Onko kellään kokemusta ohjelmointikielen kehittämisessä tai onko se kellekkään tuttua? Itelläni on idea koossa ja koodit on jo melkein kokonaan mietitty. Auttakaa osaajat pliis, miten tästä voi edetä!
Oman ohjelmointikielen kehittäminen!
6
187
Vastaukset
- Niin sitä pitää
Hyvä idea. Aina on tilaa paremmalle ohjelmointikielelle.
- Onnea matkaan.
Parasta olisi ehkä edetä tutustumalla olemassaoleviin ohjelmointikieliin. Pitkälle kehitettyjä ohjelmointikieliä on jo olemassa vaikka huru mycket, jokaiseen tarpeeseen.
Ohjelmasi kolmannen version voit ehkä jo odottaa olevan jotenkuten käyttökelpoinen. Näin se vaan yleensä on, hyvä nyrkkisääntö. Kolmas versio on hiukan sinne päin kuin mitä alunperin on suunniteltu. - gygaxxxxx
Kerro hieman ohjelmointikielestäsi. Esim. mitä ohjelmointiparadigmoja se tukee? Mihin käyttökohteisiin ohjelmointikieli erityisesti soveltuu? Millainen tyypitys siinä on? Mitä ohjelmointikieliä se eniten muistuttaa; mitä esikuvia sillä on? Ja kerro ennenkaikkea siitä miten ohjelmointikielesi on parempi kuin muut jo olemassaolevat
- harrastelijakoodari
Googlella löytyy varmaankin tietoa, vaikkapa GCC on avointa lähdekoodia ja Amazonista kirjoja. Jos minun olisi pakko suunnitella oma kieli, niin tekisin sellaisen, joka olisi helppo kääntää vaikka C:ksi tai C :ksi, koska näille on jo kääntäjät. Toisaalta olen ihan harrastelijakoodari, eli suhtaudu vinkkiin varauksella.
Lähin, mitä olen tehnyt, on eräs ohjelmia, jotka kääntää tietynmuotoista tekstidataa toimivaksi R-koodiksi. Liittyi erääseen tilastotieteen projektiin. - substanssi osaaminen
Jos optimoisit ohjelmointikielesi vaikkapa älytalon tai aurinkosähköjärjestelmän ohjaukseen niin siitä voisi olla jotakin todellista hyötyä.
- hienohomma..
Mitä järjestelmiä kielesi tukee, mitä prosessoreita, liitäntä , näytönohjaus ym. onko esim. sulautetutjärjestelmät kuinka tuetut, armit, avr:ät ja picit varmaan on. Voisin vaikka lähteä tukemaan projektia muutamalla miljoonalla. Löytyyhän siitä kirjastot konenäölle ja puheentunnistukselle ja varmasti tuki reaaliaikaohjaukselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1492690
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541679Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1461674Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1501401- 661348
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3021223The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut141195- 156996
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek24950Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht58899