kyseisestä syystä pois. Luvan anoin ja sain komppaniamme päälliköltä....ei kuitenkaa ole sallittua ottaa mukaan mitään intin vehkeitä kuten lomapukua, varusmieskorttia tms.- Niina
Jos on LUPA niin silloin saa poistua maasta..????
Auttakaa,tää on hätätapaus....!!
Tai edellisestä viestistä sain käsityksen että saa poistua,jos kirjoittaja kerran itsekin poistui,mutta antakaa mulle nyt varmuus tästä asiasta vielä :)
Kiitän...!
- minä
Maasta saa poistua luvan kanssa. Eli tarvitsee anoa maastapoistumislupa. En tiedä, että onko sillä mitään väliä mihin menee. Kannattaa kysyä asiaa täältä:
www.aamukampa.net
Sieltä saat ainakin vastauksia enemmän kuin täältä.
Ja sitä lomaakin pitää sitten anoa.- Niina
Siis Kiitos :)
- Kuula1
Niina kirjoitti:
Siis Kiitos :)
Jos ottaa rynkyn mukaan niin lippaaseen vain räkäpäitä ....
- Vanki 11 kk
Luvan kanssa saa ainakin nykyään tehdä mitä vain. Aina ei ole ollut näin. Esimerkiksi omana varusmiesaikanani 1989-90 ei passia myönnetty varusmiespalvelun suorittamisen ajaksi. Kutsunnoissa kävin 1985, ja koska olin saanut juuri opiskelupaikan, anoin armeijasta lykkäystä ja sainkin kolmeksi vuodeksi. Hakiessani passia sellainen myönnettiin vain niiden kolmen vuoden ajaksi, jolloin lykkäykseni oli voimassa, Koska kolmen vuoden passeja ei tunnettu, maksoin passista viiden vuoden passin hinnan, mutta passi oli voimassa vain kolme vuotta eli seuraaviin kutsuntoihini asti.
Varusmiesajaksi passia ei myönnetty. Kaksi viikkoa ennen 11 kk palvelukseni loppumista lähdin anomaan passia, ja jo tähän anomuksen laittamiseen tarvittiin varuskuntamme komentajan erillinen kirjallinen lupa, josta kävi ilmi, milloin olisin armeijan puolesta vapaa saamaan passin. Älytöntä. Näin kai aikoinaan perinteisesti kontrolloitiin, ettei kaveri livistä ulkomaille kesken varusmiespalveluksen suorittamisen. Silti jo omana aikanani poikkeuksia tehtiin: ikäluokkani upseerikokelas sai käydä varusmiesaikanaan laskettelulomalla Ranskan alpeilla. Tulevalle upseeristolle siis ehkä sallittiin erityisoikeuksia, joita ei rivivarusmiehellä ollut.
Toki jo omana aikanani armeijassa ilman passia olisi päässyt pohjoismaisen passivapauden ansiosta Islantiin asti...- Tuli_takaisinkin
RUK:ssa myönnettiin pidennettyä pääsiäislomaa juutalaiselle oppilaalle Israelissa käyntiä varten. Lienee ollut passikin mukana.
- luvankanssaluvankanssa
Saa niin kutsutun väliaikaisen esteettömyys todistuksen.
- Asdertson
Tulevassa Jussi Niinistön SA 2.0 -kaavailuissa Suomen armeijan varusmiesten koulutukseen sisältyy pakollinen ulkomaanharjoittelu jonkin vieraan vallan alaisuudessa.
Tupakat maksetaan Suomesta. Ehkä. - MunsalanSoutukerho
Jatkosodan lopun suurhyökkäyksen aikana Pohjanmaan ruotsinkieliseltä rannikolta katosivat kaikki soutuvenettä suuremmat alukset, kun paikaliset nuoret miehet seilasivat Ruotsiin sen sijaan, että olisivat palanneet lomilta rintamalle.
Tietysti ilman lupaa. Palasivat rauhan tultua takaisin, eikä mitään kielteisiä seurauksia. Kommunisti-Valpo piti rintamakarkureita päinvastoin sankareina! - Tolkkuniissäkinon
Kyllä saa jos olet ns. nuhteeton ja luotettava.
- eiviisumiakaan
Sotilaspassi kelpaa ulkomaan matkailuun hyvin kaikkiin maihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802