lopettaminen ja painonhallinta

emma

Olen tässä ihan tosissni päättänyt lopettaa tupakoimisen, mietinkin että miten paljon tulisi liikkua/vähentää syömistä että paino ei nousisi? Ilmeisesti runsas vedenjuonti ehkäsee nesteiden kertymistä, muita vinkkejä? Ymmärtääkseni nikotiini vaikuttaa aineenvaihduntaan, joten olisiko purkista tai laastareista apua? Olen 20 v, polttanut 4 vuotta.

2

429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mike

Vaikea sanoa miten lopettaminen sinulla vaikuttaa.
      Itse poltin vajaan 10 vuotta ja nyt olen ollut toista viikkoa polttamatta.

Ruokaa syön hieman enemmän kuin aiemmin, silti
      paino ei ole noussut vielä yhtään.
      Liikuntaa harrasta hieman enemmän kuin ennen, mutta en mitään sen suurempaa.

• Vanamo04

Aluksi:MULLA TULI TÄNÄÄN KOLME VIIKKOA TÄYTEEN!Ei savun savua.
      Niin,on varmasti henkilöstä kiinni miten vaikuttaa.Itse kuulin/luin myös,että nikotiini on se vaikuttava tekijä tupakoitsijalla aineen vaihduntaa.Itse olen pureskellut koko ajan nikotiini purkkaa ja odotankin,että millaiset vaikutukset on kun heitän purkat kokonaan pois.=)
      Ajattelin itse lisätä liikuntaa etten pääsisi lihoamaan,eikä sitä ole vielä tapahtunut,siis lihoamista.Ja paras tapa on varmaan välttää sitä turhaa napostelua ja ehkä vähentääkkin sitä makean syömistä ainakin.Mutta, viime viikonloppuna huomasin,että mulla on alkanut tuo ruoka eksyä tiheämpään suuhun ja kaupasta tulee jo kerättyä kaikkea ylimääräistä mukaan,yllätys yllätys,makeaa ja roska ruokaa.Joten päätin a)satsaan enemmän liikkumiseen, b)syön enemmän vihanneksia ja hedelmiä(hedelmät on yleensä makeita,varsinkin omenat ainakin) kun on nälkä c)en syö jos ei ole nälkä d)yritän pitää oloni kylläisenä veden juonnilla ja onhan se sitä tekemistäkin.Paha vaan että sitä sitten "ui" siinä vedessä.Mä olen myös joskus aikoinaan kuullut,että runsas veden juonti sais sen nikotiinin nopeammin haihtumaan kehosta....tiedä häntä.Mun menetelmät voi olla aivan metsästä, mutta tämä on mun tapa yrittää selvitä.Olen itse myös 20 vuotias ja poltin 5-6 vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      186
      2690
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2407
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1122
    4. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      84
      954
    5. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      921
    6. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      819
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      810
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      285
      775
    9. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      89
      774
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      708
    Aihe