Saatteko KELAn vammaistukea reumasairauden takia? Minkälainen haitta-aste teille on määritelty?
KELAn vammaistuki
7
4933
Vastaukset
- Hensku
Mun ystävällä on reuma ja mun äidillä... Molemmilla vaikeuksia saada työtä sen takia koska eivät pysty raskaaseen hommaan... Mutta, kummatkaan heistä ei saa Kelalta minkäänlaisia tukia..
- Terttu
Minulla on ollut vammaistuki jo n. 14 vuotta ja se on myönnetty 65 ikävuoteen asti. Minulla on se keskimmäinen summa, en nyt muista sen nimeä. Summa on noin 180 €/kk. Olen sairastanut reumaa lapsesta asti eli ennen vammaistuen myöntämistä jo n. 22 vuotta.
Ilmeisesti kriteerit ovat nykyään kiristyneet.
Muistan, että hakemusta tehdessäni olin pidemmän aikaa kirjannut oireeni ylös ja selostin hakemuksessa aika tarkkaan esim. kuinka monena päivänä vuoden aikana oli ollut oireita tietyissä nivelissä. Yritin siis tehdä selväksi, kuinka paljon riesaa sairaudesta on jokapäiväisessä elämässä.
Vammaistuen saadessani olin työssä. Se on jatkunut myös työttömyyden ja opiskelun aikana.
Verotuksessa invaliditeettiprosenttini oli pitkään 30. Nyt lonkkaproteesin jälkeen se nostettiin 60:een.- Tuisku
Kiitos vastauksestasi Terttu. Sain juuri hylätyn päätöksen KELAsta, aion kyllä valittaa päätöksestä. Sairastan selkärankareumaa, kroonista iriittiä ja psoriasista. Lisäksi minulle on tehty selän luudutusleikkaus kahteen alimpaanlannenikamaan muutama vuosi sitten. Kaikesta huolimatta näytän päälle päin terveeltä ja olen työelämässä. KELAn virkailija sanoi, etten tule koskaan saamaan myönteistä päätöstä, en kuulema näytä tarpeeksi sairaalta(!)
- Terttu
Tuisku kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi Terttu. Sain juuri hylätyn päätöksen KELAsta, aion kyllä valittaa päätöksestä. Sairastan selkärankareumaa, kroonista iriittiä ja psoriasista. Lisäksi minulle on tehty selän luudutusleikkaus kahteen alimpaanlannenikamaan muutama vuosi sitten. Kaikesta huolimatta näytän päälle päin terveeltä ja olen työelämässä. KELAn virkailija sanoi, etten tule koskaan saamaan myönteistä päätöstä, en kuulema näytä tarpeeksi sairaalta(!)
"KELAn virkailija sanoi, etten tule koskaan saamaan myönteistä päätöstä, en kuulema näytä tarpeeksi sairaalta(!) "
Jätä tuo omaan arvoonsa. Yksi virkailija ei sitä päätä. Valita, ja mieti tosi tarkkaan perusteet ja selvitä kaikki leikkaukset ja selitä, kuinka paljon vaivaa sairaudesta on. Ja kuluja. Toivottavasti onnistut! - Reumalapsen äiti
Terttu kirjoitti:
"KELAn virkailija sanoi, etten tule koskaan saamaan myönteistä päätöstä, en kuulema näytä tarpeeksi sairaalta(!) "
Jätä tuo omaan arvoonsa. Yksi virkailija ei sitä päätä. Valita, ja mieti tosi tarkkaan perusteet ja selvitä kaikki leikkaukset ja selitä, kuinka paljon vaivaa sairaudesta on. Ja kuluja. Toivottavasti onnistut!Älä lannisutu. Tee pitkä vapaamuotoinen selostus sairaudestasi, kivuista, säryistä, vaivoista ja miten ne vaikuttavat elämääsi. Kerro sinulle tehdyt hoidot, kaikki mitä niistä on seurannut - mitä on tulossa. Kerro kaikki maksut ja kulut joita sairaudestasi aiheutuu, ihan pienetkin. Kerro kaikkea mitä ikinä tulee mieleesi. Mieluummin vähän liioittele kuin vähättele. Kirjoita niin paljon tekstiä että kyllästyvät lukemaan.
Aikoinaan kun hain lapselleni tukia, minulla oli A4 paperi pöydällä ja merkitsin sinne viikon, parin ajan ranskalaisilla viivoilla mitä milloinkin tuli mieleen koskien lapsen sairautta. Sitten kirjoitin muistiinpanoistani "essseen" ja siitä tuli niin pitkä että ei A4 molemmin puolin riittänyt. Sen laitoin liitteeksi tukihakemuskaavakkeeseen. Ja tuet ovat aina tulleet ihan eka hakemalla - kun taas jokunen kohtalotoveri oli saanut hylyt.
Tämän vinkin minulle antoi eräs entinen kelalainen, kuinka ollakaan.... - Tuisku
Reumalapsen äiti kirjoitti:
Älä lannisutu. Tee pitkä vapaamuotoinen selostus sairaudestasi, kivuista, säryistä, vaivoista ja miten ne vaikuttavat elämääsi. Kerro sinulle tehdyt hoidot, kaikki mitä niistä on seurannut - mitä on tulossa. Kerro kaikki maksut ja kulut joita sairaudestasi aiheutuu, ihan pienetkin. Kerro kaikkea mitä ikinä tulee mieleesi. Mieluummin vähän liioittele kuin vähättele. Kirjoita niin paljon tekstiä että kyllästyvät lukemaan.
Aikoinaan kun hain lapselleni tukia, minulla oli A4 paperi pöydällä ja merkitsin sinne viikon, parin ajan ranskalaisilla viivoilla mitä milloinkin tuli mieleen koskien lapsen sairautta. Sitten kirjoitin muistiinpanoistani "essseen" ja siitä tuli niin pitkä että ei A4 molemmin puolin riittänyt. Sen laitoin liitteeksi tukihakemuskaavakkeeseen. Ja tuet ovat aina tulleet ihan eka hakemalla - kun taas jokunen kohtalotoveri oli saanut hylyt.
Tämän vinkin minulle antoi eräs entinen kelalainen, kuinka ollakaan....Kiitos ihan hirvittävän paljon! Täytynee alkaa kirjoitushommiin:-D
- mällivaltteri
Tuli vitunmoinen reuma kupan jälkitautina ku menin vahingossa pistää kaverin koiraa äässiin. ei tuu kelalta pennin penniä ku ei papereita oo enkä oo tehny mitää muuta ku impannu liimaa viimeset 20 vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121199
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171034- 130930
- 96792
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten292739Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait80661Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504