Painemittari ilmatäytteisen kajakin (Advanced Elements) täyttöön

painepaine

Mistähän löytäisi (mielellään Suomesta) ilmatäytteisen Advanced Elements -kajakin täyttöön sopivan painemittarin?

Mallin ohjekirjassa pelotellaan ylitäytöllä ja painotetaan korkeintaan 2 PSI painetta pääsäiliöissä, mutta paineen arvioimiseen ei anneta kunnollisia ohjeita eikä mukana tule mittaria.

Hommaan kävisi esimerkiksi tällainen: http://www.airkayaks.com/14-psi-airkayaks-pressure-gauge-attachment-for-pump/

En kuitenkaan ole valmis maksamaan tuotteen hintaan nähden moninkertaisia postikuluja. Suomessa AE-kajakkeja myyvien verkkokauppojen valikoimissa ei ole tällaisia näkynyt ja asiakaspalvelu näissä vaikuttaa olevan aika epämääräistä.

3

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Advanced Elements

      Pääkammioiden täytössä ei tee painemittarilla mitään, koska kammioiden venttiilit ovat takasulkuventtiilejä. Ne pitäisi olla tyhjennysasennossa, jotta mittari toimisi. Sitten kun olisit saanut 2 psitä kammioon, vetäisit letkun irti ja yrittäisit kiertää sulun nopesti kiinni asentoon? Siinä lähtee paineet samalla.

      \uolla mittarilla tekee vain silloin jotain, kun täytät normikammioita perusventtilein.

      Ilman mittaria (mulla siis on mittari, mutta aika hyödytön laite): Pumppaa pääkammiot niin koviksi, että sormella painaa sentin parin kuoppaa. Ei kivikovaksi, varsinkaan, jos aurinko pääsee vielä lämmittämään.

      Pohjalevy samanlaiseksi, kuin pumppaisit rantapatjan. Pikkukammiot 1 psi, eli menee noin kaksi pumppausta.

      • painepaine

        Kiitos vastauksesta.

        Tiedän toki, minkälaiset venttiilit kajakissani on ja miten painemittari toimii, mutta mistä sellaisen voisi ostaa? Mistä omasi on peräisin?

        "Sormella sentin pari kuoppaa" on minusta vähän liian epämääräinen ohje. Miten määrittelisit painalluksen voimakkuuden? En tiedä, mutta veikkaan, että kammion voi täyttää aika pahasti yli niin, että sen pintaan jaksaa edelleen tarvittaessa painaa sentin kuopan sormella.

        Paine tietenkin putoaa ennen kuin venttiilin saa suljettua. Suljettaessa ulos päässeen ilman pumppaisin täyttöasentoon sulkemisen jälkeen takaisin. En tietenkään täsmälleen samaa määrää, mutta haluaisin saada jonkinlaisen käsityksen siitä, milloin mennään 2 PSI:n yli.

        Ihanteellinen mittarihan painaisi venttiiliin kiinnitettäessä venttiilin auki ja toimisi itse takaiskuventtiilinä.


    • Advanced Elements

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/5540910#comment-30767958

      Tuossa vanhassa ketjussa tätä asiaa kanssa.

      Airkayakista silloin tilasin aikoinaan AE2011 pumpun. Silloin olin näemmä vielä siitä innoissani, nyt pärjään tällä näppituntumalla ihan hyvin. Kyllä sen oikean täytön pian oppii. Jos jätät liian letkuksi, niin sitten mennään aaltojen mukaan kiemurrellen kuin merikäärme. Ja jos vedät liian kovaksi, sinua pelottaa puhkeaminen koko ajan :)
      Siis kova, muttei kivikova, pystyy vähän painelemaan. Keulasta ja perästä nostettaessa ei painu sanottavasti kuopalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10722
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3043
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2859
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1709
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1656
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 83
      1496
    Aihe