Ulkomaille varusmiesaikana?!??

Niina

Eli saako maasta poistua kun on armeijassa??? Onko sillä väliä minne sitä lomilla menee.. vai onko olemassa ehdoton sääntö, että maasta ei saa poistua??
Auttakaa joku pikaisesti!!!
Kiitos!

13

19414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kake

Maasta ei saa poistua luvatta varusmiesaikana.

• Pistin77

Huomio huomio!

Itse kävin Virossa varusmiesaikanani vuonna 2002 ja olin vielä AUKin ekan päivän kyseisestä syystä pois. Luvan anoin ja sain komppaniamme päälliköltä....ei kuitenkaa ole sallittua ottaa mukaan mitään intin vehkeitä kuten lomapukua, varusmieskorttia tms.

• Niina

Jos on LUPA niin silloin saa poistua maasta..????
        Auttakaa,tää on hätätapaus....!!
        Tai edellisestä viestistä sain käsityksen että saa poistua,jos kirjoittaja kerran itsekin poistui,mutta antakaa mulle nyt varmuus tästä asiasta vielä :)
        Kiitän...!

• minä

Maasta saa poistua luvan kanssa. Eli tarvitsee anoa maastapoistumislupa. En tiedä, että onko sillä mitään väliä mihin menee. Kannattaa kysyä asiaa täältä:
      www.aamukampa.net
      Sieltä saat ainakin vastauksia enemmän kuin täältä.
      Ja sitä lomaakin pitää sitten anoa.

• Niina

Siis Kiitos :)

• Kuula1
        Niina kirjoitti:

Siis Kiitos :)

Jos ottaa rynkyn mukaan niin lippaaseen vain räkäpäitä ....

• Vanki 11 kk

Luvan kanssa saa ainakin nykyään tehdä mitä vain. Aina ei ole ollut näin. Esimerkiksi omana varusmiesaikanani 1989-90 ei passia myönnetty varusmiespalvelun suorittamisen ajaksi. Kutsunnoissa kävin 1985, ja koska olin saanut juuri opiskelupaikan, anoin armeijasta lykkäystä ja sainkin kolmeksi vuodeksi. Hakiessani passia sellainen myönnettiin vain niiden kolmen vuoden ajaksi, jolloin lykkäykseni oli voimassa, Koska kolmen vuoden passeja ei tunnettu, maksoin passista viiden vuoden passin hinnan, mutta passi oli voimassa vain kolme vuotta eli seuraaviin kutsuntoihini asti.

Varusmiesajaksi passia ei myönnetty. Kaksi viikkoa ennen 11 kk palvelukseni loppumista lähdin anomaan passia, ja jo tähän anomuksen laittamiseen tarvittiin varuskuntamme komentajan erillinen kirjallinen lupa, josta kävi ilmi, milloin olisin armeijan puolesta vapaa saamaan passin. Älytöntä. Näin kai aikoinaan perinteisesti kontrolloitiin, ettei kaveri livistä ulkomaille kesken varusmiespalveluksen suorittamisen. Silti jo omana aikanani poikkeuksia tehtiin: ikäluokkani upseerikokelas sai käydä varusmiesaikanaan laskettelulomalla Ranskan alpeilla. Tulevalle upseeristolle siis ehkä sallittiin erityisoikeuksia, joita ei rivivarusmiehellä ollut.

Toki jo omana aikanani armeijassa ilman passia olisi päässyt pohjoismaisen passivapauden ansiosta Islantiin asti...

• Tuli_takaisinkin

RUK:ssa myönnettiin pidennettyä pääsiäislomaa juutalaiselle oppilaalle Israelissa käyntiä varten. Lienee ollut passikin mukana.

• luvankanssaluvankanssa

Saa niin kutsutun väliaikaisen esteettömyys todistuksen.

• Asdertson

Tulevassa Jussi Niinistön SA 2.0 -kaavailuissa Suomen armeijan varusmiesten koulutukseen sisältyy pakollinen ulkomaanharjoittelu jonkin vieraan vallan alaisuudessa.

Tupakat maksetaan Suomesta. Ehkä.

• MunsalanSoutukerho

Jatkosodan lopun suurhyökkäyksen aikana Pohjanmaan ruotsinkieliseltä rannikolta katosivat kaikki soutuvenettä suuremmat alukset, kun paikaliset nuoret miehet seilasivat Ruotsiin sen sijaan, että olisivat palanneet lomilta rintamalle.

Tietysti ilman lupaa. Palasivat rauhan tultua takaisin, eikä mitään kielteisiä seurauksia. Kommunisti-Valpo piti rintamakarkureita päinvastoin sankareina!

• Tolkkuniissäkinon

Kyllä saa jos olet ns. nuhteeton ja luotettava.

• eiviisumiakaan

Sotilaspassi kelpaa ulkomaan matkailuun hyvin kaikkiin maihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      95
      3859
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      47
      3235
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      100
      2837
    4. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      136
      2540
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2480
    6. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2408
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2397
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2344
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2336
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2100
    Aihe